Jump to content
ceco_accord

Моята Легенда

Recommended Posts

Обичайно помощните системи за сигурност или комфорт, които са по-инвазивни, могат да се деактивират и/или позволяват да се промени чувствителността. Аз съм на същото мнение за системата за поддържане на центъра на лентата (не тази, която следи за настъпване на разделителните линии). А системите, които побутват волана в една или друга посока няма как да го правят толкова силно, че да те затруднят да направиш това, което си решил.

 

Като цяло намирам за проблем това, че малко дават лъжливо чувство за безопасност и насърчават водача да не внимава толкова, но фактите сочат, че цялостно помагат за безопасността на пътя. Така че по-добре с тях отколкото без тях. Моето желание е просто да можем да контролираме колко да помагат :D

 

Иначе всичко минава към абонаменти, нормално. Включително, доста вероятно, и самото шофиране и притежание на личен автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен много екстри не ми трябват. Може би единствената за която завиждам са матричните фарове. Това нещо е великолепно! Осветява надалеч, караш постоянно на дълги, а системата отрязва част от снопа светлина, за да не заслепява насрещните и попътните автомобили. Застигали са ме такива коли и пред мен е просто неосветен от тях участък, в който са моите фарове, а наоколо е ден. Но 1 такъв фар струва почти колкото актуалната пазарна цена на цялата ми кола. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Матричните от перспективата на шофьора навярно са идеални, но досега е нямало кола с матрични, която да не ме е заслепявала, особено в завой или на магистралата, все едно ми карат с десен на дълги и ляв на къси.

Когато всички на пътя са с матрични ще ок, иначе към момента, положението е "Аз, за сметка на другите".

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, светят супер ярко и съм се вторачвал в тях, но не са ме заслепявали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

матричните фарове се регулират сами,според датчиците за движение и насрещно осветяване. Пробвано на Vw

Редактирано от Plevelcho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро не съм писал тук, но то няма какво съществено да кажа.

Над 3 години е у мен.

Тази много не съм го ползвал (само 5400 км), че се занимавах и разтривах Сивика на синковеца, ама си го взе и замина студент, та сега пак сядам в Легена.

Август му смених бутилката и смятам още да си го ползвам. Нея може с нещо да прикрия, но сега поне имам място и за патерицата, а най-вече, ако повредя някоя гума, има къде да я сложа по път, че преди с тороидната бутилка и багаж, просто трябваше да я пращам по куриер. :)

А километрите бавно се трупат, но Леджо ги не усеща.

IMG_20230920_161354.jpg

IMG_20230920_160534.jpg

IMG_20230920_160940.jpg

IMG_20230920_154903.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно Цецо е станало, мога да споделя само една идея която при мен съм е направил, тази матрица в гумата я изхвърли и си сложи нещата вътре и ще видиш още колко много ще можеш да си наредиш до тях, тази пяна заема две трети от пространството в гумата, слагаш си едно чаршавче да не дрънчи и си подреждаш каквото си искаш.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено съм го планирал - просто метнах там патерицата и сложих крика във тази вложка.

Дори пробвах с 1 от зимните джанта/гума и установих че не е предвидено да стои там напомпена  стандартната 235/50/17, а камо ли опционалната лятна 245/45/18, но имам идея как да реша въпроса - само да дойде зимния сезон и да се преобуя, за да мога да меря и тествам с по-широката, че коритото е плитко колкото да събира емърджънси патерицата.

 

 

 

 

 

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега оставих вложката с крика както си е.

Емърджънси сета сложих пред бутилката (най-сетне люкчето за ски влезе в употреба), а отзад остана само компресорчето и 1 малко "гедоре".

IMG_20230925_095229.jpg

IMG_20230925_095331.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Отдавна няма какво да пиша за таз кола, но днес имам повод.

Още се обичаме, но вчера акумулаторът ме заряза. ;)

Синковецът отпътува, а Сивикът бе евридейка, та Леджо зимува в гаража. Последно го карах преди 10 дена, а си играх да тествам 1 трансмитерче. BOSE-то дърпа много ток и 30-тина минути на угасен мотор, иии - акумулатора клекнал. Та вчера при палене таблото само взе да щрака и светна кат коледна елха. Боднах му зарядното и днес пали, но елхата остана.

