Jump to content
Fox-san

Съвет за подарък за баща ми: gen 2.5

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте група, 

 

Живея в Холандия и гледайки самолетни билети да се прибера за лятна ваканция, реших да направя нещо различно и да купя една кола като подарък за баща ми и да му си я закарам.

Слушам го че иска да сменя едно Рено комби което не му се нрави много-много. Като цяло всички коли преди нея са му били японски (какъвто е и мотора му - Honda VTX).

 

Та... тъй като го чувам че иска нещо по високо и надеждно (тотално го разбирам заради пътищата ни) реших да му купя едно SUV - и разбира се скочих на японските модели. Щом съм тук е ясно че от всички ревюта из нета съм се спрял на Honda, и по точно на CR-V Gen 2.5 (още познат като генерация 2 с facelift) бензин. Искам да е бензин за да може да си сложи една газова и са не го мисли много-много. 

 

И така - намерил съм различни обяви и в следващите 2-3 седмици искам да закупя автомобила и към края на юни да тръгвам. Бюджета който съм си дал е макс 4 хиляди евро като ако мога за по-малко да намеря нещо читаво - чудесно. 

Много дълъг стана този пост, но исках да дам контекст. Мога ли да ви помоля да ми дадете насоки какво да гледам при огледа за тези автомобили? Пълна прозрачност - не ме бива в колите и не се видя "разбирач". :)

При желание мога да дам и линкове към колите за да ми дадете съвети преди да отида на място. 

Ако има и съвети за документи за регистрация в България и цените им за модела - също ще бъда много благодарен.

 

Благодаря предварително!

Петър

Редактирано от Fox-san

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, тук можеш да видиш колко ще ти струват таксите според годината на колата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, heaT said:

Здравей, тук можеш да видиш колко ще ти струват таксите според годината на колата.

Благодаря за отговора! Сумарно гледам към 800 лв при регистрация значи. А някой да има идея след като ще подарявам колата, как би бил изчислен данъка в прехвърлянето? Посочените формули не мисля че дават много яснота в такъв случай. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Fox-san написа:

А някой да има идея след като ще подарявам колата, как би бил изчислен данъка в прехвърлянето

Това не мога да го разбера, какво имаш в предвид. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 minutes ago, vespa said:

Това не мога да го разбера, какво имаш в предвид. 

Да, трябва да се изразя по-добре. 

От линка който беше зададен по-горе: https://cars-help.com/bg/polezna-informaciya/razhodi-za-registraciya-na-avtomobil/

В раздел 2: "Разходи/цена за регистрация/покупка на автомобил с българска регистрация
(български номера и талони)" 
са зададени цени за прехвърляне/продажба на автомобила след като е регистриран. 

 

1. Мога ли директно да регистрирам колата в българия на името на баща ми след като аз съм собственика и от Нидерландия?

 

 1.1. Ако да:  предполагам за това да стане би трябвало да има някакъв договор - транзакция помежду ни за да може колата да е негова собственост и регистрацията и в БГ да бъде на негово име. 

 

1.2. Ако ли не: То предполагам че трябва да я регистрирам на собственото си име в България и след това да направя договор/трансакция. 

1.2.1. След като аз не искам пари от него за нея, как би се завел данъка опоменат в таблицата в линка посечен отгоре? 

 

Възможно е аз да правя въпроса прекалено сложен, но след като никога не съм се занимавал с нещо подобно в България не съм на ясно, а все пак е изненада/подарък и не искам да питам него на този етап. 

 

Ако някой има опит в такъ тип трансакция - ще съм благодарен, ако ли не - здраве да е. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам опит, но с коли от Англия. Тук за мен не е никакъв проблем да осъществя един такъв пъклен план изненада като твоя. Правил съм го за тъста ми. Купувам колата директно на негово име, подготвям необходимите документи и я карам в България. Там, от него се иска само да сложи 2 подписа и да отиде да си регистрира новата кола.

 

Не е необходимо да занимаваш баща си да изяснява как се прави нов внос на кола от Холандия.

Достатъчно е да помолиш някой твой приятел в България да провери в КАТ по местоживеене на баща ти, какви точно документи трябва да се представят за регистрация на кола нов внос от Холандия. 

 

Също така, трябва да си наясно, как е уреден въпроса с продажбата на кола от холандец на чужденец според холандските закони.

 

Като си изясниш тези две неща, вече ще можеш да решиш, как точно да осъществиш плана си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вноса си е внос, съвета на Краси е оптималния, пазаруваш колата на името на баща ти. След това без нотариус, отива в КАТ и си прави БГномера - 450/500лв, това са еко такси, данъци и номера . Иначе ако е на твое име, трябва да минете през нотариус, да водиш жена си(ако е една), там качваш такса на нотариуса и данък по данъчна оценка, като за продажба, нищо,че я подаряваш. Тука при прехвърляне всички ги подаряваме😜.

Иначе, хубава кола си избрал за баща ти!

 

Редактирано от zmiata29

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора - ще проверя с автокъщата дали това може да се направи така за да мога да избегна допълнителните занимавки. Иначе при мен прегвърлянето/закопуването тък е лесно - както закупих своята кола - просто отивате със собственика в най-близкия пощенски клон и за 2 минути вече си ти собственика. Макар че тук говорим за експорт, и нещата ще са по-различни с документи и номера. 

 

Бихте ли ми дали идея за следната обява: 

https://www.autowereld.nl/honda/cr-v/2-0i-ls-zwart-2005-nap-airco-4wd-33325333/details.html

 

Смятам да отида днес или утре на място да направя един тест драйв и да я разглдам. Някакви препоръки какво да гледам и питам?  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Мисля че тези две теми биха ти свършили добра работа, аз лично преди да купя даден автомобил бих изчел всичко в темите от тип "Всичко за модел X генерация", за да знам предварително какво да очаквам.
 

Филип Бричката също прави доста добри ревюта за силни и слаби страни в 15-20 минутни видеа.

 

Редактирано от heaT
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега, добре си се насочил, здрав и надежден автомобил. Прочети всичко каквото са писали колегите и ще се ориентираш какво и как да гледаш при покупката. Интересно е в Холандия как са колите с корозията, някой дали има наблюдение? Аз бях гледал две датчанки и бяха много зле, но Дания все пак е по на север.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 2.06.2020 г. at 5:00, zmiata29 написа:

...Иначе ако е на твое име, трябва да минете през нотариус, да водиш жена си(ако е една) ...

Такъв е сценария, ако регистрира колата в Холандия на свое име и после я регистрира в България, пак на свое име, и чак тогава я подарява на баща си.

 

Аз, затова предложих първо да провери в КАТ по местоживеене, какви документи искат, за да регистрират кола от Холандия. Различните КАТ в България си имат собствени изисквания за документите.

 

Вносът на кола от Англия е лесен.

Колата е лична собственост, не е семейна. Мога да си я продавам, когато искам и на когото искам, без съгласието на съпругата ми. Талонът на колата се явява договор за продажба. Попълват се данните на купувача и талонът се праща в КАТ. Няма значение, каква националност е продавача/собственик. Достатъчно е аз, българинът, да съм постоянно пребиваващ в Англия и да имам адресна регистрация, за да продам колата си (която е с английска регистрация на мое име) на когото искам в България, без съгласието на съпругата ми.

 

Ако и в Холандия нещата стоят по същия начин, няма проблем.

 

п.п. В КАТ София-окръг, освен английския талон на колата, искат и договор между "англичанина" и българина. Този договор може да е написан на ръка (на розова салфетка :D) и няма нужда да е нотариално заверен.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 21 часа, Krasi-mir написа:

написан на ръка (на розова салфетка :D) и няма нужда да е нотариално заверен.

Ааа, искат и лицензиран превод на договора!

Последното HRV ми го купи Дани, българин в Англия(френд), пишем договор на крак, (по английскому), на български, щото сме си нашенчета - талона, английския чаршаФ V5, на негово име. Пълен ШаШ в КАТ-София! Събра се половината кръгли шапки да ме убеждават, че не може така, накрая (след час и половина суетене и чешане) най кръглата шапка вика; аЙде, мА друг  път, така да не правиш! Обещах?!?😉

Редактирано от zmiata29
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лек ти път! Красавица, пу-пу, Бг кокошки да я наАкат!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре изглежда. Със здраве да я ползва цялото семейстов и безаварийно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та... Няма да е лесно до край явно... Днес ми светна ламата за двигателя - прикачена снимка. 

 

Утре съм се разбрал да я заведа в гаража да я прегледат и да видят какъв е проблема. Неприятно имайки в предвид че искам да пътувам Петък сутрин и силно се надявам да е малък (та и лесен + евтин) поправим проблем. 

 

Предполагам че проблемите могат да са безброй, но каквото погледнах онлайн трябва да се диагностицира с машина/компютър за да се види кода. Има ли начин да се провери и през таблото? Няма оригиналното радио а е с слагано след това.

Идея и наставления?

IMG_20200623_125737.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има начин да се провери през буксата, но вероятността да не уцелиш правилните пинове не е малка, затова си купи един ELM и си я провери през телефона. Този чек може да е всичко и аз не бих се притеснявал излишно (и предварително) още повече ако няма друга инцикация за проблем (шумове, тресене, кофти вървене и прочее).

Поздрави и успех!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата не е карана дълго време, може нещо да се спекло- зацапало. Ако не ти е проблем и колата работи нормално въпреки лампата, излез на наякоя магистрала и я покарай повечко с около 100км/ч и  най вероятно чека ще изгасне. Успех!

  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно е че не е карана 2-3 месеца, но съм преминал 50тина километра на магистралата поне последните дни и вчера самата лампа светна мисля докато бях на магистралата... 🤐 След около час ще я карам в гаража за да проверят кода на проблема и ще видим какво следва - ще споделя резултата. 

 

За мен колата не звучи различно, нито тресе или нещо, но съм далеч от това да вярвам на преценката си с автомобили. 

 

Благодаря отново! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е сега Фърлих един бОб(египедски), това е само втората ламбда.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и развръзката (поне текущата) : 

 

1. Проверихме кода - P0420 - прикачена снимка - Катализаторна система. (exhaust)

- Майстора го премахна с машинката и ми каза да покарам 10тина минути за да видим дали ще светне - не светна отново поне за сега. 

- Обсъдиха с колегата си който оправя/проверява колата миналия ден и ми казаха да карам без да се притеснявам за БГ. Единствено, може да ми вдигне малко разхода за гориво до БГ ако найстина има проблем. 

 

2. Каза ми че може и да е от нещо минимално като горивото и ми даде някаква добавка (за прочистване) да сложа в резервоара преди да я заредя за пътуването петък - снимка прикачена. 

 

Какво мислите вие по въпроса? Колко трябва да се опасявам в краткосрочен и дългосрочен план? 

 

Благодаря!

IMG_20200624_102835.jpg

IMG_20200624_115111.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз така доста време карах, така че спокойно можеш да се прибереш до България 

Редактирано от vespa
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз не разбрах, когато светна "чек-а" колата влезе ли в авариен режим?

Ако не - пАли и трЪгай!

 

Най-вероятно майсторите са прави, било е нещо дребно. Може и да е от горивната смес - застояло гориво, или от това, че не е карана. На Змията бобът май това предрече - ламбда сонда.

Не ти разбирам езика, но предполагам са ти дали добавка за почистване на горивната система.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 minutes ago, Krasi-mir said:

Аз не разбрах, когато светна "чек-а" колата влезе ли в авариен режим?

Ако не - пАли и трЪгай!

 

Най-вероятно майсторите са прави, било е нещо дребно. Може и да е от горивото, щом не е карана дълго време.

Не ти разбирам езика, но предполагам са ти дали добавка за почистване на горивната система.

Освен че лампата светна жълто вчера - нищо друго не се е променило по карането/возенето/шума. Не ми е ясно както би трябвало да е "аварийния режим". 

 

Точно така - добавката е за "прочистване на инжектори и карборатори за бензинови мотори". 

 

ПалА и бЕгам значи! 

 

Мерси! 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като подариш колата на баща си с изгаснал (надявам се) чек му оставяш четиво за черни дни (ако светне). :)

 

 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Авариен режим (limp mode, английски) е при по-сериозни проблеми, с цел предотвратяване на по-тежки последици.

Колата си върви, няма проблем, но не може да развие повече от 2500-3000 об/мин.

Аз моята я карах почти 2 седмици в авариен режим. Със галене на газта си вървеше с около 90 км/ч. ;)

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стар бензин, лек конденз и ламдата се ошашкала, нищо чудно да светне още един-два пъти. Може с добавката да се оправи, като сипваш гориво прясно и ще се продуха. Единствено като се прибереш, мини през някой дето има оригинален Хонда диагностичен уред, да ти изчисти грешката, щото с тия уредчета като тоя от снимката ти, лампата изгасва, но грешката си седи в паметта на компа и трупа.

Лек път! Ша какраш и ш си пеИш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нещо друго.

 

Аз бих препоръчал да прекараш през двигателя една добавка за изчистване на маслената система.

Видях, че си сменил маслото. Като се прибереш в България, ще си направил едни 2000-3000 км. Сипи една добавка и го смени пак, с филтъра естествено. Когато купих моята, не беше карана почти 2г. Като я сръчках светнА чека и ме вкара в авариен - проблем с vtec клапана. Добавката и новото масло оправиха нещата, повече не светнА. 

Аа, и още една добавка в горивото няма да навреди.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата и при мен тази грешка излиза 2-3 пъти. С кламера я триех и по нищо не променяше работата на мотора. Аз го отдавах на по влажното и студено време, може би не дробра горивна смес и т.н. Незнам дали има връзка и с маслото, карах тогава с масло, което няма dexos 2, сега съм с такова, което има и не ми е светвал чека, но и времето не е студено и влажно. Другият вариант е катализатора да ми е заминал, но на този етап карам така, по натам ако светва ще го мислим.

@Fox-san спокойно си карай към BG, това да и е проблема :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...