bezupre4niq 10 #1 Публикувано 20 Март, 2021 (Редактирано) Колеги имам странна дилема с витека , за начало да кажа че колата е к24 , с цялостна изпускателна генерация от Драго и рефлашната от Боби и още малко доработки и съответно витека е настроен да отваря на 4800 оборота и се усещаше доста добре. От октомври миналата година ми направи впечателние че няколко пъти не промение звука и вървежа след 4,8к и така до миналия месец , но от февруари вече изобщо не се включи. Реглаж клапани е правен ноември всичко беше Ок ( кара се на бензин). Колата не записва никаква грешка на компа , свалих соленоида на витека, почистих го - нямаше запушване на цетка или теч от него. Затова се чудя от какво може да се случва така. Във форума не съм срещал тема на хора имали проблем с витека и затова не знам накъде да се насоча. По чуждестранните има информация , но в повечето случаи свети чека или имат проблем с вса-то и окабеляването след смяна на мотор. Редактирано 20 Март, 2021 от bezupre4niq Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_pileto_ 44 #2 Отговорено 22 Март, 2021 На твое място бих си извел тестово някъде на видно място един светодиод, закачен през резистор към соленоида на втек клапана. Поне да се знае дали на 4800 компа задейства втека. Не пишеш дали си го премерил. Не съм сигурен, дали ще светне чека, ако е изгорял. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bezupre4niq 10 #3 Отговорено 22 Март, 2021 (Редактирано) Когато го свалях и чистих ,подавах 12 волта на пиновете и цъкна нещо вътре съвсем слабичко (предполагам бобинка на клапана, въобще не се сетих на меря омове), но на колата не съм пробвал има ли ток и отваря ли на 4800. Ще тествам и ще търся проблема почивните дни. Редактирано 22 Март, 2021 от bezupre4niq Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bezupre4niq 10 #4 Отговорено 17 Май, 2021 Да освежа темата, проблема се отказа втс клапана. Той и витек соленоида имат бобини . Ако някоя от тях изгори - светва чек и вса - тествано е. При мен бяха и двата здрави и цедките им чисти, усъмних се в него, защото той се задейства доста преди витека да отвори ( около 2,5к оборота включва) Сменен е всичко вече работи . Явно е имал някакво износване или проблем , който аз видимо не успях да установя сравнявайки нов- стар. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #5 Отговорено 18 Май, 2021 (Редактирано) Извинявам се колеги, че пиша в тази тема. Поста ми не е много по темата ама не открих това което търся във форума. Може и да не съм търсил правилно. Понеже отскоро съм собственик на Акорд 7 2,4 автомат и ми се наложи да сменям издухана гарнитура на главата. По време на ремонта майстора видял, че viteca бил задръстен със силикон. Явно при предишен ремонт като са слагали силикон на капака са пооцапало доста нещата. Сега са го изчистили. Та въпроса ми е как да разбера дали Vite работи? Нямам опит с такава кола. Не съм и успял още да я покарам поради ремонтите, които ми се наложи да правя. Нямам светещи чекове по таблото или грешки при закачане на диагностика. Има ли някакъв лесен начин да разбера/усетя дали работи? Или да потърся колега с такава кола и да я пробва? Редактирано 18 Май, 2021 от Г.Писаров Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bezupre4niq 10 #6 Отговорено 18 Май, 2021 (Редактирано) Оцапано е било със силикон, защото някой е нямал нова гарнитура и със силикона е замазал евентуален теч на масло (гарнитурата е с цедка и е проблемна, защото от топлината гумата се изпича и започва да сълзи масло) . А витека лесно се тества- биеш автомата на 1ва само да седи и след 6к оборота ще усетиш промяна на звука и вървежа (ако е стокова няма да е нещо особенно) Редактирано 18 Май, 2021 от bezupre4niq 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #7 Отговорено 18 Май, 2021 Благодаря за отговора Момчетата нищо не ми казаха за гарнитура за Vitec. По - скоро ми се стори, че говореха за някакъв капак, който бил без гарнитура и се мажело леко със силикон. Ще ги питам за гарнитурата на Viteca. От това, което си написал следва да следя дали няма да имам теч около Viteca, и че се включва около 6000 оборота. Стоков съм. Ще видя дали ще чуя/усетя разлика, тоест дали изобщо работи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_pileto_ 44 #8 Отговорено 19 Май, 2021 5000, не 6000. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #9 Отговорено 19 Май, 2021 Писаров , ако не работи ще свети грешка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bezupre4niq 10 #10 Отговорено 19 Май, 2021 Преди 1 час, _pileto_ написа: 5000, не 6000. Други двигатели отврят витека на 5к , но точно този К24А стоков отваря на 6к 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6060 #11 Отговорено 19 Май, 2021 Lenovo_A1000_VID_20200711_075540.mp4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #12 Отговорено 19 Май, 2021 (Редактирано) Ако забелязвам правилно нещата се променят след 6к. В петък ще имам време да пробвам дали са нормално нещата и при мен. Редактирано 20 Май, 2021 от emod Не цитирай предходния пост, на който отговаряш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6060 #13 Отговорено 19 Май, 2021 По картинка не е видно много ясно, но в колата се усеща и чува. Ако върви така, значи си работи. Това е пълен сток - комби - фейс. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_pileto_ 44 #14 Отговорено 20 Май, 2021 Преди 13 часа, bezupre4niq написа: Други двигатели отврят витека на 5к , но точно този К24А стоков отваря на 6к Да, обърках понеже при при мен (К24z3) е при 5000. Сори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #15 Отговорено 20 Май, 2021 Пробвах днес да видя какво се случва. Не съм много сигурен дали усещам някаква разлика или просто така ми се струва. То с моя стил на каране, тази кола едва ли ще види такива обороти, така че дали работи Витека или не при мен няма да е моного от значение Ако може някой да каже от клипа дали се случва нещо... Правих няколко опита. Тези двата ми се струват най чисти - без да променям позицията на педала на газта. output.mp4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6060 #16 Отговорено 20 Май, 2021 Работи, ама имам чувството че "без да променям позицията на педала на газта" ти се е видяло сложно. Натискаш спирачката с левия крак, слагаш на 1-ва, настъпваш "до ламарината" с десния крак (да скочат оборотите на мотора) и пускаш рязко спирачката. И не пускаш газта в никакъв случай - само сменяш предавките като оборотомера докосне червеното. Тея мотор/кутия могат и 2 и 200. Грехота е да караш 2.4 като 1.4, стига обстановката да го позволява разбира се. Разучи възможностите на колата - багажника е голям, но и моторът не е малък. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #17 Отговорено 20 Май, 2021 Преди 5 часа, ceco_accord написа: Тея мотор/кутия могат и 2 и 200. Грехота е да караш 2.4 като 1.4, стига обстановката да го позволява разбира се. Няма да я карам като малолитражна но пък и съм по - кротък в карането. Взех я както заради големия обем на багажника, така и заради големия обем на двигателя Старая се да не правя глупости но предпочитам да имам сила когато ми е нужна Все пак мисля с колата да разхождам жената и детето, което чакаме да се роди скоро Аз и мотора си карам така - полекичка 😁 Иначе "педала до ламарината" - достраша ме. Тъкмо изкарах колата от сервиза - беше с духната гарнитура - така съм я купил и затова реших да пробвам без да подавам пълна газ но и да задържа педала на една позиция Стига съм писал, че разводних много темата..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6060 #18 Отговорено 20 Май, 2021 Карай си я спокойно с фемилито, а като си сам - става друга кола. 2.4 АТ е идеална за спящи на задния ред бебоци и майки. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1568 #19 Отговорено 21 Май, 2021 Off Topic Преди 11 часа, Г.Писаров написа: Старая се да не правя глупости но предпочитам да имам сила когато ми е нужна Преди 10 часа, ceco_accord написа: Карай си я спокойно с фемилито, а като си сам - става друга кола Все едно аз съм го писал, за моя стил на каране. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6060 #20 Отговорено 21 Май, 2021 преди 28 минути, Krasi-mir написа: Скрий съдържанието Все едно аз съм го писал, за моя стил на каране. Off Topic Това е "Голата истина за група Акорд"! Грехота е да не композираш трасето с такъв бенд. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #21 Отговорено 26 Май, 2021 @Г.Писаров, за да усети включването на VTEC най-добре е да си на по-висока предавка (2-ра или 3-та), понеже на 1-ва двигателя развъртя доста бързо, и поради ниската предавка разликата във въртящия момент се усеща слабо. А и във видеото се вижда, че смяната на предавки се случва малко след 6К оборота, така че още по-малко време има за това "усещане". Въпреки, че колата я имам от близо 2 месеца, най-после в петък усетих работата на системата при няколко изпреварвания на тежкотоварни МПС-та - педала до долу, АТ връща на 2-ра предавка и няма как да не ти се промени изражението на лицето, когато усетиш ритника в гърба, двигателя като мине 6К оборота. Смяната на гарнитура не би трябвало да има отношение към експлоатацията на двигателя. Ако си сменял сегменти или лагери на коляновия вал, е друга бира. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове