Legend91 134 #281 Отговорено 29 Септември, 2023 (Редактирано) K&N HP- 1004 от amazon.de. Цена на промоция 11,41 евро, безплатно доставка (дойде ми с други неща). Търговец: Amazon. Пристигна от Чехия 😳 В този картонен плик и полуразтворена кутия Капаче на филтъра, отново, както и Purolator Boss, въпреки "примиум" характера на марката НЯМА. Има разлика във външния вид на филтъра на сайта https://www.amazon.de/-/en/gp/aw/d/B000C3YTM0/ref=ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1 и това което идва. Графиките са върху лепенка, както е и на сайта на K&N. Според тях е made in USA. Според сайта на К&N, отново, противодренажния клапан е от гума (high temperature nitrile) И задържа до 98% замърсители на 30 микрона. Дизайна на лепенката този път съвпада с полученото. След като го използвам, ако някой който разполага с менгеме и добри режещи инструменти помогне, ще го срежем и ще постна снимки на състоянието му след 4-5 хил км. Редактирано 29 Септември, 2023 от Legend91 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 433 #282 Отговорено 16 Януари Здравейте, преглеждайки темата реших да си купя филтър Champion. Видях, че е добре филтъра, обаче като видях и цената не се зачудих изобщо. Преди това обаче ми направи впечатление, че по описание не се различава по размери спрямо другите филтри и затова взех два броя, с цел единия да го отворя/отворим. Наистина дойде малко филтърче като останалите, не като дисектирания, който е видимо по-голям. По принцип имам условията и желанието да го отворя и анализирам. Но ще ми трябват напътствия как да го направя, за да се получи същия анализ както до сега. Най-вече за това как да измеря байпас клапана кога отваря. Другия вариант е да го изпратя на колегата. Мисля, че ще е интересно да видим и този по-малкия размер какви резултати ще даде. Виждам, че парт номера се различава, може би защото е за по-ново ЦРВ. А онзи е за сивик. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2623 #283 Отговорено 16 Януари Не би трябвало да има съществени разлики в качеството на хартията и отварянето на байпас-а. Разликите са в размерите, а от там и в площта на филтърната хартия. За съжаление, вече нямам време да се занимавам с "изследване" на филтри. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1456 #284 Отговорено 17 Януари (Редактирано) On 1/16/2024 at 10:28 AM, Bizzito said: Наистина дойде малко филтърче като останалите, не като дисектирания, който е видимо по-голям. Този отрязания по размер на става за CRV 3ген много е широк и не можа се завие на мястото,вероятно и за твоята генерация няма да стане. Този борд пречи. Редактирано 17 Януари от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2623 #285 Отговорено 18 Януари Off Topic Владо, диаметърът на филтъра, на Bizzito, е малкият диаметър и ще стане. Този който бях разрязал е големият диаметър. Виж им номерата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 433 #286 Отговорено 20 Януари (Редактирано) Здравейте, Отварянето и измерванията ми отнеха около един час, сега следва трудната част, анализа и описанието. Още от началото да кажа, че мога да се наема занапред да отварям филтри. Ще се радвам да помагам, а и ми е интересно и имам условия. Филтър Champion COF100128F. Купил съм го за ЦРВ бензин R20A9. Цената е убиец - 8 лв. Опаковката е добре, кутия и найлонче на филтъра, защото ако не се лъжа Mahle-то нямаше найлонче, а само беше в кутия и това ми направи впечатление.На кутията пише, че е за Fiat 500 Размерите отговарят на описанието по сайтовете за продажба. Малко филтърче, на размер е същия като предишния ми Mahle. След отварянето филтъра изглежда доста добре изработен. Не видях никaкви забележки, от механична гледна точка, а аз съм машинен инженер. Да се пофала. Има поставен някакъв найлон за предпазване, но само за едри боклуци, не е плътен достатъчно, за да защитава и от влага. Няма ръжди или петна по вътрешната повърност. Уплътнението е плоско, не е о-пръстен и се вади много лесно. Но каналът е много дълбок, не мисля, че има опасност от изплюване. Някакъв вид каучук е според мен. Резбата е добре нарязана. Противодренажният клапан също е от обикновена черна гума, горе долу е еластичен, има какво да се желае според мен. Но пък си ляга много точно на мястото. Без да го изучавам подробно, нещо ми подсказва, че може да се подобри тази част от филтъра. 629e0515-d4c9-4161-8958-b655703ee362.mp4 Вътрешното асембли на филтъра изглежда много добре изработено, както казах. Залято е равномерно с лепило и няма пропуски, сглобката и "заварките" са много здрави и прецизно изработени. Филтърната хартия е захваната с метална пластина доста добре според мен. Филтъраната хартия ми изглежда добре, до сега не бях виждал какво представлява и честно казано ми е чудно как минава масло през това нещо. На светлина не виждам никакви проблясъци през нея. Дебелината е 0.6 мм. Сега за площта на хартията. Тъй като нямам опит ще помоля за помощ или корекция. Както се вижда на снимките "светлият отвор" на филтъра между двата метални пръстена е 47 мм. Но лепилото не запълва цялото легенче и след измервания установих, че реалният размер на хартията може да се приеме за 56 мм. Да повторя, хартията влиза навътре в металните пръстени, но те не са изцяло запълнени с лепило и остават по 4.5 мм на старана свободна хартия, която може според мен да се приеме за работна площ. Дължината на хартията е 122 см. Чиста площ "светъл отвор" - 573 см2. Реална работна площ с добавката - 683 см2. Байпас клапанът е с размер 1.01 см и отваря при 1.2-1.3 кг. Ако вземем средно 1.25 кг, то налягането, при което отваря е 0.49 bar. Тук вече започвам да се съмнявам и се сещам за поговорката, като знам какъв съм инженер ме е страх да отида на докото. Вярно ли съм ги сметнал? Моля за помощ със заключението и анализа на данните. Поне докато се понауча Редактирано 20 Януари от Bizzito 3 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 433 #287 Отговорено 20 Януари (Редактирано) Свърши ми времето за редакция. 1.56 bar е налягането. Малко е височко май. Редактирано 20 Януари от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2623 #288 Отговорено 20 Януари (Редактирано) @Bizzito При диаметър на отвора 1,01 см и натиск, средно 1,25 кг, се получава: - Площ 0,8 см2 - Налягане 1.25/0.8=1,56 кг/см2 * 0.980665 = 1,53 bar. Малко по-високо е от целта, но е приемливо. Не е като при Filtron и Hengst над 2 бара, например. За площта на филтърната хартия може да се приеме ширина (по снимките) средно 5 см и дължина 122 см = 610 см2. Стандартна за този размер филтри. Наско (с общите поръчки) ми беше предложил няколко филтъра да ги отворя, но му отказах, че нямам време. Ако си мераклия, обади му се да ти ги изпрати. Адмирации за положеният труд и отделеното време! Чудесно си се справил! Редактирано 20 Януари от dandilov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1153 #289 Отговорено 21 Януари +1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 433 #290 Отговорено 21 Януари Филтри ли? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 433 #291 Отговорено 21 Февруари Здравейте, някой купувал ли е скоро маслен филтър Mahle? До сега като съм купувал от общите поръчки винаги е бил Made in BG. Сега ми трябваше по-бързо и взех от Maxcar, made in china пише. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2623 #292 Отговорено 21 Февруари Виж по-нагоре в темата какъв е проблемът на китайския Mahle. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 433 #293 Отговорено 21 Февруари (Редактирано) Видях. Запазих филтъра от последната смяна за евентуално отваряне някой ден. Сега погледнах и той е Mahle made in china. 1:1 са, само датата на производство е различна. Явно не съм погледнал последния път, но преди винаги са били български. Може колегата да е сменил доставчиците. Не е проблем. Наистина уплътнението изглежда доста слабичко. Но пък с предния филтър карах 5000 км и не е имало проблем. Опасност от изплюване не виждам, защото има борд и при стягане ламарината почти опира на корпус. По-скоро може да има протичане ако нещо не легне хубаво. Тънко е уплътнението. Но не мисля. За сравнение качвам снимка с един Бош за Форда. Редактирано 21 Февруари от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 10 #294 Отговорено 21 Февруари Имам две смени на масло с такъв филтър. Проблем не е имало. Поръчвал съм Махле и Кнехт. Идват едни и същи филтри с малка разлика в опаковката. И двата китайски. Единия от Евро 007 , другия от Макскар. Сега съм с Ман от общите поръчки- Германски. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1456 #295 Отговорено 4 Март (Редактирано) Вместо Mahle китайски мoже да се използва Purflux на супер цена от 8до 10лв е по магазините,има тема за него тук. Редактирано 4 Март от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове