didokal 1 #1 Posted January 11 Здравейте колеги, До вчера само подозирах, че съединителя приплъзва, но днес направих около 15-20тина проби на 4та скорост с пълна газ винаги след 2500 оборота и ето ги резултатите: - когато има лек наклон нагоре, съединителя приплъзна почти всеки път, да речем от 10 опита приплъзна 8 пъти. - когато няма наклон, приплъзна само веднъж от 3-4 опита. - когато наклона е надолу, няма приплъзване. Когато приплъзва няма тресене и леко форсиране се усети само 1-2 пъти. Та, повече от очевадно е, че съединителя приплъзва, но а̀джеба как от днес за утре започна да приплъзва тооолкова много. Буквално преди седмица нищо му нямаше на съединителя, а днес при почти всяко ускорение приплъзва. Връщайки лентата назад, преди седмица карайки на магистрала превключих доста грубо скоростите пускайки съединителя много бързо(колата придърпа гадничко). Един ден по-късно започна да приплъзва. Възможно ли е системата за самонастройване на съединителя нещо да се е побъркала след тази случка? Какво мислите вие? Някъде бях чел, че ако проблема е в самонастройването на съединителя, може да се оправи ако бързо се натиска-пуска съединителя. Проблема е, че не знам дали мотора трябва да е запален и дали се прави в движение или не. Някой да го е чел/пробвал? Поздрави! Share this post Link to post Share on other sites
niko75 46 #2 Posted January 11 Отговорил съм ти в другата тема,с тези екцперименти май си му взел живеца. Share this post Link to post Share on other sites
didokal 1 #3 Posted January 11 (edited) преди 32 минути, niko75 написа: Отговорил съм ти в другата тема,с тези екцперименти май си му взел живеца. Благодаря колега! Каквото такова... тези дни ще пробвам това, което сподели в другата тема и ако не се оправи, ще го сменям след няколко месеца... Само не знам къде. Гледам, че си от Мадрид. Някакви препоръки? Относно припомпването, в спряло положение ли трябва да се прави? Бързо или бавно да натискам/отпускам педала? Би ли разказал малко по-подробно? Поздрави! Edited January 11 by didokal Share this post Link to post Share on other sites
Terje 165 #4 Posted January 11 Преди 3 часа, niko75 написа: ... май си му взел живеца. Колко да му е взел живеца..., все пак разликата между оборотите на двигателя и съединителя при неговите тестове е сравнително по-малка от тази, при потегляне на автомобила. Да, правени са тестове един след друг, може малко да е позагрял, но не мисля, че това го е износило окончателно. Явно съединителя е поизносен, и ако не е проблем с саморегулирането, то тогава в близко бъдеще ще трябва да се смени. А и при описаните тестове се симулира максимално натоварване на съединителя - т.е. пълна газ на най-висока предавка. Ако започне да приплъзва на наклон (изкачване) с нормална газ, тогава вече със сигурност му е дошло времето. Share this post Link to post Share on other sites
didokal 1 #5 Posted January 11 Ако има значение, всичките 15-20 проби бяха направени за около общо 20 минути. Share this post Link to post Share on other sites
niko75 46 #6 Posted January 11 преди 57 минути, Terje написа: Колко да му е взел живеца..., все пак разликата между оборотите на двигателя и съединителя при неговите тестове е сравнително по-малка от тази, при потегляне на автомобила. Да, правени са тестове един след друг, може малко да е позагрял, но не мисля, че това го е износило окончателно. Явно съединителя е поизносен, и ако не е проблем с саморегулирането, то тогава в близко бъдеще ще трябва да се смени. А и при описаните тестове се симулира максимално натоварване на съединителя - т.е. пълна газ на най-висока предавка. Ако започне да приплъзва на наклон (изкачване) с нормална газ, тогава вече със сигурност му е дошло времето. Еми обикновенно при прегряване и натоварване най вероятно е и кристализирал,затова и коментирам, че излишни натоварвания не са необходими,и моя на 7-ма буксува ама ще кара още,защото го прави от време на време ,пазя го защото не мога да остана без кола ,колата ми трябва ежедневно да ходя на работа и в удобен на мен момент ще влезе за смяна.Не мога да се оплача защото са 356000 км с оригиналния съдинител. Share this post Link to post Share on other sites
niko75 46 #7 Posted January 11 Преди 4 часа, didokal написа: Благодаря колега! Каквото такова... тези дни ще пробвам това, което сподели в другата тема и ако не се оправи, ще го сменям след няколко месеца... Само не знам къде. Гледам, че си от Мадрид. Някакви препоръки? Относно припомпването, в спряло положение ли трябва да се прави? Бързо или бавно да натискам/отпускам педала? Би ли разказал малко по-подробно? Поздрави! Еми не знам колега какво да ти препоръчам,гледам че и ти си в Мадрид.Требе да е при хора които са сменявали такива съединители,на много места въобще не използват специализиран инструмент какъвто препоръчва ЛУК ,аз съм питал механици които бачкат в сервиз и са ми отговаряли че този инструмент го ползват само за яки мотори на поршета и Ауди-та,демек само за яки мотори и за некакъв Акорд немало нужда. Share this post Link to post Share on other sites
didokal 1 #8 Posted January 12 Аз знам едно място в Griñon CHS специалисти на Хонда, но щеше да е хубаво да има конкуренция. Относно припомпването на съединителя, би ли разказал малко по-подробно? Благодаря! Share this post Link to post Share on other sites
niko75 46 #9 Posted January 13 Еми поне в Испанския форум говорят добре за този сервиз,специализирали са се с Хонда,може да ти вземат малко повече от квартален сервиз ама ще е монтиран правилно.Пиши по темата къде ще го монтират да знам и аз да се подготвям в близко бъдеще. Share this post Link to post Share on other sites
Cyreon 122 #10 Posted January 13 A това приплъзване съпроводено ли е с издаване на специфичен звук? Share this post Link to post Share on other sites
didokal 1 #11 Posted January 14 На 13.01.2022 г. at 8:26, niko75 написа: Еми поне в Испанския форум говорят добре за този сервиз,специализирали са се с Хонда,може да ти вземат малко повече от квартален сервиз ама ще е монтиран правилно.Пиши по темата къде ще го монтират да знам и аз да се подготвям в близко бъдеще. Когато събера информация ще споделя. На 13.01.2022 г. at 8:50, Cyreon написа: A това приплъзване съпроводено ли е с издаване на специфичен звук? Не звук няма никакъв. Днес пробвах да напомпя около 6-7 пъти бързо съединителя в спряло положение и нямаше резултат. После пробвах да натиснах/пуснах 3-4 пъти бързо съединителя докато карах с 90км/ч и отново нямаше резултат. Остана да пробвам когато правя смяна на скорост на магистралата(от 4-та на 5-та на пример) да пусна бързо съединителя, но това вече е малко по-агресивно и ще го пробвам само 1-2 пъти. Явно съединителят му е дошло времето и няма нищо общо със системата за самонастройване на съединителя. Въобще не приплъзва ако си карам нормално, ако натискам газта на половина в нанагорнище всичко е ок. Днес обаче ми се случи нещо странно, което май май ми се е случва за 2ри или 3ти път за последните 2 месеца. Трябваше по-бързичко да се изнеса в едно кръгово и подавайки газ на 2ра скорост(да речем че съм бил на около 2200 оборота) цялата кола започна да тресе, когато погледнах оборотомера вече бях стигнал на 3000 оборота, в момента в който натиснах съединителя тресенето спря. Не знам дали е имало приплъзване по време на тресенето. Идеи? Това от износеният съединител ли трябва да е? 🙄🙄🙄 Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 736 #12 Posted January 15 Колега, спри да малтретираш колата а си смени съединител в комплект с маховика и долната помпа. Това е консуматив и на определени километри си иска подмяната му. Разбирам, че търсиш варианти това да го прескочиш но е неизбежно. С това тресене което причиняваш на мотора най много да влезнеш в такъв разход, че свят ще ти се завие (съсипваш тампоните на мотора, демпферната шайба, късаш тръбата на ЕГРа и отиват и лагерите на скоростната кутия) но ти си знаеш всеки си носи кръста. 1 Share this post Link to post Share on other sites
niko75 46 #13 Posted January 15 Търси сервиз и го сменете,не я напъвай колата,ясно е че е съединител. 1 Share this post Link to post Share on other sites
didokal 1 #14 Posted January 15 (edited) Преди 11 часа, Митко Йотов написа: Колега, спри да малтретираш колата а си смени съединител в комплект с маховика и долната помпа. Това е консуматив и на определени километри си иска подмяната му. Разбирам, че търсиш варианти това да го прескочиш но е неизбежно. С това тресене което причиняваш на мотора най много да влезнеш в такъв разход, че свят ще ти се завие (съсипваш тампоните на мотора, демпферната шайба, късаш тръбата на ЕГРа и отиват и лагерите на скоростната кутия) но ти си знаеш всеки си носи кръста. Колега, в никакъв случай не искам да прескоча смяната на съединителя защото ми е пределно ясно, че става на въпрос за консумативи. По-скоро от самото начало си мислих, че приплъзването има нещо общо със системата за самонастройване заради случката, която имах няколко дена преди първото приплъзване, но явно не е така. Няма да си правя повече експерименти 🤪, вместо това ще проуча нещата за цени, сервизи и тн. Edited January 15 by didokal 1 Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 736 #15 Posted January 15 преди 35 минути, didokal написа: Няма да си правя повече експерименти 🤪, вместо това ще проуча нещата за цени, сервизи и тн. Точно така. Всяка една система за саморегулиране може да обере минимален луфт и да регулира педала да отиде до средата на хода си, системата влияе на позицията на аксиалният лагер нищо повече. Щом е почнал вече да приплъзва няма вариант хода на педала да помогне защото съединителят ти приплъзва когато педала не е активен и помощ от него не може да се очаква. Ще се оправи колата но си иска своето. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites