Jump to content
Sign in to follow this  
Power_Of_Dreams_84

Honda Odyssey 2005-2008

Recommended Posts

Вече са си спечени сегментите. В дългосрочен план е по-добре да не се занимавате с маслата ами да смените сегментите в мотора!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега Vancho, при този двигател консумацията на масло се повишава заради VCM системата. Дали са се спекли сегментите ще разберем ако някога си направя труда да ги проверя ... при 1.5 л масло на 6000 км едва ли ще отворя двигателя за смяна на сегменти ако не възникне друг проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Консумацията се повишава заради спекли маслообиращи сегменти заради системата, защото маслото което се просмуква в горивната камера не изгаря при спряно гориво-подаване и запалване. Проблема с разпр. вал е производствен, не касае маслото и е до късмет. Дали ще се отворя мотора сега или след 200 000км е неизбежно, разликата ще е в налятото масло през това време , по-късия живот на свещите и неудобството да доливаш през това време. Въпрос на сметка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблемите при J35 основния проблем се дължи наистина на сегментите, но основно не заради това, че са "спекли" а защото не са правилно подредени, в резултат, на което има просмукване на масло в цилиндъра и последващото му изгаряне. Когато се задейства VCM системата всмукателните клапани остават затворени (трябва да видя къде го четох това) и маслото се просмуква през неправилно подредените маслени сегменти. Повече информация за това може да се намери в https://www.piloteers.org/

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен като я купувах точно бяха сменили маслото и съм минал около 3000 км. без да се е налагало да доливам. При реглаж на клапаните нали се сменят и маслените сегменти?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не.

 

При регулиране на клапани се сменяват гарнитури, "О" пръстени и каквото-там-още се сменява на твоя шестак.

 

За да смениш маслени сегменти, двигателя на масата и буталата наредени около него. :D

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така, реглажат на клапаните на J35 (Хонда Пилот II) е направен. Показвам 2 снимки, които ще онаглядят вредата от VCM системата

Познайте, коя група от цилиндри се се гаси и коя не.

Процедурата по реглажа е описана много добре в ръководтсвото (мога да го изпратя на лични, на който има желание да си поиграе).

Свалят се гумен маншон на дроселната клапа, всмукателен колектор, откачат се всички датчили, свалят се бобините, разкачат конекторите на инжекторите (+ примен конекторите на газовите инжектори), откача се пистовия ремък, сваля се помпата на хидравликата защото под нея се намира един болт, който позволява да се дръпнат кабелите за инжекторите и бобините, свалят се няколко планки от капаците на клапаните, свалят се самите капаци на клапаните и реглажа може да започне. Задължително си намерете увеличително огледалце иначе не може да се гледат позициите на цилиндрите от сервизния отвор. Последователността е 1,4,2,5,3,6 цилиндър. Леко натегнати бяха изпускателните клапани на 4, 5, 6. Интересното е, че за 200 х.км не беше отваряна за реглаж и на 1, 2, 3 хлабините на всмукателните колектори бяха около 0.25 при норма 0.2 - 0.24, а изпускателни бяха  0.35 при норма 0.28 - 0.32. 

 

0-02-05-418c5911a9d2730c127a6899de2454f753ace765081a4144880dcfed1f7601b3_full.thumb.jpg.11bd5bc999b1c9c2fa3b427cc66f6b41.jpg

0-02-05-b3efbe23c486c6b13fb52346ae494074d88db3ace51ebfc9092a0d62b6321371_full.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Браво на колегата за инициативността и мерака да си прави сам колата. И на мен ми се иска, но за съжаление нямам нито познанията, нито времето, особено след раждането на второто дете, да се занимавам. За мой късмет се сетих за читав майстор, на който спокойно да си поверя Одисея и макар сервиза му да е чак в София, предпочитам да бия път до там, но да се свърши работата като хората. Става дума за Слави, а сервиза му е в Овча Купел - Мотобокс. Вече 2 пъти ходя при него: първия път за реглаж на клапани, почисти ми дросела и ми направи всевъзможни диагностики и настройки, след което не можах да позная колата...всичко за 150 лв.! Второто ходене беше за смяна на вътрешен кормилен накрайник и за нов оригинален ангренажен ремък, че бяха сложили някакъв измислен в Омбре. Междувременно смених таблото на скоростомера и управляващия модул на климатроника с такива от канадски модел и сега колата е изцяло в метричната система и в градуси по Целзий 😎
Предстои ми още един сериозен проект, който, заради коронавируса, ще се отложи малко във времето. По препоръки в американските форуми ще направя ъпгрейд на предните спирачки като ги заменя с такива от Honda Pilot 2010 г. Говоря за спирачни апарати, дискове и накладки, като всички части са вече при мен и чакат само монтаж. Операцията се води bolt on и единствено трябва леко да се огъне dust shield-а, както и джантите да бъдат минимум 17", за да се поберат по-големите апарати. Всичко друго по системата се запазва оригинал, като в следствие би трябвало педалът да има малко по-голям ход до "захапване", но твърдят че захапе ли, спира несравнимо по-добре от фабричните кошмарни спирачки. При тях диска е около 300 мм, а новите от Honda Pilot - 330 мм, така че с такава голяма разлика, би трябвало да се получи доста добър ефект. Отделно горещо ми препоръчват американските колеги да сменя и фабричните гумени маркучи с такива от неръждаема стомана (stainless steel braided lines), но Слави е твърдо против тях и се чудя дали в крайна сметка да ги слагам, още повече че вече имам един комплект на Goodridge при мен...

За съжаление нямам никакъв успех относно Евро нормата и така данъка ми е едни приятни 470-80 лв. От КАТ Стара Загора ми искат само документ, удостоверяващ американската емисионна норма на автомобила, обаче тук никой от Бултрако не може да помогне, щото била американска колата (ама като им я закараш за ремонт си я ремонтират и ти съдират кожата с цени!). Какво им пречи, както можаха да осъществят връзка с Хонда Америка за recall акциите и да си пратят едни на други части и инструктажи, да ги помолят да им сканират и пратят един документ, че тази кола с тази рама е излязла от завода с един какъв си тамошен стандарт за емисиите?! Не че е болка за умиране, тъй като разликата при евентуално призната норма е горе-долу един резервоар в пари, ама е някак тъпо да имаш кола с троен катализатор, отговаряща на дори по-строги изисквания от европейските, и да те категоризират все едно караш някаква 30 годишна талига! 
Звънях и до Технотест, и до Декра, ама отвсякъде ме отсвирват, че не можели на вече регистриран автомобил да му направят замерване и да ти дадат документ. Казаха да търся някакви служби в чужбина (споменаха за Румъния нещо), които правили такъв тест, ама още не съм намерил инфо по въпроса... Ако някой знае нещо и може да помогне, ще почерпя! 
 

 

Edited by Power_Of_Dreams_84
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...