ceco_accord 6014 #41 Отговорено 21 Февруари Давай смело! Най-важното за човека е нивото на критериите му! Съзнаваш че не само си правиш колата, а надграждаш тях. Колкото по-далеч стигнеш, толкова по-неразбран ще бъдеш, но мъдреците винаги са отшелници. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #42 Отговорено 22 Февруари Добре казано. Не твърдя, че съм мъдрец, но определено често срещам коментари от рода "абе какво се занимаваш, дай я на някой" или "карай си я така, ще изкара още" и дори "абе няма ли да я продаваш". Жената няма да коментирам как приема тия дейности, но определено насрещния вятър е много силен.😁 Днес съм доволен от резултата с базата. Затворих дюзата на пистолета почти максимално и вдигнах налягането да пуска ситен прашец. Гледах да не пръскам близо до отсичането с тиксо, но има леко отсичане накрая пак ще съм доволен. Утре ме чака разширяване на зоната с тиксото и пръскане с лак. Преди това ще огледам дали има отсичане и ръб на базата и ще заравняам с водна шкурка ако има, но на първо четене не виждам такъв ефект под тиксото. После лак и сушене с кварцова печка. 😄 Праговете бяха надули боята повърхностно само около планките за крик. Минах с телената четка до метал, вюрт и утре шагре преди да кача лайсните. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #43 Отговорено 26 Февруари Малко шагре под калниците и праговете: Напълних задния ръб на веждите, където е заварката със задния панел и където фабрично слагат тия черните лайсни със силикон вътре. Ще го мисля дали да не си ги върна напълнени обилно със силикон. Преливките по боята личат, но завършека с лак е приличен. Коригирах където беше нужно с водна 2000 и после пастиране с ексцентършлайф. Мисля че събрах кураж следващия път да пръсна целите панели. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #44 Отговорено 27 Февруари Е то цял панел се работи по-лесно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #45 Отговорено 12 Март (Редактирано) Заиграх се със задната броня, че имаше малко охлузвания от опитни шофьори. Шкурене с 600, кит, филер, водна шкурка 1500, база, лак. Засега съм доволен от резултата. Има мегдан да си пръсна и другите детайли, с които вече частично се заиграх. Редактирано 12 Март от boiskii 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #46 Отговорено 12 Март И на задната броня ли черните лайсни са лява и дясна, като на предната? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #47 Отговорено 12 Март (Редактирано) Различни са. Има си L и R отвътре. И те са надрани. Може да им тегля една шкурка и после черен мат. Редактирано 12 Март от boiskii 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #48 Отговорено 12 Март (Редактирано) Да ти кажа, така на снимки само все пак но..правиш нещата по-добре от едно 50% от бояджиите които взимат по 150-200лв на детайл и ходят тежко като ги попиташ за 1-2 детайла, чакаш ги по 1 месец и тн.. За мен се справяш идеално и ако след боята, нещата остават така за дълго време, без портокали и без люпене, значи всичко е 6. Браво и продължавай напред P.S Там където ходя аз от 7 години, взимат повечко на детайл но правят нещата добре и въпреки всичко, пак имам забележки от време на време. Всяка година пръскам по нещо и някой път са се излагали доста. Не, че не си го оправят ама сещаш се..:) Редактирано 12 Март от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #49 Отговорено 12 Март (Редактирано) Аз имам един единствен опит с бояджия, който 2022 ми взе 220лв да пръсне една шоф. врата и то понеже беше повредена в сервиз и ми трябваше фактура за ремонта, за да ми покрият щетата. Цената тогава за София беше в ниския диапазон. Резултата беше посредствен. Лака беше портокал и супер тънък. От край време искам да го усвоя това умение, от чисто любопитство, както и още много неща. Гледам как го правят опитните в ютюб и прилагам каквото мога. Литър база с цвета по хонда е 120лв., лака на Novol е още 20-30лв. Какви са тия 200+лв на детайл не знам...с литър база ще мина цялата кола. Но това е друга тема, правя го предимно за себе си като хоби, не си вадя хляба с тая дейност. Не е перфектно, но е близо до перфектно. 80% от покритието с лак стана супер гладко на лампа и няма нужда от полиране. Уроците за следващия път са: повече акцент на крайните участъци да се налеят хубаво с лак, за не се налага полиране на портокала; организиране на работната зона така че да могат да се правят дълги движения с пистолета без да има прегради (трябва да си направя магаре за детайли); по-добри мерки за обезпрашаване на работното пространство (метене и пръскане на вода по пода): да си взема пистолет с дюза 1.6-1.8 за филера, както изисква производителя (пръсках с повече разредител и дюза 1.2, съответно на места падаха малки пръски филер и трябваше допълнително да се шкурят преди базата). Редактирано 12 Март от boiskii 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #50 Отговорено 12 Март Те въпросите са няколко, не, че не взимат 200+ левове в условията в които и ти го правиш. Къде изпичаш боята или я оставяш така? Как се справяш с праха в помещението? Преди години, като нямаше още модерни камери, мокриха с една метла пода и стените. Лятото има всякакви насекоми които също са проблем. Говоря хипотетично ако искаш да си перфектен като то и сега изглежда екстра. Въпросите горе си остават в сила + едни 3-4 месеца напред и да се види как е боята след слънце, дъжд и автомивки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #51 Отговорено 12 Март (Редактирано) Нямам място за вентилация, за да заприлича на бояджийска камера, иначе може да се сътвори нещо. Текущия гараж е много тесен за каквото и да било. С повече квадратура възможностите се увеличават. п.п. Днес някакъв от квартала се показа на вратата и вика "абе гледам, че се занимаваш с тия неща...имам един Хюндай с натиснат калник. Захваща ли ти се?" Викам ела догодина. 😁 Редактирано 12 Март от boiskii 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #52 Отговорено 13 Март То човек като види къде и как му работят нещата, и като знае пазарлъците за време и пари, съвсем нормално е да се пробва, понаучи, па да са опрАа сам у живота. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #53 Отговорено 13 Март Не е зле. Продължавам с подготовка на другите детайли. Там трябва да стане бързо понеже нямам корекции, само шкурене с 500/600 и пръскане. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #54 Отговорено 13 Март Ред е на капака. Мисля да го пръскам заедно с калниците. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #55 Отговорено 13 Март Все си мисля че и по-рано от догодина може да открехнеш бояджийска работилничка - за избрани лица. Задници не ти трябват. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #56 Отговорено 14 Март Почти готов за филер. Остана да напълня няколко люпки от камъчета. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #57 Отговорено 20 Март Филер преден капак и калници. Утре водна шкурка и подготовка за база. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #58 Отговорено 24 Март Дойде ред на предната броня. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #59 Отговорено 28 Март Бронята вече съхне. Не съм се престаравал с китването, но се освежи от люпките от камъчета. Сега да видим де ще ги диря щипките за гумата в предната част на капака. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #60 Отговорено 29 Март Предполагам и черните бъмпери по бронята ще освежиш със шагре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #61 Отговорено 29 Март По-скоро мисля да напълня драскотините и да ги мина по тоя метод, за да се запази текстурата, която е леко награпена: Но засега не планирам да ги правя. По-натам, ако много ми бият на очи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #62 Отговорено 29 Март (Редактирано) Майстора дето прави бронята на синковеца след щетата с левия стоп, облепи бронята (около лайсната) и я пръсна с някакъв черен шегренов спрей. Чак от такава заигравка с копиране на текстурата, едва ли има нужда. Там е гладко - просто е матово като ситна шкурка. Стана като нова, а на теб ще ти е по-лесно, понеже са свалени в момента. Редактирано 29 Март от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #63 Отговорено 29 Март За да стане добре, е хубаво кита да съхне поне 2-3 седмици, особено ако е по дебел слоя. Филета трябва да е добре изгладен, защото портокала накрая от там започва. След като дръпне базата, е добре да се забърше с восъчна кърпа. Така се изглажда и почиства от прашинки слоят преди лака. Ако се получава портокал, е добре да се нанесат повече слоеве, за да може накрая да се пастира, дори заглади със съответната шкурка преди това. Преливка не се прави с облепяне и отрязване, а с пръскане на мъгла. Накрая границата на лака се пастира леко. Може да се боядисва и навън, като се нанесе по плътен слой лак, дори и да има залепнала муха, при изсъхване се зачиства повреденият участък и се пастира. Всичко пада. Веждите на калниците в никакъв случай не се пълнят със силикон, кит или всякакви други субстанции, защото ще ръждяса силно само след година. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1497 #64 Отговорено 30 Март На 28.03.2024 г. at 20:27, boiskii написа: Сега да видим де ще ги диря щипките за гумата в предната част на капака. Ако те разбирам правилно за кое точно говориш, а именно: То номерът на частта, която ти трябва е това: 91518-SM4-003 Воальа! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #65 Отговорено 30 Март Преди 19 часа, goldbyrk написа: За да стане добре, е хубаво кита да съхне поне 2-3 седмици, особено ако е по дебел слоя. Филета трябва да е добре изгладен, защото портокала накрая от там започва. След като дръпне базата, е добре да се забърше с восъчна кърпа. Така се изглажда и почиства от прашинки слоят преди лака. Ако се получава портокал, е добре да се нанесат повече слоеве, за да може накрая да се пастира, дори заглади със съответната шкурка преди това. Преливка не се прави с облепяне и отрязване, а с пръскане на мъгла. Накрая границата на лака се пастира леко. Може да се боядисва и навън, като се нанесе по плътен слой лак, дори и да има залепнала муха, при изсъхване се зачиства повреденият участък и се пастира. Всичко пада. Веждите на калниците в никакъв случай не се пълнят със силикон, кит или всякакви други субстанции, защото ще ръждяса силно само след година. Мерси за препоръките. Общо взето прогресирам на принципа проба-грешка и с всеки следващ опит разбирам защо дадена техника се прилага от хората с опит. Преди 7 часа, Honda_Z написа: Ако те разбирам правилно за кое точно говориш, а именно: То номерът на частта, която ти трябва е това: 91518-SM4-003 Воальа! Точно тези. Чупят се всичките при вадене. Излекувах ги с подходящ размер от този комплект (който впрочем пускат отново в Лидъл следващата седмица): Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #66 Отговорено 8 Април Борбата продължава. Направих си стойка за детайли междувременно. Калниците ги чака 3-ти опит, все нещо не ми харесва. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #67 Отговорено 23 Април Обратно в играта. Малко да си припомня какво беше да караш Сивик. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #68 Отговорено 23 Април Като нов е! И аз в неделя покарах нашия. Емии, друго си е. Ще живеят още. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #69 Отговорено 13 Юли Лака удържа няколко водоструйки, засега не е мръднал. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #70 Отговорено 13 Юли Остава само черната лайсна под десния фар да оправиш (+ ако има и на други места по тях) и става "музейна". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове