Jump to content
V Kolev

Допълнителни фарове - свързване

Recommended Posts

Търсих из форума, но не открих отговор на въпроса ми и затова искам да питам знаещите. От известно време ми се върти идея - да сложа допълнителни фарове за мъгла на предната решетка, като ги свържа със светлината за мъгла отзад. Предимствата според мен са : има бутон на таблото, който включва задната допълнителна светлина, фарове за мъгла е добре да се включват заедно със задната допълнителна, като загасиш двигателя и те ще се гасят автоматично ..... И тук идват въпросите. От къде да свържа захранването на новите фарове, дали релето през което е захранена задната светлина ще издържи и двата нови консуматора, дали предпазителя /бушона/ за това захранване ще издържи ...... И така - с няколко думи - възможно ли е допълнителни фарове включвани от бутона за задната светлина? Ако някой го е правил или знае как да стане, моля да помага! Благодаря на отзовалите се знаещи  !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На теория би трябвало да има инсталация за предните фарове, ако няма според мен е по-добре да си пуснеш нова и да си сложиш бутона до ръчната, където попринцип му е мястото. 

 

Аз имам 1 фар за мъгла оригинален, ако искам мога да ти го подаря. Не го ползвам, защото смених предна броня, а тя нямаше отвори за фарове за мъгла. 

 

На всички коли има копчета отделни за предни и задни фарове за мъгла. ;) 

Редактирано от Drone
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, подкрепям Drone, че трябва да са отделно, но инсталация няма, трябва да се прокарва нова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега, 

 

Задължително отделна инсталация направи, недей да присъединяваш толкова голям товар към съществуваща инсталация. Иначе, ето така горе-долу трябва да са свързани нещата:

 

- бобината на реле с Н. О. контакт го захранваш през +12 от включени габарити;

- бобината на второ реле с Н. О. контакт захранваш от +12 при контакт;

- веригата на едно от двете релета трябва да прекъсва захранването на другото реле;

- веригата на другото реле е свързана през бушон 15 А на клема 30 към акумулатор и на клема 87 към светлините за мъгла (новите); 

- от клема 87 през диод (макс. 1 А) подаваш сигнал към захранването на бобината на релето за задна светлина за мъгла;

- самото захранване на бобината на релето за задна светлина за мъгла също трябва да минава през диод, за да избегнеш дублирането от късите светлини, които също разрешават включването на задна светлина за мъгла;

- от клема 87 преди диода трябва да пуснеш захранване към контролна лампа за включени предни светлини за мъгла (такава може да имаш вградена на таблото и да има нужда само от кабелче към нея). 

 

Ако написаното горе ти изглежда непознато и объркано, мога да ти го нарисувам като схема и да намериш кой да я изпълни. 

 

При този вариант можеш да използваш предните светлини за мъгла независимо от късите светлини (без тях), което при истинска мъгла е далеч по-полезно, отколкото къси светлини + светлини за мъгла. Аз даже на Акорда не знам дали са така или са ги измислили да работят само заедно с късите. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за предложенията! Аз фарове имам и си имат монтажни елементи за решетката. Въпросът беше дали не може да се мине само с кабели - от къде да се захранят ако е възможно съществуващите реле и предпазител да издържат допълнителния товар. Вярно, че на всички коли, които съм имал с такива фарова задни и предни светлини за мъгла се включваха отделно, но ако се налага ползване защо да не са едновременно. Освен това ще си спестя допълнителни кабели, ключ, реле и част от труда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и на оги28б ! Пратил е отговора си докато аз съм писал моя. Ще се съобразя с предложенията. Ще се откажа от моята идея .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих си при мен - предните светлини за мъгла могат да работят самостоятелно - без включени къси светлини, но ссамо с включени габарити. Така и предполагах, но не бях сигурен. Почти сигурен съм, че съм виждал и кола, на която предните за мъгла не могат да работят без да са включени късите, обаче не се сещам каква беше. Нещо за Опел ми се върти... 

 

В моето предложение едното реле по принцип не е нужно, но го считам за добър избор, защото то прекъсва с изваждане на контактния ключ и така дори да забравиш светлините за мъгла включени, те ще изгаснат автоматично  с изваждането на ключа и дори да си забравил нещо - ще са габаритите, които харчат 2-3 ампера ако са обикновени и под 1 ако са LED, а светлините за мъгла - само едната харчи близо 5. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,утрепах се да търся такива фарове за мъгла,защото според жена ми щяло Хондето да е по-красиво. Всякакви онлайн магазини “пребродих” ,но всички ми благодарят за запитването и толкова. По моргите в Пловдивско няма такова животно,а Варненската не вдигаше телефона си. Кажете моля,ако знаете,откъде да ги взема тези фарове?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, за какви фарове става дума, може ли снимка и за кой модел на Хонда, от тапатолк не се вижда кой какво кара.

Относно фаровете за мъгла, задължително с отделна инсталация на отделен бутон, комолектите си идват с цялата инсталация с реле и копче.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В събота видях странно, но работещо изпълнение на свързване на допълнителни фарове за мъгла. От акумулатора е изтеглен проводник с монтиран предпазител 15А в  пластмасов корпус, на кабела до купето, долу в ляво на волана, където е монтирано Ц-К ключе. След Ц-Кто изтеглени проводници до фаровете, а фаровете към корпус вторият им извод. И това е. Ключето пали и гаси, няма релета, няма нищо. Според собственика единственият риск е да забрави фаровете включени и да изтощи акумулатора. Абсолютно независими са от каквито и да е други светлини и каквото и да е друго. Мислите ли, че има и други рискове и дали е разумно така да се захранят фаровете? Звучи и изглежда много елементарно, но знае ли човек....  Благодаря предварително на знаещите, които ще отзоват с мнения!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.11.2020 г. at 10:47, V Kolev написа:

В събота видях странно, но работещо изпълнение на свързване на допълнителни фарове за мъгла. От акумулатора е изтеглен проводник с монтиран предпазител 15А в  пластмасов корпус, на кабела до купето, долу в ляво на волана, където е монтирано Ц-К ключе. След Ц-Кто изтеглени проводници до фаровете, а фаровете към корпус вторият им извод. И това е. Ключето пали и гаси, няма релета, няма нищо. Според собственика единственият риск е да забрави фаровете включени и да изтощи акумулатора. Абсолютно независими са от каквито и да е други светлини и каквото и да е друго. Мислите ли, че има и други рискове и дали е разумно така да се захранят фаровете? Звучи и изглежда много елементарно, но знае ли човек....  Благодаря предварително на знаещите, които ще отзоват с мнения!

Няма ли колеги във форума с мнение по въпроса? При толкова опитни и знаещи собственици на Хонда ? А това може да се изпълни и на други марки и модели, ако е приложимо без рискове , разбира се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 11/4/2020 at 11:34 AM, V Kolev said:

Няма ли колеги във форума с мнение по въпроса? При толкова опитни и знаещи собственици на Хонда ? А това може да се изпълни и на други марки и модели, ако е приложимо без рискове , разбира се.

 

Моите допълнителни фарове ги бах включил така:

- от единия преден габарит взимам "сигнал" - едно реле, което се включва, когато светне габарита;

- релето включва верига от акумулатора към допълнителните фарове. При акумулатора на "+" съм сложил предпазител на веригата;

 

Следват варианти, за да няма санкии от органите на КАТ ако си правим "фарове за мъгла"...

 

Варианти: 

- понеже имам копче за задна светлина "за мъгла" - може чрез това копче, посредством второ реле да се включат допълнителните фарове за мъгла;

- просто ЦК-ключе или някакво друго, което да включи.

 

* "допълнителните фарове" е възможно да работят при тези схеми само при включен преден габарит

КАТ не харесват включените "фарове за мъгла", когато не се ползват по предназначение. От опит знам. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.11.2020 г. at 11:34, V Kolev написа:

Няма ли колеги във форума с мнение по въпроса? При толкова опитни и знаещи собственици на Хонда ? А това може да се изпълни и на други марки и модели, ако е приложимо без рискове , разбира се.

Абе то има колеги,които разбират ама тая наука трудно се предава през интернет.В смисъл давал съм много подробни ел съвети и след това резултата е изгоряла ел инсталация или гръмнал акумулатор та .затова избягвам.Правилната схема е една единствена,предпазител,10А реле,вземащо кл.30 от големия предпазител 80 А в купето и сигнал на бобината след кл.58 а -това са габарити.Варианта само с ключ е забранен в автомобилите.

 

На 21.10.2019 г. at 9:28, Drone написа:

Аз имам 1 фар за мъгла оригинален, ако искам мога да ти го подаря. Не го ползвам, защото смених предна броня, а тя нямаше отвори за фарове за мъгла.  

Тоя фар седи ли още ,че си потроших левия на служебното Харви?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...