Jump to content
Julian Voinov

CR v 3 gen 2.0 или Санта Фе II 2,7 V6 LPG

Recommended Posts

Здравейте! Намимслил съм да си сменя возилото и съм се спрял на два Суфа:
Honda cr v III 2.0 150 к.с Автомат
Hyundai Santa Fe cm 2.7 v6 189 кс.Автомат
Пускам темата тук защото искам да разбера мненията ви относно тези два автомобила!
Честно казано повече клонях към Хюндая но след като разбрах за какъв разход става дума и какво обслужване ,не съм сигурен вече !
Разбрах ,че двигателя на ЦР В то е  с верига, тя прави ли проблеми?
Сложен ли е за обслужване този двигател и колко струва това?
Кутията е 5 степенна и това ми харесва!
Колко струва обслужването и ?
И на края все пак колко гори този звяр но наистина!
Благодаря ви!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей и добре дошъл във форума!

Двигателя е доста добър. Направен е до 3000оборота е доста муден и е перфектен за спокойно и икономично шофиране, а след 3500 е достатъчно пъргав за семейна малка джипка.  С верига е, която не прави проблеми, особено щом ще е автомат. Може и да не се наложи да я смениш никога, но ако се наложи, ще се разтегне първо и ще се чуе, че е за смяна. Пари за този ремонт, не мога да кажа колко излиза, понеже не съм правил. Доста е елементарен двигателя като устройство в сравнение с Хюндая. Обслужването  е 150-200 лв. масло, масло на диференциала и филтри, в зависимост дали сам ще си го правиш или при майстор. На 40 000км само трябва да се регулират клапаните, което не би трябвало да е повече от 100-200лв. ( не съм го правил още). Щом ще се кара на газ, на 20 000км знам, че е хубаво да се прави тази регулация. Кутията е мудна, но здрава, ако се обслужва на време. Препоръчвам я ако си спокоен шофьор, в комбинация с този мотор колата върви много мазно и приятно. То не че Хюндая е пъргав...Аз не виждам много смисъл в него понеже получаваш същото ускорение, но поддържаш V6 и разхода е по-висок. Единственото предимство е,че може би е по-комфортен, понеже е по-тежък ( не съм се возил, само предположение на база на данните за колата) За обслужване на автомата на хондата, колегите да кажат.

За разход мога да ти кажа на ръчна кутия при нормално шофиране с тук таме по-високи обороти, а за автомата може би трябва да добавиш 0.5л отгоре, като извънградско дори може да постигне разхода на ръчката. За 1500 км направих 8.1 смесен разход по табло. Реалния е може би 1 литър отогре. Извънградско 8 при каране по ограничения, 9-10 с повечко газ, пък вече ако ти е тежък крака и 12-3 може да стигнеш. Градско във Варна не в час пик правя 9 , ако е са само кратки разстояния на студен двигател, 1ва - 2ра и в трафик около 12-3. На газ мисля, че разхода е около 1-2 литра отгоре тези цифри(попрвате ме ако греша, съдя по други коли с газово, които съм карал)

Редактирано от PetarStanev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен единственото с което Хюндая превъзхожда Хондата е двигателя. Ама щом казваш, че ти е проблем разхода директно отпада като плюс. Трябва и да се проучи читав ли е точно този 2.7.

Цените им са еднакви. Може да получиш някоя друга екстра повече в Хюндая, но честно казано на мен не ми харесва вътре, някак си ми е доста остаряло. Отвън също не впечатлява. Задното също е автоматично, доколкото знам.

Много са 50/50 нещата. Общо взето каквото ти хареса като екземпляр.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както се каза, двигателят е лесен и сравнително евтин за поддръжка и обслужване.

Обслужването на автоматика също няма да те натовари много, тъй като в официалния сервиз е около 200 лв.

Реалният разход при мен е:

Бензин:

Градско натоварено в София - 12 до 14/100

Градско ненатоварено - 10 до 12/100

Извънградско спокойно - 8 до 9/100

Извънградско бързо - 9 до 11/100.

Средният ми разход за последните 10 х.  км. е около 11/100.

На газ е 25% отгоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм съгласен с казаното от колегата bizzito, предполагам че хюндая ще е една идея по евтин за поддръжка. 

Вътре е неосновано остарял интериора. 

При евентуална продажба след някоя година, предполагам хондата ще държи по добра цена. 

 

Успех 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите! Ще падне размисъл!

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Щом ще размишляваш, значи все още не си се отказал от СантаФе-то.

 

Само това ли ти е проблема за изясняване - надеждност и обслужване на двг и ск.кутия?

Наясно ли си с останалите разлики между двете коли?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно не несъм които знае нега да разясни по принцип няма да има офроуд но не е лошо да може лек в градската джунгла!

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системите за включване на 4х4, както каза Bizzito, са на един и същ принцип. Автоматично, т.нар. "при поискване" (on demand). И двете са със многодисков съединител. Разликата е, че на CR-V е хидравлично с двойна помпа, а на SantaFe е електрическо. Другата разлика е, че на SantaFe можеш принудително да включиш 4х4, а на CR-V не можеш. Това, според мен, е предимство за SantaFe. Зимата можеш да караш на сняг, лед и коловози с предварително включено 4х4. При достигане на определена скорост 4х4 се самоизключва.

 

Другото, предполагам го знаеш:

SantaFe е седемместно (но без багажник вече), CR-V не е.

SantaFe, както си написал в заглавието, е със "заводски" монтирана LPG, т.е. оптимално настроена още при производството. CR-V не знам да предлагат "заводска" LPG.

SantaFe е с "по-голям" двг, което за мен е плюс - "Колкото повече, толкова повече" (Мечо Пух). 

 

И не на последно място, Honda винаги е била в челните места на класациите по рентабилност. Рядко се чупи и сравнително евтини ремонти. Нямам идея, колко рентабилно е SantaFe.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че двигателят на Санта Фе е серия G6 - ето малко информация.

Хондата е с R20 - по всеобщо мнение един от най-здравите и безпроблемни бензинови двигатели (да чукнем на дърво). Главното при него е реглаж и навременно обслужване с хубаво масло + следене на нивото, защото над 4k оборота го пипа.

Санта Фе е малко по-голяма на габарити и по-тежка, ако това има значение за теб. За мен имаше, като избирах - трябваше ми градски SUV.

Интериорът на Хондата, особено екзекютив с панорамния покрив ми харесва доста повече.

CR-V 2.0 е с електрическа рейка, за разлика от Санта Фе-то. Като управление и маневреност мога да изкажа само суперлативи - т.е. истинска хонда.

Хондата държи по-висока цена, особено автоматик.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз не знаех, че може да се включва ръчно 4х4, както и че е 7 местно. 

А двигателя май го дават, че е евро 3, явно е стар модел, а на хондата започва да се вгражда от 2007 до днес.

Е има какво да де мисли.

При еднакви цени ще трябва да се прецени кое ще се ползва и кое не.

Хондата би трябвало да е по-здрава. Майстори има. За Хюндай не знам как е с майсторите, а не е маловажно.

 

ПП: @Julian Voinov Гледай руски ревюта и off road тестове и на двете коли в youtube. Има много.

@Krasi-mir А 4х4 колко време може да стои включено без да прегрее, запознат ли си?

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нямам представа, дали има защита против прегряване.

 

Иначе, може да си стои включено, докато ти го изключиш.

Не помня, колко точно беше скоростта, 40 или 60мили/ч, но като я превишиш се самоизключва. Не знам, дали причината за самоизключване е прегряване. Не знам и, дали като намалиш се включва отново самО, или ти пак трябва да го включиш.

 

Идеята на това принудително включване е да се ползва при ниска скорост на терен с лошо сцепление. Предимството е, че от момента на тръгване имаш въртящ момент на всички колела. CR-V-то, както знаете, прехвърля въртящ момент назад само при пробуксуване на някое от предните колела (както и SantaFe в режим auto). Това в много случай е твърде късно за да излезеш от "ситуация". 

Но, нещо друго - ако SantaFe няма блокажи на диференциалите, когато буксува ефекта е същият, както и при CR-V - буксуват едно предно и едно задно колела. Това ме навежда на мисълта, че няма как да не е предвидена защита против прегряване.

 

п.п. Към автора:

Добре си се ориентирал към автоматик. Освен всички предимства на автомата (аз лично го предпочитам пред ръчна), има едно много важно предимство. Автоматикът донякъде компенсира липсата на бавни в този клас автомобили.

Нямам идея, какъв е автоматика на SantaFe, но ще е чудесно, ако е като на CR-V - степенен хидротрансформатор.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомата на Санта фе е 4 степенен с възможност за ръчно превключване! Това което разбрах за него е че е корав но като цяло Хюндая е и доста лакум, твърдят че гори между 19 и 21 в града което ми е малко множко било то и на газ! Е да v6 е и при него трябвало реглаж на клапаните. Както казах ще падне мислене.

Благодаря ви за помоща!

 

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Виж сега, SantaFe е тежък автомобил, нормално е да гори повечко.

Затова споменах Мечо Пух - тежката кола си иска голям двг. Някои хора са в заблуда, че като вземат кола (независимо, колко тежи) с малък двг ще гори по-малко. Напротив, една кола с малък двг може да гори толкова, колкото абсолютно същата кола с голям двг (личен опит от много коли). Казвам това за да не се излъжеш да купиш кола с по-малък двг с цел икономия.

Говоря за коли от една и съща марка и модел.

 

"Колкото повече, толкова повече!" ;)

 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен този V6  e тромав за това купе. Най-вероятно е стар модел. На тоя Хюндай му трябват едни 220 коня поне. Просто не виждам логика да влизаш в по-големи разходи като по-скъпо обслужване на V6, повече разход, по-скъп данък, при положение, че ще върви колкото хондата. 

Основните плюсове за мен са, че е 7 местен и по-тежък, съответно по-малко ще се усещат неравностите по-пътя. Но дали си заслужават повечето пари, вече ти си преценяш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарай CR-V-то преди да го купиш. Доста е мудно, особено автоматика, та виж дали ще ти допадне. И аз се бях насочил към същият двигател, но след като го покарах се отказах. Изправарване в комбинация с баир... айде да не коментирам, че има чувствителни хора на тази тема... :D

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отстрани на скоростния лост има едно малко бутонче - D3. Пробвал съм го в такива ситуации и върши страхотна работа. Не че се налага често, но е хубаво да се знае като тества човек.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За D3 overdrive  става въпрос да знам го. Не съм карал такова црв но задължително ще се пробва!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно старо клипче за i-vtec двигателя. R18 и R20 са еднакви като технология. Обърни внимание на графиката от 5:37. Много информация можеш да намериш и тук.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако държиш на V6, Suzuki Grand Vitara Или Subaru Tribeca са добри варианти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...