Jump to content
plamenht

Проблем с бушонно табло

Recommended Posts

Здравейте имам следния проблем-лявата крушка на късите прекъсваше и отворих да видя да нямам изгорял или тръгнал бушон и както се вижда по снимките заварих от едната страна изгорял такъв.Купих нов 15А поставих го обаче явно като е нагоряло вътре  не оплатнява добре и трябва да се натисне хубаво за да работи.Предложиха ми няколко варианта-

Вариант 1 смяна на цялото табло (абсурден вариант)

Вариант 2 изкарване с реле отвън да ми е бушона

Вариант 3 с нещо финно вътре пластинките да се стегнат да оплатнява добре бушона или да се огъне леко на едната страна за да пасва добре и после да се напръска с контактен.

Кое е най-добре да се направи в случая?

20191212_150355.jpg

20191212_142409.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3

И погледни колко вата са ти крушките,дали отговарят на зададените.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като  провериш наистина  крушките дали са наред, не може ли тоя бушон  примерно с поялник да му одебелиш крачетата за да уплътнят добре на пластините?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко Йотов стандартни  osram 12v 55w са хубави взехне знам защо се е получил тоя нагар вътре като и бушончето си беше нормално 15А 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Митко Йотов написа:

 55w ли трябва да са?

Не. Ето ти една много добре описана тема по въпроса, но с малката забележка, че е за американския вариант на акорд 7.

https://www.v6performance.net/forums/7g-honda-accord-faq/25122-7th-gen-bulb-replacement-list.html

Има разлики, но те са в късите/дългите и май долу-горе само това е. Останалото мисля, че беше същото като при нас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е вярно, че е "не". 55 вата е правилното. Мощността е определена в стандарта за цокъла и не може да е друга на лампа, която е одобрена за ползване по пътищата. За Европа H1, H7, H4-къси - всичките са по 55 вата. Американските стандарти и означения са различни, цоклите на лампите също са различни. 

 

Намират се лампи по 80 и повече ватове, с изрично удебелен текст, че са за извън пътя и са забранени за ползване на обществен път. 

 

Тук проблемът със сигурност е в хлабавото легло на бушона, тези разхлабените пластини. 15-амперов бушон може да издържи без проблеми над 100 вата лампи. Бушонът винаги е най-слабото звено, ако останалите неща са в изправност. Достатъчно е само веднъж някой да го вади и поставя неправилно, за да разхлаби цокъла и от това да пострадат пластините. После хлабав контакт, повишено съпротивление в мястото на лошия контакт, нагряване.... 

 

 

---

 

Забелязах и нещо притеснително, само отбелязвам: тези бушони не са оригиналните и ако не са оригинални, свалени от кола, а купени от магазинче - въпрос на време е да направят проблем и да останат цели, когато трябва да изгорят. Подмени ги в най-скоро време с оригинални. 

 

20191212_142409.jpg.f40a8c6723acfa7831a9bdac5b74b4a6.thumb.jpg.a2469a2c405f07833ae3c56546a3b2e4.jpg

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ogi28b написа:

Не е вярно, че е "не". 55 вата е правилното.

Упс, малко се заблудих по коментарите по-горе и изтървах, че става на въпрос за късите. Да, 55W са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, plamenht написа:

Здравейте имам следния проблем-лявата крушка на късите прекъсваше и отворих да видя да нямам изгорял или тръгнал бушон и както се вижда по снимките заварих от едната страна изгорял такъв.Купих нов 15А поставих го обаче явно като е нагоряло вътре  не оплатнява добре и трябва да се натисне хубаво за да работи.Предложиха ми няколко варианта-

Вариант 1 смяна на цялото табло (абсурден вариант)

Вариант 2 изкарване с реле отвън да ми е бушона

Вариант 3 с нещо финно вътре пластинките да се стегнат да оплатнява добре бушона или да се огъне леко на едната страна за да пасва добре и после да се напръска с контактен.

Кое е най-добре да се направи в случая?

20191212_150355.jpg

Проблемът е че вече ти е нагоряло гнездото на този предпазител, статичните пластини имат нагар и както и да сложиш следващ предпазител контакта ще е лош и следва същия резултат като досегашния. Ако изчистиш добре пластините в гнездото следващия недостатък е че от прегряването са "омекнали" и дори и почистени няма да имат достатъчно силен натиск върху пластинките на предпазителя, от което следва прегряване и същия резултат. 

Най-доброто решение е смяна на цялата кутия за предпазители - виждам че го отричаш и ти си знаеш защо.

Следващия вариант е идеално почистване на пластинките в гнездото на предпазителя, след това бъркаш с тънки клещи и пробваш да ги приближиш максимално така че предпазителя да влиза много стегнато. Следва проба и молби към МЪРФИ (оня дето е написал гадните закони)  нещата да се получат и да няма греене в гнездото. 

Има и трети вариант но е трудоемък и ако не се получи с  втория пиши да ти подскажа как да го реализираш.  

ПП - добре е да послушаш колегата по-горе и да си намериш оригинални предпазители защото такива ментаци има на пазара за автърмаркет че не-ам думи, особено тези които се продават по бензиностанциите са отврат. Добрите предпазители се намират в магазините за електронни компоненти, например :     tpetrov.com/search.php?prod=Автомобилен+предпазител+11mm+15A

 

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предпазителите за къси и дълги са еднакви, а именно 10А. Кой е слагал 15А не знам, но не са за там и от снимките изглеждат на някакви адски ментаци(разбирай горят между 25-35А товар).  Кутията се сменя доста лесно, защото почти всичко е на букси. Ако трябва да се ремонтира се разглобява напълно и се сменя каквото е нужно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен в завода да са ги сложили, гледайки картинките на капака? 1 и 6 виж. 

 

U0ivG.jpg

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...