Jump to content
thelastbonbona

Смяна на пружини - препоръки

Recommended Posts

Здравейте колеги!

 

Все не съм доволен от височината на моята кола и ако се качим 3-4 човека, при почти всяка вдлъбнатина или хлътнало по пътя, се чува странно престъргване, като съм сигурен че са задните гуми в подкалника. Обмислям смяна на пружините, дали ще има "файда" и каква марка бихте препоръчали?

 

Извинявам се ако е говорено вече, но не намерих нищо по въпроса. Хубаво лято на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BILSTEIN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LESJÖFORS. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених всичко отзад. Не помня какви бяха частите, но помня, че си пишеше Хонда на тях. Мисля, че бяха Sachs, защото оргинално имаше такива. Пътното поведение се промени осезаемо и возията. Задира много рядко, но когато е натоварена задницата пак кляка. Сега се върнах от Гърция с 4-ма човека и много багаж. Колата се дърци супер на пътя, но като спрях да зареждам видях, че отзад е клекнала така че леко скриваше гумата отгоре. Минах през доста тегави пътища и нямаше лошо задиране (чудните скрити плажчета на Тасос).

 

Смяна на пружините без смяна на амортисьорите се съмнявам да промени нещо много. Препоръчвам смяна на двете ако са стари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задните амортисьори са сменяни преди 2 години, предните не съм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружините и амортисьорите изпълняват различни функции, така че ако колата е провиснала много при натоварване, това определено би се променило при смяна на пружините. С годините пружините омекват, което води до провисване на купето.

Амортисцорите нямат нищо общо с провисването на купето, така че ако са здрави, няма нужда от смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз знам, че колата лежи на пружините, а амортисьорите я дърпат към тях реално при неравности, за да не подскача купето :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С едно изречение: амортисьорите заглушават осцилацията на окачването при преминаване през неравности (дали са пружини, листови ресьори, торсиони и т.н.). По този начин осигуряват максимален натиск на колелата към пътя и плавно преминаване през неравности.

Дори и да опре окачването в ограничителните тампони, гумата не би трябвало да опира някъде в купето. Провери, дали гумите и най-вече джантите са с препоръчания размер. Може някой някога да е слагал джанти, които са с различно ET или широчина - J

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и не разбрах, кои каза, че от заминали амортисьори кляка колата. Аз казах, че ги смених и пак кляка доста, защото самите пружини не са добре подбрани за колата според мен. Препоръката да се сменят амортисьорите е защото с годините омекват и това увеличава амплитудата при движение, което директо влияе на средната "височина" при движение.

 

Не мисля, че трябва да слагаме листови ресьори в една графа с двутръбните амортисьори. Листовия ресьор е по-близък по предназначение до пружините. Дори не трябва да сравняваме модерните двутръбни амортисьори, като тези на Хондата с едно тръбните. Аз смених амортисьорите отпред без да сменям пружините и имаше над сантиметър разлика във височината. Това съм го мерил даже. Едния беше тотално заминал. Така, че амортисьорите отпред "подпират" колата в известна степен. Това го казвам от опит и обща култура. Иначе е добра идея да се провери размера на гумите и джантите. Може да е провиснал подкалника и да задира в него.

Редактирано от revenue

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдеше в последното си мнение, че смяна само на пружини, без амортисьори, няма да има ефект срещу провисването, с което аз не бях съгласен и се аргументирах защо. Това, колко кляка колата при товар, зависи в случая само от пружините.

Също не си прав, че омекналите амортисьори променят средната височина при движение. Средната височина зависи от пружините, а амортисьорите влияят на това колко е голямо отклонението от нея и съответно връщането към нея, при преминаване през неравност. Омекналите амортисьори влияят на поведението на колата на пътя, т.е. ще се накланя повече в завоите, ще се намали стабилността й и т.н. Веднага след смяната ли мери височината на автомобила, или след известно време шофиране?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече няма да коментирам, защото явно има кои да обясни какво съм искал да кажа. Не ми беше идеята да споря, а просто да споделя опит, защото смених буквално цялото окачване преди 1-2 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо лошо няма в спора, в него се заражда истината :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, за да не се караме.. единият ми преден амортисьор беше изпуснал и в момента сменят и двата - избрах на sachz и пружини на KYB. Малко неприятно когато е непредвидено, но какво да се прави. Ще споделя резултатите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така update: колата се вдигна 1-1,5см :) Станахме градско SUV :D

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/26/2021 at 4:01 PM, thelastbonbona said:

Така update: колата се вдигна 1-1,5см :) Станахме градско SUV :D

 

Последно какво сменихте - амортисьорите, пружините или и двете ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В предишния пост написах, че понеже преден ляв амортисьор беше изпуснал, смених амортисьорите с Sachs и пружините с KYB. Задните амортисьори съм ги сменял преди 2 години пак Sachs.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Височината и според мен зависи само и единствено от височината и твърдостта на пружините. Нали затова се слагат подложки под или над пружините, за да се "вдигне" колата. Амортисьорите служат само и единствено за погасяване на люлеенето, което се получава при преминаване през неравност. Също така ако си преведете от английски името на амортисьорите, ще си отговорите за какво служат. Ако промяната на дължината на стержена на амортисьора водеше до вдигане на купето, то тогава, най-лесно можеше да се навие едно удължение и готово, но е факт, че не се прави. При смяна на пружините има видима разлика във височината, защото материала, от който са направени е различен и още не е "уморен" от експлоатация в сравнение със старите.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...