Jump to content
xcool

На колко километра средно се сменят накладки, дискове и спирачна течност

Recommended Posts

Здравейте колеги. 

От две години и 35 000 км. навъртяни имам CRV 3 дизел и след като го купих до сега (да чукна на дърво) не съм имал проблеми. Като купих колата смених само предни накладки и престъргах предните дискове че притрисаха леко при спиране. Майстора каза ,че задните са ок и не ги сменяхме. Та искам да попитам - на колко километра се сменят накладки , дискове, спирачна течност и т.н. Зная, че е доста относително спрямо стила на каране, но все пак който е сменял да каже, за да има някаква информация. Все пак СУВ- чето е по тежичко и може би се сменят на по-малко километри спрямо леките автомобили. Пък и май няма датчик на накладките да светва лампа когато са за смяна, така че мисля , че ще е полезна темата. Визуално се виждат горе-долу през джантата, но май не много достоверно да се разчита само на това наблюдение.

На предишната ми кола (мерцедес W124) си имаше датчик за износени накладки и сменявах предни накладки на около 75 000 км. Задните ги сменях през път спрямо предните. А на три смени на накладки и на четвъртия сменях и предни дискове и спирачна течност.

Редактирано от xcool

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За накладки и дискове е субективно -трябва да се прецени на място в какво състояние са! За спирачна течност макс две години и половина три!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накладките трябва да имат т.нар. механичен датчик/сигналиазтор. Една метална пластинка, която започва да стърже по диска когато остане малко накладка. По това се ориентираш обикновено, както и визуално като погледнеш колко остава от накладката. Ако апаратите са добре смазани, вътрешните накладки (които не се виждат лесно) трябва да се износват равномерно с външните.

 

Та накладки не се сменят на предписани километри, тъй като прекалено много варира между различни стилове на шофиране и различни накладки (грубо казано мека / твърда). Като се износят – сменяш.

 

Дисковете се сменят обикновено когато дебелината им спадне под минималната допустима. Тогава се появява и т.нар. ръб на диска – там, докъдето стига накладката към външният край на диска.

 

Спирачна течност най-добре на 2 години, не повече.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачната течност се сменя на 3-год Дот 4 ,цалостно чрез източване от всеки апарат.

Screenshot_20220216-114503_Gallery.thumb.jpg.fe8020e4385949ad61802c3e7bdf520f.jpg

Накладките имат такава пластина ,която при износване  и  накладка на минимум започва да опира в диска и се чува.

Другиия метод е визуалния  за да  определиш колко са износени.

Притрисането не е само от диска,а от неправилно работечщи водачи на спирачния апарат,често задържат.

При смяня на накладки е хубаво и те да се сервизират, смяна на грес и маншончета ако са спекли и накъсани.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От нищожният ми опит:

Течност на 3 години.

Дискове - когато по периферията се образува ръбче и то доближи 2мм височина спрямо работната повърхност. Тоест, тя е по-тънка с 4 мм спрямо нов диск.

Накладки - при износване до половината на феродото. Без разглобяване се вижда през джантата само външната, но не е задължително вътрешната да е на същото износване.

Нова накладка е с 8мм дебелина на материала, а колкото е по-износена, толкова по-навън излиза буталцето и, + износен диск, води до склонност на буталото към заклинване в апарата при интензивно спиране. В резултат накладката не винаги се отдалечава достатъчно от диска, а той прегрява и се измята.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, CARPERA написа:

Спирачната течност се сменя на 3-год Дот 4 ,цалостно чрез източване от всеки апарат.

Screenshot_20220216-114503_Gallery.thumb.jpg.fe8020e4385949ad61802c3e7bdf520f.jpg

Накладките имат такава пластина ,която при износване  и  накладка на минимум започва да опира в диска и се чува.

Другиия метод е визуалния  за да  определиш колко са износени.

Притрисането не е само от диска,а от неправилно работечщи водачи на спирачния апарат,често задържат.

При смяня на накладки е хубаво и те да се сервизират, смяна на грес и маншончета ако са спекли и накъсани.

При мен притрисането беше само от диска - след като ги престъргаха не съм имал проблеми. Човека който ги престъргва каза , че се изкривявали най-често когато са горещи и отидеш на автомивка от рязкото охлаждане. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или ако спираш силно в дъжд и локви. :)

FB_IMG_1644780132929.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, xcool said:

При мен притрисането беше само от диска - след като ги престъргаха не съм имал проблеми. Човека който ги престъргва каза , че се изкривявали най-често когато са горещи и отидеш на автомивка от рязкото охлаждане. 

Това исках да ти кажа дискове се кривят също от задържащи водачи на апапата,колкота и да ги пристъргваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и заводски произведени криви дискове.Лошото е ,че и по цената не можеш да се ориентираш.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 hours ago, xcool said:

При мен притрисането беше само от диска - след като ги престъргаха не съм имал проблеми. Човека който ги престъргва каза , че се изкривявали най-често когато са горещи и отидеш на автомивка от рязкото охлаждане. 

Това с престъргването на дисковете за мен е временно решение докато ги подмениш с нови.

Производителя го е казал и написал в ръководството,измерват се дисковете ако не отговарят се сменят-

https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000000045.html

Спирачките са една от най важните системи гарантиращи живота на хората в колата и тези когато си по пътя.

Да правиш компромиси с престъргване,това не е ок,ако живота ти се оценява на едни 200-300лв.

Това с автомивката и горещите дискове малко ми е извинение на майстора да не ти обслужи апарата.

Сменя се греста на водачите и маншончетата ако са напукани и ще елиминираш една от основните  причините за накривени дискове.

При смяна на спирачната течност  е хубаво да се огледа целия апарат освен водачи и маншончета,също как работи и главното бутало,всичко пластини които държат накладките се почистват и ако има нужда подменят.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пристъргването на дисковете не е временно решение, ако тяхната дебелина след тази манипулация е над допустимото износване (изтъняване) на диска!

Има производители, които препоръчват престъргване веднага след поставяне на чисто нов диск.

Определено не е компромис.

 

А по темата, предишната ми кола за 300К сменях 2 пъти накладки и един път дискове. Колата е карана предимно извънградско, така че голямо значение има начина на шофиране и типа накладки.

За смяна на спирачната течност бих се ориентирал в ръковоството на автомобила, макар че в България булшинството не сменят спирачната течност в предписания интервал (в това число и аз :))

Редактирано от Terje

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Terje написа:

Има производители, които препоръчват престъргване веднага след поставяне на чисто нов диск.

Проверявал съм нови дискове  преди слагане  -имат кривини -макар и минимални-всичко си зависи от качеството

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...