Jump to content
boiskii

Изправяне на калник

Recommended Posts

Давай смело!

Най-важното за човека е нивото на критериите му! Съзнаваш че не само си правиш колата, а надграждаш тях.

Колкото по-далеч стигнеш, толкова по-неразбран ще бъдеш, но мъдреците винаги са отшелници.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре казано. :)

Не твърдя, че съм мъдрец, но определено често срещам коментари от рода "абе какво се занимаваш, дай я на някой" или "карай си я така, ще изкара още" и дори "абе няма ли да я продаваш". Жената няма да коментирам как приема тия дейности, но определено насрещния вятър е много силен.😁

Днес съм доволен от резултата с базата. Затворих дюзата на пистолета почти максимално и вдигнах налягането да пуска ситен прашец. Гледах да не пръскам близо до отсичането с тиксо, но има леко отсичане накрая пак ще съм доволен. 

IMG_20240222_191654.thumb.jpg.f9a83f505715edd1fd8d51a119af960b.jpgIMG_20240222_191707.thumb.jpg.0fc87aaa135551e2b27ea57a6a0a1384.jpgIMG_20240222_191719.thumb.jpg.bd1d7bf3efdb2a62bd6ed8ed8e97e5ed.jpgIMG_20240222_191642.thumb.jpg.2264d178286385dbecd3d74faca95429.jpg

 

Утре ме чака разширяване на зоната с тиксото и пръскане с лак. Преди това ще огледам дали има отсичане и ръб на базата и ще заравняам с водна шкурка ако има, но на първо четене не виждам такъв ефект под тиксото. После лак и сушене с кварцова печка. 😄

Праговете бяха надули боята повърхностно само около планките за крик. Минах с телената четка до метал, вюрт и утре шагре преди да кача лайсните. 

 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко шагре под калниците и праговете:

IMG_20240226_184118.thumb.jpg.ab5f6d8e8ddf50403adeba95883c8a0a.jpgIMG_20240226_184136.thumb.jpg.fe5b5ef6437b2c2cca77a9a1c77d0c76.jpgIMG_20240226_184157.thumb.jpg.28e0efaa579fe3ff456e791e99543d74.jpgIMG_20240226_184157.thumb.jpg.28e0efaa579fe3ff456e791e99543d74.jpgIMG_20240226_184209.thumb.jpg.58a5f5475d16692fc4d8222ca8fc6b8d.jpgIMG_20240226_184218.thumb.jpg.b97d70b21a65bf32612cdbf3f82ebd6d.jpg

Напълних задния ръб на веждите, където е заварката със задния панел и където фабрично слагат тия черните лайсни със силикон вътре. Ще го мисля дали да не си ги върна напълнени обилно със силикон.

 

Преливките по боята личат, но завършека с лак е приличен. Коригирах където беше нужно с водна 2000 и после пастиране с ексцентършлайф. Мисля че събрах кураж следващия път да пръсна целите панели. :D

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то цял панел се работи по-лесно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Заиграх се със задната броня, че имаше малко охлузвания от опитни шофьори. Шкурене с 600, кит, филер, водна шкурка 1500, база, лак.

IMG_20240311_171911.thumb.jpg.20f8e00359a7b47ba4d4306dc40e70d4.jpgIMG_20240311_190555.thumb.jpg.576a887d973ad570807b2ac7edc0ff4e.jpgIMG_20240312_171944.thumb.jpg.cf908e66b0437291b2ce0a095b4cb22d.jpgIMG_20240312_175205.thumb.jpg.7b673c8b0ebf380d1effaaa8dc17f30e.jpgIMG_20240312_175216.thumb.jpg.0704af6c1d5cdf79820d3059716e370f.jpgIMG_20240312_175229.thumb.jpg.ca48ea02786777ae4b36490906dc5ea6.jpgIMG_20240312_175248.thumb.jpg.9b31ed2405b3a9a7384e8cbab556f691.jpg

Засега съм доволен от резултата. Има мегдан да си пръсна и другите детайли, с които вече частично се заиграх. 

 

 

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на задната броня ли черните лайсни са лява и дясна, като на предната?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Различни са. Има си L и R отвътре. И те са надрани. Може да им тегля една шкурка и после черен мат.

Редактирано от boiskii
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да ти кажа, така на снимки само все пак но..правиш нещата по-добре от едно 50% от бояджиите които взимат по 150-200лв на детайл и ходят тежко като ги попиташ за 1-2 детайла, чакаш ги по 1 месец и тн.. За мен се справяш идеално и ако след боята, нещата остават така за дълго време, без портокали и без люпене, значи всичко е 6. Браво и продължавай напред :) 

P.S Там където ходя аз от 7 години, взимат повечко на детайл но правят нещата добре и въпреки всичко, пак имам забележки от време на време. Всяка година пръскам по нещо и някой път са се излагали доста. Не, че не си го оправят ама сещаш се..:)

Редактирано от Mkilla
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз имам един единствен опит с бояджия, който 2022 ми взе 220лв да пръсне една шоф. врата и то понеже беше повредена в сервиз и ми трябваше фактура за ремонта, за да ми покрият щетата. Цената тогава за София беше в ниския диапазон. Резултата беше посредствен. Лака беше портокал и супер тънък.

От край време искам да го усвоя това умение, от чисто любопитство, както и още много неща. Гледам как го правят опитните в ютюб и прилагам каквото мога. Литър база с цвета по хонда е 120лв., лака на Novol е още 20-30лв. Какви са тия 200+лв на детайл не знам...с литър база ще мина цялата кола. Но това е друга тема, правя го предимно за себе си като хоби, не си вадя хляба с тая дейност.

 

 

Не е перфектно, но е близо до перфектно. 80% от покритието с лак стана супер гладко на лампа и няма нужда от полиране. Уроците за следващия път са: повече акцент на крайните участъци да се налеят хубаво с лак, за не се налага полиране на портокала; организиране на работната зона така че да могат да се правят дълги движения с пистолета без да има прегради (трябва да си направя магаре за детайли); по-добри мерки за обезпрашаване на работното пространство (метене и пръскане на вода по пода): да си взема пистолет с дюза 1.6-1.8 за филера, както изисква производителя (пръсках с повече разредител и дюза 1.2, съответно на места падаха малки пръски филер и трябваше допълнително да се шкурят преди базата).

 

 

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те въпросите са няколко, не, че не взимат 200+ левове в условията в които и ти го правиш. Къде изпичаш боята или я оставяш така? Как се справяш с праха в помещението? Преди години, като нямаше още модерни камери, мокриха с една метла пода и стените. Лятото има всякакви насекоми които също са проблем. Говоря хипотетично ако искаш да си перфектен като то и сега изглежда екстра. Въпросите горе си остават в сила + едни 3-4 месеца напред и да се види как е боята след слънце, дъжд и автомивки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нямам място за вентилация, за да заприлича на бояджийска камера, иначе може да се сътвори нещо. Текущия гараж е много тесен за каквото и да било. С повече квадратура възможностите се увеличават. :)

 

п.п. Днес някакъв от квартала се показа на вратата и вика "абе гледам, че се занимаваш с тия неща...имам един Хюндай с натиснат калник. Захваща ли ти се?" Викам ела догодина. 😁

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То човек като види къде и как му работят нещата, и като знае пазарлъците за време и пари, съвсем нормално е да се пробва, понаучи, па да са опрАа сам у живота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е зле. Продължавам с подготовка на другите детайли. Там трябва да стане бързо понеже нямам корекции, само шкурене с 500/600 и пръскане.IMG_20240313_134217.thumb.jpg.fcd75703ab4c8cdcab1af07456598c80.jpgIMG_20240313_134204.thumb.jpg.d48e6e6a8ccbe9b00b8728eb59b33ac7.jpgIMG_20240313_134246.thumb.jpg.2a845e3c30e7f2aa986c3ab96495cdd4.jpgIMG_20240313_134359.thumb.jpg.a560890df304379fdf298b1a68cedd07.jpg

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ред е на капака. Мисля да го пръскам заедно с калниците.

IMG_20240313_160830.thumb.jpg.9860965a4294e3d0251cc11c319207e4.jpgIMG_20240313_163307.thumb.jpg.e3fc578f907d5d37c13f3447474a4dd8.jpgIMG_20240313_163359.thumb.jpg.936dabc5c95f69c87f7538e9ff341d13.jpgIMG_20240313_172625.thumb.jpg.4e5a92824eca161385557c7daab796c1.jpgIMG_20240313_174903.thumb.jpg.42ef9ab58467a72780cb3655ac983a3a.jpgIMG_20240313_180422.thumb.jpg.ebbde1bbec4bbefac7afb8bc1f298b6c.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля че и по-рано от догодина може да открехнеш бояджийска работилничка - за избрани лица. Задници не ти трябват. ;)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти готов за филер. Остана да напълня няколко люпки от камъчета. 

IMG_20240314_185305.thumb.jpg.a15109914dac6a8ff392774227fe30d9.jpgIMG_20240314_192646.thumb.jpg.cf35b8786fc8b5d2cc619f6fb41dfe88.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филер преден капак и калници.

IMG_20240320_184127.thumb.jpg.a36af213d0d5827ffd3d319aca983af8.jpgIMG_20240320_192007.thumb.jpg.a7c47854a1940a1c4bc3b22a5aacea26.jpg

Утре водна шкурка и подготовка за база.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойде ред на предната броня. 

IMG_20240323_201031.thumb.jpg.f08c80d79f4f2ccf669e60fddd80934a.jpgIMG_20240323_201039.thumb.jpg.69350e992c3d62ac9b7c7a01f4d7162c.jpgIMG_20240323_201129.thumb.jpg.59af18d6bfdb4eb13d972ca21ae399d4.jpgIMG_20240323_201109.thumb.jpg.abde6b6bd361646e4f73c8fd3128dfd7.jpgIMG_20240324_161405.thumb.jpg.1892af764011d7d1654e36fd717269f2.jpgIMG_20240324_182416.thumb.jpg.3d7d3cb5178cced47a2d0c4c114acb21.jpg

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бронята вече съхне. Не съм се престаравал с китването, но се освежи от люпките от камъчета. Сега да видим де ще ги диря щипките за гумата в предната част на капака. 

