Jump to content
Legend91

Размери на джанти и гуми

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Ето това е препарата:

https://detailingbg.com/produkt/new-pitch-cleaner-420ml/

А те го рекламират точно на джантата 😆

 

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се че съм объркал размера на гумите от сляпо вярване на писаното в интернет и нежеланието за толкова простия акт да погледна към средната колона зад вратата. Трябва да бъдат 225/45, а не 225/50 при 17" Хубавото е че от гумаджийницата се съгласиха да поръчат новия размер и да не плащам за връщането на първия. А така и товарния индекс си идва на оригиналния 91, вместо 94, че дори 98

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 колега, тук, в "Продава гуми / джанти" предлага страхотни 17-ки за Акорд 7 - сигурно си ги видял де?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложиха ги. Мишлен Пайлът Спорт 4 на 17".

Айде сега пък апаратите ще трябва да се боядисват, че много потъмнели! :lol:

 

Вярно ли ме ментят, че като се мине  един цол нагоре, налягането в гумите трябва да се увеличи с 0,2 бара?

IMG_20250422_122503395.thumb.jpg.d4cc407c9a3f87530aa4f0a6ae213f03.jpg

 

IMG_20250422_122543214.thumb.jpg.c7d5868babb36d466bac034f6664fee5.jpg

IMG_20250422_122606062_HDR.thumb.jpg.e00784e983f11cce9f9f4d2e4f8e531b.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж в книжката на колата, или потърси в нета, за Legend, препоръчаните джанти, гуми и налягане.

За моето CR-V, при 17-ки ми дават 2.3 bar, а при 18-ки ми дават 2.1 bar.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре - честито!

Лесният начин е да облепиш диска + маншоните на апарата с хартиено тиксо и да си вземеш обезмаслител за апаратите, а след миенето, да ги пръснеш с високотемпературен спрей с цвят по избор.

По-лесният начин е да не облепяш диска - накладките за нула време ще махнат боята с няколко спирания. ;)

За налягането - има таквоз нещо, понеже гумите стават по-нископрофилни.

https://www.wheel-size.com/size/honda/accord/1998/

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, dandilov написа:

Виж в книжката на колата, или потърси в нета, за Legend, препоръчаните джанти, гуми и налягане.

Бее, по-добре да гледа за Акорд. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това е Акорд. За 16" препоръчаното е 2,2, аз карам на 2,1, заради "европейските пътеки". Сега гумаджиите казват: щом е намалял страничния профил - да са на 2,4. В интерес на истината не усетих разлика в комфорта спрямо зимните гуми на 2,1 - 2,2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам колите си с 0,2 по-ниска стойност градско, понеже с толкова се вдига налягането в тях извънградско, освен ако не са напомпани с азот, де.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 minutes ago, ceco_accord said:

Лесният начин е да облепиш диска + маншоните на апарата с хартиено тиксо

А където са накладките, там има и пластинки, дреболийки, всевъзможни дребни детайли, там да облепям ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накладката се вижда, да, но там може челно с грес да намажеш, а после да я измиеш, освен ако не ти се играе с ножичката да си изрязваш полукръгчета. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, ОК, благодаря много. Ами да видим сега какви капаци на  клапаните ще направя и после да почвам и апаратите :lol:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Играчка си е с апаратите - зависи колко ти се играе. ;)

Правени са преди 4 години.

IMG_20250422_152100.jpg

IMG_20250422_152115.jpg

IMG_20250422_152156.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А накладките облепва ли ги или с греста? То този номер става само откъм видимата част, нали? Иначе си трябва да се свалят и разглобяват?

 

Аз май ще заложа на четчица в по-забутаните места...

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако си мераклия, апаратът се развива от единият водач и се завърта настрани, без дори да се разкача маркуч или друго. Тогава имаш по-добър достъп.

А като го завъртиш, може и накладките да извадиш. Всичко зависи от мерака ти и дали ще отделиш 20 минути, или 2 часа от живота си. ;)

Но с тез нови гуми/жанти, просто немОе да остайш така апаратите!

Редактирано от ceco_accord
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хмм, според този калкулатор, промяна на налягането не е необходима :blink:

 

Screenshot_20250422-194716.thumb.png.f13707cbb0a9354824dec7834d9d477f.png

 

А някои @dandilov казват, че заради по-големия обем на гумата налягането даже трябвало да се намали

 

А това казва Хонда по въпроса. Май не и пука особено колко души де возят, само ремарке я стряска:

 

IMG_20250407_110142550.thumb.jpg.69f76603cd25748be8ac45e41124b43f.jpg

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 54 минути, Legend91 написа:

А някои @dandilov казват, че заради по-големия обем на гумата налягането даже трябвало да се намали

 

Моля, моля! Съвсем не съм казал това!

 

Казах, че на CR-V III, според диаметъра на джантата, дават различно налягане на гумата (225/65/17 срещу 225/60/18) и ти препоръчах да провериш за теб дали няма такова изискване според размера на джантата.

На колонката от снимката ти е дадено налягането само за размер 16". Провери за 17" колко трябва да бъде.

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги налягането се повишава при увеличаване на джантата и намаляване на профила на гумата.

По правило нископрофилните гуми се карат с по-високо налягане, по обясними причини.

С 0,2 до 0,3 е оптимално при скок с един цол.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Направих един чат с AI Chat GPT на Duckduckgo, (което събира информация от Интернет и я синтезира) казва дръж същото налягане, с някои уговорки.

 

И ето още какво изрових:

Screenshot_20250422-213445.thumb.png.469a855449d5303539584beb3626516c.png

 

Старият господин не е доволен от ниско налягане в нископрофилни гуми, не че 45 профил е супер-нископрофилно

Долното мнение пък е точно обратното - с увеличаване на джантата, намаляване на налягането: по спесификация на Тойота

 

В края на краищата днес ги видях как се държат на 2,4, ще ги пробвам и на 2,2 и ще си избера. Ако се смачка прекалено страницата ще ги надуя отнов

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нископрофилните гуми имат борд за джантата и не е нужно качване на налягането с цел безопасност от демиджи.

Твоите хем не са супер нископрофилни, хем имат борд.

Диаметрите на стари / нови са 632 / 634 - запазил си 0% разлика и това е ОК според предписанието, а имаш по-голяма контактна площ с асфалта - според ширината на водоотводните канали разбира се - тва все пак не са рейсинг сликове. И товарният индекс си уцелил, а скоростният ти е в + което по дефолт е гума с повече оплетка в странИцата.

Тури им налягане "по табела" и си карай.

Ако ти е меко - качваш го - ако ти е твърдо - сваляш го.

Споменах вече че моите ги карам меки по улиците (щот е бавно) и твърди по шосетата (щот е бързо), а те си се саморегулират ;) с 0.2 атмо сфери. ;)

Експериментирай бе ч0век - тва не е трамвай!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А нови гайки откъде може да си купи човек?!?!? Те трябва да са с овална присъединителна повърхност, а всичко което се продава е на конус

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Замислих се за резервната гума... Ако, недай си боже се наложи, е на 25 години, със сигурност не става за нищо. Но. И не се предлага за продажба вече ... Май остава само спрей за спукани гуми? Който прави не-махащо се мазало по джантите?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш достатъчно дълбок "леген" за резервната, вземи си някаква гума/джанта и си готов 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста "сплескани" ми се виждат на 2,2 бара, асфалта е близо-близо, бррр

IMG_20250428_212041315.thumb.jpg.f7c1924fab7ebd5ff92cae5692b9b8aa.jpg

А до мен е едно Ауди на 35 профил и направо е "цунало асфалта"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще свикнеш 😀. И на сина на Акорда са така и всеки път ми се струват меки. Същият размер. Кара ги на колкото ги оставят гумаджийте при смяна. Мисля на 2.5 ги правят и пак ми се виждат меки. Нетовите също са с борд Bfgoodrich.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Legend91 написа:

Доста "сплескани" ми се виждат ...

IMG_20250428_212041315.thumb.jpg.f7c1924fab7ebd5ff92cae5692b9b8aa.jpg

А до мен е едно Ауди на 35 профил и направо е "цунало асфалта"

Има мегдан - споко.

А Аудито не го мисли. В крайна сметка 35 е % от ширината на гумата, та ако тя е 255, пак са си 85мм. При теб са 101 мм - преди да я пуснеш на земята, а тогава са поне 85мм до жантата.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами аз си го представям, че трябва да се смачка, за да има контактно петно, но така че най-дълбоката част на грайфера все още да се вижда. А тук ми изглежда като че ли аха-аха ще стъпи на страниците. В завой сигурно ги застъпва още повече. И на зимните гуми беше така, и ми изглеждат повече износени откъм края. А човекът с Аудито, макар че профила беше наполовина на моите (може и 30 да е бил) казва че ги помпел също само на 2,4, неговите не изглеждаха така сплескани.

 

Бтв, старите джанти ако ги дам на пребоядисване, дали ще им смъкнат гумите, или ще трябва аз да се погрижа? Кажете някой добър бояджия и цени?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи как се договориш с бояджиите.

По-евтино е ти да си свалиш гумите, а и 4 джанти се събират във всяка кола, докато с гумите требе минимум комби.

А бояджиите никак не обичат джанти, понеже са много повърхнини, в различни плоскости, с ръбчета и т.н.

Та или требе да ти е приятел - което значи яко молби, или си приготви пачка - на джанта минимум стотачка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ооо даже по повече искат... Май по 250..  Иначе две гуми в багажника и две на задните седалки се побират

 

Не намирам тесни гуми с правилния размер като за резервна...

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето я гумата! Но явно в Евробия се предлага апокрифно https://sparetire.com/sizes/145-70R17/

Yokohama Y870

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се още нещо. Ако се погледне докъде е прашен протектора може да се разбере как "стъпва" гумата. Ето предните, над които тежи двигателя на 2,4 бара:

IMG_20250430_130426238.thumb.jpg.fb3a230a867695322817c7695980c963.jpg

Стъпката стига до "игличките" от отливката и леко застъпва там където грайфера на протектора вече започва да намалява.

 

А ето и задните, където няма толкова тегло на 2,2 бара:

IMG_20250430_130527120.thumb.jpg.978b6f58ff8e183544fe73a6cb1555d1.jpg

Там при въпреки заводските стойности на налягането, "стъпката" не стига дори до "игличките", остава протектор който не се използва и като че ли налягането може даже да се намали

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Чакай сега!

Принципно това ти наблюдение не е безпочвено и при всички е така, но нали не забравяш че предните гуми се трият и странично в асфалта, а задните само се търкалят, освен ако не дрифтиш с ръчната. ;)

Забърши по целия периметър 1 предна и 1 задна отстрани и малко от протектора хвани, а после направи 10-тина метра с колата напред, без да въртиш волана. ;)

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Разходих ги днес. Панчарево -Кокаляне-Долни Пасарел. По кривата на завоя със 70-80, по най-острите завои с около 60 без да влагам някакви особени усилия, да застъпвам осевата линия или да поемам рискове. Хубавото е че позволяват леко спирачка в завоя, ако бяха зимните, щеше веднага да запротестира :D

 

@ceco_accord Да, вярно, като завива застъпва и малко от подвитата към страницата част от протектора. Гледах на едно видео от тест на гуми, камерата беше сложена близо до гумата и показваше - много интересно се гъне в завой

Редактирано от Legend91
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда.

За това стремежът е нископрофилна гума с борд, за да не се "изкълчва" от центробежните сили в завоите. Това дава усещането за обратна връзка с волана (ако е с хидравлика, или без серво) и надгражда хандлинга.

По тази причина - гумите са твърди, а окачването меко. Обратното води до отскачане от траекторията, но ние с евтините коли без адаптивно в милисекунди окачване и леки на кила автомобили, просто нямаме избор и не можем да се возим на 20+ цола джанти "намазани" с нещо черно. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...