martinhristov 56 #1 Публикувано 14 Декември, 2020 Здравейте, Предварително се извинявам ако въпроса ми вече е бил отговорен, опитах да го потърся с търсачката, но без успех. Става въпрос за индикаторната лампа за ниско налягане на маслото При всички Хонди които съм имал тази лампа винаги е светвала при "контакт" (втора позиция на ключа). Сега забелязах, че при втората позиция на ключа всички останали лампи (ABS, SRS и т.н.) на таблото светят с изкючение на тази за "ниско нялагане на масло". Помислих си, че е възможно заводски да е така, но според ръководството на модела греша, трябва да светва при подаване на контакт. Взех да си мисля, че е възможно крушчицата да е изгоряла, но погледнах няколко снимки в интернет на задната страна на таблото и ми изглежда запечатано, а и никога не съм чувал за изгоряла индикаторна крушчица, освен тези за осветлението. Няма грешки през ОБД буксата, масло има и мотора работи нормално по слух. Та въпросите, на които търся отговори са следните : - Дали тази крушчица подлежи на подмяна или всичко е запечатано ? - Къде може да е проблема ? Информация за автомобила : - Хонда Акорд 7 генерация комби - Година на производство 2003 - Купе CM2 - Двигател K24A3 Благодаря предварително на всички включили се в темата ! Мартин Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #2 Отговорено 14 Декември, 2020 Освен лампата, може и датчика да е или кабела да е прекъснат, но не знам ако е заминал датчика или кабела, дали няма да покаже на диагностиката. Докато не решиш проблема си проверявай редовно маслото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 309 #3 Отговорено 14 Декември, 2020 Нормално на всяка кола при контакт светват всички действащи лампи, да се види, че не са изгорели, после някои гаснат, като съответната верига/възел си направи успешен тест, други остават и гаснат след запалване на двигателя. Тази за маслото би трябвало да е от вторият тип, т.е. да гасне след запалване, когато се вдигне налягането на маслото... При работещ двг. и липса или недостатъчно налягане на маслото, тя ще примигва или свети постоянно. В този случай трябва да се провери дали е от датчика или си е ниско налягането, като на мястото на датчика за лампичката се слага стрелкови манометър или за проба се слага нов. Таа, всяка крушка може да изгори, за това е този начален тест и всяка трябва да може да се смени. За да не свети никога или е изгоряла или е махната или кабела/датчика. По някога авто джамбазите ги махат ако има проблем, да не се вижда. Най-често го правят с чек енджин, ABS или възд. възглавници... Прекъсване на кабел или неизправен датчик е възможно за да не свети никога, защото теоретично (не съм гледал схемите) веригата трябва да е: + от конт. ключ/ бушон/лампичка/датчик/маса (-). В датчика би трябвало да има нормално затворен контакт към маса без налягане и отворен над определено налягане. Не ми се вярва датчика да е електронен и да подава аналогов сигнал за налягането към ECU, а то да командва лампичката..., но и това е вариант. Който има схемите, може да провери. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1579 #4 Отговорено 15 Декември, 2020 (Редактирано) От има/нема 6г ке съм се ровил по двг, ама се си мисля, че този датчик работи по минус. Не съм се занимавал с Акорд 7, но доколкото си спомням от други двг (а съм виждал много), независимо дали дизел, или бензин, от датчика на маслото излиза само един кабел. Това означава, че няма как да е плюсов. Значи, при липса на налягане съчмата е допряла на корпус и лампата свети. Като качи налягане, съчмата отлепва и лампата гасне. Един път, като сменявах масло, бях скъсал този кабел с ключа за отвиване на масления филтър и лампата си светеше постоянно лампата изобщо не светна. Тааа, ако съм прав за минуса, или датчика е блокирал в отворено положение, или лампата е изгоряла, или датчика подава сигнал към ECU и то командва лампата. Редактирано 15 Декември, 2020 от Pavel_Pavlov Коригиране по желание на автора Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #5 Отговорено 15 Декември, 2020 Ако е минусов може да провери дали е от датчик, като извади кабела и го добре до маса. Не знам при 7цата какви са лампите, но допускам, че са светодиодни и ако са такива смяната няма да е лесна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 309 #6 Отговорено 15 Декември, 2020 преди 59 минути, Krasi-mir написа: Един път, като сменявах масло, бях скъсал този кабел с ключа за отвиване на масления филтър и лампата си светеше постоянно. Аз описах теоретично най-простата схема..., датчика без налягане дава минус на лампата, другият и край взима + през бушон и ключа (контакт). При достатъчно налягане губи минуса и гасне. При тази конфигурация, която си описал и е същата, няма как при скъсан кабел да свети постоянно, по-скоро няма да свети никога. (прекъсната верига). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 453 #7 Отговорено 15 Декември, 2020 (Редактирано) Някой да не е лепнал едно черно тиксо върху индикацията на таблото, защото и такова изпълнение съм виждал. Иначе датчикът за маслото е над масления филтър. Откача му се буксата и се дава към маса(опираш я в блока като най-лесно) и при даден контакт трябва лампата да свети ако всичко по инсталация и табло е ок. Жицата май беше жълто-червена, ама не съм 100% сигурен. Ако свети при опрян кабел към маса, сменяш датчика и всичко трябва да е на 6. ПП: на баща ми при ремонт на стартер(друга марка кола) му бяха счупили буксата на сензора и не светеше лампата на маслото, както при теб. Редактирано 15 Декември, 2020 от jijane Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1579 #8 Отговорено 15 Декември, 2020 @JapCar прав си, пропуснал съм подробното ти обяснение. п.п. Проспал съм и нещо друго: Преди 2 часа, Krasi-mir написа: лампата си светеше постоянно Това да се чете "лампата изобщо не светна". Извинявам се на аудиторията за допуснатата грешка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #9 Отговорено 15 Декември, 2020 Spoiler Добавих последното в първия ти пост 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martinhristov 56 #10 Отговорено 15 Декември, 2020 Здравейте отново, Преди 12 часа, Rakeem написа: Освен лампата, може и датчика да е или кабела да е прекъснат, но не знам ако е заминал датчика или кабела, дали няма да покаже на диагностиката. Докато не решиш проблема си проверявай редовно маслото. Възможно е всичко това, за диагностиката доколкото прочетох май няма да го покаже, датчика си е "хардуерен" тип, мисля, че няма връзка с ECU. Преди 12 часа, JapCar написа: Нормално на всяка кола при контакт светват всички действащи лампи, да се види, че не са изгорели, после някои гаснат, като съответната верига/възел си направи успешен тест, други остават и гаснат след запалване на двигателя. Тази за маслото би трябвало да е от вторият тип, т.е. да гасне след запалване, когато се вдигне налягането на маслото... При работещ двг. и липса или недостатъчно налягане на маслото, тя ще примигва или свети постоянно. В този случай трябва да се провери дали е от датчика или си е ниско налягането, като на мястото на датчика за лампичката се слага стрелкови манометър или за проба се слага нов. Таа, всяка крушка може да изгори, за това е този начален тест и всяка трябва да може да се смени. За да не свети никога или е изгоряла или е махната или кабела/датчика. По някога авто джамбазите ги махат ако има проблем, да не се вижда. Най-често го правят с чек енджин, ABS или възд. възглавници... Прекъсване на кабел или неизправен датчик е възможно за да не свети никога, защото теоретично (не съм гледал схемите) веригата трябва да е: + от конт. ключ/ бушон/лампичка/датчик/маса (-). В датчика би трябвало да има нормално затворен контакт към маса без налягане и отворен над определено налягане. Не ми се вярва датчика да е електронен и да подава аналогов сигнал за налягането към ECU, а то да командва лампичката..., но и това е вариант. Който има схемите, може да провери. Точно това е схемата, най-отдолу ще публикувам информация която намерих в сервизното ръководство. Ще проверя чрез свързване на кабела на датчик към масата на мотора. Преди 3 часа, Krasi-mir написа: От има/нема 6г ке съм се ровил по двг, ама се си мисля, че този датчик работи по минус. Не съм се занимавал с Акорд 7, но доколкото си спомням от други двг (а съм виждал много), независимо дали дизел, или бензин, от датчика на маслото излиза само един кабел. Това означава, че няма как да е плюсов. Значи, при липса на налягане съчмата е допряла на корпус и лампата свети. Като качи налягане, съчмата отлепва и лампата гасне. Един път, като сменявах масло, бях скъсал този кабел с ключа за отвиване на масления филтър и лампата си светеше постоянно лампата изобщо не светна. Тааа, ако съм прав за минуса, или датчика е блокирал в отворено положение, или лампата е изгоряла, или датчика подава сигнал към ECU и то командва лампата. Да, датчика работи по минус, при липса на налягане на маслото, свързва лампичката с масата на двигателя и свети, при наличие на налягане прекъсва веригата. Преди 2 часа, Rakeem написа: Ако е минусов може да провери дали е от датчик, като извади кабела и го добре до маса. Не знам при 7цата какви са лампите, но допускам, че са светодиодни и ако са такива смяната няма да е лесна. Дано да не са диодни , ще го свържа към маса и ще проверя дали светва изобщо. Преди 1 час, jijane написа: Някой да не е лепнал едно черно тиксо върху индикацията на таблото, защото и такова изпълнение съм виждал. Иначе датчикът за маслото е над масления филтър. Откача му се буксата и се дава към маса(опираш я в блока като най-лесно) и при даден контакт трябва лампата да свети ако всичко по инсталация и табло е ок. Жицата май беше жълто-червена, ама не съм 100% сигурен. Ако свети при опрян кабел към маса, сменяш датчика и всичко трябва да е на 6. ПП: на баща ми при ремонт на стартер(друга марка кола) му бяха счупили буксата на сензора и не светеше лампата на маслото, както при теб. Без канал ми е трудно да го проверя самият датчик, но е възможно и да е счупен при смяна на масло. Огледах и за тиксо, няма Ето какво успях да намеря до тук : Датчика работи по минус и мисля, че си е напълно "хардуерен" тип. Ще пробвам да свържа жълто/червеният кабел към маса и ще видя дали светва, ако светне, отивам за датчик. Споменатата процедура процедура в ръководството включва "self-diagnostic function" на самият панел с интрументи, прочетох ръководството за тази функция и се оказа, че работи са всички останали лампички без тази за ниско налягане на маслото Така, че се отказах да го правя, няма смисъл. Благодаря на всички включили се в темата, в събота ще имам възможност да закарам колата на майстор, ще споделя какъв е бил проблема, ако го открием разбира се Поздрави, Мартин Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martinhristov 56 #11 Отговорено 19 Декември, 2020 Здравейте отново, Има развитие по проблема, откачихме кабела (червено/жълт) на датчика и го свързахме към маса и воала... лампата за налягането на маслото светна. Проблема най-вероятно е самият датчик. В понеделник ще поръчам нов датчик и трябва проблема да е решен ! Още веднъж благодаря на всички които се включиха в темата ! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martinhristov 56 #12 Отговорено 28 Декември, 2020 (Редактирано) Здравейте отново, Да потвърдя, днес след смяна на датчика за налягането на маслото, всичко е наред. Ако някой пападне на тази тема със същият проблем, номера на датчика е "37240-PT0-014" за двигател K24A3 , цената му варира между 5 - 10 лв. Важно е да се знае, че се слага малко силикон на резбата при смяната му. Поздрави, Мартин Редактирано 28 Декември, 2020 от martinhristov 4 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове