gire_91 3 #1 Публикувано 29 Декември, 2021 Здравейте колеги! Преди два дни ми се случи нещо доста странно, както си карах Сивика по черен път, изведнъж започна да прегрява супер много, спрях и имаше доста теч, но помислих, че е от парата, тъй като беше студено навън. След като изстина колата, прибрах я "на магия" без да прегрява много и забелязах, че по всмукателния колектор има теч, който се оказа, че е антифриз. Видях, че тръбата, която излиза от термостата и отива в двигателя е счупена. Тръбата води до пластмасова приставка и точно там се е счупило, което обяснява теча на антифриз. В сервиза ми казаха, че трябва да сменя целия колектор и да търся стар такъв, че по магазините нямало и да стискам палци да не съм изкривил гарнитура. Някакви съвети или да ме насочите дали само тази тръба може да бъде сменена? Дори и не знам какво може да е причинило счупването. Прикачвам и снимки за по-детайлно обяснение, тъй като не съм много "на ти" с частите и автомобилите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #2 Отговорено 30 Декември, 2021 Д14а8 двигател с пластмасов колектор? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gire_91 3 #3 Отговорено 30 Декември, 2021 Преди 5 часа, AMD написа: Д14а8 двигател с пластмасов колектор? 1.4i 75ps 55kw Fastback / англичанка мисля, че е D14A7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #4 Отговорено 30 Декември, 2021 Моята е японска и там колекторът е метален и тази тръбичка върви заедно с него. Най-добре да провериш с VIN номер какъв е твоя колектор и съставните му части (Japancars.ru или в сайтовете за оригинални части на хонда). Аз успях да намеря следното, където се вижда, че тази тръбичка е отделна (под номер 14 в списъка) и дори я има по българските сайтове - 15-20 лв. или пък тук. В такъв случай си изтеглил дългата клечка, но все пак трябва да се свали колектора за нейната смяна. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NOVIQ 39 #5 Отговорено 30 Декември, 2021 И аз минах по този път моята беше Англичанка 1.4/90 Д14А8. Не се сменя колектора,но трябва да се свали за да се монтира новото. Само коляното е както каза колегата около 15 лв. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gire_91 3 #6 Отговорено 30 Декември, 2021 (Редактирано) Благодаря, колега. Свързах се с ФенаБГ и той има такава част. Ще взема обезателно. За момента почистих маркуча и я нахлузих на останалата част от тръбата. Има много странни изпарения и леко пуши от долната част на двигателя, със странна миризма. Най-вероятно от доста разлетия антифриз, докато я карах със спукана тръба. Благодаря на всички отзовали се, ще пиша, ако има ъпдейт. Редактирано 30 Декември, 2021 от kvd74 Не цитирайте последен пост. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gire_91 3 #7 Отговорено 2 Януари, 2022 (Редактирано) Здравейте, колеги! За много години на всички! Тъй като още са празници и не съм успял да поръчам и заменя частта, продължавам да карам хондата с така нахлузената тръба. Колата не прегрява, но се държи доста странно. Ако я оставя на място да работи или върви на ниска предавка и ниски обороти -> загрява. В момента, в който я засиля или изфорсирам, температурата пада отново на 90 градуса за секунди. Въпросът ми е, нормално ли е това нещо, тъй като преди този проблем, не мисля, че така загряваше в ниски обороти. Факт е, че след като сложих маркуча обратно се появи парното и спря прегряването, но днес ми направи този номер няколко пъти в градски условия и се чудя от какво е. Когато спрях, двата маркуча от радиатора бяха бая топлички. Редактирано 2 Януари, 2022 от gire_91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #8 Отговорено 2 Януари, 2022 При прегряване, обикновено първо заминава термостатът. В едни случаи остава частично отворен, а в други - затворен. Може при теб да е вторият вариант. Смени го обезателно. Друго - водната помпа, ако не е сменяна досега, също ги прави точно такива номера. Трето, понеже си карал колата прегряла, е възможно да си причинил и по-големи поразии на двигателя. Но само можем да гадаем. Почни с тръбичката и термостата. Ако след това загрява, или почне да харчи много масло, или антифриз, значи отиваш на ремонт двигател. Дано да е малкият дявол. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gire_91 3 #9 Отговорено 2 Януари, 2022 (Редактирано) Благодаря за мнението, колега! от няколко дни я гледам и няма никакви течове ... за радост. Единственото е това превишаване на 90до100-110 градуса и при натискане на газта веднага спада. Редактирано 2 Януари, 2022 от kvd74 Не цитирайте предходно мнение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #10 Отговорено 2 Януари, 2022 Да нямаш въздух в системата?при мен след работа по изпарителя дръпна въздух и за пръв път от 90000 км от както я карам дигна температура.оправи се сама . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gire_91 3 #11 Отговорено 3 Януари, 2022 Нямам представа. Днес пак ми направи този номер, на място тръгна да вдига над 90градуса, на пътя при даване на газ към 3-4-5хиляди оборота веднага охлади. Смених термостат и се надявам да е по-добре от утре. Явно стария отваряше със забавяне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #12 Отговорено 4 Януари, 2022 Преди 16 часа, gire_91 написа: Смених термостат и се надявам да е по-добре от утре. Явно стария отваряше със забавяне. А обезвъздуши ли системата след като смени термостат и сложи нов антифриз? Често се получава ако не е добре обезвъздушена да вдига и качва температурата за секунди, буквално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #13 Отговорено 17 Януари, 2022 Има ли развитие по темата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 49 #14 Отговорено 3 Май, 2023 Темата е стара, но някой може ли да каже от къде да купя това коляно ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #15 Отговорено 4 Май, 2023 Фена може би , Бултрако , магазин за авточасти. Щуцер всмукателен колектор мисля ,че се водеше . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове