Jump to content
Sign in to follow this  
geshev2000

2.2 I-dtec неработещ климатик

Recommended Posts

Здравейте ! От скоро имам колата. За съжаление климатика не работи. Сменени бяха радиатора на климатика и термо регулационния клапан + фреон. Преди да бъдат сменени първоначално тръгваше и после му падаше налягането и забиваше-спираше да работи. Сега работи, но много слабо. Ако някой знае да помага. Благодаря предварително !

 

П.С. Компресорът работи- включва и изключва с пускането/спирането  на климатика. Системата няма теч. Държи налягане и фреон. Интересното е , че тръбите не замръзват при пускането на климатика, а по скоро при спирането  му. Преди всички ремонти в системата имаше 100-тина гр. фреон.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съединител на компресора. Най-вероятно е за смяна. Този акорд страда от този проблем, заради неправишно изчисленият малък изпарител, който води до честото вкючване на компресоран което се осъществява чрез съединител

Share this post


Link to post
Share on other sites

От това, което наблюдавам, компресора работи нормално. Нямам против да е за съединител, но защо не изстудява достатъчно докато е включен компресора ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

До колкото съм чел по форумите, този модел страдат от съединител на компресора и реле на климатика, което се намира в кутията с бушони над въздушния филтър.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да. И на мен ми казаха за тези неща. С проверка на релето се започна сагата. Работи си.

Edited by geshev2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега,съобразяваш ли с времето в момента?При положение,че навън е макс 10’С,едва ли ще работи рационално на студено.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разбира се. Тестваме я в закрито помещение на 20 градуса . Работи, но не изстудява достатъчно. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте ! Понеже ако има повече информация във форума, той ще е по-полезен , ще споделя с езика на лаик, как се разреши проблема. Климатичната системата има не два, а три клапана. Единият е ТРВ, другият е от пасажерската страна в ляво под калника. И третият е в тръбичката (черната)  за мисля ниското налягане, която излиза от ТРВ-то и отива в купето. Представлява малка пластмасова част, която потокът от фреон трябва да отваря и затваря вътре в самата тръбичка. Но с времето тя си е загубила свойствата. Когато се включи климатикът, тя стои в затворено положение , губи се ниското налягане и климатика не работи. След смяната на тази пластмасова част климатика работи перфектно. 

 

  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 16 часа, geshev2000 написа:

След смяната на тази пластмасова част климатика работи перфектно.

Как ли се казва тази магична пластмасова част?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според механика е трети клапан. И не е особенно магична. И някой модели на Toyota също я имат.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да не би да е така наречената капилярна тръбичка?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дайте схема да я видим.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/25/2019 at 8:58 PM, inspektora said:

Да не би да е така наречената капилярна тръбичка?

Точно тя е. Но аз говорих само за пластмасовата част, която се вижда в нея.

IMG_3082.PNG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...