nikitodorov1979 3 #1 Публикувано 9 Декември, 2021 Здравейте съфорумци. От няколко години карам CR V 2.2 diesel 2005г. и съм изключително доволен от автомобила. С настъпването на всяка зима имам поблем при много студено време със замръзване на горивото в горивниат филтър, особенно по време на движение. Сутрин пали, минавам 3-4км и почва да присветва лампата на подгряването и колата спира. Виждам че има две жици които влизат в него отгоре което предполагам че е подгряване, но при мен явно не работи. Досега не съм успял да намеря някаква информация относно управлението му. Ще бъда много благодарен да споделите ако някой е имал подобен проблем или има представа от какво и при какви условия се подгрява филтъра? За момента спасявам положението като съм изолирал с вата корпуса на филтъра, ама това не върши работа при много минусуви температури. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 403 #2 Отговорено 9 Декември, 2021 Не съм убеден, че тези жици са за подгряване. По скоро са за датчика за вода във филтъра. Защо смяташ, че проблемът ти е свързан със замръзване на горивото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikitodorov1979 3 #3 Отговорено 9 Декември, 2021 Датчика за вода е от долу, а тези жици влизат в горната част на корпуса на който се слага елемента. Миналата зима по околовръстното по път за работа сутринта колата спря като просветваше подгряването. На обяд я задърпах до един топъл гараж и свалихме горивният филтър в който нафтата беше на каша. Това ме води до мисълта че не работи подгряването му. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #4 Отговорено 9 Декември, 2021 Според мен търси причини в некачественно гориво. Смени филтъра и зареждай хубаво гориво. Може да използваш и тази добявка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pantudino5 14 #5 Отговорено 13 Декември, 2021 Привет, имам същия проблем. Зареждам на добра бензиностанция и слагам от добавката BDC. Сложих я онзи ден на диагностика (Delphi) излезе непознат код 5F10. Не мога да намеря никъде информация за тази грешка- какво означава? Иначе, загасих, припомпах на мехчето, докато стане твърдо и след това свалих за около 10-15 мин клемата на акумулатора. Спря да мига лампата на подгревните свещи и колата излезе от авариен режим. Започна да върви нормално. Тази сутрин при температура от -1/-2 градуса колата си върви, но усещам, че при по- висока скорост все едно не достига гориво или въздух или надув... Има ли някой представа какво може да е? Предварително благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CNC Setter 43 #6 Отговорено 14 Декември, 2021 С какъв горивен филтър си ? Този автомобил със сигурност има система за подгрев на горивото във филтъра. Възможно и ти там да имаш проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikitodorov1979 3 #7 Отговорено 14 Декември, 2021 Здравейте колеги, след доста четене стигнах до заключнието че подгряване на филтъра има и това е видно от двете жици които влизат отгоре на тялото. Според мен това е някакъв нагревател който се управлява от температурен датчик на филтъра който е отбелязан на приложената снимка. Предстои ми са проверя този датчик и да направя проба за кратко като го шунтирам за да видя дали тръгва някакво подгряване. Лошото е че не съм запознат със схемата на електрическото управление на подгряването и ако не е от него ще ударя на камък и продължавам с разузнаването. Поздрави. Горивен филтър.jfif Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1863 #8 Отговорено 14 Декември, 2021 Че филтъра има подгряване е ясно. И в него влизат не 2, а 3 жици. Единия кабел е от долу, за сензора за наличие на вода във филтъра, другия е за сензора за температурата на горивото (този който си оградил с червеното от снимката) и третия най-отгоре, който е може би за подгряването. Системата за подгряване, трябва да има предпазител, както и реле и се командва от компа, та ще трябва да почнеш да проверяваш, едно по едно нещата за да видиш къде може да е проблема. Не съм имал такъв проблем и не съм се занимавал, та едва ли мога да помогна повече, освен с тази схема: Евентуално, като имам време, ще потърся кой е бушона и къде е релето, ако ти не ги намериш или някой друг не помогне. Успех. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikitodorov1979 3 #9 Отговорено 14 Декември, 2021 Благодаря за инфото, почвам обследването и ще пиша за крайният резултат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pantudino5 14 #10 Отговорено 14 Декември, 2021 Колеги, а дали някой знае какво означава грешката 5F10? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1863 #11 Отговорено 15 Декември, 2021 (Редактирано) Ето ти и нещо което намерих: Или как да провериш, захранването на релето. Дано се вижда от втората снимка. Редактирано 15 Декември, 2021 от Emicha 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pantudino5 14 #12 Отговорено 15 Декември, 2021 (Редактирано) По темата: Днес пак започна да мига лампата за подгрев на свещите. Този път директно вързах Delphi-то. Показа грешка P1065 и отново грешката, която е непонятна 5F10. Колата влезе пак в limp mode. - Поръчал съм горивен филтър, макар че е на 20 о 2-3К... Ще премеря и датчика за високо налягане на рейката. Трябва да е 2.8 ома на терминал 1 и 2 според manual-a. Ако е датчика, ще влезем с едни пари... Ще гледам и за течове евентуално, но ме съмнява да е това. Друго, което чета е, че в помпата може да има "желе". Как и защо след като зареждам уж скъпо гориво и слагам добавка не ми е ясно. Интересно е, че пали само като и полажа ключа. Загрява нормално. И като тръгна да ускорявам -тръгва задържа на 2500-2800rpm и задържа ли повече, влиза в авариен режим и почва да мига подгрева... Ще видим дали няма да се наложи и да вадя помпата от резервоара, тъй като и там има една цедка Редактирано 15 Декември, 2021 от pantudino5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pantudino5 14 #13 Отговорено 21 Декември, 2021 (Редактирано) Да ъпдейтна аз Смених филтъра, обезвъздуших на ново горивната система и се опитах да замеря датчика за налягане, но уви, не се получи нещо. Реших само филтъра да остане и изчаках няколко дни да покарам да видя как е. Ами явно от него се оказа. Сега върви на заварка, но открих, че дюзата на втори цилиндър, а може би и на трети пропуска. Най-вероятно от дифтунгите. Някой сменял ли е? И има ли тънкости? Да сменям ли всички или тези, които съм заподозрял? Дали ще имам проблем с ваденето на дюзите и дали освен тях трябва и друго да сменя? Не открих по-подробно инфо в нета, ще съм благодарен, ако някой може да помогне с информация. Весели празници! Бъдете здрави! Редактирано 21 Декември, 2021 от pantudino5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #14 Отговорено 21 Декември, 2021 Как установи, че изпускат дюзите? Аз имах такъв случай с предишната ми кола (друга марка) и се образува една гняс около дюзата, като въглища - твърда и порьозна, и е желателно в такъв случай възможно най-скоро да се отстрани проблема, защото почистването после е епопея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikitodorov1979 3 #15 Отговорено 21 Декември, 2021 На 15.12.2021 г. at 14:32, Emicha написа: Ето ти и нещо което намерих: Или как да провериш, захранването на релето. Дано се вижда от втората снимка. Благодаря сърдечно, утре ще направя теста. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #16 Отговорено 22 Декември, 2021 10 hours ago, pantudino5 said: Да ъпдейтна аз Смених филтъра, обезвъздуших на ново горивната система и се опитах да замеря датчика за налягане, но уви, не се получи нещо. Реших само филтъра да остане и изчаках няколко дни да покарам да видя как е. Ами явно от него се оказа. Сега върви на заварка, Може и на 300км едно зареждане с помията която продавят по бензиностанциите и всичко приключва. При дизела това е много показателно,с всичките еко био добавки набутани вътре. Лошото е че всичко по горивната система страда,представи си какви боклуци и гняс може да са в резервоара. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikitodorov1979 3 #17 Отговорено 22 Декември, 2021 Преди 12 часа, pantudino5 написа: Да ъпдейтна аз Смених филтъра, обезвъздуших на ново горивната система и се опитах да замеря датчика за налягане, но уви, не се получи нещо. Реших само филтъра да остане и изчаках няколко дни да покарам да видя как е. Ами явно от него се оказа. Сега върви на заварка, но открих, че дюзата на втори цилиндър, а може би и на трети пропуска. Най-вероятно от дифтунгите. Някой сменял ли е? И има ли тънкости? Да сменям ли всички или тези, които съм заподозрял? Дали ще имам проблем с ваденето на дюзите и дали освен тях трябва и друго да сменя? Не открих по-подробно инфо в нета, ще съм благодарен, ако някой може да помогне с информация. Весели празници! Бъдете здрави! От личен опит ти казвам че качеството на горивният филтър е от голямо значение. Пробвал съм с по евтини алтернативи и резултата е че или няма достатъчно мощност или започва да прекъсва и хълца. Оттогава не слагам друго освен MAHLE. Да по скъп е около 50лв, но си спестявам главоболия с горивната система цяла година. Да не говорим че китайските алтернативи в повечето случаи не стават на тялото. Относно дюзите свалял съм в сервиз две дюзи за почистване и смяна на дифтунги, но освен тях накарах майстора да свали и смени дифтунгите и на останалите. От тогава не е имало проблем. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 403 #18 Отговорено 22 Декември, 2021 Преди 6 часа, CARPERA написа: Може и на 300км едно зареждане с помията която продавят по бензиностанциите и всичко приключва. Интересно на кои бензиностанции зареждаш помиите? Кажи ни да знаем да не зареждаме там. На мен никога не ми се случвало да имам проблем с гориво. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #19 Отговорено 22 Декември, 2021 (Редактирано) Визирам дизела,отървах се от този камък на врата дизелова кола. Но проблемните при мен Петрол,и ШЕЛ преди години. Първята и аз съм вадил такъв горивен филтър като на колегата. Дори се сещам ШЕЛ изкарваха в стъкленици горивата да се види през зимата че не замръзвят,нещо спряха от доста години,защо ли. Редактирано 22 Декември, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pantudino5 14 #20 Отговорено 22 Декември, 2021 (Редактирано) Около дюзите на капака на разпр. вал има мазно/влажно. Колата за сега работи добре. Филтъра, който ползвам е MANN около 56лв е. Зареждам само и единствено на ЕКО дори в повечето случаи на една и съща колонка. Както писах по-горе сипвам и BDC. Лятото по 1 капачка на 30л зимата 2. Не съм имал проблем с горивото до сега от тази бензиностанция и верига. Не знам как ще се справя с ваденето на дюзите, дано да нямам проблеми. Мисля, че подгревните свещи са Ок, но не съм ги мерил. Знам, че като те не работят след това дюзите нямат вадене. Ще оставя за след празниците пък да видим. Сега преди малко ми се стори дори, че съска и леко ми миришеше на изгорели газове в коша. Моля, ако някой е правил тази процедура и се сеща за тънкости и пинизи да сподели. Аз имам повече опит с бензинови коли. Тази я карам от 5 години и съм изключитеоно доволен от нея. Минал съм над 100К и си я гледам много. Не и се сърдя тъй като съм пропътувал много с нея и слуша много, над 256К е вече. Имах късмета да я взема истинска и гледана. Весели празници на всички!!! И бъдете здрави! Редактирано 22 Декември, 2021 от pantudino5 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #21 Отговорено 22 Декември, 2021 (Редактирано) Ако около дюзите е мазно и влажно, надали изпускат. По-скоро може да имаш проблем с уплътненията между капака на главата и дюзите. На предишната ми кола като я купих, дюзите на двата цилиндъра образуваха локви, а накрая и останалите два. На следния клип след 40-та секунда можеш да разбереш как изглежда двигател, на който дюзите му изпускат: https://www.youtube.com/watch?v=hTsZ-pG61f4 И ваденето на дюзите няма нищо общо с работата на подгревните свещи. Редактирано 22 Декември, 2021 от Terje 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове