Jump to content
Legend91

Размери на джанти и гуми

Recommended Posts

Обмислям смяна на гумите с по-широки, като вариантите са 225 и 235 мм. Интересува ме дали гуми с ширина 225 може да се сложат на 7J джанти? Също, ако фабричните гуми са 205/60R16, доколко добре ще дойдат 235/45R18? Най вече ме интересува като тежест, натоварване за главините и управление как ще стане положението?

Линк за калкулатора с тези размери гуми

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И гумите и джантите ще са по-тежки. С колко - мериш твоите и по-големите и ще видиш разликата.

По-широките ще подобрят хандлинга (заради по-ниския % на профила), стабилността в завоите (заради по-голямото контактно петно с пътя), но ще вдигнат с малко консумацията и на място волана ще се върти малко по-трудно, но това зависи и от сместа на каучука.

По-широка джанта означава и по-малко ЕТ (офсет), за да няма драма с вътрешния габарит. Това ще натовари с малко и лагерите, но ако не е прекалено голяма разликата спрямо оригиналната, не би трябвало да е проблем. Моята е с 245 45 18 / джанти ЕТ 55 / 8 J, а миналата зима карах със същия размер гуми но джанти ЕТ 45 / 8,5 J  и не съм имал проблеми. На теория се променя и точката на ротация на гумата с платното (виж си по чертежа - Zeroscrub radius), съответно курсовата устойчивост и връщането на волана в 0, но аз не съм усетил някаква разлика, а и да има, е сбор от другите променени параметри.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А все пак какво бихте ме посъветвали, 225 или 235 ширина? 3 см в повече дали няма да е прекалено? Също 7J ширина на джантата (повечето 17" джанти са 7J) дали ще е достатъчна за 225?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи 225 - на 7J става. 225 / 50 / 17 е доста разпространен типо размер, а и разликата в диаметъра с 205 60 16 е + 4мм, което е ОК.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тази таблица ми дава 7,5J за 225. Може би ще трябва да търся 18" джанти. Не исках 18" защото модела е нисък, има шанс да заприлича на каруца.

А тези как ви се струват? https://m.bazar.bg/obiava-31782938/18-dzhanti-toyota-honda-5x114-3-toyota-kia-hyundai-lexus-nissan-honda

Някой кара ли с такива? Как са като качество?

 

 

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърси Хондови 17-ки - втора ръка (от Акорд 7 или 8), има и неожулени, или прясно боядисани. Ще съкратиш инвестицията с 60%. От оригиналните по-добри няма - само си харесай модел.

За 18" ще трябва да слезеш на профил 45 % (не че е проблем) а твърдото возене идва от товароносимостта на гумите и налягането в тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязах аз че не са евтини 😆😆😆. Но поне са черни и дори 18" не биха били на очи с размера си. А има ли лошо ако се ползват втулки при различен централен отвор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Legend91 написа:

А все пак какво бихте ме посъветвали, 225 или 235 ширина? 3 см в повече дали няма да е прекалено? Също 7J ширина на джантата (повечето 17" джанти са 7J) дали ще е достатъчна за 225?

По принцип инженерите създали колата, са прецени какъв да е размера. Преди години се сдобих с Рено 5 ГТ Турбо и беше с нископрофилни 15-ки и доста по широки гуми. Нито завиваше, както трябва по остри завои, нито по леки завои и насечен асфалт. Скачаше и се отлепяше от асфалта, като жаба. Много бързо купих оригиналите джанти и гуми и колата беше, като залепена по завоите. Но всеки си знае... 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втулките не са проблем, а са задължителни, ако централния отвор е по-голям.

За джантите - ти си решаваш. Аз съм почитател на сток-а, особенно за янг таймери превърнали се в класика.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също предпочитам сток, но и искам колата да придобие малко повече "европейски характер". Разликата с оригинала няма да е голяма, според мен, 2 см? От друга страна гледам разни Мерцедеси и Ауди със съизмеримо тегло са на много по-широки гуми. Не че не е проблем да изпреваря със 150 в завой по магистралата, но и искам да не "си отмъщава" толкова жестоко при по-рязко завъртане на волана. Много твърдо ли ще вози на профил 45? А ако сложа и спортни coilover-и? Примерно тези

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай някоя снимка на твоята кола (поне 1 странично) и пиши колко тежи, както и с какви размери гуми/джанти е на снимката?

За мен примерно https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11635630318681864&slink=m2cqs4 това е прекалено. На око са 19" с профил 35%.

Заводски сигурно е това: https://www.wheel-size.com/size/honda/legend/1991/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност относно теглото, зависи какви джанти ще сложи. При мен 18-ските са по-леки от масовите оригинални 17-ски, че и 16-ски, само, че 18-ските са Ultraleggera ( 8.46kg ). Това са едни от най-добрите джанти въобще с които съм карал до момента. Разхода с 18-ските ми е по-нисък от 17-ските но то е нормално, по-леки са. Стабилността се усеща още по-добре с по-големите търкалета, само гуми да има. @Legend91, една хубава гума 225/40 или 45 /18 е към 200лв и нагоре, хубавите джанти можеш да видиш колко са. Прецени си дали инвестицията си струва която ако искаш да е като хората надскача 2к лв.

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е доста добър тегловен показател.

Хубавите джанти на колата са като бижутата на жената - отварят я. Но винаги е въпрос на тегловен , финансов, а и субективен баланс.

Има евтини като материали, но красиви като естетика "бижута" и се молим да са здрави и не много тежки.

Сетих се да премеря моите стар и нов зимен сет, за съжаление вече обути.

Новите са 235 50 17 / 8 J - 22 кг, а старите са 245 45 18 / 8,5 J - 25 кг. И двата размера са стандартни за КВ1, а дори на око разликата в диаметъра е видима, но не фрапантна. 17-ките са оригинални хондови, а 18-ките "куча марка", но миналата зима това намерих.

Та за тая зима свалям по 3 кила от окачването на всяко колело и слагам по 255,20 лв във всеки калник. Джантите стари, ама с нова боя, а гумите нови, ама китайски, с поносими параметри. :)

IMG_20211103_080919.jpg

IMG_20211103_080831.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Като ви чета дерзанията ми станА любопитно.

Има ли случаи застраховател да откаже изплащане на щети заради това, че гумите и джантите не отговарят на заводския размер?!

Питам, защото в Англия една такава смяна е повод за разследване. Току виж се оказало, че виновник за катастрофата е различния размер. Влошено спиране, завиване ... Тук, ако смениш размера трябва да уведомиш застрахователя.

Преди години монтирах на CR-V-то 215/65/15 вместо заводските 205/70/15. Във фактурата веднага написаха "Размерът променен по желание на клиента".

Тааа, тетака.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

@Krasi-mir , тук всичко е "пунта мара и никой не гледа. Само пише че каското не ги "покрива", ако някой ги открадне. :(

И квадратни да сложим (като аватара ти), никому не дреме.

Бай дъ уей - по соца имаше 1 виц за рационализациите:

Събрало се племето и решили да измисли колелото. Издялали 4 квадратни каМЪКА и ги турили на талигата. Повозил се вожда и рекъл - "Добре ама много друса". На другио ден се явил 1 юнак с триъгълен камик и рекъл -"Те тава е моата рационализация. Па че друса, ама един път по-малко на всеки оборот".

Та така с жантите и гуменките - "секи сам си преценя" - доколкото може. :)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Krasi-mir, пукната гума с жулната джанта ми признаха на мен преди 2 години. На братчеда със сравнително нов Ситроен ( 4 годишен ) също му признаха по каско спукана гума и поправка на джанта. Аз съм доволен с малки изключения до момента. Фиатчето го пръснаха цялото + нов преден капак, ново челно стъкло и нови странични огледала след голямата градушка 2014-та ама то беше станало на г'з ;) 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 години отсякох 2 предни гуми в прясно отрязан и необозначен асфалт за кърпене и не ми ги признаха. Добре че бях с оригинални хондови джанти и те не пострадаха. Сега е по-цивилизовано и има шанс от каското.

Иначе си е все още опасно да се кара с нископрофилни гуми по наща татковина и за това обувам такива с по-висок индекс за товароносимост, та скоро не съм патил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
22 hours ago, ceco_accord said:

Дай някоя снимка на твоята кола (поне 1 странично)

 

18050003_w.thumb.jpg.b5e1082ece456f051401822a7dfc45ee.jpg

 

Тук е с оригиналните джанти 16"

 

Quote

Иначе си е все още опасно да се кара с нископрофилни гуми по наща татковина

 

Ами едно връщане в лентата на неравен асфалт, на коловози, при изпреварване така заигра волана в ръцете ми че едвам го удържах....

 

Тези съм харесал защото са близки по дизайн до оригиналните: https://www.margel.info/bg/dzhanti/proline-bx-100-75jx17-5x1143-et55-cb741/rc15128673.html

 

А тези са убиец, но естествено и цената също :DDD https://www.margel.info/bg/dzhanti/oz-formula-hlt-75jx17-5x1143-et45/ozw01907205g1.html Предполагам че са и доста по-леки

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Legend91 , колкото по-широки са гумите, толкова повече се усещат коловозите. Но аз не страдам от това - вид обратна връзка с пътя и информативност е.

Иначе имам френд с такава кола и ето какво постигна с оригинални Акорд 7 / 17". Гумите му са 225 45 17. Карал съм я - стои добре, но не е самолет, та леки рейсинг джанти няма да я направят такава.

Определено на тоя цвят купе му отиват по-тъмни джанти (а и 17-ки са достатъчни) така че изборът ти като колорит одобрявам. :)

Прекалено тесни спици (ако не са на гъсто) не смятам че ще стоят добре, но това е въпрос на твой личен вкус. Акорд 7 и 8 имат прилични модели и може някой секънд хенд сет да ти допадне, а ако са жулнати тук/таме - тъкмо ще си ги боядисаш по твое усмотрение, а и ще спестиш пари от глезотии. :)

252009049_471439270841549_8229056829312416407_n.jpg

252404786_3198600490411512_5326246982516253651_n.jpg

253320259_911618466226840_470408673847928373_n.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, ceco_accord said:

Иначе имам френд с такава кола и ето какво постигна с оригинални Акорд 7 / 17".

Чистил ли е дросела и EGR прохода и как е резултата ако да?

Този модел се е предлагал и със златисти (бронзови) джанти. Има и такива, Sparco. Ще се заиграя с Фотошопа и ще постна снимки с резултатите.

 

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се по-пипкаво, защото джантите са снимани леко под ъгъл, спирачните дискове също заминаха нанякъде :D. Съвсем набързо първият резултат:

 

18050003_corsa.thumb.jpg.975d44c9bf9020ebd37e0f6b54418426.jpg

 

И вторият:

 

18050003_sparcobronze.thumb.jpg.56aae4765f0fa4a976822a41c69876c8.jpg

Редактирано от Legend91
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като "странични ефекти" мога да отбележа че:

Както и предполагах - колата изглежда визуално тежка върху тези деликатни джанти (или те крехки за нея) - макар да са сертифицирано здрави.

През тънките спици ще се виждат много по-добре състоянието на дисковете и апаратите, а ако те не са перфектни, тея нови и лачени джанти ще стоят "като на свинче - звънче".

Иначе, да, златистото им също и отива.

Рисуването също помага. Преди години имах 1 тема - може да ти е полезна.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ee браво! Симулацията е станала отлично!  А при мен, това е 3тият вариант, ще пусна и 1вият отново, че съм изпуснал едната спица при селектирането: 

 

18050003_24racesilla.thumb.jpg.2e4af2168a688d7744227ef9c0fc1bb1.jpg

 

18050003_corsa.thumb.jpg.2934f894accefd7e79725b9df41e2622.jpg

 

И няколко въпроса, ако джантата е по-лека, това не води ли до още преимущества спрямо управлението? Ако им се поставят втулки, за да паснат на Хондовския отвор, това може ли да навреди на джантата или на нещо друго по някакъв начин? ЕТ също е различно, на тези е по-малко, това е добре, нали така?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-леките джанти нямат преимущества в управлението, а в отреботването на неравностите. Колелото реагира по-бързо с ход нагоре и надолу и държи по-добро сцепление.

Втулките не вредят на нищо.

ЕТ, ако е по-малко, колелата ще стоят по-навънка. До 10мм е допустимо без странични ефекти.

Ако искаш да ти е по-лесно заради ракурса - снимай си колата точно отстрани, от по-далече заради аберацията и обектива да е на нивото на главините, или малко по-нагоре, но не над нивото на веждите на калниците. Ако ти се играе съвсем прецизно (и те мързи фотошопски да рисуваш дискове и апарати), свали левите колелета, подпирайки колата на трупчета под окачването (зад местата на гумите). Премери разстоянието от долните носачи до земята с обути гуми и си резни съответните височини трупчета. Така може да слагаш всякакви снимки от нета (чистейки отворите между спиците им) и отзад ще се вижда каквото трябва, а гумите (с махнати джанти) ще слагаш отгоре. Така я снимай и ще ти е лесно за комп обработка. И спазвай размерите! Тея джанти с 5-те спици изглеждат поне 18". :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
25 minutes ago, ceco_accord said:

джанти с 5-те спици изглеждат поне 18".

 

Не са 18, всичките им взех снимките от маргел, и после във Фотошоп ги огънах, оразмерих, премахнах вътрешността, да ги нагодя спрямо ъгъла на снимката, и понеже бързам, не се е получило перфектно, иначе трябваше за всяка снимка да си играя 2 часа. Апаратите горе-долу са добре, колата е испанка, оригиналния цвят е бронзов, но мисля да ги пръсна с черен лак, да не изпъкват толкова и за слой допълнително защита. А и много бързо се зацапват от спирачен прах. Гледам купето с черните джанти е със сребристи гърнета. Това ли е бил оригиналния цвят? Моите са тъмно сиви към черни, бяха започнали да ръждясват на едно място (конденз от недостатъчно каране може би?) и ги пръснах с черен спрей за печки.

ПС.

Калкулатора казва че колелата ще излязат с 20 мм по-навън при офсет от 45 мм и ще има 9 мм ето това:

Screenshot_20211103-180453.thumb.png.0c74afb7cc3ff5b6e9d329fc67f3f432.png

https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=205-60-16X6.5ET55&wheel2=225-50-17X7.5ET45&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава гледай джанти 7J с ЕТ 55мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Legend91, важното е теб да те кефи. Всъщност и 4-те варианта на мен лично не ми харесват. Ако трябва да купувам сега джанти за такава кола, бих се оглеждал да стане горе долу така : 
accord.thumb.jpg.74c52b8f04ebab49e80987b76ec96063.jpg
Не е нужно да е толкова ниска естествено. Това би трябвало да са BBS RS1, не са евтини но пък са страхотни джанти. Търся такива 14/15-ски в момента обаче дори реплики не намирам. Ако ги вземеш и малко по-изнесени не ти трябват и втулки. Ето как е при мен
82210758_3136225459740348_8856640245626568704_n.thumb.jpg.f00a14013542f56c1ef7febf66db8d39.jpg

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горният Акорд, поне така ми се вижда е бая модифициран. Съмнява ме тези джанти да са с оригиналния офсет.... Досега най-ми допадна този вариант:

 

18050003_tomasonsil.thumb.jpg.a04274dd62b6e66c3827d8aeebe9bae7.jpg

 

Единствено ми се искаше и някак да са по-леки, като тези с тънките спици, за да компенсират повишеното тегло на по-широката гума, но няма как и вълка сит и агнето цяло явно...

Офсета на тези е 47 мм. Всъщност тук изниква поредния въпрос, какво става когато офсета не е същия като оригиналния? Тези +7 мм (или +9 за OZ) scrub radius, какво биха прoменили като пътно поведение?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко неща, но незабележимо.

Иначе тънките но нагъсто спици придават на купето елитарността за която ти говорех, но малко не ми допада че са с посока, освен ако сета не е от 2 леви и 2 десни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май наистина тези ще отиват най-много. Има и други модели, но не виждам да ги внасят, а и парите им никак не са малко, може и да се откажа от подобренията, все пак цената им е колкото за Прелюд, който в сравнение с купето е като картинг. Казваш си карал този модел на 225/45 мм гуми, как се държи в завоите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не помня марка и модел на гумите, както и параметри, така че коментара ми не би бил коректен, но нямаше някакви изненади.

А и Акорда е кола за круизване, а не за отвъдлимитни скорости по завоите.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как е Легендът в завоите? Как реагира на рязка смяна на посоката? В сравнение с европейския Акорд примерно или с Прелюд, ако си карал този модел?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах за 1 месец (и паралелно карах) предишното си комби Акорд 7 фейс и Ледженда (и 2-те автоматик), та сравнението бе неминуемо.

Акорда после усещах като Сивик - по-чевръст и шумен, с по-бързи реакции на волана и по-друсащ.

Ледженда обаче е по-тежък с 300 кила и е далеч по-солиден и монолитен и за това реакциите се струват по-приглушени - точно каквато е целта му. Като поведение си е типична стегната Хонда - има чудесна обратна връзка с пътя през волана и е малко далеч от класическата представа за седан от Д сегмента. Просто динамика и скорост не се усещат толкова като при Акорда, но това е измамно. 140 при Легена е като 100 при Акорда. Автоматите работят еднакво, но 3.5 естествено е друга бира, а SH-AWD-то е нещо антигравитационно. Газ се дава при влизане в завоя и няма сила която да ти изправи траекторията! Задно външно за виража колело бута колата навътре в него и е супер управляема. Ако намериш - пробвай, с думи не се обяснява. И с клип не става, но преди време бях снимал 1 - при изкачването на Петрохан. Идеята на тая кола е да се усеща че се движиш бавно - стига да не гледаш таблото. :)

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам, от теглото трудно се бяга... Иначе имаш страшни спирачки. И показва, предполагам, на всяко едно колело въртящия момент? В един десен  завой натовари доста външно ляво и колата, хоп, се мушна в кривата!  А оня както беше спрял баш в завоя е за бой.

Ще взема и аз да кача някое видео от дашкама, но нека първо оправя проклетият маркуч. Иначе досега от Прелюд съм оставал с най-добри впечатления спрямо пътно поведение: там където с Акорда минавам с макс 50 ( един почти 360° завой) с Прелюда, и то чужд минах със 70....

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прелюдът е по-лек, с по-нисък център на тежестта, но най-важно е сцеплението на гумите с асфалта.

Моите летни са високоскоростни и като загреят извънградско 2-та тона тегло стават с хандлинг на картинг. В града карам полечко.

Със спирачките внимавам - колата е тежка, но спира прилично.

Иначе днес се "преобух". За зимата минах на 235 50 17, а летните са 245 45 18. И 2-та размера са оригинални, както и конкретните моделите джанти.

Колата веднага стана по-голяма визуално, а и ще трябва пак да и търся граничните скорости. Естествено с по-високия профил гуми е по-комфортна, но и се появи "камшичното" еднократно лашване на задницата при резки врътвания на волана над 100 км/ч. Но това е нормално. Плюсовете в едната посока са минуси в другата.

IMG_20211110_152631.jpg

IMG_20211110_152159.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер си е Легендът! Ако е черен на цвят, аз бих му затъмнил и задните стъкла, ще заприлича на мафиотска кола 😈. Откъм Dunlop Sport Maxx имаш ли впечатления? Видях ги че са на 66 db шум.

ПС Всъщност, най-ми се искаше японска марка гуми, но Yokohama са на 71 db, а на предната врата имам чувството че уплътнението не ляга плътно и ми прави шум на магистралата. Как мога да го проверя това дали наистина е така?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леките джанти + колела имат изключително голямо значение за динамиката на една кола. Моята кола е гаранционна, за това не искам да й слагам софтуери, та започнах да се интересувам от гуми/джанти за "легално" увеличение на динамиката. Аз също съм се спрял на OZ Ultraleggera, въпреки че намерих ОЕМ 18ки за моята кола, които са с 1кг по-леки, но трябва да ги купувам 2ра ръка и струват колкото Ultraleggera.

 

При мен разликата на джанта+гума ще е около 5кг на парче. Очаквам да има голяма разлика, замерил съм няколко времена 0-100, 100-200 със сегашните 18ки. На пролект, когато сменя на OZ, ще ги тествам пак. Ефектът естествено ще е много по-видим в завои, но не знам как да го тествам това.

 

Та аз бих сложил 225, с леки джанти и гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Legend91 Затвори си отледалото на вратата (да е успоредно на нея) и карай по познато шосе и асфалт. Ако има разлика, значи нямаш проблем с уплътнението.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...