Jump to content
Dacataa

Дрънчене хонда акорд 8

Recommended Posts

Здравейте колеги, нов съм и не намерих тема по моя казус!! Става на въпрос за хонда акорд 2.4 type S автомат. От 3 седмици има дрънчене (все едно сипваш камъчета по ламарина) при 2200 оборота на 1/2 скорост, на 3/4/5 се чува на1500 оборота. Няма значение топла или студена, дрънченето си го има!!! Проблема е че е само в движение, на място колкото и да форсираш го няма... Качена на подемник с изключени блокажи, пак го няма! Лази ми по нервите и не се издържа вече! По колата е проверено следното : катализатора го свалях, видимо перфектен (бял на цвят), клатиш го и дрънчене няма, нито отчупено парче / меката връзка сменена (никаква промяна) втория катализатор видимо перфектен като се отряза старата мека връзка погледнах и всичко е наред / всмукателните колеткори ги свалях, клатих ги и нищо! / всички ламарини над генерацията сваляни и карано без тях, пак дрънчи! / предпазните ламарини на дисковете колкото и да ги клатиш никакъв звук, никакъв допир до дисковете и никакви камъчета няма попаднали там! В движение на отворени прозорци се чува при предно дясно колело, НО на затворени прозорци се чува буквално зад волана 🤬🤬... Минах през какви ли не майстори и просто дават скандални мнения!! Един вика че дрънчало от скоростите при положение че колата не разбираш кога превключва ако не гледаш оборотите, няма тресене придърпване, удари и т.н. Друг философ вика че ми чукал коляновия вал 🤦🏻‍♂️ Трети че дрънчала предпазната кора на двигатела (нищо че карах колата без нея и пак го има)... Ако някой е имал подобен проблем или поне някакъв акъл да даде да проверя нещо което не е проверено до сега, ще съм много благодарен!! Направо ме е срам като минавам покрай хора и колата дрънчи се 1 е 89г пред разпадане!!!! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тея "полтъргайсти" е трудна работа. Звукът се разпространява понякога странно. Да не е нещо във вратата, или в нишата за чистачките - при моторчето и щангите. Виж и как е закрепена конзолата на акумулатора - не скобата, а ламарините под него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих ги ламарините под акумулатора - всичко е 6/6... Забравих да допълня, че колата я карах и без пистов ремък (съмнения имах за обтегача) разбира се ефекта беше 0!! Ще проверя при чистачките, но малко ме съмнява от там да прави такъв резонанс, на 15 метра от колата заставаш и се чува как дрънчи, а каквото и да разглобиш изглежда се 1 токущо го слагаш чисто ново 😐 буквално звука е се 1 на отлепен катализатор или гайка в генерацията, но уви не е.. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да постнеш клипче със звук щом се чува и на 1-ва. На отворен прозорец, бавничко (за да няма вятър в микрофона), а ако е до стена, ще се чува по-добре. Променя ли се звукът с нарастване оборотите на мотора, или скоростта на движение на колата? За диагнозата има разлика между двете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С клип е сложно, правил съм над 200 и не се чува хубаво. На 1 скорост като достигне 2100 оборота издрънчава за 1 секунда, на 2ра от 2200 до 2400 дрънчи на 3,4,5 на 1500, като днес може да издрънчава за по 1 секунда на другия ден дрънчи по 5/6 секунди.... Абсолютно никаква логика и няма обяснение.... Има ли лек баир дрънчи повече, защото се товари повече, голям ли е баира изобщо не дрънчи 🤷🏻‍♂️... На равно караш няма значение гладък асфалт или неравности пак си дрънка, на спускане пак дрънчи.. Събота и неделя се скъса да дрънчи постоянно и силно, днес буквално за по 1 стотна и спира... Буквално е да търсиш игла в купа сено, а дразни че да ти скъса всички нерви. Над 10 човека са я слушали вече и всеки вдига ръце..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А забравих да кажа, дадеш ли кикдаун издрънчава във високите обороти на около 4500, в ниските го няма. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какви гуми си ? Приятел имаше същото оплакване, оказа се, че влизат камъчета от пътя в грайфера и след това се удрят по калниците и дъното в движение. Залагам на това, особено ако са чисто нови гумите. 

Редактирано от CNC Setter

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнява ме да е от гумите, защото си беше със същите и преди 3 седмици го нямаше 

2CEDB05D-7857-43B9-831B-AAA89CDDEEB2.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро е резонанс от вибрациите на мотора.

Има метални стойчици със скоби придържащи маркучи и снопове кабели към купето и мотора. Огледай навсякъде, да не се е скъсала някъде?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са нови, за мен това е проблема. Не си спомням вече точно как беше при моя приятел, но ми се върти нещо, като че ли се появи малко по-късно проблема, а не веднага след смяната. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички тръбички, планки и щуротии съм прегледал, няма никъде допир от нещо да е търкало, да е хлабаво, отчупено и т.н. На отворен прозорец няма как да се направи клип защото се чува само вятъра, на затворени прозорци се чува супер тихо, сега ще прикача клип и в началото се чува докато не превключи на 3та 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я взех с тези гуми, преди 2 месеца, нов внос от Швейцария с история в хонда и буквално всичко по нея изглежда все едно е чисто ново, няма течове абсолютно никъде, няма хлоп няма троп няма 1 петно ръжда никъде, каквото и да погледнеш по нея е оригинално хонда, обслужено е маслото на двигатела с филтрите + маслото на автоматика с филтъра (старото масло на автоматика беше като чисто ново, като го източих същия цвят като новото оригинално) и са сменени свещите на колата с NGK същия номер като на тези които свалих от колата и си ги дава по книжка.... И след тази смяна го нямаше звука до преди 3 седмици 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не е изтървал някой нещо във въздуховодите по таблото докато е чистена или да има нещо по джобовете на вратите и жабката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е проблема, звука идва отвън, не от купето вътре. Свалях и въздушната кутия цялата с всички въздуховоди, подкалници, абе разчеквал съм я цялата и не и не и не 🤯 Просто на клип не се чува така както е на живо 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пффф, ей тъй кат стани ...

Дано го намериш, или да изчезне от самосебеси, както се е появило!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може някой да ти е хвърлил малко съчми в задното гърне . Звучи смешно но ефекта е същия .Е тъй от завист.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ако тръгнем в посока "кво може да се злостори", хипотезите се увеличават, но в гърнето има метални прегради, и ако някоя се е отлепила заради конденза, не е невъзможно. Вехтият ми Сивик имаше нещо такова преди години, но Акорда на колегата е нов та нов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седи на паркинг с охрана, а и дори да беше сипано нещо, като удариш по генерацията щеше да дрънчи.... Мина през реглаж клапани ( всички перфектни) и веригата е опъната на струна. Чудя се дали да не сваля катализатора втори път (главния на който са сондите) да не би там да прави някъв резонанс при тези обороти и пак да го разгледам. Има ли от къде да се купи нов? Някой изобщо сменял ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По симптоми звукът прилича на разтрошаване на питата му, но едва ли е от него, при сравнително нова кола. Не го сваляй, а го удари няколко пъти сравнително силно с юмрук, като си под колата. При мен имаше подобно изживяване, но Акорда беше 2001-ва и теста с юмрука го потвърди навреме, защото частиците с газовете отиват и назад, оставайки в крайното гърне. Може да "претропаш" с юмрук цялата генерация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го правих, звук няма, но е вързан с 4 гайки за изпускателните колектори + болт с планка за главата и дори да е начупен няма да разбереш нищо без сваляне.. А като го свалих видимо ок и като го клатя пак същото... Чудя се да не се е цепнал в средата и когато мотора е в работна температура горещите газове като минават тогава нещо да се раздрънчава... Никаква идея вече, отворил съм кутията на пандора и няма затваряне с тая кола 🤯

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При продължително каране на магистрала (200-300 км) има ли го този шум ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да е от накладките,нали имат сигнални ламаринки  или не го чуваш така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм я тествал на магистрала, след като го има проблема. Предопредителните пластини на накладките ги махнах, защото и аз имах съмнения за тях, иначе колата дойде с чисто нови дискове и накладки TRW

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В градски условия на 4 и 5 скорост от време на време се чува на 1500 оборота за не повече от секунда, и то само ако си някъде до мантинела можеш да го чуеш. Най-силно си е тръгваш от светофар на 1ва издрънчава от 1900 до 2100 оборота, включва 2ра на 2100 до 2300/2400 дрънка и включва 3та на 1500 издрънква и спираш да го чуваш на 4/5 (само ако има храсти/мантинели и т.н. Можеш да го чуеш) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз продължавам да мисля, че е от истински камъчета които се набиват в протектора на гумите и след това изхвърчат по някое време. Сам казваш покрай храсти /мантинели, т. е. където има трошляк, камъчета и боклуци. 

За това и те питах за магистралата. 

Редактирано от CNC Setter

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кви камъчета кви пет лева, след 10 метра каране на асфалта всяко камъче ще изчезне, тва е от удар на нещо в метал, по аспусите единствено ламарината, която е покрай катализатора може да има някви камъчета, че да създава такъв шум или евентуално нещо вътре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имам същия проблем...не мога да опиша колко е дразнещ тоя звук а си мислех че съм единствения..при мен е същото докато смени на 3та издрънчава така и спира, по-нагоре не го улавям, но уви и при мен е гледана колата почти отвсякъде ,само катализатора остана като вариант и аз така всеки когото попитам никой не знае ,но на всеки различно мнение.Ще кача и аз клип, но според мен е същия проблем все едно има нещо отчупено и в определени обороти вибрира и дразни много особено на лек байр заради наклона се чува по силно точно когато има стена отпред на мотора някъде...неоткриваемо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен точно такова дрънчене имаше от термо-щита на катализатора. Това са допълнителните ламарини около корпуса на катализатора. Хванати са със заварки. Някоя от заварките е изгнила и дрънчи на ламарина при определени обороти и вибрации. Моят майстор ги махна преди доста време и от тогава карам без тях.

Усучи, около катализатора, тел ( на две - три места) и я стегни с клещи. Ако дрънченето изчезне -  ламарините са. Проблемът не е вътре в катализатора, а извън него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На катализатора има 2 ламарини които са на болтове, без тях пак го има дрънченето! Крайно време беше да се обади някой че и той има същия проблем! Значи не съм чак такъв карък 😂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без тези ламарини, продължава да го има!

769D3280-28FF-4AE9-BE1C-27739A187CAD.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, sashua написа:

Кви камъчета кви пет лева, след 10 метра каране на асфалта всяко камъче ще изчезне, тва е от удър на нещо в метал, по аспусите единствено ламарината, която е покрай катализатора може да има някви камъчета, че да създава такъв шум или евентуално нещо вътре.

 

Да , ама друг път ! 

Където живее моя приятел , пред тях е трошляк и до работа хвърляше каъчета и дрънчеше през целия път , а това са 6 км ! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от гумите, както казах вчера с тия гуми си е и преди да го има проблема, а и е на определени обороти. Ако беше от камъчета щеше да е постоянно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да убедиш себе си и останалите че не е от движение по различни повърхности, сложи автомата на D и давай полека газ без да пускаш спирачката и колата да не мърда напред. Ако искаш да се подсигуриш, дръпни и ръчната. Моторът ще развърта до 2500 об/мин, но ти е достатъчно - това е в споменатия от теб резонансен диапазон. Прави го на загряли мотор и кутия, около 20-30 сек. Може да пробваш няколко пъти, за да чуеш добре дрънченето, но давай почивка на кутията по 1 - 2 минутки, слагайки я на Р и отпускайки газта до мин. обороти на мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правено е... Не ми позволява повече от 2000 оборота! Всеки който съм качил да го чуе, после му показвам че в покой не дрънчи и после газ на спирачка и пак не дрънчи, да кажем над 10 пъти вече е правено 🤷🏻‍♂️

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо вътре в самата гума да е попаднало,примерно при смяната.

Ако имаш датчици за налягане нещо да  изпаднало от него ,но щеше да ти светне на таблото.

Само предположения може и да са безумни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам датчици, а и колата си беше с тези гуми като я взех преди 2 месеца. Карана е в града 1000км и извънградско 1000км и от нищото се появи! Не е да кажеш че нещо е сменено по колата и да се е появило, просто е така получи факс и започна да дрънчи като всеки ден е различно... Един път ще се чува зверски силно, един път супер слабо а минавам по един и същи маршрут 🤷🏻‍♂️

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук се чува в началото и в края на клипа на затворени прозорци, но повярвайте ми на живо е 100 пъти по-силно и то се чува отвън, НЕ е вътре в купето! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове положението е никой да не мърда!!! Цял ден колата седи навън и я вали, тръгвам си аз и ИЗНЕНАДА дрънчене няма 😳, спирам на фантастико след 10км каране, бавя се около 20мин и хоп тръгвам и почва да дрънчи както си му е реда.... Минавам 1 км и стана много тихо (вече не валеше).... Какво да е това чудо че като се намокри да спре да дрънчи или е просто някво страшно съвпадение.... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е съвпадение.

Сигурно знаеш че в мокро време намалява и спира скърцането и тропането на компрометирани тампони по окачването.

Това "нещо" се е навлажнило, при престоя е поизсъхнало от топлината на мотора, или генерацията, а после пак е утихнало с влагата.

Дано ти е отправна точка за разсъждение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом няма последствия ( видими ) за момента , карай си колата и не го мисли ! Ако нещо не е ок , то ще си покаже след време , каквото такова .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...