Jump to content
bezupre4niq

Неработещ Vtec

Recommended Posts

Колеги имам странна дилема с витека , за начало да кажа че колата е к24 , с цялостна изпускателна  генерация от Драго и рефлашната от Боби и още малко доработки и съответно витека е настроен да отваря на 4800 оборота и се усещаше доста добре. От октомври миналата година ми направи впечателние че няколко пъти не промение звука и вървежа след 4,8к и така до миналия месец  , но от февруари вече изобщо не се включи. Реглаж клапани е правен ноември всичко беше Ок ( кара се на бензин). Колата не записва никаква грешка на компа , свалих соленоида на витека, почистих го  - нямаше запушване на цетка или теч от него. Затова се чудя от какво може да се случва така. Във форума не съм срещал тема на хора имали проблем с витека и затова не знам накъде да се насоча. По чуждестранните има информация , но в повечето случаи свети чека или имат проблем с вса-то и окабеляването след смяна на мотор.

Редактирано от bezupre4niq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На твое място бих си извел тестово някъде на видно място един светодиод, закачен през резистор към соленоида на втек клапана. Поне да се знае дали на 4800 компа задейства втека. Не пишеш дали си го премерил. Не съм сигурен, дали ще светне чека, ако е изгорял.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Когато го свалях и чистих ,подавах 12 волта на пиновете и цъкна нещо вътре съвсем слабичко (предполагам бобинка на клапана, въобще не се сетих на меря омове), но на колата не съм пробвал има ли ток и отваря ли на 4800. Ще тествам и ще търся проблема почивните дни.

Редактирано от bezupre4niq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да освежа темата,  проблема се отказа втс клапана. Той и витек соленоида имат бобини . Ако някоя от тях изгори - светва  чек и  вса  - тествано е. При мен бяха и двата здрави и цедките им  чисти, усъмних се в него, защото той се задейства доста преди витека да отвори ( около 2,5к оборота включва) Сменен е всичко вече работи . Явно е имал някакво износване или проблем , който аз видимо не успях да установя сравнявайки нов- стар.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Извинявам се колеги, че пиша в тази тема. Поста ми не е много по темата ама не открих това което търся във форума. Може и да не съм търсил правилно.

Понеже отскоро съм собственик на Акорд 7 2,4 автомат и ми се наложи да сменям издухана гарнитура на главата. По време на ремонта майстора видял, че viteca бил задръстен със силикон. Явно при предишен ремонт като са слагали силикон на капака са пооцапало доста нещата. Сега са го изчистили. Та въпроса ми е как да разбера дали Vite работи? Нямам опит с такава кола. Не съм и успял още да я покарам поради ремонтите, които ми се наложи да правя. Нямам светещи чекове по таблото или грешки при закачане на диагностика. Има ли някакъв лесен начин да разбера/усетя дали работи? Или да потърся колега с такава кола и да я пробва?

 

Редактирано от Г.Писаров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Оцапано е било със силикон, защото някой е нямал нова гарнитура  и със силикона е замазал евентуален теч на масло (гарнитурата е с цедка и е проблемна, защото от топлината гумата се изпича и започва да сълзи масло) . А витека лесно се тества- биеш автомата на 1ва само да седи и след 6к оборота ще усетиш промяна на звука и вървежа (ако е стокова няма да е нещо особенно) 

Редактирано от bezupre4niq
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора :) Момчетата нищо не ми казаха за гарнитура за Vitec. По - скоро ми се стори, че говореха за някакъв капак, който бил без гарнитура и се мажело леко със силикон. Ще ги питам за гарнитурата на Viteca.

От това, което си написал следва да следя дали няма да имам теч около Viteca, и че се включва около 6000 оборота. Стоков съм. Ще видя дали ще чуя/усетя разлика, тоест дали изобщо работи :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5000, не 6000.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писаров , ако не работи ще свети грешка.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, _pileto_ написа:

5000, не 6000.

Други двигатели отврят витека на 5к , но точно този К24А стоков отваря на 6к

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако забелязвам правилно нещата се променят след 6к. В петък ще имам време да пробвам дали са нормално нещата и при мен.

Редактирано от emod
Не цитирай предходния пост, на който отговаряш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По картинка не е видно много ясно, но в колата се усеща и чува. Ако върви така, значи си работи. Това е пълен сток - комби - фейс.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, bezupre4niq написа:

Други двигатели отврят витека на 5к , но точно този К24А стоков отваря на 6к

Да, обърках понеже при при мен (К24z3)  е при 5000. Сори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах днес да видя какво се случва. Не съм много сигурен дали усещам някаква разлика :D или просто така ми се струва. То с моя стил на каране, тази кола едва ли ще види такива обороти, така че дали работи Витека или не при мен няма да е моного от значение :D Ако може някой да каже от клипа дали се случва нещо... Правих няколко опита. Тези двата ми се струват най чисти - без да променям позицията на педала на газта. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работи, ама имам чувството че "без да променям позицията на педала на газта" ти се е видяло сложно. :)

Натискаш спирачката с левия крак, слагаш на 1-ва, настъпваш "до ламарината" с десния крак (да скочат оборотите на мотора) и пускаш рязко спирачката. И не пускаш газта в никакъв случай - само сменяш предавките като оборотомера докосне червеното.

Тея мотор/кутия могат и 2 и 200. Грехота е да караш 2.4 като 1.4, стига обстановката да го позволява разбира се.

Разучи възможностите на колата - багажника е голям, но и моторът не е малък. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, ceco_accord написа:

Тея мотор/кутия могат и 2 и 200. Грехота е да караш 2.4 като 1.4, стига обстановката да го позволява разбира се.

Няма да я карам като малолитражна :) но пък и съм по - кротък в карането. Взех я както заради големия обем на багажника, така и заради големия обем на двигателя ;) Старая се да не правя глупости но предпочитам да имам сила когато ми е нужна :) Все пак мисля с колата да разхождам жената и детето, което чакаме да се роди скоро :) Аз и мотора си карам така - полекичка 😁 

Иначе "педала до ламарината" - достраша ме. Тъкмо изкарах колата от сервиза - беше с духната гарнитура - така съм я купил :( и затова реших да пробвам без да подавам пълна газ но и да задържа педала на една позиция :) Стига съм писал, че разводних много темата.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай си я спокойно с фемилито, а като си сам - става друга кола.

2.4 АТ е идеална за спящи на задния ред бебоци и майки.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 11 часа, Г.Писаров написа:

Старая се да не правя глупости но предпочитам да имам сила когато ми е нужна :)

 

Преди 10 часа, ceco_accord написа:

Карай си я спокойно с фемилито, а като си сам - става друга кола

Все едно аз съм го писал, за моя стил на каране. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, Krasi-mir написа:
  Скрий съдържанието

 

Все едно аз съм го писал, за моя стил на каране. ;)

 

Off Topic

Това е "Голата истина за група Акорд"! Грехота е да не композираш трасето с такъв бенд.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Г.Писаров, за да усети включването на VTEC най-добре е да си на по-висока предавка (2-ра или 3-та), понеже на 1-ва двигателя развъртя доста бързо, и поради ниската предавка разликата във въртящия момент се усеща слабо. А и във видеото се вижда, че смяната на предавки се случва малко след 6К оборота, така че още по-малко време има за това "усещане".

Въпреки, че колата я имам от близо 2 месеца, най-после в петък усетих работата на системата при няколко изпреварвания на тежкотоварни МПС-та - педала до долу, АТ връща на 2-ра предавка и няма как да не ти се промени изражението на лицето, когато усетиш ритника в гърба, двигателя като мине 6К оборота.

 

Смяната на гарнитура не би трябвало да има отношение към експлоатацията на двигателя. Ако си сменял сегменти или лагери на коляновия вал, е друга бира.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...