Jump to content
lelemale13

За ABS въпрос за специалист

Recommended Posts

Днес докато се спускаха бавно в снега дръпнах ръчната и се чуваше леко как се задейства абс-са и малко по ясно в завой като леко занася (бях на първа през цялото време) и колата спираше добре с ръчна няма да де учудя ако е пускала и предните спирачки.

Та въпроса е може ли да се накара абс-са да се задейства принудително така че да имитира преден и заден блокаж. Пробвах да дам газ и да държа леко ръчна но от шума на двигателя не можех да чуя дали се задейства абс. През цялото време беше на доста ниски обороти.

А на друго място съм натискал рязко и силно спирачката на много хлъзгаво, определено спира по зле като работи абс но вътре се чува едно тракане на релета все едно нещо страшно става а аз просто издевателствах на абс да знам колко мога да разчитам на него

 

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 1/10/2021 at 12:58 PM, lelemale13 said:

Днес докато се спускаха бавно в снега дръпнах ръчната и се чуваше леко как се задейства абс-са и малко по ясно в завой като леко занася (бях на първа през цялото време) и колата спираше добре с ръчна няма да де учудя ако е пускала и предните спирачки.

Та въпроса е може ли да се накара абс-са да се задейства принудително така че да имитира преден и заден блокаж. Пробвах да дам газ и да държа леко ръчна но от шума на двигателя не можех да чуя дали се задейства абс. През цялото време беше на доста ниски обороти.

А на друго място съм натискал рязко и силно спирачката на много хлъзгаво, определено спира по зле като работи абс но вътре се чува едно тракане на релета все едно нещо страшно става а аз просто издевателствах на абс да знам колко мога да разчитам на него

 

ABS-а не е създаден за да спира колата "по-добре", а да запазиш възможността да управляваш автомобила, използвайки волана при ситуации, когато спирачките блокират колелата.

Иначе предполагам, че е възможно да го "активириш", при мен го има този (д)ефект. При скорост под 20 км/ч се включва без причина(според мен не отчита правилно скоростта на предно ляво колело и проблемът идва от гривната).

Редактирано от monkos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.01.2021 г. at 10:58, lelemale13 написа:

Та въпроса е може ли да се накара абс-са да се задейства принудително така че да имитира преден и заден блокаж

На HR-V не може. Не съм на 100% сигурен, ама си мисля, че така работи тракшън контролът. Чрез ABS-а задържа боксуващото колело и въртящия момент се пренасочва към небоксуващото.

 

На 10.01.2021 г. at 10:58, lelemale13 написа:

Пробвах да дам газ и да държа леко ръчна

Ако си го пробвал на сух асфалт нищо няма да постигнеш. Виж, ако пробваш, когато е включена системата 4х4, може да има някаква полза. При задействано 4х4 и никакво сцепление на всички колела обикновено боксуват едно предно, и едно задно колела. Като дръпнеш леко ръчната имитираш "блокаж" на задните колела. Като натиснеш крачната имитираш "блокаж" на предните, заради по-силното спирачно усилие там. Обаче и в двата случая - ръчна или крачна, ABS-а няма нищо общо.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не бих си помислил да "бъзикам" нещо по ABS-a!

Дори да можеше, а то не може да се "бъзика",не бих го направил! Представи си така както си шпориш по магистралата да ти се включи "бъзикалката" на ABS?

Къде ще се озовеш при скорост 120-140, че нещо ми е трудно фантазирането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах я като закантари, не става. Не виждам нищо опасно ако се сложи бутон за активиране на абс-са. Някога имаше фирма дето слагаше електроника с тази цел но много отдавна изчезна поне в интернета. Някога на форестера мислех да слагам бутон да спира абс че има случай когато се активира като е на място и тръгва на зад ако не беше ръчната щяха да ме вадят от едно място а и спира доста по добре без него особено на сняг но на лед доста добре запазваше траекторията, по добре от хондата май.

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има такова устройство ,макар ,че не е бутон а сериозен микропроцесор.Слагаше се на бегачките за планинските участъци.Това беше преди EVO ерата. За съжаление е почти неизползваемо при нормално каране. За толкова години издевателста с ХРВ-то не ми е било необходимо иначе щях да го монтирам.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...