lelemale13 47 #1 Публикувано 10 Януари, 2021 Днес докато се спускаха бавно в снега дръпнах ръчната и се чуваше леко как се задейства абс-са и малко по ясно в завой като леко занася (бях на първа през цялото време) и колата спираше добре с ръчна няма да де учудя ако е пускала и предните спирачки.Та въпроса е може ли да се накара абс-са да се задейства принудително така че да имитира преден и заден блокаж. Пробвах да дам газ и да държа леко ръчна но от шума на двигателя не можех да чуя дали се задейства абс. През цялото време беше на доста ниски обороти. А на друго място съм натискал рязко и силно спирачката на много хлъзгаво, определено спира по зле като работи абс но вътре се чува едно тракане на релета все едно нещо страшно става а аз просто издевателствах на абс да знам колко мога да разчитам на него Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #2 Отговорено 13 Януари, 2021 Не Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
monkos 20 #3 Отговорено 25 Януари, 2021 (Редактирано) On 1/10/2021 at 12:58 PM, lelemale13 said: Днес докато се спускаха бавно в снега дръпнах ръчната и се чуваше леко как се задейства абс-са и малко по ясно в завой като леко занася (бях на първа през цялото време) и колата спираше добре с ръчна няма да де учудя ако е пускала и предните спирачки. Та въпроса е може ли да се накара абс-са да се задейства принудително така че да имитира преден и заден блокаж. Пробвах да дам газ и да държа леко ръчна но от шума на двигателя не можех да чуя дали се задейства абс. През цялото време беше на доста ниски обороти. А на друго място съм натискал рязко и силно спирачката на много хлъзгаво, определено спира по зле като работи абс но вътре се чува едно тракане на релета все едно нещо страшно става а аз просто издевателствах на абс да знам колко мога да разчитам на него ABS-а не е създаден за да спира колата "по-добре", а да запазиш възможността да управляваш автомобила, използвайки волана при ситуации, когато спирачките блокират колелата. Иначе предполагам, че е възможно да го "активириш", при мен го има този (д)ефект. При скорост под 20 км/ч се включва без причина(според мен не отчита правилно скоростта на предно ляво колело и проблемът идва от гривната). Редактирано 25 Януари, 2021 от monkos Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1575 #4 Отговорено 25 Януари, 2021 (Редактирано) На 10.01.2021 г. at 10:58, lelemale13 написа: Та въпроса е може ли да се накара абс-са да се задейства принудително така че да имитира преден и заден блокаж На HR-V не може. Не съм на 100% сигурен, ама си мисля, че така работи тракшън контролът. Чрез ABS-а задържа боксуващото колело и въртящия момент се пренасочва към небоксуващото. На 10.01.2021 г. at 10:58, lelemale13 написа: Пробвах да дам газ и да държа леко ръчна Ако си го пробвал на сух асфалт нищо няма да постигнеш. Виж, ако пробваш, когато е включена системата 4х4, може да има някаква полза. При задействано 4х4 и никакво сцепление на всички колела обикновено боксуват едно предно, и едно задно колела. Като дръпнеш леко ръчната имитираш "блокаж" на задните колела. Като натиснеш крачната имитираш "блокаж" на предните, заради по-силното спирачно усилие там. Обаче и в двата случая - ръчна или крачна, ABS-а няма нищо общо. Редактирано 25 Януари, 2021 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nupi 79 #5 Отговорено 25 Януари, 2021 Никога не бих си помислил да "бъзикам" нещо по ABS-a! Дори да можеше, а то не може да се "бъзика",не бих го направил! Представи си така както си шпориш по магистралата да ти се включи "бъзикалката" на ABS? Къде ще се озовеш при скорост 120-140, че нещо ми е трудно фантазирането. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #6 Отговорено 26 Януари, 2021 Пробвах я като закантари, не става. Не виждам нищо опасно ако се сложи бутон за активиране на абс-са. Някога имаше фирма дето слагаше електроника с тази цел но много отдавна изчезна поне в интернета. Някога на форестера мислех да слагам бутон да спира абс че има случай когато се активира като е на място и тръгва на зад ако не беше ръчната щяха да ме вадят от едно място а и спира доста по добре без него особено на сняг но на лед доста добре запазваше траекторията, по добре от хондата май.Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #7 Отговорено 22 Февруари, 2021 Има такова устройство ,макар ,че не е бутон а сериозен микропроцесор.Слагаше се на бегачките за планинските участъци.Това беше преди EVO ерата. За съжаление е почти неизползваемо при нормално каране. За толкова години издевателста с ХРВ-то не ми е било необходимо иначе щях да го монтирам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове