Jump to content
Sign in to follow this  
Power_Of_Dreams_84

Honda Odyssey 2005-2008

Recommended Posts

Вече са си спечени сегментите. В дългосрочен план е по-добре да не се занимавате с маслата ами да смените сегментите в мотора!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега Vancho, при този двигател консумацията на масло се повишава заради VCM системата. Дали са се спекли сегментите ще разберем ако някога си направя труда да ги проверя ... при 1.5 л масло на 6000 км едва ли ще отворя двигателя за смяна на сегменти ако не възникне друг проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Консумацията се повишава заради спекли маслообиращи сегменти заради системата, защото маслото което се просмуква в горивната камера не изгаря при спряно гориво-подаване и запалване. Проблема с разпр. вал е производствен, не касае маслото и е до късмет. Дали ще се отворя мотора сега или след 200 000км е неизбежно, разликата ще е в налятото масло през това време , по-късия живот на свещите и неудобството да доливаш през това време. Въпрос на сметка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблемите при J35 основния проблем се дължи наистина на сегментите, но основно не заради това, че са "спекли" а защото не са правилно подредени, в резултат, на което има просмукване на масло в цилиндъра и последващото му изгаряне. Когато се задейства VCM системата всмукателните клапани остават затворени (трябва да видя къде го четох това) и маслото се просмуква през неправилно подредените маслени сегменти. Повече информация за това може да се намери в https://www.piloteers.org/

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен като я купувах точно бяха сменили маслото и съм минал около 3000 км. без да се е налагало да доливам. При реглаж на клапаните нали се сменят и маслените сегменти?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не.

 

При регулиране на клапани се сменяват гарнитури, "О" пръстени и каквото-там-още се сменява на твоя шестак.

 

За да смениш маслени сегменти, двигателя на масата и буталата наредени около него. :D

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така, реглажат на клапаните на J35 (Хонда Пилот II) е направен. Показвам 2 снимки, които ще онаглядят вредата от VCM системата

Познайте, коя група от цилиндри се се гаси и коя не.

Процедурата по реглажа е описана много добре в ръководтсвото (мога да го изпратя на лични, на който има желание да си поиграе).

Свалят се гумен маншон на дроселната клапа, всмукателен колектор, откачат се всички датчили, свалят се бобините, разкачат конекторите на инжекторите (+ примен конекторите на газовите инжектори), откача се пистовия ремък, сваля се помпата на хидравликата защото под нея се намира един болт, който позволява да се дръпнат кабелите за инжекторите и бобините, свалят се няколко планки от капаците на клапаните, свалят се самите капаци на клапаните и реглажа може да започне. Задължително си намерете увеличително огледалце иначе не може да се гледат позициите на цилиндрите от сервизния отвор. Последователността е 1,4,2,5,3,6 цилиндър. Леко натегнати бяха изпускателните клапани на 4, 5, 6. Интересното е, че за 200 х.км не беше отваряна за реглаж и на 1, 2, 3 хлабините на всмукателните колектори бяха около 0.25 при норма 0.2 - 0.24, а изпускателни бяха  0.35 при норма 0.28 - 0.32. 

 

0-02-05-418c5911a9d2730c127a6899de2454f753ace765081a4144880dcfed1f7601b3_full.thumb.jpg.11bd5bc999b1c9c2fa3b427cc66f6b41.jpg

0-02-05-b3efbe23c486c6b13fb52346ae494074d88db3ace51ebfc9092a0d62b6321371_full.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Браво на колегата за инициативността и мерака да си прави сам колата. И на мен ми се иска, но за съжаление нямам нито познанията, нито времето, особено след раждането на второто дете, да се занимавам. За мой късмет се сетих за читав майстор, на който спокойно да си поверя Одисея и макар сервиза му да е чак в София, предпочитам да бия път до там, но да се свърши работата като хората. Става дума за Слави, а сервиза му е в Овча Купел - Мотобокс. Вече 2 пъти ходя при него: първия път за реглаж на клапани, почисти ми дросела и ми направи всевъзможни диагностики и настройки, след което не можах да позная колата...всичко за 150 лв.! Второто ходене беше за смяна на вътрешен кормилен накрайник и за нов оригинален ангренажен ремък, че бяха сложили някакъв измислен в Омбре. Междувременно смених таблото на скоростомера и управляващия модул на климатроника с такива от канадски модел и сега колата е изцяло в метричната система и в градуси по Целзий 😎
Предстои ми още един сериозен проект, който, заради коронавируса, ще се отложи малко във времето. По препоръки в американските форуми ще направя ъпгрейд на предните спирачки като ги заменя с такива от Honda Pilot 2010 г. Говоря за спирачни апарати, дискове и накладки, като всички части са вече при мен и чакат само монтаж. Операцията се води bolt on и единствено трябва леко да се огъне dust shield-а, както и джантите да бъдат минимум 17", за да се поберат по-големите апарати. Всичко друго по системата се запазва оригинал, като в следствие би трябвало педалът да има малко по-голям ход до "захапване", но твърдят че захапе ли, спира несравнимо по-добре от фабричните кошмарни спирачки. При тях диска е около 300 мм, а новите от Honda Pilot - 330 мм, така че с такава голяма разлика, би трябвало да се получи доста добър ефект. Отделно горещо ми препоръчват американските колеги да сменя и фабричните гумени маркучи с такива от неръждаема стомана (stainless steel braided lines), но Слави е твърдо против тях и се чудя дали в крайна сметка да ги слагам, още повече че вече имам един комплект на Goodridge при мен...

За съжаление нямам никакъв успех относно Евро нормата и така данъка ми е едни приятни 470-80 лв. От КАТ Стара Загора ми искат само документ, удостоверяващ американската емисионна норма на автомобила, обаче тук никой от Бултрако не може да помогне, щото била американска колата (ама като им я закараш за ремонт си я ремонтират и ти съдират кожата с цени!). Какво им пречи, както можаха да осъществят връзка с Хонда Америка за recall акциите и да си пратят едни на други части и инструктажи, да ги помолят да им сканират и пратят един документ, че тази кола с тази рама е излязла от завода с един какъв си тамошен стандарт за емисиите?! Не че е болка за умиране, тъй като разликата при евентуално призната норма е горе-долу един резервоар в пари, ама е някак тъпо да имаш кола с троен катализатор, отговаряща на дори по-строги изисквания от европейските, и да те категоризират все едно караш някаква 30 годишна талига! 
Звънях и до Технотест, и до Декра, ама отвсякъде ме отсвирват, че не можели на вече регистриран автомобил да му направят замерване и да ти дадат документ. Казаха да търся някакви служби в чужбина (споменаха за Румъния нещо), които правили такъв тест, ама още не съм намерил инфо по въпроса... Ако някой знае нещо и може да помогне, ще почерпя! 
 

 

Edited by Power_Of_Dreams_84
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Поздрави на всички!

Регистрирах се във форума, защото обмислям покупка на ето този автомобил:

https://m.mobile.bg/details/11579630637291228

Четох дискусията и използвам темата на Power of dreams 84 за да ми помогнете при вземането на решение.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Осъществихме контакт с колегата и ще се опитам да помогна с каквото мога за евентуалната покупка на автомобила.

Иначе моя кораб е вече с нова спирачна система отпред (спирачни апарати, дискове и накладки за Хонда Пилот 2010г.), нови стоманени маркучи и сменена спирачна течност с ATE DOT4. В началото не намирах разлика с оригиналните, но след изминат определен пробег и напасване, мога да потвърдя, че конверсията е успешна и вече усещам голяма разлика и сигурност при спиране. Всичко излезе около 2000 лв., но прецених, че след като ще возя най-ценните ми хора, не мога да правя компромис и да рискувам. 

Остана ми да подменя хидравличната помпа, тъй като, въпреки че сменихме единия маркуч, който беше се втвърдил и допускаше въздух в системата и работата й се подобри, все още при ниски обороти и въртене на място, хидравлично усилие не е достатъчно. Оказа се, че и за това има сервизен бюлетин от Хонда за подмяна на дефекнтите помпи с нови, ревизирани модели. Този път се изциганих и поръчах помпата от Aliexpress, тъй като в Щатите струват около 400 долара, а от китайците ми ляга към 140 лв. с доставката, та дано излезе читава. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

С колегата Bbosta ходихме да видим заедно колата от обявата, но се оказа с доста проблеми, повечето от които ги имаше и при мен, та можех да му дам полезно инфо за това какво го очаква и така до сделка не се стигна. Стигнахме до извода, че ако човек твърдо е решил да се сдобие с такава екзотика, най-добре да си я вкара сам от Щатите или Канада. Просто тук нито собствениците, нито сервизите (с много малки изключения) са наясно с модела и неговите специфики и от там колите се търкалят докато не станат твърде проблемни и тогава тръгват да ги продават. Както се казва, бях там и го играх този филм (и още го играя хахах), но вече мога да заявя, че след всички ремонти и подобрения колата всъщност е страхотна. Онзи ден с колегата навъртяхме 420 км. с моя Одисей във всякакви режими - градско (със задръствания в Бургас), извънградско и магистрала, при среден разход 10.3 на 100, което за такъв голям автомобил е чудесно постижение за мен. Само проблем с климатика попречи на иначе страхотното удоволствие от шофирането. Накрая се оказа гръмнал предпазител на компресора, смениха ми го без пари и днес отново пътувахме супер комфортно цялото семейство. Остана да оправя проблема с хидравличната помпа и проекта ще бъде завършен... засега 😀😏

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 13.01.2020 г. at 12:45, qnkomu написа:

 

Здравей колега, може ли по-подробно да кажеш за Пилота, че и аз трябва да вземам семеен кораб и съм му се нагледал 🙂 На година надали ще му се минават и 5 000км.  Основно за по-дълги дистанции, но за риба и да тегли каравана също.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега dimy,

Pilot-a вече е на 220х.км. Изключително комфортна кола. Мощност в излишък. До момента за 1.5 г съм направил следните интервенции:

1. реглаж на клапаните преди 10х.км. - за колегата Power_Of_Dreams_84 да кажа, че аз съм с 3 деца, и реглажа съм го правил 2 нощи до 3:00 през ноща. На "баш майстори", които да се учат на колата, не си я оставям и си я правя сам. 

2. Смяна на водния радиатор - спукасе в момента, в който паркирах пред къщи и му изтекоха водите като на родилка. Случва се при автомобили с пробег над 200 х.км

3. алтернатор - смяна на диоден блок. Всеобщ проблем на Denso алтернаторите щом наближат 200 х.км. Реле-регулатора и четките не ги смених защото бяха ок (четките бяха с повече от 50% ресурс и заложих на оригиналното).

 

Задния ред седалки става без проблем за 3-ма възрастни. Много място и е комфортно. След като се вдигнат 3-те реда седалки остава място да сложа 2 куфара един върху друг.

 

По отношение на хидравликата, преди няколко дни източих хидравличната течност и направих няколко смени според ръководството. Хидравличната течност беше кафеникава първоначално ... след 2 л хидравлична течност през системата, хидравликата започна да се върти без усилие. Изрично е описано в ръководството, че течноста трябва да се смени докато не стане бистра!

 

Автомобилът се кара всекидневно. 30% извън градско + 70% в Пловдив. Среден разход 15.8/100 газ. В момента с климатика отива към 16 - 17/100 газ.

Течността в VTM-4 трябва да се сменя на всеки 20х.км. Само оригинална. Отиват около 3.6л(4q).

 

Най-големия проблем за този мотор е VCM системата, която трябва да изключиш моментално, след като се сдобиеш с колата. Става много лесно и ще ти съдействам.

По отношение на маслото използвам само 5W30 Signature Amsoil. След 6х.км издевателства (няколко пъти стигах до червения сектор, заради олигофрени, които като тръгнеш да ги изпреварваш и дават газ) съм долял 1quart (946мл).

В момента обаче ще направя една проба с Petro-Canada Supreme Synthetic 5W30 - покрива Honda HTO-06.

 

Ако се сетиш нещо, което съм пропуснал питай.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 6.07.2020 г. at 0:18, Power_Of_Dreams_84 написа:

Остана да оправя проблема с хидравличната помпа и проекта ще бъде завършен... засега 😀😏

Колега Power_Of_Dreams_84, колко смени направи на хидравличната течност преди да пристъпиш към смяна на помпата? Трябва да смениш цялата хидравлична течност, а не само това, което е в казанчето. Процедурата трябва да се повтори няколко пъти докато течността не стане напълно бистра. Хидравличната течност по принцип е бистра като вода. След като направиш това и ако проблемът с по-голямото усилие остане тогава може да пристъпиш към следващите стъпки, които включват различни други проверки описани в ръководството - ако не съм ти го изпратил мога да ти го изпратя

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Привет, колега qnkomu!

Попадна ми преди време сервизен бюлетин на Хонда Одисей 2005-2010 г., откъдето става ясно, че е установен фабричен дефект в помпата и тя не успява да направи нужното налягане, за да се върти лесно волана при ниски обороти на мотора. От Хонда са я ревизирали с нов модел помпа с номера 56110-RGL-A03 / -A04

Преди около 2 седмици като бях в Бургас да тестваме фейслифтовия Одисей от 2008ма, който мислеше да купува един друг колега от форума, неговия волан втвърдяваше още по-зле от моя, до степен, че на моменти почти не можех да го завъртя, дори с приложено огромно усилие от моя страна, така че явно си е сериозен проблем за модела като цяло. 

На моята, малко след като я взех и правих една промивка на системата (с разкачена return line тръба и чрез запалване, завъртане на волана пълно ляво, гасене, изправяне на колелата само на контакт, пълнене на казанчето, палене, завъртане на волана пълно дясно и т.н.), + смяна на казанчето с чисто ново ревизиран пак модел, но новата бистра течност бързо потъмня на цвят, така че вероятно си прав, че има нужда от неколкократно промиване, за да се изкара цялата мръсотия в системата. Точно както и за автоматичните ни кутии препоръчват да се извършва т.нар. 3 х drain & refill, за да се изкара и подмени почти цялото старо масло.  Може да ми пратиш това, което имаш като инструкция, защото така или иначе всеки момент очаквам да получа новата помпа, но и да я сменя, трябва да се подмени маслото с ново и ми е интересно да видя как точно препоръчват да се извърши. Скоро правих промивка на хидравликата на Акорда, само че по друга, по-безопасна методика, която се изпълнява без изобщо да се пали колата, и въпреки че излезе доста мръсотия и уж спряхме изпълнението чак когато потече чисто масло от return line-а, за 10-15 км. шофиране след процедурата течността в казанчето пак беше потъмняла.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега Power_Of_Dreams_84. Процедурата е точно тази, която си описал. При мен след трикратно изпълнение на процедурата, воланът се върти изключително лесно. След 300 км, обаче течността пак потъмня и малко по-късно ще направя още една смяна.  Изпрати ми една поща на лични, на която да ти изпратя ръководството. В ръководството е описано и процедура за измерване на налягането на помпата така, че да се установи дали помпата е за подмяна.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравейте колеги и за много години! Отдавна не съм писал в темата, а се насъбра доста материал та ще се опитам накратко! 

Да започна първо от там, откъдето завърших предния пост - хидравликата! Пристраших се да монтирам китайската помпа от Алиекспрес и о, чудеса, волана вече няколко месеца се върти с малкия пръст, голям кеф! Естествено, не може да ми е спокойно като знам, че карам с някакъв евтин афтърмаркет, но за късмет ми попадна една оригинална помпа втора употреба, от новата подобрена и работеща версия, та веднага я поръчах и вече пътува към Бг. 

Отделно щяха да ме вкарат в голям филм от сервиз Омбре! Като купувах колата, бившия собственик ми заяви, че в споменатия сервиз са сменили скоро преди това ангренажен ремък, ролки и т.н. (даже ми даде сервизен лист, който уж удостоверява това) и съответно нищо не бях пипал там. От няколко месеца обаче, на студен старт започна да се чува едно странно тракане, което изчезваше със загряването на колата. Оказа се, че се беше скапал хидравличния обтегач-актуатор и като махнахме капаците на ангренажа, за да стигнем до него... изненада! Нищо не беше пипано - оригиналната водна помпа, обтегачите омаслени и с луфтове. Звънях на Омбре да питам аджеба какво точно са й сменяли на тази кола, че никак не ставаше ясно. Само ще кажа, че като питах защо водната помпа е оригинална, получих следния подигравателен отговор: "Това да не ти е Фолксваген, на Хонда не се сменя водната помпа! ". Не ми се обясняваше, че явно инженерите на Хонда нищо не разбират, щом в книжката на колата изрично пише обратното, та побързах да приключа този безсмислен разговор. Поне ми стана ясно, че имаше явно заговор между бившия собственик и човек от сервиза (още повече, че единия бил кум на другия), че вероятно документът бе само един хвърчащ лист и по колата нищо не беше правено, освен може би смяна на масло и филтри. Сервиз Омбре го сложих тутакси в черния списък и не бих го препоръчал на никой. Та оттам колата остана на подемника, а аз доставих за няколко дни ремонтен комплект на американската Aisin, която прави доста от оригиналните компоненти по колата.  След като се извърши подмяната не можах да я позная - толкова плавно и мазно работеше, като швейцарски часовник, както се казва! Сега чакам да ми дойде новия термостат, за да направя превантивна смяна на заводския, като едновременно ще подменя изцяло антифриза (освен от радиатора, ще източа и от пробка на задния блок на двигателя). В момента съм с универсален на Амсойл, но след известно проучване се доказа като грешка. Тук трябва да се сипва само Хонда антифриз и нищо друго!

После ще я поглезя малко като я кача на пролет на 245/50 r18 от сегашните 235/60 r17. Отделно тези дни пристига комплект Airlift 1000 - представляват 2 регулируеми въздушни възглавници, които се монтират в задните пружини и изключително допринасят за подобрение на управлението в ежедневното каране, и в случаите на големи товари или теглене на ремаркета, каравани и т.н. 

В общи линии това е! Колата става много приятна за шофиране на дълъг път, защото е супер комфортна, просторна и не усещам умора, за разлика от предишния ми Акорд.

Хайде живи и здрави и до скоро!

Edited by Power_Of_Dreams_84
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Забравих да се похваля, че след дълги перипетии най-накрая се сдобих със заветната Евро 4 норма 😎 Оказва се, ако онлайн калкулаторите са верни, че цялата работа ще спести едва 70-80 лв. от годишния данък, но не се знае във времето как ще се променят нормите, свързани с емисионните категории и вероятно ще даде по-голямо отражение в бъдеще...

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

А накара ли го да спира по-добре тоя "презокеански круизен лайнер"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, трябваше им няколко стотин километра да се разработят новите компоненти и разликата е доста сериозна. На 2-3 пъти ни спаси в екстремни ситуации от сигурен инцидент с фабричните спирачки.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предполагам предните дискове са 300мм - 4 бутални ли са апаратите им?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предните са 330 мм, двубутални, за Хонда Пилот 2010 г. Говорим за спирачни апарати, дискове и накладки. Също помагат и стоманените маркучи, тъй като не се раздуват както гумените, имат по-малко напречно сечение и елиминират "омекването" на педала. Сега се дозира много добре, като от един момент захапва много стабилно. С новите по-широки летни гуми би трябвало дори още да се подобри спирачната ефективност. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 1/12/2021 at 13:24, Power_Of_Dreams_84 написа:

 

Привет и поздравления за ентусиазма !

Продължавайте да пишете, полезно е за бъдещите собственици на споменатите модели.

Карам леджънд и се замислях за един пилот или одисей, но от както съм с бебе и след изчетеното тук и там - ми е немислимо да се захващам с такъв проект. 

 

За сервиза на омбре и аз съм с много резерви от години след 2 гафа, напълно споделям мнението ви.

 

Сори за спама, успехи с тези прекрасни машини !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...