Аз си знам че е временно, но до сега не го бях карал колата с изключени VSA и SH-AWD системи. 

Наложи се бързо да се изнеса от 1 Т-образно кръстовище, щото "швепс от лево и десно". Взе да върти само предни гуми (300 коня на 1 мост са много) и се стрелна, но предницата "изплува" отваряйки завоя навън. На следващото кръстовище обърнах менюто, да показва диаграмата на SH-AWD и като тръгнах рязко + десен завой на 90 гр. - гледам - заден мост е неактивен. Колата се усеща малко по-динамична в демараж от 0, но не знам дали е заради по-ниските загуби в трансмисията до отзад, или защото тракшън контрола не "души" мотора. На доускорение на право се усеща малка разлика, а на сух асфалт и добри гуми VSA така или иначе не се активира. Нарочно никога не съм я гасил, а си има копче. Предполагам в правата отсечка усещането за по-добра динамика в режим доускорение е защото намаляват трансмисионните загуби, но разликата е малка - просто съм чувствителен явно. Но определено Леджо не е само за предно предаване - става като Акорд с V6 мотор. Знам и че може да се деактивира преден мост и да остане само на задно, ама това са "колхозни" щуротии на братушките и не вярвам освен за понт, да е нещо адекватно.

Угасих колата, после пак запалих - всичко по таблото си угасна и системите си работят, а поведението се върна в познатата нормалност за модела - ходих да тествам.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато имах проблем с една от ламбда сондите, SH-AWD ми светеше постоянно докато не я смених.

През това време тази кола беше "ужасна за каране", само на предно, тръгване с повече газ и веднага почват да свирят предните гуми и тн.

Иска си го 4х4 и това е. По-добре ускорява, по-добре се кара, по-добре се държи на пътя, цялото усещане е съвсем друго.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Разбира се - проектирана е с всичко и тогава е хармонична. 

Просто не я бях карал с изключени системи, а без тях се налага да се адаптираш, към обикновенна кола.

Който не е пробвал Ледженд, няма как да осъзнае разликата, а специално SH-AWD е нещо което можеш само със задника си да усетиш.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Легендата продължава солидно да плава.

Прост мотор - просто голям мотор. Запали все едно не е пипан.

Лесен за части - без алтернативни глупости. Доставка - Стефан - АутоФикс.

С каквото са я обслужвали в Холандия, такова и получи тук. Свалени здрави - сложени нови.

 

431256628_892119012598239_4721601156659920771_n.jpg

426539667_348327914865350_7431894923018347519_n.jpg

427967374_1504572776937476_9136051409462040954_n.jpg

432286678_370890389160871_8265810031990630660_n.jpg

431768493_762493702508759_7649680684616012912_n.jpg

431929863_420023283857147_7343291140260622855_n.jpg

431722118_389409457361305_5624597849677341326_n.jpg

431528089_1141698863851717_2404101357186256516_n.jpg

431607059_1063475848071662_5163142547072415653_n.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Добра реклама. Ама забрави да споменеш и доставчика на масло, антифриз, бензин, газ. като ще е гарга нека поне да е рошава, както е казал труголюбивия народ с вековна държава.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Off Topic

Ко да прАйш - хора сме.

А и той сам си се рекламира успешно. Тук само го споменах. Има и по-евтини доставчици, ама им изтървах сроковете, а си бях наумил ранна пролет да го правя това мероприятие.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Спомина се БОШлето.

По-скоро е "пътник", та го пенсионирах.

Напоследък само градско и то не ежедневно.

Зареждах го - волтаж има, но ампеража е ...

Ако не я карам седмица - гасне всичко като кача бендикса връз маховика.

Колата е у мен от 45 месеца, а той в нея не знам от кога.

Да почива в мир - извъртял си е своето.

 

Застъпва нов на вахта.

Гледам - кутиите еднакви, теглото също.

Може новият да му е БАШ брадчед.

Параметрите по-спокойни + 3 год. гаранция.

 

Ако имам късмет - ще е като в оня виц, дет 1 дядка си взел младо орле, да видел колко живеят тез птици.

IMG_20240418_131454_edit_160827492303063.jpg

IMG_20240418_134629_edit_160649949131736.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Чака петимен майстор за реглаж клапани.

Гарнитурен сет осигурен - оригинал.

Имало и читав заместител, че ОЕ скъп, ама нали е за любимата. ;)

IMG_20240406_130536_edit_226673166185201.jpg

 

IMG_20240423_075842_edit_56492385514295.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водих Леджо при личния му доктор.

Проверка клапани / смяна свещи и въздушен филтър / опресняване АТF в кутията -3л. / смяна HGO в раздатката -0,5л + оглед на окачването. Почистих си и спайдъра - смукателният колектор след дросела, че бе черничко навътре. Дросела си беше приемлив - даже не го снимах.

Свещите бяха зле, а 1-та малко хлабава. Вероятно за това е и опечена нагоре. Не ги знам от кога са, та - в кофата. Старият филтър биваше, ама айде, да диша спокойно.

За 25 000 км (и регулирани на същото място), клапаните не бяха мръднали. Всмукателни 0.20/0.22мм , а изпускателните 0,30мм. По резбите за реглаж си има мегдан, но явно скоро няма да отварям пак.

Казаха че "Не си карам колата - как да затегнат". Процесът бил дълъг / при продължително каране на високи обороти, което при 300 коня - няма смисъл. Аз си я движа на дизелови обороти, освен когато се налага де. :)

Дефакто можеше и гарнитурите на капаците да не сменям, но при вече отворени (а и наличен ОЕ сет), сложихме новите.

Старите гарнитури бяха ОК и все още мекички, но пуловете за стягане и особено тези за бобините бяха се опекли, но пък не течеше.

АТF леко бе потъмнял, но след рефила, не усетих голяма разлика в работата на автомата.

HGO-то казаха че си е такова, но бях решил да го сменим.

В задната скоростна кутия не сме пипали. И на 2-те места АТF е розов. Тя работи рядко и е далеч по-ненатоварена. При следващото опресняване на масло - евентуално.

По окачването нищо притеснително - карам културно.

Изчистихме и грешките записани при паленето със слаб акумулатор, който смених преди месец с нов.

Най ме зарадва как изглежда моторът при сваляне капаците на клапаните. И тях не снимах, но са като главите. Задната е трудна за снимане че тъмница, но няма отлагания, да не говорим за глеч, обаче се кара с хубави масла. Чистак нов V6 - само на 353353 км. ;)

 

Та, само в тоя пост около 900лв (с акумулатора), а преди време и предни накладки.

Март месец - обслужване ангренажа (части + труд) са 1300, абее за 2 месеца поне 2200лв, а едва ли съм минал 2200км тая година с тази кола, но ще се взема в ръце (и нея) та да се радваме на вложенията.

Поръчал съм и и скъпо масълце (на промоция) за мотора - да го почерпя за вярна служба. :)

 

442014547_803620558026913_3635098524070613333_n.jpg

442441962_793299472738225_1463704707990443870_n.jpg

442438554_978867780319378_3480258916951667956_n.jpg

442017289_410171198597643_4119018546755697893_n.jpg

441291950_432516316377070_8893008528471468895_n.jpg

442435051_1466294454273220_4453030028089059181_n.jpg

439874530_964823181770774_2321612435230936238_n.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Обслужан ОТ - ДО и мит.

От градушки не бит.

Автмобил от "дните златни", здрав, стилен и мил!

И за "царски" седан не бих те сменил!

 

IMG_20240615_153131.jpg

IMG_20240615_154719.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Дай 2 колелета за децата?

- ОКи. Ако ги събера в колата, даже ще минеш без куриерски.

Малък бил багажника, задните облегалки не падали, имало газова бутилка - все основателни фактори. Фак им - на инат, с мерак и подреждане (първо в главата), събраха се.

Отдолу рамките - над тях колелата им. Малкото е 24", а голямото 29". 

IMG_20240620_104736.jpg

IMG_20240618_194839.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И след това пътуване 20 дни спа в гаража на хладинка. 

Днес и подавам ключа, газ до дупка в бутилката, нулирам А трип-а и след 200 минути съм на друго място.

Ще е голема скука пътуването, като измислят телепортацията. ;)

Ние с нея обичаме да го усещаме, а не просто да стигнем целта.

IMG_20240710_212731_edit_565418865446534.jpg

IMG_20240710_212717_edit_565576614726719.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В ден първи от 5-ата ни съвместна година.

IMG_20240808_143134_edit_187189776286018.jpg

Технически - ОК.

IMG_20240811_175128_edit_1536830282577.jpg

Пробег - дал Бог.

IMG_20240814_001306.jpg

Състояние - сток.

IMG_20240814_001019.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусни подробностите от ГТП с малко размисли (за неразбиращите като мен) :beer:
Стига писал само у ФБ групите :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От там ги препращам тук - във форума. Да черпят споделеното.

По въпроса писах в темата ни "Технически прегледи".

Размисли относно ГТП после нямам - Отидох, видях, победих. ;)

Размисли върху държавността и електората - ялови. 

Не може да правим едно и също, а да очакваме по-добри резултати. Нащо е нещо като "3 пъти го режа и все късо". Демек - нищо не правим и нищо не се променя.

 

IMG_20240808_091733.jpg

IMG_20240808_091818.jpg

IMG_20240810_113007.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Цецо, ти не беше ли с некво Виале ли беше, Принс ли беше на легендата? Кви са тия брц-та под капака?

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВRC си е, откак е монтирано в "ниската" земя.

Но бутилката смених, че минали 11 години от монтажа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е положението. ;)

Животът си върви - километражът се върти.

IMG_20241029_105110_edit_576768983148448.jpg

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо ново под слънцето, ама свети косо, та сложих пак капака над мотора за зимата.

Холандският газаджия го беше обезобразил, заради дюзите на предната банка, та мина време докато нещо измисля, да закрия дупката.

Пътем си го персонализирах. ;)

IMG_5326.JPG

462551733_984217990197952_1469429454521503937_n.jpg

капак на мотора_n-1.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шукария. Остави нещо за правене и за догодина :D :D (в кръга на шегата). 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оо, има планове и за тогава, че сега ладно, а и да отлежат другите идей.

Но и "зимните" стокови джанти ме дразнеха със широките си 5 спици, та сега им бе времето за фейслифт.

77a9bfce-21a3-41ac-95a0-3c179077270e.jpg

декор 17_n.jpg

декор 17готов_n.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

капачките на 17" и 18" пасват ли ти. Ако да, можеш ли да споделиш какви са.

Мойте са оригинални, ама 17 влизат плътно на 18 хлопат (говоря за оригинални 18"-ки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

69 мм е отворът на 17-ките.

На 18-ките трябва да премеря, но знам че не стават от 17".

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@tenata - ето какво научих.

Пробвах да вкарам капачката която имах от 17-ката, в отвора на 18-ката. Много зор влезе, но щракна добре. Явно отворът в 18" опционална джанта е по-малък, спрямо стоковата 17".

Зъбците изглеждат еднакви. Ето 2 18-ки - лявата с оригиналната си капачка, а дясната с капачка от 17-ката.

На снимките - 18" - ляво - дясно 17".

Вижда се как 18" капачка е по-ниска от 17". Дясната е 69мм, лавата 68мм. В ОЛХ има и от 2-та диаметъра. Другите важни размери за избор са "клипс 46мм" и "височина 14мм". Не във всички обяви ги пише!

 

IMG_20241121_180519_edit_106866227976400.jpg

IMG_20241121_194741_edit_106679776784762.jpg

IMG_20241121_194537_edit_106760423602458.jpg

IMG_20241121_194553_edit_106811165170159.jpg

IMG_20241121_195028_edit_106607229560294.jpg

IMG_20241121_180605.jpg

IMG_20241121_180642.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...