Jump to content
Rakeem

Смяна на спирачна течност - последователност при обезвъздушаването

Recommended Posts

Здравейте, мисля че дойде времето за смяна на спирачната течност, въпросът е каква е последователността при Сивик 8-а? Доколкото ми е известно при коли с АБС се почва от най-близката до помпата точка, което в случая е предно ляво, но след това каква е последователността, по диагонал или по часовника? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Защо не пробваш като мен, без да обезвъздушаваш. Аз чистя идеално казанчето, наливам нова течност и от най близкото по часовниковата стрелка отвивам пробката и на самотек докато протече чиста течност. Трябва повече време но няма да влезе никога въздух и го правиш сам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то както и да го правиш пак трябва да следваш определена последователност в зависимост от типа на спирачната система. Иначе аз с маркуч потопен в спирачна течност с някой да помпа ще го правя, така е най-сигурно, че няма да глътне въздух. Намерих за Акорд 8, там е по часовника, би следвало и при Сивик да е същото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започва се винаги от най-далечното, а не от най-близкото, защото при наличието на малки мехурчета, заради движението на течността напред-назад по тръбите, може да се случи да влезе въздух в тръба, която вече се води обезвъздушена. Правилото е от най-дългия тръбен път към най-късия. Както стълбище се мете отгоре надолу, или като се обезвъздушава антифриз - отдолу нагоре, така и тук се започва от най-далечното колело. За съжаление не знам на твоя модел кой е правилният ред. Ако огледаш тръбите обаче, смятам, че ще го разгадаеш и сам.    

 

Ето един клип, в който е обяснено как да се действа и според мястото на АБС-а:

 

 

 

На Акорд 7 2.2, АБС-а е над предното дясното колело, зад фара някак си. Точно както разказва човекът в горното клипче. Това значи, че това колело е най-близо (най-къс тръбен път до гл. цилиндър). 

 

Ето също и един клип, който показва как се обезвъздушава, ако си сам: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ioHjV4d6BWk

 

Има много подобни, всички казват едно и също - маркучът да излиза нагоре и да се остави да се самонапълни до завоя, а след това да се помпа без бързане. 

 

Ако пък не си отварял системата, няма какво да обезвъздушаваш, а само да преточиш течността. Разбира се, пак е редно да спазиш последователността от най-далечно към най-близко, за да прогониш евентуални миниатюрни мехурчета. Ако след един пълен цикъл повториш цялата операция още веднъж за всяко колело, ще си гарантираш, че си го направил както трябва. Течността не е скъпа, че да му мислиш, а като е вдигната колата и са свалени гумите - отнема по 2-3 минути на колело, даже ако имаш останала течност - преточи и трети път, няма какво да я пазиш. Има някои хора, които така се вживяват, че на всяка смяна на летни и зимни гуми си преточват профилактично по 0.5 литра течност и така винаги си имат почти нова в системата. Няма лошо де, всеки луд с номера си, както се казва. 

 

Успех! Направи снимки, винаги може да са полезни, колкото и банално да изглежда. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eто какво е посочено в сервизното ръководство, което намерих, отнася се за американския модел, но технически мисля, че е валидно и за европейския, а и щом и за акорд-а е посочено същото, смятам така да действам.

 

bleed.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяна на спирачна течност само почнете от задните. Има разлика смяна и обезвъздушаване. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо съвсем се обърках, процедурата по обезъздушаване и смяна на течността не е ли идентична, в единия случай точим докато излезе всичкия въздух, в другия докато излезе старата течност. Схемата от снимката за кое от двете се отнася, ако има разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не знаеш, че при смяна течността може да излиза без да пипаш помпата. Пробвай да развиеш една пробка без да пипаш педала на спирачките и ще разбереш как нивото в казанчето бавно спада. При обезвъздушаване без да създадеш налягане няма как да излезе въздуха, затова трябва да натискаш педала. Надявам се да си ме разбрал. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених течността, сложих TRW DOT4 ESP, смятам, че е 1:1 със старата, спирачната система е TRW, така че нищо чудно точно такава да са наляли в завода, беше в много добро състояние, поне на вид. Почнах отзад - напред, изразходих почти литър, приложих метода с маркуча потопен в спирачна течност и се справих сам, но без помпане на педала излиза едва милилитър, така че няма как да смениш течността без да помпаш или да смучеш с вакум помпа. 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, може ли да ми кажете кое точно се отвива за да взема да си я сменя и аз сам? Май и дойде времето или май казано вправ текст,.... като не е сменяна май никога, трябва да я семне аз сега :). Поздрви

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш пробка на апаратите, слагаш маркуча, викаш някой да помпа педала и отхлабваш докато протече, щом педала опре в ламарината затягаш, и следиш редовно за нивото на течността в казанчето, стигне ли до минимума пълниш. Има доста клипчета в тубата, изгледай няколко.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...