Jump to content
nedyalkov

Шумен двигател Акорд 2.4 след смяна на масло

Recommended Posts

Здравейте,

След като изчетох темата за маслата на Маркони, реших, че трябва да сипя масло 0W20 ILSAC GF-5, което ми излезна на добра цена. След като сложих маслото преди седмица с промивка преди това, обаче двигателя стана осезаемо по-шумен в диапазона 2000-3000 оборота, въпроса ми е трябва ли да се притеснявам или е нормално?

Първоначално се обаждах на моя майстор, но той ми каза, че не е много на ясно дали може да се сложи някаква добавка за подобряване или сгъстяване на маслото и да попитам някой, който е по-на ясно. Обадих, се при този, от който взех маслото и той ми каза, че е нормално двигателя да стане по-шумен с това масло, но пък колата щяла да върви по-леко, да харчи по-малко, да гори по-малко масло и т.н., защото това било последно поколение и е по-добро от 5W30, което съм ползвал. Колата действително стана по-пъргава и пали по-лесно, в ниските обороти работи добре и тихо, но този по-шумен двигател при вдигане на оборотите!

 

Редактирано от nedyalkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, няма пълно щастие.

 

Така е, с това масло няма как на високи обороти да е тиха, както при 2000 об./мин.

 

Маслото (което си взел) е препоръчително, но имайки глава всеки човек може да прецени какво масло да сложи, спрямо това как кара колата си.

 

Ако често караш във високите, и често имаш големи амплитуди в об., по-добре не карай с това масло.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
1 hour ago, nedyalkov said:

Здравейте,

След като изчетох темата за маслата на Маркони, реших, че трябва да сипя масло 0W20 ILSAC GF-5, което ми излезна на добра цена. След като сложих маслото преди седмица с промивка преди това, обаче двигателя стана осезаемо по-шумен в диапазона 2000-3000 оборота, въпроса ми е трябва ли да се притеснявам или е нормално?

 

 

Какво масло сложи с този вискозитет,марка.

Как направи промивката,каква промивка използва.

Знаеш ли с какво масло е карана колата преди това.

Тук в темата пак твоя мисля че си получил отговори  които не включват  0W20 .

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех Peronas Syntium 7000 hybrid 0W20. Промивката беше от бързите на Cyclo преди смяна на маслото, наливане,10 Мин. работа и източване на старото маслото. Преди това последните няколко смени бях с 5W30 на Petro Canada. По-рано колата е карана с 5W40 различни марки, Mobil, Liqui Moly и Honda. Както писах взех 0W20 според написаното в темата за маслата на Маркони, защото 5W30 маслото започна да го гори повече и исках да опитам с вискозитет масло както е препоръчително за тази кола според последните предписания.

Рядко карам във високи обороти, а пък и разликата в по-шумния двигател е при обороти над 2000 до 3000. По-нагоре не бих казал, че долавям разлика, защото така или иначе двигателя си беше шумен и преди при високите обороти.

Питането ми беше има ли място за притеснение или трябва да приема това за нормално?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих се притеснявал за момента.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само не очаквай, че магически ще спре да гори масло, просто процедурата да го предотвратиш не се състои в това, което си направил, а в един "скромен" ремонт. Сега най-много още повече да го яде, но нека видим. 

Редактирано от sashua
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
23 minutes ago, nedyalkov said:

Взех Peronas Syntium 7000 hybrid 0W20. Промивката беше от бързите на Cyclo преди смяна на маслото, наливане,10 Мин. работа и източване на старото маслото. Преди това последните няколко смени бях с 5W30 на Petro Canada. По-рано колата е карана с 5W40 различни марки, Mobil, Liqui Moly и Honda. Както писах взех 0W20 според написаното в темата за маслата на Маркони, защото 5W30 маслото започна да го гори повече и исках да опитам с вискозитет масло както е препоръчително за тази кола според последните предписания.

Рядко карам във високи обороти, а пък и разликата в по-шумния двигател е при обороти над 2000 до 3000. По-нагоре не бих казал, че долавям разлика, защото така или иначе двигателя си беше шумен и преди при високите обороти.

Питането ми беше има ли място за притеснение или трябва да приема това за нормално?

Самия Маркони ти е отговорил това в темата ти какво масло е добро.

Quote

Markony

Главен Модератор

#13

Posted April 1, 2019

Заключвам темата.Няма място тук.Колегата може да си пита спокойно в темата за масла,която е много по подробна от нахвърлените тука ...аз карам с това и това. К 24 се кара оригинално с 5В-20 Ilsac GF5 .Смяната по моточасове е 200-250 .Всякакви интерпретации водят до наядени гърбици на разпределителния вал.

 

Това с промивката 10 минути и новото масло ,според мен е недомислица.

Първо наливаш 200мл от някаква промивка в масло на 8хил което е към края на ресурса си и достатъчно мръсно и очакваш някакъв ефетк.

После го източваш това масло и в двигателя остава добро количество  от старото мръсно масло ,плюс промивката,скапваща много бързо новото.

Ако искаш да промиваш може да направиш това

Написано пак от Маркони

Quote

За маслото...

В мотора има старо масло и нагари,клей и други *****.

След източването,ще остане 500мл от него с много кисел вкус,Новото алкално масло ще умре за 2000км.Не си заслужава да убиеш скъпо качествено масло.

Реда е следния.Правят се клапаните и в същия момент капака се накисва с меглио и се прави нов.Така увеличаваме ресурса на новото масло.Нагарите намаляват с 1/3.

Налива се евтино масло стандартен вискозитет 5W-30 с големи миещи способности.Кара се 2000 км и се хвърля.Следва смяна с подобно евтино масло,може вече и 0В-30.Вече средата в мотора не е кисела ,а неутрална.Кара се 3000км.

Тогава вече можем да налеем качествено масло.Имаме със сигурност алкала среда в старото масло и горе-долу почистен двигател.

Следват смени на 5000 км ,докато мотора светне.От там вече в зависимост от износването и поведението на мотора на 7-8000 км.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, CARPERA написа:

Самия Маркони ти е отговорил това в темата ти какво масло е добро.

 

Това с промивката 10 минути и новото масло ,според мен е недомислица.

Първо наливаш 200мл от някаква промивка в масло на 8хил което е към края на ресурса си и достатъчно мръсно и очакваш някакъв ефетк.

После го източваш това масло и в двигателя остава добро количество  от старото мръсно масло ,плюс промивката,скапваща много бързо новото.

Ако искаш да промиваш може да направиш това

Написано пак от Маркони

 

Колега, не знам защо се хващаш за това, което ми е отговорил Маркони, като както можеш да видиш в темата за маслата поместена от него по-рано "FAQ:Двигателни масла за всяка Хонда", се посочва препоръката от HONDA да се използва масло 0W20 или 5W20 със съответните показатели и различните марки масла.

Той дори и Маркони е записал какви са вариантите за масло, които могат да бъдат използвани като алтернатива, според типа на шофиране.

Тъй като не можах да намеря 5W20 масло или 0W30 с разумна цена (под 30 лв./л.), което да покрива изискванията ILSAC GF-5 и според моя режим на шофиране се насочих към 0W20, което покрива ILSAC GF-5.

Макар, че има и много колеги с двигател като моя, които са доволни и от 0W40 масло (определена марка), въпреки че никъде в темата за масла за всяка Хонда не е препоръчан точно този вискозитет.

 

Не мога да знам дали това с промивката е недомислица или не. Беше ми препоръчано да я направя след като минавам от по-нисък към по-висок клас масло. Аз не съм автомобилен специалист или майстор и не мога да знам кое е правилно и кое, все пак това не ми е професията. Старая се да съм запознат с някои по-важни неща, които касаят автомобила ми но не мога да съм на ясно с всичко. Тук от форума макар и в помощ също получавам понякога противоречива информация и се старая да отсявам, кое е правилно и кое не в моя случай.

 

След като не е толкова плашещо ще покарам за сега с маслото, което съм сложил а пък ще видя дали ще мога да свикна с по-шумния двигател или не и дали ще има ефект от намаляване на горенето на масло или не.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, sashua написа:

Само не очаквай, че магически ще спре да гори масло, просто процедурата да го предотвратиш не се състои в това, което си направил, а в един "скромен" ремонт. Сега най-много още повече да го яде, но нека видим. 

Нямам идеята, че колата ще спре да гори масло, но поне да е в разумни граници от около литър до смяна. Не знам какво визираш под скромен ремонт, но отваряне на двигател с почистване и смяна на маслени сегменти едва ли ще е толкова скромен ремонт в цифрово изражение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, покарай си, и сам ще прецениш.
Каквото ти е било нужно като информация го имаш, сега само го ползвай според ситуацията.

Нищо плашещо няма, в това което си направил.


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И имай предвдид нещо важно, с което въпреки противоречията, мисля че повечето колеги са съгласни – вискозитетът (и не само) зависи и от състоянието на мотора. Хонда препоръчват даден вискозитет за новите си двигатели. Двигател на много километри и време ще продължава да има същите нужди/изисквания, ако е поддържан добре. Но това не може да се гарантира като купуваме коли на старо.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата ти е написал "скромен" в "" ( кавички ). Не е евтин ремонта ако се прави с ОЕМ части. Като чета темите, сигурно на пръсти се броят акордите които не харчат масло. Ако искаш да не харчи масло, сменяш колата или и правиш ремонт или си я караш така.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за мненията и препоръките. Ще покарам с това масло а пък ако нещо не ми допада ще го сменя след 5-6 хиляди км и пак ще мина на 5W30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Да завърша пусната тема. Оказа се, че не маслото е бил проблема ми за шума в колата а пробито крайно гърне. Сега вече много видимо пробито отгоре гърне, което явно през Март сервиза за ауспуси не са забелязали.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...