Jump to content
Sign in to follow this  
Pi6ligara

Нов собственик с доста въпроси

Recommended Posts

Здравейте и поздрави на всички от един нов член на форума.Купих си црв 2.2 дизел 2005, но е само с един комплект джанти 16-ки,на тях в момента има нови летни гуми 235/60/16. Разбрах, че оригиналния размер е 215/65/16,понеже тези са си нови не смятам да ги сменям, но сега гледам за зимни и за този размер има само 2 или 3 марки и няма наличности. Въпроса ми е мога ли да сложа 215/70/16 за зимни, защото ми излизат доста добри оферти? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ето още с какви размери гуми може да караш 

http://kolalok.com/gumi-dzhanti/honda/cr-v.html

Ето и тук един калкулатор да видиш какво се променя при различни размери.

https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=205-70-16X6.5ET45&wheel2=225-45-17X7.5ET40&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm

По-високата гума вози по-меко и комфортно.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://kolalok.com/gumi-dzhanti/honda/cr-v.html

 

Тук пише само един размер, заводския, а на калкулатора не разбрах точно какво да гледам. Видях, че за 215/70/16 има +2,1%, но това нищо не ми говори. По принцип видях на няколко места из форума да се задава този въпрос, но конкретен отговор може или не може не видях. Всички ли карате с гуми на 65 или има някой на 70 да каже, да не би да не влязат в калника или да има някакви последици за системата 4х4? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хайде бе хора, сериозно ли никой не желае да отговори?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ако ще караш гуми с височина 70 трябва да намалиш широчината на 205,така ще имаш приблизително същия радиус със оригиналните гуми и няма да ти дава скоростомера отклонение.За това дали ще се съберат под калника не бери грижа-събират се.

Edited by g_georgiev
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много благодаря колега 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди да купиш какъвто и да е размер гуми, виж какво ти е J-то на джантата.

Това за да знаеш каква широчина гума, ще ти е подходяща за съответната джанта.

А размера - 215/65/16 си е разпространен и не е толкова скъп.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще се насоча към оригиналния размер, нямам желание за по-високи гуми, просто към момента от 215/65/16 има малък избор. Благодаря ви! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж наистина с какво J караш в момента .Този параметър определя от каква до каква широчина на гума може да слагаш на джантата.

Тук има таблица с параметрите при различните J

https://www.primex-bg.com/polezno/shirochina-na-djantata

Просто да си сигурен дали предния собственик не е купил джанти с  друго J,за да сложи по широки гуми и ти да не можеш да се върнеш на 215.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Джантите са оригиналните на хонда. 

IMG_20190809_202939.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега, за да не отварям нова тема за всяко открито ново проблемче ще пиша в тази, исках да и сменя заглавието, но не открих такава опция. 

1.Не ми се отключват и заключват шофьорската и пасажерската зад нея врати. Това от бутона на ключа, разбрах че сигурно са актуаторчета или изгорели машинки, но в същото време щом заключа с ключа се заключват всичките без пасажерската, нейната машинка не се и чува, сигурно е заминала. Също и тази на багажника, чува се но не заключва и отключва. Дайте някой съвет и кажете какъв е реда за разглабяне на корите? 

2.Не ми се отваря стъклото на багажника нито от бутона на вратата, нито от този на ключа, само ръчно с ключа. Това как се лекува? 

3.Маслото е сменено преди около 1000км,но е сложено 10w40, ще може ли да се кара със това до смяната или трябва спешно да се сменя с 5w30? Питам, защото на заплата ще сменям това на диференциала и кутията, и евентуално бюджета ще стане червен. 

4.Не ми свети бутона за рециркулация на въздуха, също и този за круиз контрола, и така не знам дали работи или не тая клапа, какви крушки са там че да купя преди да разглабям?

5.Много са ми слаби късите, свикнсл съм от предната ми кола на ксенона и сега ми е доста кофти, някой слагал ли е ксенон или лед крушки да каже кое е добро и кое не е, и има ли изобщо смисъл да се прави нещо или да купя едни Осрам Найт Брейкър? Хондата е по-висока и ако сложа нещо, с което аз да виждам, а заслепявам всички насреща няма да е добре. 

 

Това е за сега, който може нека помага. Поздрави! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Двигателя ти е дори за 0на30 навърти на това 2хил и си сложи хубаво от общите поръчки тук скоростната кутия може да почака до лятото,ако не вие при пълен ляв диферинциала и той.

Махни този мед 10на40 за зимата не става.

Сигурно си чел тази таблица.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=1668529716

До края на месеца ще има още една поръчка можеш да се включиш и да вземеш маслата на доста добри цени отколкото тук в Бг

https://forums.hondabg.com/forum/27-общи-поръчки-от-страната-и-чужбина/

Направи смяната постепено ето ти един пост на колегата Маркони как да стане това

Quote

За маслото...

В мотора има старо масло и нагари,клей и други *****.

След източването,ще остане 500мл от него с много кисел вкус,Новото алкално масло ще умре за 2000км.Не си заслужава да убиеш скъпо качествено масло.

Реда е следния.Правят се клапаните и в същия момент капака се накисва с меглио и се прави нов.Така увеличаваме ресурса на новото масло.Нагарите намаляват с 1/3.

Налива се евтино масло стандартен вискозитет 5W-30 с големи миещи способности.Кара се 2000 км и се хвърля.Следва смяна с подобно евтино масло,може вече и 0В-30.Вече средата в мотора не е кисела ,а неутрална.Кара се 3000км.

Тогава вече можем да налеем качествено масло.Имаме със сигурност алкала среда в старото масло и горе-долу почистен двигател.

Следват смени на 5000 км ,докато мотора светне.От там вече в зависимост от износването и поведението на мотора на 7-8000 км.

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Колата е купена от човек, а не от автокъща, човека я е купил 2014 от Дупница, щом при последната смяна са сложили 10w40, ме навява на мисълта че си е карал от 2014 до 2019 все с такова. Мислех да взема Mobil 1 ESP 5w30, не знам на какъв хал ще е двигателя и какво може да стане като го сменя с 5w30, може да се окаже, че ще го гори на равно с нафтата. Операцията с промиването за съжаление няма да ми е по джоба, това са поне 3,4 смени на маслото за 15000км и то на цени от по сто и нещо лева 😲

Edited by Pi6ligara

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Аз използвам това за промивка карам го по 2 хил

https://www.ato24.de/en/car/engineoil-ato24.html

евтино бюджетно масло.

Какъв е смисъла да налееш хубаво и да го скапеш.

Колата е твоя колкото по-бързо изкараш мръсотията от двигателя толкова по-бързо ще разбереш на какъв хал е.

Не вярвам изобщо да бутне 5 на 30 зависи кога го сложиш и колко ще изсмучеш от несливаемото масло.

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре де, ти ползваш 10w40 за промивка, ако е карал с такова 5 години и сега го сменя с 5w30 на 2000км не е ли същото като промивка? Какъв е смисъла да сменям 10w40 с 10w40? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Един път помириса двигателя ми 10на 40 и работеше като косачка,повече никога такова масло.

За зимата съм му купил това https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-0w-30-1-l.html но е за бензинови двигатели.

 

https://www.ato24.de/en/car/engineoil-ato24.html

В линка са всички вискозитети на марката в момента промивам с 5на 30 постнах ти го сам да решиши.

Каза че твоето 10 на 40 е на 1000км навърти му още толкова и слож от линка 5 на30 пак къса смяна ,и ще подготвиш двигателя за хубавото масло каквото ти си решиш.

Задължително накарай да исмучат от картера през пробката оставащото масло от там излизан 200 -300мл старо,

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Така мисля и аз, човека каза че не е минал повече от 40000за 5 години, сменял е тогава и маслата в дифа и кутията, сменям с 5w30 и после ще си покаже! По другите въпросчета нещо?

Edited by Pi6ligara

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз взех хондето от БГ ,беше карано само с 10 на 40,и аз си мислех че като сложа 5 на 30 ще го бута ама не.Смених го на 6500 без да съм доливал.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще може ли модератора да промени заглавието на" Нов собственик с доста въпроси", примерно? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес напреднах поне по единия въпрос, разглобих кората с бутоните за круиза и вса, и таблото с врътките за климатроника. Поръчах си крушки от Викиват, от темата на един колега, който се е борил с този проблем по-рано. Почистих си вентилаторчето, но пак си бръмчи, явно не е от праха и мръсотията. Бутона за отваряне на стъклото на багажника не можах да разбера как да го отворя и го оставих, опасявах се да не счупя нещо, като не знам как се разглабя кората или какво се гледа. Поръчах си това нещо

https://www.ebay.co.uk/p/Haynes-Honda-Cr-v-CRV-02-06-Petrol-Diesel-Manual-4747/26017016751?iid=251112143041

на жената сестра и е в Лондон и ще ми го купи, че така на сляпо не знам и как да си сменя една изгоряла крушка без да счупя нещо.Малко ми е странен този форум, сравнен със този на старата ми кола примерно. В този на Пежо каквато и тема да се пусне всеки помага с както може, тук питах за 5 неща, само за маслото се включиха няколко колеги, за другото пълна тишина! Помагайте бе хора, никой не се е родил научен, нали за това са форумите, аз например като си получа книжката някога зимата живот и здраве, ще се постарая да я преснимам и да я кача за всеки, който ще има нужда! Още веднъж поздрави на всички колеги! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 2 часа, Pi6ligara написа:

......Малко ми е странен този форум, сравнен със този на старата ми кола примерно. В този на Пежо каквато и тема да се пусне всеки помага с както може, тук питах за 5 неща, само за маслото се включиха няколко колеги, за другото пълна тишина! Помагайте бе хора....

 

Лято е все пак и хората са по почивки:).

А относно твоите 5 въпроса, има изписано доста - просто използвай търсачката.

 

На 13.08.2019 г. at 20:39, Pi6ligara написа:

2.Не ми се отваря стъклото на багажника нито от бутона на вратата, нито от този на ключа, само ръчно с ключа

Как с ключа, ръчно, отваряш задното стъкло?

То се отваря като  (има си отделен бутон на ключа за него),  въпросния бутон, се задържа натиснат по-дълго, докато стъклото не подскочи леко,а  и трябва да си отзад при задната врата,за да стане.

 

П.п Тук има качени и инструкция (мануал) за всичко което те интересува, та я потърси и си я изтегли, защото ще ти е доста по-полезна, от книжката която си поръчал.

 

Edited by Emicha
П.п.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

По въпроса за крушките нищо не може да замени хубавия ксенон. Всички подсилени крушки имат къс живот както и тези които си споменал.

Ако са добре регулирани фаровете няма как да заслепеш насрещните. 

Лед крушките поне аз не съм видял от тези  от по 40 лв с които е заринат ОЛХ нещо да свети хубаво.Виж лед система  имам такава на Осрам е нещо друго, но е на цената на хубав ксенон кит.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 5 часа, Emicha написа:

 

Лято е все пак и хората са по почивки:).

А относно твоите 5 въпроса, има изписано доста - просто използвай търсачката.

 

Как с ключа, ръчно, отваряш задното стъкло?

То се отваря като  (има си отделен бутон на ключа за него),  въпросния бутон, се задържа натиснат по-дълго, докато стъклото не подскочи леко,а  и трябва да си отзад при задната врата,за да стане.

 

П.п Тук има качени и инструкция (мануал) за всичко което те интересува, та я потърси и си я изтегли, защото ще ти е доста по-полезна, от книжката която си поръчал.

 

Задното съкло се отваря само като завъртя ключа в патрона, не иска от бутона на кюча и от този на шофьорската врата. Исках да отворя кората и да видя защо не работи този бутон но не знам как се разглабя.За мануалите да ви кажа не съм много съгласен, има качени, отварях ги, но единия мисля пишеше, че страницата не е открита, а друия е на сайт, трябва задължително да имаш интернет. Няма ли някой pdf мануал да се сваля? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като цяло ситуацията е следната:

Човека от който я купих ми каза, че преди време са се опитвали да я крадът и явно са разбили патрона на шофьорската врата и този за паленето, защото сега за вратата и за паленето има друг ключ, не оригинален,иначе и двата оригиналните са си налични.Човека е тираджия и тогава го е нямало, синът му е викнал ключар и явно са пренаредили патроните и са направили друг ключ. Мислех си да си сложа една аларма, с която да отключвам и заключвам, и да си оставя само този ключ с който паля, че сега разнасям и трите заедно и каквито са големи се чудя в кой джоб да ги завра. Или не знам ако има такива афтърмаркет ключове с 3 бутона да си направя такъв и да се програмира на същата честота ли, не знам и аз. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

На задното стъкло, не съм виждал да има патрон.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Говоря за ключалката, която е на вратата, на багажника, нали има 3 положения, заключено, отключено и отваряне на стъклото. Само от там ми се отваря, не и от бутона на вратата. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Emicha написа:

На задното стъкло, не съм виждал да има патрон.

Само не разбрах защо беше сърказма, аз ли не го обясних правилно или....? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма сарказъм,или нещо подобно.

Просто така си го написал, или пък аз съм го разбрал така.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 17 минути, Emicha написа:

Няма сарказъм,или нещо подобно.

Просто така си го написал, или пък аз съм го разбрал така.

Ясно, вече се отваря и от бутоните на ключовете, отворих ги, почистих ги, беше пълно с пепел и много много мъх от дрехи, затворих и о чудо, тръгна. Остава да разбера как да подкарам и бутона на вратата. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Колеги тези джанти ще станат ли за црв-то? 

IMG-0229485f40680b4357cc621b3022d6a1-V.jpg

IMG-270a6ece96b79507031cad43834de034-V.jpg

IMG-b8d14727cf02e2524773c1b3500b8aef-V.jpg

Edited by Pi6ligara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Постарай се малко повече и изпиши даните на джантите.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, CARPERA написа:

Постарай се малко повече и изпиши даните на джантите.

На последната снимка си пише всичко, не се ли вижда след като се качи в форума? 16 цола 6.5j и et45

Това разчетох. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 27.08.2019 г. at 23:15, Pi6ligara написа:

На последната снимка си пише всичко, не се ли вижда след като се качи в форума? 16 цола 6.5j и et45

Това разчетох. 

5x14,3/6,5j/et45/16 цола са джантите, конкретно тези вече ги изпуснах, интересува ме с какво ET джанти са подходящи за нашите хонди и с какъв диаметър на вътрешния отвор трябва да са? Гледах и алуминиеви, и метални има на добри пари, но като не знам какви трябва да са как да купя. Хондата е на сервиз и не мога да видя нейните си джанти, а докато чакам да излезе изпускам оферти. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Диаметъра на вътрешния отвор за не е под 64.1 по-голям може да се напасне с втулка .

Важни са другите параметри да да отговарят като  ЕТ,J, и междуболтовото да е 5х114.3.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, как се прави тази галимация с универсалните машинки за централно, че и моите шофьорската, тази зад нея и на багажника се чуват, но не бачкат, ходих днес при едни алармаджий, те искат да ми одерат кожата, по 40 лева на врата искат за да ми сложат централно само, и не искат да ми сложат на всякъде а само на тези, които не работят? 😯

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Pi6ligara написа:

Колеги, как се прави ...? 😯

 

Прави се по два начина:

 

1. Лесен - даваш по 40лв на врата и си готов.

2. Труден - сменяваш си ги сам, гледайки (и псувайки) ютюб.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Krasi-mir написа:

 

Прави се по два начина:

 

1. Лесен - даваш по 40лв на врата и си готов.

2. Труден - сменяваш си ги сам, гледайки (и псувайки) ютюб.

Лесния ми е ясен, мен ме интересува трудния, защото за 5 врати да дам 200лв само за централно, при положение че тук някой пишеше, че машинките са по 5лв, ами това ми се струва меко казано като обир?! За да ми сменят маслото в диференциала и кутията, което е на стойност 60лв ми взеха 10лв за труд, а алармаджията иска 5 машинки по 5лв, 25 лева и другото до 200 лева труд ли е или обир? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тези 60 лв са за два литра масло за диференциала нали ,от които влизат 1,200мл,върнаха ти тубата с 800мл нали.

Елементарна процедура която сам можеш да я свършиш смяната на маслото на дифта.

Знам че труда по врътите взимат по 30лв за разоборудване на врата ,питай го ако му я закараш без корите колко ще е,естествено ако се наемаш да си ги свалиш сам.

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...