Двигателист 37 #1 Публикувано 6 Май, 2020 Здравейте и честит празник! Интересува ме, има ли разлика в автоматиците на CR-V II 2.0 преди и след фейслифта? Изобщо при този фейслифт, основно козметични ли са промените? Също така, ако някой знае хидротрансформатора на кои предавки има възможност да се блокира? Само на 4-та (овърдрайва), или и на 3-та и при какви условия го прави (над определена скорост, обороти, натоварване на двигателя...). Има ли преди фейслифта (защото след не ми се вярва) двигател К20, за европейския пазар, който не е с ел.дроселова клапа, а с механична (с жило)? И последно – системата VSA, доколкото разбрах е електронна стабилизираща програма, подобна на европейските ESP. Тази система има ли възможност да изпълнява функция на електронен „блокаж” отзад, при липса на сцепление на колело (увисване примерно)? Въпреки, че като се замисля, системата не би трябвало да позволява буксуване отпред, което от своя страна изключва подаване на въртящ момент назад и на практика има ли включена VSA, колата реално е само на предно? Къде греша? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1552 #2 Отговорено 6 Май, 2020 (Редактирано) Здравей първо няма никакъв блокаж на нито едно колело,с никоя система, Quote Също така, ако някой знае хидротрансформатора на кои предавки има възможност да се блокира? Само на 4-та (овърдрайва), или и на 3-та и при какви условия го прави (над определена скорост, обороти, натоварване на двигателя...) При натискане на бутона овърдрайв просто изрежда предавките до 3 та и не позволява 4 та поне така е при 1 ва генерация. Тук е обяснена системата на Хонда4х4 4Х4.pdf Редактирано 6 Май, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #3 Отговорено 6 Май, 2020 (Редактирано) Префейс - 4-степенен хидротрансформатор. Фейс - 5-степенен хидротрансформатор. Нямам идея дали има префейс със 5-степенен. Предполагам "козметичните разлики (промени)" са само добавяне на 5-а предавка при фейса. Не мога да си спомня, дали торкконверторът се "блокира" (lock-up) на друга предавка, освен 4-та. Просто не помня някога да съм карал на 3-та продължително време без натоварване на двг. Обаче, при спускане се заключва и на 2-ра, и на 3-та. Например - започвам спускане, натискам спирачката малко по-агресивно, кикдауна сваля на 3-та и заключва торкконвертора, пускам спирачката. Получава се т.нар. моторна спирачка. Когато спускането свърши, т.е. двг се разтовари, кутията се връща (автоматично) на 4-та. Същото се получава и ако натисна газта по време на спускане. Моят дросел е механичен, със жило. Колата е краят на 2003-та, обаче е с десен волан. Нямам идея, какъв е дросела на тези с ляв волан. Последно - да, VSA е електронна система за стабилност. Ако отчете нежелана промяна в траекторията на автомобила го връща в "правия път" чрез ABS-а. VSA работи съвместно с тракшън контрола (TCS). Двете системи имат възможност за изключване, с един единствен бутон и за двете - VSA/TCS OFF. Сега - грубо казано, VSA следи праволинейното движение на автомобила, а TCS боксуването на колелата. Значи, това, за което ти питаш (окантарване) по-скоро касае TCS-а, и отчасти VSA (все пак двете системи работят заедно, не могат една без друга). Когато едно от предните колела пробоксува, TCS-а, грубо казано му натиска спирачката, което води до прехвърляне на въртящ момент към колелото в покой. Не знам, как точно работи TCS на CR-V, моето няма ( карал съм само Civic 9 с такава система), но по пътя на логиката, TCS би трябвало да работи не само с предните, а и със задните колела. п.п. Докато пишех краткия си разказ ме изпревариха: преди 34 минути, CARPERA написа: Здравей първо няма никакъв блокаж на нито едно колело,с никоя система, ... TCS блокира боксуващо колело чрез ABS. Нямам идея, колко точно го блокира - напълно, или до някакъв %. преди 34 минути, CARPERA написа: ... При натискане на бутона овърдрайв просто изрежда предавките до 3 та и не позволява 4 та поне така е при 1 ва генерация. ... И при втора генерация е така, обаче (чети внимателно) - Двигателиста пита, на коя предавка работи lock-up, а не, какво се случва, когато натисне бутона O/D OFF. Редактирано 6 Май, 2020 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1552 #4 Отговорено 6 Май, 2020 (Редактирано) Може и да не съм го разбрал, по принцип е трудно да схване човек който не е карал CR-V какво е 4х4 при този модел. Всеки мисли че може да накараш колата да и работят предните две колела или задните две,или и 4те едновременно което не може да стане. Ако е в тази насока въпроса му,мисля че отговорите ни са внесли малко яснота . Редактирано 6 Май, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #5 Отговорено 6 Май, 2020 Off Topic Щом знае, какво е overdrive и lock-up, и е чувал за VSA, не ще да е толкова нов в материята. А щом пита, как да спре въртящо се във въздуха задно колело, сигурно е прочел това-онова и за системата 4х4 при този модел. Иначе да - една камара обяви за CR-V/HR-V съдържат екстрата "блокаж на раздатка(диференциал)". Щото така е модерно. 😜 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #6 Отговорено 6 Май, 2020 Относно дали VSA може да „имитира“ блокиране на диференциал – да, но в минимална степен. Или поне при Акорда е така, та предполагам и ЦР-В-то ще е подобно. Ако прибуксува колело, ще го стиснат апаратите и повече въртящ момент ще отиде на отсрещното. Така с отворен диф Акорда може да се измъкне от някои леки неприятни моменти. Не очаквам да е много различно при CR-V-то. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #7 Отговорено 6 Май, 2020 (Редактирано) В този ред на мисли, CR-V не е "джип" (не че има такава категория МПС изобщо), а високо комби с нек'во 4х4. Няма "раздатка" в пълния смисъл на думата. Раздатката тук представлява пиньон, постоянно зацепен към втори венец на короната на предния диференциал. Системата 4х4 прехвърля въртящ момент към задните колела, който момент е променлив, грубо казано от нула до еднакъв с този на предните, заради загубите в двойната помпа и многодисковия съединител. На практика - когато въртящия момент е еднакъв на предни и задни колела ефекта е същия, както при "джип" със блокирана раздатка от тип диференциал, известно сред масите като "блокаж на средния диф". В този момент буксуват едно предно и едно задно колело, независимо кои. Това е така, защото предния и задния диференциали са "отворени". Тук идва въпроса на Двигателист - може ли TCS да блокира "окантареното" колело? Отговора, мисля, го изяснихме. Обаче, на дневен ред идва друг въпрос по темата - доколко TCS помага за измъкване от кофти ситуации. Както казах - нямам такава система на CR-V-то, а пък на Civic никога не ми се е налагало да я ползвам. Така че ... ще говоря теоретично, от прочетено тук-там. Злите езици говорят, че системата е полезна при леееееки изцепки от сорта на малко калчица, ледено коловозче, непочистен сняг по улиците ... Проблемът е в това, че, когато пробоксува предно колело веднага се включва TCS, което автоматично води до "орязване" на оборотите на двг, респективно въртящ момент. А това е проблем, защото понякога е важно да имаш обороти и въртящ момент. Например при опит за изкачване на дълъг, стръмен, хлъзгав баир - точно на средата на баира (примерно), едно от колелата превърта, TCS се включва и си дотам. Решението, според злите езици, в такива ситуации е връщане в изходна позиция, изключване на VSA/TCS и ново засилване към баира. Така, дори и боксувайки с едно предно, и едно задно колела, вероятността да изкачиш баира била по-голяма. Тааа, тетака. Редактирано 6 Май, 2020 от dindin 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #8 Отговорено 6 Май, 2020 Както и при определени настилки – кал, сняг, пясък – искаш да можеш да буксуваш –> изключваш 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Двигателист 37 #9 Отговорено 6 Май, 2020 Krasi-mir и Pavel_Pavlov, много благодаря за информацията! Вие разбрахте, какво питам, но явно не задавам достатъчно ясно въпросите. Новото за мен е логиката на кутията, да заключва хидротрансформатора при спускане, което е много добра идея. Това, което остана да не мога да си обясня, изхождайки от чисто хидромеханичния принцип на предаване на момент назад е , как при положение, е има противобуксувачна система (тракшън контрол), ще се подаде изобщо момент назад, като тя не позволява буксуване? Което си е единственото условие за предаване към задния мост. CARPERA, благодаря за включването, но само една забележка – „блокаж” в смисъла който масова се влага в техническите среди е термин засягащ диференциалите, не колелата. Ясно е че, въпросната хонда няма традиционни такива на междуколесните диференциали, а междуесев просто няма. Въпроса беше, дали VSA системата на практика може да реализира спиране на разтоварено, така, че да се прехвърли момент към натовареното (това със сцепление с настилката), за да не висиш с две буксуващи колела някъде. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #10 Отговорено 7 Май, 2020 Глей са, TCS и AWD работят по едно и също време, но не се изключвят взаимно. Едната си предава някакъв въртящ момент, а другата си се опитва да спре боксуващото колело. Както казах в предишния пост - въртящия момент към задните колела е променлив. Същото важи и за спирането на боксуващото колело, предполагам. TCS задържа, но не мисля, че спира напълно колелото. Не знам, може и да греша, все пак нямам практически опит. п.п. За тези, които нямат тракшън контрол. В този случай на помощ идват спирачките. За кола със задно - ръчната, а за кола с предно - крачната. Нежно и плавно дърпаш ръчната, съответно крачната. Ефекта е почти като от задействан TCS. Тарикатлъка е силата на спирачката да не превиши въртящия момент. И това не ми се е налагало да го пробвам, само съм чул, че помага. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Двигателист 37 #11 Отговорено 15 Юни, 2021 Здравейте! Още малко въпроси към експертите на Хонда форума. 🙂 Доколкото успях да разбера CR-V II е с кутия MRVA. Има ли филтър тази кутия? Трябва ли да се сменя, или почиства на някакъв интервал? Има ли датчик за температурата на маслото и ако има, дали се индикира по някакъв начин на таблото прегряване? Колегите, които карат офроуд имат ли проблеми след по-сериозни изкачвания на първа предавка, или по-продължително буксуване. Буксуване не на колелата, а вътрешно в хидротрансформатора при голям товар. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #12 Отговорено 16 Юни, 2021 (Редактирано) Филтъра при Хонда е "тука има, тука няма". Говорим за външен филтър, който се сменява без разглобявяне на кутията. Не знам, от коя година, или, кое ниво на оборудване имат външен филтър. Датчик, най-вероятно има, но няма специална лампа на таблото. Поне моята няма. При някакъв проблем с кутията започва да мига лампата "D". Комп.диагностика показва проблема. Не съм карал в тежки условия, т.е. не ми се е налагало да тормозя конвертора. Ако имаш мерак да четеш - много добър каталог със схеми: https://www.parts-honda.uk/ п.п. Ти спомена в другия форум за автомата на Авенсис. Моята кутия U341E ли е, или бъркам. Редактирано 16 Юни, 2021 от Krasi-mir 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6101 #13 Отговорено 16 Юни, 2021 Off Topic 10Q - за каталога. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Двигателист 37 #14 Отговорено 16 Юни, 2021 Преди 11 часа, Krasi-mir написа: .... Ако имаш мерак да четеш - много добър каталог със схеми: https://www.parts-honda.uk/ п.п. Ти спомена в другия форум за автомата на Авенсис. Моята кутия U341E ли е, или бъркам. Благодаря за линка! Да. Кутията ти е U341E. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 132 #15 Отговорено 24 Юни, 2021 Фейса е също с 4 предавки, ако моторът е 2.4 тогава са 5. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове