Jump to content
Sign in to follow this  
didokal

Съединителя приплъзва - 2.2 idtec

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

До вчера само подозирах, че съединителя приплъзва, но днес направих около 15-20тина проби на 4та скорост с пълна газ винаги след 2500 оборота и ето ги резултатите:

- когато има лек наклон нагоре, съединителя приплъзна почти всеки път, да речем от 10 опита приплъзна 8 пъти.

- когато няма наклон, приплъзна само веднъж от 3-4 опита.

- когато наклона е надолу, няма приплъзване.

Когато приплъзва няма тресене и леко форсиране се усети само 1-2 пъти.

 

Та, повече от очевадно е, че съединителя приплъзва, но а̀джеба как от днес за утре започна да приплъзва тооолкова много. Буквално преди седмица нищо му нямаше на съединителя, а днес при почти всяко ускорение приплъзва.

 

Връщайки лентата назад, преди седмица карайки на магистрала превключих доста грубо скоростите пускайки съединителя много бързо(колата придърпа гадничко). Един ден по-късно започна да приплъзва. Възможно ли е системата за самонастройване на съединителя нещо да се е побъркала след тази случка? Какво мислите вие?

 

Някъде бях чел, че ако проблема е в самонастройването на съединителя, може да се оправи ако бързо се натиска-пуска съединителя. Проблема е, че не знам дали мотора трябва да е запален и дали се прави в движение или не. Някой да го е чел/пробвал?

 

Поздрави!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Отговорил съм ти в другата тема,с тези екцперименти май си му взел живеца.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 32 минути, niko75 написа:

 Отговорил съм ти в другата тема,с тези екцперименти май си му взел живеца.

 

Благодаря колега! Каквото такова... тези дни ще пробвам това, което сподели в другата тема и ако не се оправи, ще го сменям след няколко месеца... Само не знам къде. Гледам, че си от Мадрид. Някакви препоръки?

 

Относно припомпването, в спряло положение ли трябва да се прави? Бързо или бавно да натискам/отпускам педала? Би ли разказал малко по-подробно?

 

Поздрави!

 

 

Edited by didokal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, niko75 написа:

... май си му взел живеца.

 

 

Колко да му е взел живеца..., все пак разликата между оборотите на двигателя и съединителя при неговите тестове е сравнително по-малка от тази, при потегляне на автомобила. Да, правени са тестове един след друг, може малко да е позагрял, но не мисля, че това го е износило окончателно.

Явно съединителя е поизносен, и ако не е проблем с саморегулирането, то тогава в близко бъдеще ще трябва да се смени.

 

А и при описаните тестове се симулира максимално натоварване на съединителя - т.е. пълна газ на най-висока предавка. Ако започне да приплъзва на наклон (изкачване) с нормална газ, тогава вече със сигурност му е дошло времето.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако има значение, всичките 15-20 проби бяха направени за около общо 20 минути.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 57 минути, Terje написа:

 

Колко да му е взел живеца..., все пак разликата между оборотите на двигателя и съединителя при неговите тестове е сравнително по-малка от тази, при потегляне на автомобила. Да, правени са тестове един след друг, може малко да е позагрял, но не мисля, че това го е износило окончателно.

Явно съединителя е поизносен, и ако не е проблем с саморегулирането, то тогава в близко бъдеще ще трябва да се смени.

 

А и при описаните тестове се симулира максимално натоварване на съединителя - т.е. пълна газ на най-висока предавка. Ако започне да приплъзва на наклон (изкачване) с нормална газ, тогава вече със сигурност му е дошло времето.

Еми обикновенно при прегряване и натоварване най вероятно е и кристализирал,затова и коментирам, че излишни натоварвания не са необходими,и моя на 7-ма буксува ама ще кара още,защото го прави от време на време ,пазя го защото не мога да остана без кола ,колата ми трябва ежедневно да ходя на работа и в удобен на мен момент ще влезе за смяна.Не мога да се оплача защото са 356000 км с оригиналния съдинител.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, didokal написа:

Благодаря колега! Каквото такова... тези дни ще пробвам това, което сподели в другата тема и ако не се оправи, ще го сменям след няколко месеца... Само не знам къде. Гледам, че си от Мадрид. Някакви препоръки?

 

Относно припомпването, в спряло положение ли трябва да се прави? Бързо или бавно да натискам/отпускам педала? Би ли разказал малко по-подробно?

 

Поздрави!

 

 

Еми не знам колега какво да ти препоръчам,гледам че и ти си в Мадрид.Требе да е при хора които са сменявали такива съединители,на много места въобще не използват  специализиран инструмент какъвто препоръчва ЛУК ,аз съм питал механици които бачкат в сервиз и са ми отговаряли че този инструмент го ползват само за яки мотори на поршета  и Ауди-та,демек само за яки мотори и за некакъв Акорд немало нужда.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз знам едно място в Griñon CHS специалисти на Хонда, но щеше да е хубаво да има конкуренция.

Относно припомпването на съединителя, би ли разказал малко по-подробно?

Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Еми поне в Испанския форум говорят добре за този сервиз,специализирали са се с Хонда,може да ти вземат малко повече от квартален сервиз ама ще е монтиран правилно.Пиши по темата къде ще го монтират да знам и аз да се подготвям в близко бъдеще.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A това приплъзване съпроводено ли е с издаване на специфичен звук?

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 13.01.2022 г. at 8:26, niko75 написа:

Еми поне в Испанския форум говорят добре за този сервиз,специализирали са се с Хонда,може да ти вземат малко повече от квартален сервиз ама ще е монтиран правилно.Пиши по темата къде ще го монтират да знам и аз да се подготвям в близко бъдеще.

Когато събера информация ще споделя.

 

На 13.01.2022 г. at 8:50, Cyreon написа:

A това приплъзване съпроводено ли е с издаване на специфичен звук?

Не звук няма никакъв.

 

Днес пробвах да напомпя около 6-7 пъти бързо съединителя в спряло положение и нямаше резултат.

После пробвах да натиснах/пуснах 3-4 пъти бързо съединителя докато карах с 90км/ч и отново нямаше резултат.

Остана да пробвам когато правя смяна на скорост на магистралата(от 4-та на 5-та на пример) да пусна бързо съединителя, но това вече е малко по-агресивно и ще го пробвам само 1-2 пъти. 

 

Явно съединителят му е дошло времето и няма нищо общо със системата за самонастройване на съединителя.

Въобще не приплъзва ако си карам нормално, ако натискам газта на половина в нанагорнище всичко е ок.

 

Днес обаче ми се случи нещо странно, което май май ми се е случва за 2ри или 3ти път за последните 2 месеца. Трябваше по-бързичко да се изнеса в едно кръгово и подавайки газ на 2ра скорост(да речем че съм бил на около 2200 оборота) цялата кола започна да тресе, когато погледнах оборотомера вече бях стигнал на 3000 оборота, в момента в който натиснах съединителя тресенето спря. Не знам дали е имало приплъзване по време на тресенето. Идеи? Това от износеният съединител ли трябва да е? 🙄🙄🙄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, спри да малтретираш колата а си смени съединител в комплект с маховика и долната помпа. Това е консуматив и на определени километри си иска подмяната му. Разбирам, че търсиш варианти това да го прескочиш но е неизбежно. С това тресене което причиняваш на мотора най много да влезнеш в такъв разход, че свят ще ти се завие (съсипваш тампоните на мотора, демпферната шайба, късаш тръбата на ЕГРа и отиват и лагерите на скоростната кутия) но ти си знаеш всеки си носи кръста.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Търси сервиз и го сменете,не я напъвай колата,ясно е че е съединител.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, Митко Йотов написа:

Колега, спри да малтретираш колата а си смени съединител в комплект с маховика и долната помпа. Това е консуматив и на определени километри си иска подмяната му. Разбирам, че търсиш варианти това да го прескочиш но е неизбежно. С това тресене което причиняваш на мотора най много да влезнеш в такъв разход, че свят ще ти се завие (съсипваш тампоните на мотора, демпферната шайба, късаш тръбата на ЕГРа и отиват и лагерите на скоростната кутия) но ти си знаеш всеки си носи кръста.

 

Колега, в никакъв случай не искам да прескоча смяната на съединителя защото ми е пределно ясно, че става на въпрос за консумативи. По-скоро от самото начало си мислих, че приплъзването има нещо общо със системата за самонастройване заради случката, която имах няколко дена преди първото приплъзване, но явно не е така.

 

Няма да си правя повече експерименти 🤪, вместо това ще проуча нещата за цени, сервизи и тн.

Edited by didokal
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 35 минути, didokal написа:

Няма да си правя повече експерименти 🤪, вместо това ще проуча нещата за цени, сервизи и тн.

 

Точно така. 

Всяка една система за саморегулиране може да обере минимален луфт и да регулира педала да отиде до средата на хода си, системата влияе на позицията на аксиалният лагер нищо повече. Щом е почнал вече да приплъзва няма вариант хода на педала да помогне защото съединителят ти приплъзва когато педала не е активен и помощ от него не може да се очаква. 

Ще се оправи колата но си иска своето.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...