Jump to content
Stanslavi

Боядисване на джанти

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Реших да си боядисам сам 17ки-те,изгледах доста видеа и изчетох доста теми.Закупих си спрей боя и съотвенто безцветен лак на (Дупли Колор).Като цяло процедурата смятам да е следната,с терминатор свалям старата олющена боя на места до 0,след това започвам с търкането 120 и 220 сухи и 800водна.Въпроса ми е нужно ли е да се нанесе грунд преди нанасянето на боята?

 

Поздрави

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Необходимо е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

грунд -> боя (2-3 тънки слоя) -> clear coat

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Грунда обаче трябва да се мине след това и той с шкурка. Това, че на места стигаш отново пак до метал не е фатално. Грунда ще изравни деруги и неравности по повръхността. Всъщност идеята на грунда е да има добра адхезия боята с джантата и това става посредством грунда. Като "надереш" повърхността на алуминия с шкурката ще има добра адхезия. Не пести от подготовката. Времето необходимо за 4 джанти при леки дефекти е от порядъка на 2 часа за подготовка на повърхността и около 2 до 4 часа за грунда според зависимост условията и колко трябва да си играеш с джантата. Пробвано е няколко пъти. 

Иначе, ако искаш лак дето ще дръжи повече време трябва да е друкомпонентен. С втвърдител. Еднокомпонентните не стават.   

И друг съвет - преди нанасяне на слой задължително обезмасляване. Можеш да го направиш с изопропанол или с етанол.

Спирта за горене има етил метил кетон, а той ще повлияе на грунда. Метиловия алкохол може и той да е оферта също, но с изопропанол с малки количества и чист парцал и ще видиш кво махаш дори след като си ги изчистил.  

Редактирано от ACID BURN
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Като цена стъпва толкова, колкото да си ги занесеш на бояджия.Търкането е много особено ако са спици и искаш да направиш джантите добре.Ще ти трябват няколко флакона от боята + грунд + лак + времето което ще отделиш за всички джанти и като теглиш чертата, цената на материалите и труда който си хвърлил се доближава до това да ти ги пръсне професионалист.

Редактирано от Mkilla
  • Like 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да допълня че ако джантите са алуминиеви, преди боя минават на химическа обработка, понеже ал. сплавите кородират. При реставрационни работи е добре да не се стига до метал, а ако вече има такива места, по добре песакоструйка и специален грунд за алуминий и цинк. След него вече въпрос на вкус. Това е според добрите занаятчийски практики. Вече, ако просто те дразни че е тук-таме жулната, миеш + малко спрей и колкото изкара.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×