CARPERA 1552 #1 Публикувано 21 Декември, 2021 (Редактирано) Колата е от подписа ми CVR 1ген 2000г 147 к. автомат. Кара се на газ къси разстояния градско,газовата е Романо поставена от Маркони. Маслото се сменя на 7-8 хиляди,Shell Helix Ultra 5W-30 от общите поръчки,до 8 хил изгаря двигателя 0.500мл. Въпросите са възникнали след смяна на майстора който ми регулира клапаните,като винаги по негови думи ги прави вхд.-0.10 и изд.-0,20. Смених майстора и намерените стойности ме учудват,от предната смяна съм изминал 27хил ким,малко ги превиших по принцип регулирам между 20 и 22 хил км. Това ме учудва че са намерени стойности на входящи 0.17 и на изходящи 0.27. Тоест вместо да затягат на газ те разхлабват. Възможно ли е това,кой от майсторите греши. Двамата се занимават с Хонди и не им е за пръв път. Това е снимката с стойностите намерен от новия майстор. 20211221_175623.heic Редактирано 21 Декември, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
digunan 46 #2 Отговорено 22 Декември, 2021 Лично аз ти препоръчвам сам да си ги замериш. Два пъти водих колата за регулиране на клапани при уж "майстори", едните бяха хонда апостолов (нарочно ги пиша с малки букви). Подведоха ме че са ги регулирали перфектно. Колата ми започна да не държи обороти при студен старт и превключване от газ на бензин. Подведен от "майсторите", че уж всичко е наред тръгнах в грешни посоки - стъпково моторче, филтри, датчици и т.н. Докато не реших сам да ги проверя - разстоянията бяха ужасяващи, по скоро изобщо ги нямаше. Процедурата е елементарна за всеки с основни познания по двигатели. След реглажа всичко си дойде на мястото - и оборотите се оправиха и превключването между газ и бензин стана все едно няма такова. Отплеснах се малко - ти такъв проблем нямаш. Идеята ми е - ако имаш време, пластини и малко хубав черен силикон - за 30 мин ще си ги провериш сам, което ще е най-доброто решение. Не казвам нищо против майстора ти, но все пак си помисли.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1552 #3 Отговорено 22 Декември, 2021 (Редактирано) Благодаря ти за отговора ,проблема при мен е че точно с това не исках да се захващам. Явно ще трябва да го направя. Винаги мога да отида при Бранко,и да получа бърз курс за регулиране на клапани. Проблема е пак недоверието в този майстор,всеки прави каквото си иска,и те ЛЪЖЕ. Причината за смяната на майстора е вече поредното увеличение на цените,80лв за регулиране. Това което мисля че е правил е при всяко регулиране,ги отпуска на макс клапаните тоес от вхд0.10 и изд 0,20 както ги искам и той казва че ги прави,всъщност ги прави на 0,20 на 0,30. Да след регулиране като взема колата,при запалване има едно 30 секундно тракане като шевна машина,мислех че е нормално. Да ама не сега вече се убедих че,колата може да работи като електричка,тихо дори днес при -5гр. Горните граници са пагубни за валовете. Една идея за теб по принцип стойностите не са в мм,в инчове са да приравнени към първите. Вземи си пластини в инчове за по прецизна настройка. Редактирано 22 Декември, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #4 Отговорено 22 Декември, 2021 Преди 4 часа, CARPERA написа: Вземи си пластини в инчове за по прецизна настройка. Точно така. Така можеш да ги настроиш на "златната среда". Което ме подсеща, че моите не съм ги регулирал скоро. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #5 Отговорено 23 Декември, 2021 Два пъти са ми ги регулирали майстори, защото е влизала за други ремонти, като и двата пъти не съм им казвал да го правят. И двата пъти, още като я запаля разбирам че са пипали където не съм им казал. Веднага си ги правя сам, на мен ми отнема около 3 часа, защото си играя много. Винаги ги правя 15/20 като натягам пластините да влизат много плътно-почти невъзможно. Винаги резултата е отличен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1552 #6 Отговорено 23 Декември, 2021 @D-D Какво намираш като стойности след майсторите. Защо входящи на 15,там няма толкова жега много често те не бягат в стойностите,в зависимост от прехода. По мануал са както виждаш от снимката входящи 0.08-0.12. Какво визираш под резултата е отличен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #7 Отговорено 24 Декември, 2021 Проверявам си ги редовно, входящите много рядко се налага да пипам. Както обясних лувтомерната пластина на 0.15 влиза много трудно, същевременно 0.10 влиза хлабава и понеже нямам инчови пластини, това за мен е около 0.13, същото е и за изходящите. Резултата (особено ако друг ги е пипал) е мека, плавна и безшумна работа на двигателя. Осезаема плавност и приемственост през различните режими и предавки. Устойчиви тихи обороти при различните температурни режими. След майстори съм намирал основно завишени и различни стойности. Един с един няма еднакви. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
digunan 46 #8 Отговорено 30 Декември, 2021 (Редактирано) Днес я свърших работата с клапаните. След около 24 к км пробег на газ, като предния път пак аз си ги бях правил. Общо взето работата беше зле. Изпускателните повечето бяха стегнали и дори 0.10 пластина не минаваше. На трети цилиндър единия изпускателен му свърши резбата. Не можах да го отворя на повече от 0.15, което означава предполагам, че следващ реглаж няма да има. Глава ли се прави в този случай? Иначе след реглажа така или иначе всичко е ок. Обикновено усещам, че е за реглаж, когато първото превключване на газ от бензин е проблемно - в смисъл оборотите при превключване аха, аха да паднат до 0. Сега даже не се усеща, че преминава от бензин на газ. Правейки си сметка - навъртял съм на колата от както съм я взел около 53 км, след този реглаж ще изкарам още 20 к. Или 73 к общо на газ. Предвид клапана на третия цилиндър, предполагам че ще трябва да правя глава след тези 73 к., което никак не е зле. Обще взето съм останал с впечатление, че хората на 70-80 к правят ремонт. Може би и повече да е можела да мине, но предишния собственик австриец, въпреки, че я е карал само на бензин може изобщо да не е поглеждал клапани. Поздрави и весело посрещане на Новата година на всички. Редактирано 30 Декември, 2021 от digunan 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonii47 8 #9 Отговорено 30 Декември, 2021 Ами аз на мойта минах около 60к км на газ и на последния реглаж майстора ми каза ,че на четвърти цилиндър неможе да се регулира повече и след около 20хил . ще трябва ремонт на главата . Но проблема ми бе решен кардинално след около седмица , така ме изтряска една мома с един Ярис в задния мост докато бях паркирал ,че ни събра три коли ама мойта най много пострада ,че пое удара.Но всяко зло за добро обявиха за тотална щета и взех 4хил. от гражданската и още 1500лв от колата и без това исках да я продавам ,че след 12г. вярна служба ми беше омръзнала и почваха да се задават много проблеми от овехтяването . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1552 #10 Отговорено 30 Декември, 2021 (Редактирано) @digunan Каква е газовата сборен комплект или всичко е една марка. При положение че това е било второ регулиране ,защо не си ги проверил по рано,тези 24хил. км са и били много. На колко направи изходящите като ги регулира. Доста жега са видели изходящите клапани. Казваш бил виновен австриеца,нали ти си направил първия реглаж,тоест си видял в какво състояние са били. Общо взето при редовна проверка,и добре настроена газова може да издържи доста повече от 70 хил км. В този случай се прави глава,сменят се леглата на клапаните които не са предвидени от производителя да издържат на гегата от газта. Пак от читавия ремонт и вложените материали зависи живота и. Редактирано 30 Декември, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Richard 41 #11 Отговорено 30 Декември, 2021 Над 100 000 имам на газ, газовата е Фобос 2, клапани се регулират на 15 - 20000, не повече. Последния път механикът каза че според него има мегдан за 2-3 регулировки, и после ремонт. Тъкмо ще се сменят и сегментите по същото време. Никаква драма няма с тези клапани на хондите, реално над 150000 ще съм минал, преди трансплантацията, а реално мога и повече, ако не ми пука, ама ще се кара и занапред, така че ще се прави. Явно от голямо значение е настройката на смесите на газовата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
digunan 46 #12 Отговорено 30 Декември, 2021 @Carpera, в първото ми мнение ще намериш отговори на това кой първо ги е правил, там съм писал даже че два пъти преди мен съм се доверявал на калпави майстори. Явно не изчиташ всичко, така че няма да се повтарям. Газовото е романо, от до всичко, поставяно при Маркони. Не се оплаквам от нищо, просто споделих, хайде със здраве. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1552 #13 Отговорено 30 Декември, 2021 (Редактирано) On 12/22/2021 at 9:30 AM, digunan said: Лично аз ти препоръчвам сам да си ги замериш. Два пъти водих колата за регулиране на клапани при уж "майстори", едните бяха хонда апостолов (нарочно ги пиша с малки букви). Подведоха ме че са ги регулирали перфектно. Колата ми започна да не държи обороти при студен старт и превключване от газ на бензин. Подведен от "майсторите", че уж всичко е наред тръгнах в грешни посоки - стъпково моторче, филтри, датчици и т.н. Докато не реших сам да ги проверя - разстоянията бяха ужасяващи, по скоро изобщо ги нямаше. Процедурата е елементарна за всеки с основни познания по двигатели. След реглажа всичко си дойде на мястото - и оборотите се оправиха и превключването между газ и бензин стана все едно няма такова. Отплеснах се малко - ти такъв проблем нямаш. Идеята ми е - ако имаш време, пластини и малко хубав черен силикон - за 30 мин ще си ги провериш сам, което ще е най-доброто решение. Не казвам нищо против майстора ти, но все пак си помисли.... Да точно само последното мнение прочетох,не прочетох това.Моя е грешката извинявам се. Прав си как да се довериш на майсторите,изглежда че си набавят работа за после,че един ремонт на главата е доста по-голяма печалба. Редактирано 30 Декември, 2021 от CARPERA 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове