Pavlin1811 0 #1 Публикувано 25 Май, 2020 Здравейте колеги!Наскоро махнах катализатора на акорда (1.8/136 КС/99г),колата се поодпуши от към вървене но сега около нея,когато стоиш от вън мирише мн на бензин,преди да махна катализатора това не беше така!И разхода на гориво май скочи рязко!Огледах я няма течове ,доколкото мога да видя !На мястото на катализатора има резонатор и гърне .Възможно ли е да не е заварено както тр и от там да се просмукват тия пари и миризми,или да се случва нещо като не пълно изгаряне на гориво??Ще бъда благодарен на всякакви мнения и отзиви!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #2 Отговорено 25 Май, 2020 Катализатор се маха само, ако наистина е повреден и не върши работа. На негово място се слага нов. Всички други заменки, резонаторни гърнета и т.н. са "шменти-капели"! Катализаторът, освен, че намалява отделяните вредни емисии, участва в правилното образуване на горивовъздушната смес чрез ламбда сондата. Също така е и най-добрият обезшумител в изпускателната система. Моят съвет е, ако не ти е бил за изхвърляне, да си го върнеш обратно. Ако не става - търси нов. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavlin1811 0 #3 Отговорено 25 Май, 2020 Катализатора си беше чисто за смяна ,според маисторите ,затова го махнах.....те ме посъветваха такси така сторихме...да наистина сега колата е малко по шумна във високите обороти...но тия миризми наоколо около нея наистина са неприятни !Колата е на 20г и честно казано ХИч не ми се дават 600лв за нов катализатор ....затова предпочетох евтиния вариант! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1575 #4 Отговорено 25 Май, 2020 Не е задължително катализатора да е оригинален. Нов, универсален катализатор за твоя Акорд е £46.50 от английския eBay. Доставката до адрес на българска транспортна фирма в Лондон е безплатна. Цената за доставка на такава фирма до адрес в България е различна, но не е болка за умиране. Доставчикът, който аз ползвам, например, взема твърдо £14 за пакет под 10кг и £1.20/kg за пратки над 10кг. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1008 #5 Отговорено 25 Май, 2020 (Редактирано) Има фирми които шипват по 2-3 лева на кило от Англия до БГ като доставка, това да му е проблема. За няма и 10 лева ще му го доставят Според мен обаче, катализатора в този случай може да няма въобще връзка с миризмата на бензин. dandilov, този Акорд ако е с 1 сонда преди катализатора както повечето Хонди от тези години то сондата не го бърка дали има или няма катализатор. Ако има и след катализатора вече е друго. Друг е въпросът, че като не става е добре да се замени с нов ( адски скъпо ), алтернатива както е казал Krasi-mir или стар но работещ ( малко вероятно заради възрастта на колата ) а не да се избуши и замени с тръби, резонатори и тем подобни. Редактирано 25 Май, 2020 от Mkilla 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #6 Отговорено 25 Май, 2020 (Редактирано) Има и фирми в България, които "рециклират" катализаторите, като им подменят питите. Без да съм въобще специалист и да знам причините, съм бил свидетел на разликата преди/след премахване на катализатори на 3 различни коли. И в 3те случая имаше рязко обостряне на миризмата зад колите спрямо преди, а на едната след "интервенцията" направо не се живееше покрай нея. Тъжното е че към днешната дата и след всичките акции на кат, призиви, новинарски емисии, интервюта, клипове на влогъри като бричката и тн., в 9 от 10 случая бг майстора продължава да съветва клиента си да си избуши катализатора/дпф-а. Редактирано 25 Май, 2020 от Cap_Slow 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #7 Отговорено 25 Май, 2020 Да, дори от Мотобокс ми казаха, че ибейските работели колкото да не свети чека за известно време и почти нямали живот, което може и да е вярно, но ме посъветваха направо да го махам, щото К24 минавал емисии и без катализатор… На въпроса какво решение ми препоръчват, ако искам да запазя катализатора, нямаха отговор освен че оригинален е 1700–1800лв. Към момента мисля да пробвам почистване/рециклиране в някоя от тези фирми и, ако няма ефект, може би ще пробвам някое ибейско. Ако издържи 2 години, ще съм доволен. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #8 Отговорено 25 Май, 2020 Би било наистина супер ако преминеш през процедурата и споделиш опит в последствие. Информация за тази изключително непопулярна процедура по рециклиране на катализатора няма, а за афтърмаркет вариантите е доста оскъдна пък. Колкото за минаването на преглед 100% ще го минеш, още повече пък на газ. Последно едно момче се хвалеше как минал преглед и то уж го замерили с пълния набор от тунинг способи - ремап, затапен егр, отрязани кат и дпф. Всичкото това гарнирано с нафта от разбивача на картели ВМ... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavlin1811 0 #9 Отговорено 1 Юни, 2020 Здравейте сложих си катализатор от “ибейските “,оказа се че има спукана тръбичка на бензина....доста са прогнили всички...някой налагал ли му се е да ги сменя,казаха ми за някъкви медни тръбички,като заместител на оригиналната,ако някой може да даде съвет!! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1008 #10 Отговорено 1 Юни, 2020 (Редактирано) Искаш да кажеш, че не е мирисала на бензин от това, че няма катализатор Ако не ти трябва някакъв който да е под някакво налягане или маслоустойчив в магазините за части ( по-големите ) има маркучи на Gates а и не само на тях с различен диаметър. Вземи твоят и с него направо в магазина да ти резнат колкото ти трябва, ще ти излезе под 10лв да си подмениш малките маркучета Не ти препоръчвам 2-ра, 3-та или 5-та ръка поради простата причина, че последният Акорд 6-та генерация е 2001 година. Това са 19 годишни коли в най-добрият случай с вече изпечени и смачкани гумени части. Най-добрият вариант е нов/и от Хонда но зависи дали и колко си обичаш колата а и дали тя заслужава инвестицията. Редактирано 1 Юни, 2020 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове