Jump to content
ni19782005

Движение на сняг

Recommended Posts

Колеги,от скоро имам хонда акорд 8 ,2,4 бензин автомат,въпроса ми е,как се държи  на сняг.(до сега съм карал куатро на ауди).Мерси

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни ще разбереш,тествай го но с хубави зимни гуми.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.03.2022 г. at 21:10, ni19782005 написа:

Колеги,от скоро имам хонда акорд 8 ,2,4 бензин автомат,въпроса ми е,как се държи  на сняг.(до сега съм карал куатро на ауди).Мерси

 

Няма да има нищо общо, бъди сигурен. И това в полза на аудито

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък нищо общо...

Зависи какъв тип е куатрото, но като цяло системата на Ауди е с акцент на предното предаване, така че не би трябвало да са осезаеми разликите. И тъй като Ауди са склонни на недозавиване, това на сняг ще е по-ясно изразено от Хондата.

Поради четворното предаване, Ауди ще ускорява по-бързо, но чистото предно предаване е също проходимо в зимни условия, така че не би имало проблеми с Хондата в това естество.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Факта че при системата куатро има  кардан   и заден диференциал,и има разпределение на въртящ момент,прави наистина да няма нищо общо от Акорд само с предно.

Системата куатро е тип 4х4 и няма как да се сравнява с Акорд с предно.

Да не останеш разочарован и да не подценяваш ситуацията,трябвало е да вземеш Honda Legend или CRV за да се съпоставят с Ауди куатро.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, CARPERA написа:

 Honda Legend или CRV за да се съпоставят с Ауди куатро.

3-те системи са различни и имат отличия в работата, както и съответна ефективност, но опитният водач се адаптира и намира разумната граница.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е Цецо но тук въпроса е колко са съпоставими и доближават до обикновеното задвижване  на Акорд,а те не са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, няма как да са - не случайно са измислени.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е ясно че куатрото си е легенда.Имах и ауди А4 само на предно,доста добре се държеше на сняг,ще видим Акорда как ще се представи.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Акорда превземането на снежния Петрохан е постоянно святкане на VSA, а с Ледженда си е забавление и солидност, но е различно спрямо куатрото и CR-V.

Обаче чак последното поколение quattro (от 2 години нaсам) се научи да завива като SH-AWD, чрез променлив вектор на тягата.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Бях решил да напиша малък разказ на тема тук коментираните 4х4, ама се отказах. Темата е необятна, вариациите на трите системи са толкова много, че с две изречения няма как да стане. 

Куатрото на Ауди беше нарицателно през 80-те години на миналия век. Три диференциала, със принудително механично заключване (т.нар. "блокаж") на средния. Има вариации и с блокаж на задния, за предния не съм сигурен. В наши дни Куатрото няма нищо общо с това. Никак, ама никак не бих се учудил, ако се окаже, че куатрото на Legend е по-добро от днешното Куатро на Ауди.

 

Вярвам ще се съгласите, че такова общо сравнение няма как да стане. Ако ще правим сравнение, то трябва да е между конкретни модели автомобили, от конкретна година на производство. А пък сравнение между кола само с предно и каквато и да е кола, с каквото и да е 4х4 е ...

 

Затова - четене, четене и пак четене.

Можете да започнете от тук:

https://www.awdwiki.com/en/home

 

п.п. В крайна сметка

Преди 2 часа, ceco_accord написа:

... опитният водач се адаптира и намира разумната граница.

 

Казвал съм го многократно - много е важно да знаеш, какво караш и, как да го караш.

 

edit:

Е сега видях, че Цецо го е казал преди мен:

"... чак последното поколение quattro (от 2 години нaсам) се научи да завива като SH-AWD."

Справка - torque-vectoring при системата SH-AWD.

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лани се гоних с едно 4-5 годишно Ауди А6 3.0 дизел - просто за забавление (войдиса ми на акъла).

В колоната изпреварва с мен, но по завоите изостава защото трябва да връща газта, а с Ледженда ефекта е точно обратния.

Точно за това е направена тази система и се кара като малка кола (ама тежка). :) Зиме - никакви ядове, но на спускане - по-полечка - гравитацията си казва думата.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Много млади ги гониш по този Петрохан напоследък,с тоя красавец...:D!

Да взема и аз ли да се ориентирам,към някой "бияч":plane::boxed::D!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Апе ма щъркела понекога, а и Легена е дащен умелец. Принципно препоръчвам - за който не се пуаши. :)

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.03.2022 г. at 13:29, ceco_accord написа:

Лани се гоних с едно 4-5 годишно Ауди А6 3.0 дизел - просто за забавление (войдиса ми на акъла).

В колоната изпреварва с мен, но по завоите изостава защото трябва да връща газта, а с Ледженда ефекта е точно обратния.

Точно за това е направена тази система и се кара като малка кола (ама тежка). :) Зиме - никакви ядове, но на спускане - по-полечка - гравитацията си казва думата.

 

Това е доста субективно сравнение, защото най-малкото водачите на двете МПС-та са различни - техни опит, увереност, гуми на автомобила и т.н.

Но е факт, че Legend има доста иновативно и сложно AWD за времето си, което с годините се опростява в по-новите модели.

@Krasi-mir е прав, че има толкова вариации на quattro, че когато се прави някакво сравнение, трябва да се има предвид за коя точно вариация става въпрос. Аз лично съм доста впечатлен от типа задвижване, който поставят в RS5 от началото на миналото деситилетие, където въртящия момент се разпределя от 85:15 до 30:70 задно/предно предаване, при обичайно разпределение 60:40. И това в комбинация със спортния заден диференциал (подобна технология като на Legend, само че с възможност на прехвърляне на въртящия момент до 100% на едното колело) мисля превъзхожда първия вариант на SH-AWD. В това видео много добре е обяснено как работи

Да, четворно предаване (AWD) би било по-добро като поведение и може би малко по-проходимо, но пък чак невероятна разлика с автомобил с предно, не би имало.

@ni19782005, хубави зимни гуми, добър опит (който разбирам имаш) и не мисля, че само с предно предаване би имал проблем да стигнеш където и да било в зимни условия по обработваната пътна мрежа. Уменията и гумите са по-важни от това дали си с един или два двигателни моста.

 

И въпреки, че термините AWD и 4х4 се използват взаимозаменяемо, има разлика между тях. AWD е предназначено за подобряване на управлението и се използва при автомобили и повечето паркетници, а 4х4 системите - са за проходимост и такъв тип задвижване не се поставя в автомобили, с изключение на последното M5, което изглежда има някакъв тип хибридна система поради възможността да изключи тотално предното задвиждане.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

X-drive системата изключва предния мост само в дрифт режим.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...