Jump to content
Sign in to follow this  
flame79

CR-V 2 бензин 2002-2004г ЕВРО3 или ЕВРО4 категория?

Recommended Posts

Posted (edited)

Здравейте колеги!
Притежавам CR-V бензин 2,0 първа регистрация 16.03.2004г.
Вписано е в големия талон че е с ЕВРО3 категория.
При проверка навсякаде в интернет ми дава че е ЕВРО4.

№ на двигател RD8K20A43014232

VIN SHSRD87604U214171

От БУЛТРАКО ми издадоха удостоверение че колата е ЕВРО3 категория. На въпроса ми сигурни ли са в това ми беше отговорено че колегата издал удостоверението е професионалист.

Разликата между двете категории е 24лв (с отстъпката ~30лв) по малък данък на година в полза на ЕВРО4 (97лв ЕВРО4  срещу 121лв ЕВРО3).
Моля за мнение или коментар на ситуацията. 

Edited by flame79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имах такава и в документите от чужбина пишеше Евро 3, съответно и в българския талон записаха Евро 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Аз малко встрани, но пък се спазва генералната линия.

Имах подобен казус, само,  че за конски сили, записани в талона на колата.

В  Софийския Кат от 1ви до 5ти канал са с едни каталози(шваке), а от 6ти до края с други, в първите 5 колата ми се водеше 65коня, в останалите 98к.с.

В действителност беше 62! А я бяха писали 98. Разликата усетих, чак когато отидох да си плащам данъка и се облещих на сумата -отказах да  платя и отидох в Кат да се разправям.

Отидох добре подготвен с нагледни материали за конете под капака ми, но мастити капитани отсякоха - искаме сертификат от представителството!

Тогава още имаше такова на Дайхатсу и понеже колата беше купена от Англия, тука не можаха да намерят нищо за нея, та писаха до Япония.

Отговориха! 62к.с. и със сертификата на каналите, мастите капитани позеленяха, но поправиха талона.

Та, след като от представителството в БГ са ти дали тапия за Евро3, 10 ризи да си скъсаш пред ония, никой няма да ти смени талона и да пише Евро4!

Edited by zmiata29

Share this post


Link to post
Share on other sites

До колкото знам преди феиса са евро 3 след феиса евро 4 (втора генерация).Моята е феис и в талона е вписано евро 4, но данъка ми е 120 на колега със абсолютно същата кола му е 97.Аз със кои да се разправям?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз съм на мнение ,че само фейсливта на двойката се водят Евро 4.Мойта я регистрирах ноември мин.година и е Евро4, първа рег. е 22.05.2007(от последните црв 2) и платих данък 170,63 лв с 5%отстъпка.,това за Варна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какво не ми позволява да се съглася с ЕВРО3-то?
Имам колега с Mazda 6 2.0 бензин модела 2002-2005 (не фейс лифт 141hp, фейс лифт е 2005-2007 147hp), закупена миналата година.
Обаче дата на първа регистрация 2005 и с ЕВРО4 в талона само заради годината на първа регистрация. Двигателя и катализатора му са от 2002-2005 еднакви.
Ако му беше първа регистрация 2004 щеше да е ЕВРО3 - това е моя хипотеза. Както и CR-V-то ако беше 2005 щеще да бъде ЕВРО4.
Ето и техническата спецификация на CR-V-то предоставена ми от ХОНДА срещу 36лв с ДДС.
На него никаде не виждам да пище ЕВРО категория но пък има емисиите за изгорели газове, който съм съпоставил със съответните изисквания на ЕВРО3 и ЕВРО4 стандарта( достъпни навсякаде в интернет), като веднага се вижда че CR-V-то отговаря на ЕВРО4 с стойности 2-3 пъти по ниски от необходимите за ЕВРО4.

            CR_V        ЕВРО4     ЕВРО3    
CO      0,5820     1,0           2,3    
HC      0,0360     0,10         0,20
Nox    0,0220     0,08         0,15

Интересно колеги с ACCORD, (който е по масов модел и със същия двигател) от 2005 преди фейс лифт дали са ЕВРО4 ( 100% съм сигурен че са ЕВРО4), щото двигателя и катализатора са си все същите като от 2002-2005.

IMG_1799.thumb.JPG.0a4f6a59b469200b78f210c593fa8079.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много правилно разсъждаваш. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обаче на документа, който си постнал пише ясно в точка 46.1 direttiva 2001/1 CE. което за твое съжаление е Eвро 3. За пример моя Акорд с к20а6 двигател е direttiva 2001/100/CE-B, което се превежда на български Евро 4. Колко лесно би било и в КАТ да можеха да си превеждат:ranting:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 4 часа, vespa написа:

Обаче на документа, който си постнал пише ясно в точка 46.1 direttiva 2001/1 CE. което за твое съжаление е Eвро 3. За пример моя Акорд с к20а6 двигател е direttiva 2001/100/CE-B, което се превежда на български Евро 4. Колко лесно би било и в КАТ да можеха да си превеждат:ranting:

За да не отварям нова тема, питам и се извинявам за офф-а : в крайна сметка, колега, к20а6 коя категория го вписаха в Бултрако? Питам, за да знам заслужава ли си разправията за 30 лв годишно. Нов талон и документ от тях са 60. Благодаря!

Edited by ivailopp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бултрако нямам представа, с чужда регистрация съм. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега катализаторите са различни на преди и след феиса незнам дали вътре са различни или само начина на връзка, но като търсих да копувам бяха с отделни парт номера и от преди феиса наестава на феис и обратно.Може там да има нещо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Фейсът може да е със същия двигател (К20А4), но има разлика в катализатора и ламбдите, а и не само.

Отделно:

image.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги да не отварям нова тема .На мойто ЦР В 2004 год имам пълната сервизна история

от закупуването и.На год. прегледи на графа  Test Class пише 4 

означава че е ЕВРО 4 или?

IMG_20190320_093111.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не.

 

Class 4

  • Three-wheeled vehicles more than 450kg ULW – category L5 Quadricycles – category L6 or L7
  • Cars and Taxis – category M1
  • Minibuses, motor caravans, dual purpose vehicles and ambulances up to 12 passenger seats – category M1 or M2 American pickups up to 6500kg DGW
  • Goods vehicles not exceeding 3,000kg DGW – category N1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×