IMG_20240328_200255.thumb.jpg.d716674344c806e35f7434ccfbf9ffcd.jpgIMG_20240328_200506.thumb.jpg.4b5e11c7649f8b2da0c18b6c06ce01c0.jpgIMG_20240328_200430.thumb.jpg.84e6ea16c56e3d3fa57f8bb1307b57ea.jpgIMG_20240328_200327.thumb.jpg.12f767f40344c206e0529ff7a1690059.jpgIMG_20240328_200359.thumb.jpg.8c5682f43267f7162b12da48262b3e13.jpg

 

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам и черните бъмпери по бронята ще освежиш със шагре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро мисля да напълня драскотините и да ги мина по тоя метод, за да се запази текстурата, която е леко награпена:

Но засега не планирам да ги правя. По-натам, ако много ми бият на очи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Майстора дето прави бронята на синковеца след щетата с левия стоп, облепи бронята (около лайсната) и я пръсна с някакъв черен шегренов спрей. Чак от такава заигравка с копиране на текстурата, едва ли има нужда. Там е гладко - просто е матово като ситна шкурка.

Стана като нова, а на теб ще ти е по-лесно, понеже са свалени в момента.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да стане добре, е хубаво кита да съхне поне 2-3 седмици, особено ако е по дебел слоя. Филета трябва да е добре изгладен, защото портокала накрая от там започва. След като дръпне базата, е добре да се забърше с восъчна кърпа. Така се изглажда и почиства от прашинки слоят преди лака. Ако се получава портокал, е добре да се нанесат повече слоеве, за да може накрая да се пастира, дори заглади със съответната шкурка преди това. Преливка не се прави с облепяне и отрязване, а с пръскане на мъгла. Накрая границата на лака се пастира леко. Може да се боядисва и навън, като се нанесе по плътен слой лак, дори и да има залепнала муха, при изсъхване се зачиства повреденият участък и се пастира. Всичко пада. Веждите на калниците в никакъв случай не се пълнят със силикон, кит или всякакви други субстанции, защото ще ръждяса силно само след година. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.03.2024 г. at 20:27, boiskii написа:

Сега да видим де ще ги диря щипките за гумата в предната част на капака. 

Ако те разбирам правилно за кое точно говориш, а именно:

 

изображение.png

 

То номерът на частта, която ти трябва е това: 91518-SM4-003

 

Воальа!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, goldbyrk написа:

За да стане добре, е хубаво кита да съхне поне 2-3 седмици, особено ако е по дебел слоя. Филета трябва да е добре изгладен, защото портокала накрая от там започва. След като дръпне базата, е добре да се забърше с восъчна кърпа. Така се изглажда и почиства от прашинки слоят преди лака. Ако се получава портокал, е добре да се нанесат повече слоеве, за да може накрая да се пастира, дори заглади със съответната шкурка преди това. Преливка не се прави с облепяне и отрязване, а с пръскане на мъгла. Накрая границата на лака се пастира леко. Може да се боядисва и навън, като се нанесе по плътен слой лак, дори и да има залепнала муха, при изсъхване се зачиства повреденият участък и се пастира. Всичко пада. Веждите на калниците в никакъв случай не се пълнят със силикон, кит или всякакви други субстанции, защото ще ръждяса силно само след година. 

Мерси за препоръките. Общо взето прогресирам на принципа проба-грешка и с всеки следващ опит разбирам защо дадена техника се прилага от хората с опит. :)

Преди 7 часа, Honda_Z написа:

Ако те разбирам правилно за кое точно говориш, а именно:

 

изображение.png

 

То номерът на частта, която ти трябва е това: 91518-SM4-003

 

Воальа!

Точно тези. Чупят се всичките при вадене. Излекувах ги с подходящ размер от този комплект (който впрочем пускат отново в Лидъл следващата седмица):

IMG_20240330_182529.thumb.jpg.1e5c633a172cdc893651f416f991963e.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борбата продължава. Направих си стойка за детайли междувременно.

IMG_20240407_183438.thumb.jpg.12e90ac63f46aa8900136dc930f2ccae.jpgIMG_20240407_183405.thumb.jpg.af830e6324966d33dc4a1be74bdfa4d1.jpgIMG_20240407_183429.thumb.jpg.2c08be8a2ae295f699440e6d3e32440f.jpgIMG_20240407_183415.thumb.jpg.bcb80824071180248014382d0432e4e6.jpg

Калниците ги чака 3-ти опит, все нещо не ми харесва. :)

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обратно в играта. Малко да си припомня какво беше да караш Сивик. :)

IMG_20240423_165538.thumb.jpg.ccee5b130443cc4b672023aa11b1b8b8.jpg

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като нов е! ;)

И аз в неделя покарах нашия.

Емии, друго си е. Ще живеят още.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лака удържа няколко водоструйки, засега не е мръднал. :thumbs1:

IMG_20240705_193527.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава само черната лайсна под десния фар да оправиш (+ ако има и на други места по тях) и става "музейна".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...