didokal 13 #1 Публикувано 11 Януари, 2022 Здравейте колеги, До вчера само подозирах, че съединителя приплъзва, но днес направих около 15-20тина проби на 4та скорост с пълна газ винаги след 2500 оборота и ето ги резултатите: - когато има лек наклон нагоре, съединителя приплъзна почти всеки път, да речем от 10 опита приплъзна 8 пъти. - когато няма наклон, приплъзна само веднъж от 3-4 опита. - когато наклона е надолу, няма приплъзване. Когато приплъзва няма тресене и леко форсиране се усети само 1-2 пъти. Та, повече от очевадно е, че съединителя приплъзва, но а̀джеба как от днес за утре започна да приплъзва тооолкова много. Буквално преди седмица нищо му нямаше на съединителя, а днес при почти всяко ускорение приплъзва. Връщайки лентата назад, преди седмица карайки на магистрала превключих доста грубо скоростите пускайки съединителя много бързо(колата придърпа гадничко). Един ден по-късно започна да приплъзва. Възможно ли е системата за самонастройване на съединителя нещо да се е побъркала след тази случка? Какво мислите вие? Някъде бях чел, че ако проблема е в самонастройването на съединителя, може да се оправи ако бързо се натиска-пуска съединителя. Проблема е, че не знам дали мотора трябва да е запален и дали се прави в движение или не. Някой да го е чел/пробвал? Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko75 77 #2 Отговорено 11 Януари, 2022 Отговорил съм ти в другата тема,с тези екцперименти май си му взел живеца. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didokal 13 #3 Отговорено 11 Януари, 2022 (Редактирано) преди 32 минути, niko75 написа: Отговорил съм ти в другата тема,с тези екцперименти май си му взел живеца. Благодаря колега! Каквото такова... тези дни ще пробвам това, което сподели в другата тема и ако не се оправи, ще го сменям след няколко месеца... Само не знам къде. Гледам, че си от Мадрид. Някакви препоръки? Относно припомпването, в спряло положение ли трябва да се прави? Бързо или бавно да натискам/отпускам педала? Би ли разказал малко по-подробно? Поздрави! Редактирано 11 Януари, 2022 от didokal Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #4 Отговорено 11 Януари, 2022 Преди 3 часа, niko75 написа: ... май си му взел живеца. Колко да му е взел живеца..., все пак разликата между оборотите на двигателя и съединителя при неговите тестове е сравнително по-малка от тази, при потегляне на автомобила. Да, правени са тестове един след друг, може малко да е позагрял, но не мисля, че това го е износило окончателно. Явно съединителя е поизносен, и ако не е проблем с саморегулирането, то тогава в близко бъдеще ще трябва да се смени. А и при описаните тестове се симулира максимално натоварване на съединителя - т.е. пълна газ на най-висока предавка. Ако започне да приплъзва на наклон (изкачване) с нормална газ, тогава вече със сигурност му е дошло времето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didokal 13 #5 Отговорено 11 Януари, 2022 Ако има значение, всичките 15-20 проби бяха направени за около общо 20 минути. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko75 77 #6 Отговорено 11 Януари, 2022 преди 57 минути, Terje написа: Колко да му е взел живеца..., все пак разликата между оборотите на двигателя и съединителя при неговите тестове е сравнително по-малка от тази, при потегляне на автомобила. Да, правени са тестове един след друг, може малко да е позагрял, но не мисля, че това го е износило окончателно. Явно съединителя е поизносен, и ако не е проблем с саморегулирането, то тогава в близко бъдеще ще трябва да се смени. А и при описаните тестове се симулира максимално натоварване на съединителя - т.е. пълна газ на най-висока предавка. Ако започне да приплъзва на наклон (изкачване) с нормална газ, тогава вече със сигурност му е дошло времето. Еми обикновенно при прегряване и натоварване най вероятно е и кристализирал,затова и коментирам, че излишни натоварвания не са необходими,и моя на 7-ма буксува ама ще кара още,защото го прави от време на време ,пазя го защото не мога да остана без кола ,колата ми трябва ежедневно да ходя на работа и в удобен на мен момент ще влезе за смяна.Не мога да се оплача защото са 356000 км с оригиналния съдинител. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko75 77 #7 Отговорено 11 Януари, 2022 Преди 4 часа, didokal написа: Благодаря колега! Каквото такова... тези дни ще пробвам това, което сподели в другата тема и ако не се оправи, ще го сменям след няколко месеца... Само не знам къде. Гледам, че си от Мадрид. Някакви препоръки? Относно припомпването, в спряло положение ли трябва да се прави? Бързо или бавно да натискам/отпускам педала? Би ли разказал малко по-подробно? Поздрави! Еми не знам колега какво да ти препоръчам,гледам че и ти си в Мадрид.Требе да е при хора които са сменявали такива съединители,на много места въобще не използват специализиран инструмент какъвто препоръчва ЛУК ,аз съм питал механици които бачкат в сервиз и са ми отговаряли че този инструмент го ползват само за яки мотори на поршета и Ауди-та,демек само за яки мотори и за некакъв Акорд немало нужда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didokal 13 #8 Отговорено 12 Януари, 2022 Аз знам едно място в Griñon CHS специалисти на Хонда, но щеше да е хубаво да има конкуренция. Относно припомпването на съединителя, би ли разказал малко по-подробно? Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko75 77 #9 Отговорено 13 Януари, 2022 Еми поне в Испанския форум говорят добре за този сервиз,специализирали са се с Хонда,може да ти вземат малко повече от квартален сервиз ама ще е монтиран правилно.Пиши по темата къде ще го монтират да знам и аз да се подготвям в близко бъдеще. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #10 Отговорено 13 Януари, 2022 A това приплъзване съпроводено ли е с издаване на специфичен звук? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didokal 13 #11 Отговорено 14 Януари, 2022 На 13.01.2022 г. at 8:26, niko75 написа: Еми поне в Испанския форум говорят добре за този сервиз,специализирали са се с Хонда,може да ти вземат малко повече от квартален сервиз ама ще е монтиран правилно.Пиши по темата къде ще го монтират да знам и аз да се подготвям в близко бъдеще. Когато събера информация ще споделя. На 13.01.2022 г. at 8:50, Cyreon написа: A това приплъзване съпроводено ли е с издаване на специфичен звук? Не звук няма никакъв. Днес пробвах да напомпя около 6-7 пъти бързо съединителя в спряло положение и нямаше резултат. После пробвах да натиснах/пуснах 3-4 пъти бързо съединителя докато карах с 90км/ч и отново нямаше резултат. Остана да пробвам когато правя смяна на скорост на магистралата(от 4-та на 5-та на пример) да пусна бързо съединителя, но това вече е малко по-агресивно и ще го пробвам само 1-2 пъти. Явно съединителят му е дошло времето и няма нищо общо със системата за самонастройване на съединителя. Въобще не приплъзва ако си карам нормално, ако натискам газта на половина в нанагорнище всичко е ок. Днес обаче ми се случи нещо странно, което май май ми се е случва за 2ри или 3ти път за последните 2 месеца. Трябваше по-бързичко да се изнеса в едно кръгово и подавайки газ на 2ра скорост(да речем че съм бил на около 2200 оборота) цялата кола започна да тресе, когато погледнах оборотомера вече бях стигнал на 3000 оборота, в момента в който натиснах съединителя тресенето спря. Не знам дали е имало приплъзване по време на тресенето. Идеи? Това от износеният съединител ли трябва да е? 🙄🙄🙄 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #12 Отговорено 15 Януари, 2022 Колега, спри да малтретираш колата а си смени съединител в комплект с маховика и долната помпа. Това е консуматив и на определени километри си иска подмяната му. Разбирам, че търсиш варианти това да го прескочиш но е неизбежно. С това тресене което причиняваш на мотора най много да влезнеш в такъв разход, че свят ще ти се завие (съсипваш тампоните на мотора, демпферната шайба, късаш тръбата на ЕГРа и отиват и лагерите на скоростната кутия) но ти си знаеш всеки си носи кръста. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko75 77 #13 Отговорено 15 Януари, 2022 Търси сервиз и го сменете,не я напъвай колата,ясно е че е съединител. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didokal 13 #14 Отговорено 15 Януари, 2022 (Редактирано) Преди 11 часа, Митко Йотов написа: Колега, спри да малтретираш колата а си смени съединител в комплект с маховика и долната помпа. Това е консуматив и на определени километри си иска подмяната му. Разбирам, че търсиш варианти това да го прескочиш но е неизбежно. С това тресене което причиняваш на мотора най много да влезнеш в такъв разход, че свят ще ти се завие (съсипваш тампоните на мотора, демпферната шайба, късаш тръбата на ЕГРа и отиват и лагерите на скоростната кутия) но ти си знаеш всеки си носи кръста. Колега, в никакъв случай не искам да прескоча смяната на съединителя защото ми е пределно ясно, че става на въпрос за консумативи. По-скоро от самото начало си мислих, че приплъзването има нещо общо със системата за самонастройване заради случката, която имах няколко дена преди първото приплъзване, но явно не е така. Няма да си правя повече експерименти 🤪, вместо това ще проуча нещата за цени, сервизи и тн. Редактирано 15 Януари, 2022 от didokal 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #15 Отговорено 15 Януари, 2022 преди 35 минути, didokal написа: Няма да си правя повече експерименти 🤪, вместо това ще проуча нещата за цени, сервизи и тн. Точно така. Всяка една система за саморегулиране може да обере минимален луфт и да регулира педала да отиде до средата на хода си, системата влияе на позицията на аксиалният лагер нищо повече. Щом е почнал вече да приплъзва няма вариант хода на педала да помогне защото съединителят ти приплъзва когато педала не е активен и помощ от него не може да се очаква. Ще се оправи колата но си иска своето. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didokal 13 #16 Отговорено 23 Септември, 2022 (Редактирано) Искам да актуализирам темата с прясна информация, мисля че всеки които попадне в тогавашната ми ситуация може да му е полезно. Обобщавам историята от самото начало: Януари месец започнаха проблемите с приплъзването на съединителя. Пробвах най-различни начини да задействам системата за самонастройване на съединителя, в случай че е бъгнала, но без резултат. Карах си колата нормално няколко месеца без да я натискам много и докато се реша къде, кога, и тн. да сменя съединителя + маховик, изминах около 8000км. Най-накрая се реших и записах час при майстора. Три(4) дена преди да закарам колата при майстора имах едно ходене с колата до морето. Тръгвах към морето и докато бях още на околовръстното, без да искам превключих доста грубо скоростите пускайки съединителя много бързо(колата придърпа гадничко) - помните ли това изречение от първият пост на темата? Продължих да си карам към морето и в един момент трябваше да изпреварвам на магистралата в голямо нагорнище използвайки цялата мощност на колата. Веднага се усетих, че съединителят не приплъзна грам и ми стана супер странно. Казах си ок, дай ще пробвам пак, и така в продължение на 300 километра и около 10 проби съединителят не приплъзна нито веднъж. Днес около 6000км по-късно съединителят си работи перфектно. Говорих с механика и ми каза следното. Системата за самонастройване е със 7 зъба, ако тя се бъгне и не скочи на следващият зъб(има доста случай при модела), се получава това приплъзване. Естествено ако е износен съединителят и е на последният зъб вече няма на къде, това е ясно, но не е този случаят. Така както се беше бъгнала системата, така се оправи след около 8000км и точно 4 дена преди смяната. Редактирано 23 Септември, 2022 от didokal Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
knight3r 10 #17 Отговорено 24 Септември, 2022 Приплъзва ли - приключил е. Между другото, като го сменяш, задължително смени и маховика! Причината защо го казвам е, че когато купих моят акорд, миналия собственик беше сменил САМО съединителя и след точно 3 месеца хвърли кърпите заради маховика и трябваше пак да го сменям, но поне смених всичко. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didokal 13 #18 Отговорено 24 Септември, 2022 (Редактирано) Преди 1 час, nikolay.vardolov написа: Приплъзва ли - приключил е. Ок, няма начин да не е така. Май дори не си прочел последния пост, но както и да е. И последно, човека от тази тема и той ли трябва да сменя съединителя след направени безпроблемни 40.000км? Редактирано 24 Септември, 2022 от didokal Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове