Ra6ko 6 #1 Публикувано 18 Февруари, 2019 (Редактирано) Здравейте колеги имам следният проблем, при студено време и най-вече сутрин първото палене, след 20-на секунди работа почва да мени оборотите като стига почти до изгасване понякога и изгасва ако е по студено и отделно в движение когато е колата и е освободена държи високи обороти дори когато вече си е загряла в оптимална температура държи около 1200 оборота, но след като спра на място си ги смъква до 800. Прикачам клип със сутрешно палене при температура 3 градуса. А сега по делкото е сменено бобината ( понеже изгоря), като смених и капачката и палеца с Bosch. Отворих капака и регулирах клапаните като имаше само 2 на изпускателните и два на смъкателните( но имаше поне промяна във вървежа). Пробвах да сменя стъпковия мотор или клапан не знам кое е правилния термин, понеже имам втора хонда за която си работи идеално и моторчето е здраво, но нямаше промяна. От тука на сетне моля за предложения и идеи от какво може да е и някой имал ли е такъв проблем. Прикачам линк с клипа като проблема с оборотите се поевява след 25та секунда. https://www.youtube.com/watch?v=l24RdFkDmXM Забравих да добавя, че нямам загуба на мощност колата си реагира и ускорява нормално без да заглъхва или да не и достига мощност дори доакто е студена. Редактирано 18 Февруари, 2019 от Ra6ko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #2 Отговорено 18 Февруари, 2019 Няколко теми по-надолу същата тема. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #3 Отговорено 19 Февруари, 2019 (Редактирано) Благодаря на колегата CARPERA, но преди да пиша темата съм прегледал и не успях да намеря подобен на моя проблем, понеже дросела ми е почистен, разменях стъпкови моторчета с такова каквото е работещо, бобината ми е нова, палеца е нов, както и капачката, а клапаните са регулирани. Видях, че се споменава за някакъв регулатор на бензина, но като подам газ нямам проблем със заглъхване или падане на оборотите, а по скоро когато те почнат да падат и подам газ се оправят и корегират. Редактирано 19 Февруари, 2019 от Ra6ko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #4 Отговорено 19 Февруари, 2019 (Редактирано) Измери налягането след бензиновия филтър и го смени с друга марка от този които е сега. Нали си само на бензин. Вакумния регулатор да съм как се сваля и почиства цедка та там.Пробвай да почистиш бенз. дюзи може с добавка в бензина по-добър ефект с машина без свалянето им,Бардал имат такава машина и дабавката 6в1 за дюзи е добра. Ето я темата имаш и филтър вътре в резервоара Редактирано 19 Февруари, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #5 Отговорено 19 Февруари, 2019 (Редактирано) Проблема е споменат частична загуба на гориво поради това че клапана в помпата не го задържа и горивото се оттича в резервоа при дълаг престой.При почистване на IACV стъпковото от теб казано ако пръскаш само с спрей ефекта минимален, направи го пак но накисваш с обезмаслител и пръскаш с спрей,има и обучение после .Как става тук из темите беше казано от FENA BG Ти сам ли регулира клапаните. Редактирано 19 Февруари, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIMO74 11 #6 Отговорено 19 Февруари, 2019 Имах такъв проблем с оборотите - като изключа от скорост и колата се движи, поддържа около 1100-1200 оборота, като спра на място и падат на около 800. Оправи се, като смених температурния датчик. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #7 Отговорено 19 Февруари, 2019 Който се намира къде, колко ти излезе смяната,можеш ли да снимаш стария. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIMO74 11 #8 Отговорено 19 Февруари, 2019 В корпуса на термостата, не помня колко ми излезе, но нямаше и 20 лв. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #9 Отговорено 19 Февруари, 2019 Благодаря MIMO74 тия дни ще се заема и ще кажа дали има промяна. Без това трябва да сменям термостат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #10 Отговорено 22 Февруари, 2019 (Редактирано) Чакаме да видим ефекта Редактирано 22 Февруари, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #11 Отговорено 22 Февруари, 2019 Ще се занимавам другата седмица и тогава ще пиша, понеже в момента имам здравословни проблеми. А относно датчика за който спомена колегата по горе, който се намира в корпуса на термостата е за вентилаторите кога да включват. Другите са още два, единия си е за компютъра, а другия е само с един кабел за уреда който показва на таблото за температурата. Ще пиша пак другата седмица. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIMO74 11 #12 Отговорено 25 Февруари, 2019 Датчика за компютъра сменях, работеше, но си менеше стойностите постоянно, примерно от 70 градуса ставаше 30 градуса и т.н., хванах го като следях с блутуут адаптер известно време и след смяната му се оправи проблема с оборотите. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #13 Отговорено 25 Февруари, 2019 Ами поръчал съм го този датчик, оказа се че нещо много много ги няма, но в мототехника ми намериха Японски на 30лв. Като го сменя ще кажа какво е развитието. Иначе така и така е с отворен капак прегледах вакумните маркучи не забелязах да има скъсани или да смуче от някъде въздух. Това бензинова клапанче за което се споменава в другите теми и по скоро за цедката която е след недго в рейката го извадих, но беше чисто нямаше му нищо. Та утре ще пиша пак след смяната на датчика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #14 Отговорено 25 Февруари, 2019 Може ли да снимаш датчика ако е при теб, и кутииката и него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Green147 17 #15 Отговорено 25 Февруари, 2019 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #16 Отговорено 25 Февруари, 2019 Не е при мен в момента датчика, утре ще го снимам. А относно че където гледаш и има наличност, тука поне ходих на няколко места и само за след 1 ден има. В Русе на склад ми казват, че няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #17 Отговорено 25 Февруари, 2019 (Редактирано) Да ще ти бъда благодарен за това.Все пак идеята на форума е да се помогне на колега в затруднение,но и той после да каже какво се е случило и с информация за частите и какво е станало да помогне на други. Според мен ако беше отишъл при Маркони щеше да решиш проблема и ще ти се отговори и намери решение на много въпроси.Все пак сте от един град. Редактирано 25 Февруари, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #18 Отговорено 26 Февруари, 2019 Да и друг колега ми каза за Маркони, че найстина си разбира от работата, но просто аз лично обичам да се занимавам с тези неща. Досега никога не ми се е налагало да пиша във форум и да питам за помощ, но този проблем найстина ме позамисли. Прикачам снимки от старият датчик, а днеска като дойде новия и сменя ще пиша отново. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #19 Отговорено 27 Февруари, 2019 Здравейте колеги, смених въпросния датчик като и прегледах наново маркучите да няма от някъде засмукване на въздух. Промяна след това няма, пак си държи високи обороти, а сутрин след 10 15с работа почва да от време на време да мени оборотите все едно не запалва някой цилиндър. Прикачам снимка с местоположението на температурните датчици ако на някой колега му се наложи. В ляво по-големият е този въпросен датчик за температурат за компютъра, а в ляво по малкия е за уреда на таблото който показва темпратурата. Прикачам и още една снимка от OBD2 scanner просто ми се стори че са много големи отрицателни стойности на сензорите, снимката е след 2мин работа от студен старт на място като беше на -35% и намаля до 14%. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #20 Отговорено 27 Февруари, 2019 (Редактирано) Снимка на новия датчик кутииката ме интересува с номерата,преди беше описал че това става и на загряла двигател,сега така ли е. Нормално е ако има частична загуба на гориво да прекъсне. Провери кабелите за свещите където влизат в делкото да не е разместен или изваден под гумената шапка някой щом мислиш че някой цилиндър не запалва. Редактирано 27 Февруари, 2019 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #21 Отговорено 27 Февруари, 2019 Когато е загрял двигателя ми държи високи обороти в движение на освободена от скорост. А сутрешно студено палене се получава това прекъсване, но не мисля че губя губя токове понеже съм сменял по запалителната система. Прикачам снимка на кутииката на новия датчик. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
baro 11 #22 Отговорено 27 Февруари, 2019 Мисля ,че оборотите в движение на изключена скорост при повечето коли са по високи. За да се осигури нормалната работа на помпата на хидравликата както и сервото на спирачките. Но нормалното е до към 1000-1200 оборота. Не съм се сещал да погледна при мен как са. Гледам че адаптацията ти е доста в минус, което мисля може да идва и от не добре работеща ламбда до проблем с дюзите . Нямам спомен да споменаваш имаш ли газова уредба, но и тя може да повлияе на адаптацията . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #23 Отговорено 27 Февруари, 2019 Имам ГИ, аз съм си го слагал преди година някъде, но до сега съм нямал проблеми. Това с оборотите го забелязах и на друга хонда, че ги държи леко около 1000 и малко над 1000, не знам дали е съвпадение, но остава това сутрешното палене което интересното е, че само като е на свободна прави това падане на обороти и прекъсване ако подам газ или задържа нито прекъсва и нямам загуба на мощност. Като я закача на компа поне през софтуера на газта ми показва, че ламбда сондата работи и корегира като ми показва в диапазона от 0-0.9. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
baro 11 #24 Отговорено 27 Февруари, 2019 В движение как е адаптацията . Не е нормално да е в минус, на бензин си е + -5 процента ,като повечето е в плюс . Поне при мен е така като съм я гледал ,и газовата настройвам чрез адаптацията . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #25 Отговорено 27 Февруари, 2019 Сега като се прибирам от работа ще го погледна и ще пиша след това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #26 Отговорено 27 Февруари, 2019 Прикачам снимки от едно приложение MotorData obd2. Това е вече когата почти е загряла и вече съм спрял на място. В движение въпросните обороти седят на 1150. Но ми се струва че тия sensor fuel trim са много отрицателни стойности. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
baro 11 #27 Отговорено 27 Февруари, 2019 Стойностите са големи наистина и то в минус. Това на газ ли е или бензин. Ако е на бензин работи на богата смес и се опитва да компенсира ако е на газ настройките трябва да се пипнат. Стойностите на Мапа променят ли се коректно . Опитай с разкачен акумулатор и после само на бензин да покараш ден ,два дали ще има промяна . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #28 Отговорено 28 Февруари, 2019 Тези последните снимки са на Газ, но предния път когато качих предишната тогава беше на бензин, а дори бяха и до -35 стиганли стойностите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #29 Отговорено 3 Март, 2019 Здравей колеги и честит празник. Та по същество, проблема се задълбочи, сега държи над 1500 оборота в движение като е освободена от скорост и сутрин почна да се мъчи по трудно да пали и вече ми излиза грешка P0420 HONDA - Catalyst System Efficiency Below Threshold Bank 1, но като потърся ми дава много вариянти за проблема от запушен катализатор, не работеща ламбда сонда и т. Н. Ще прикача две снимки с грешниа код. Първо мисля да проверя сондите понеже на един форд имах подобен проблем сондата не работеше добре и сутрин се зореше с паленето. Та ако някой има и други идеи ще съм благодарен да сподели. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #30 Отговорено 3 Март, 2019 Човек закарай я на Маркони докато може да върви тази кола защо се мъчиш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
baro 11 #31 Отговорено 3 Март, 2019 И аз съм на мнението на колегата по горе. Закарай я да погледне човек който разбира ,че днешно време и това е трудно. Само гадаем тук , а да се намери проблема трябва да се диагностицира . Ламбдата не влияе при паленето, компа започва да я следи и прави корекции след 50 градуса на мотора. Самата сонда има подгрев и работи при над 300 градуса. Тази грешка ти излиза защото на снимките които пусна ,показанията на двете сонди бяха почти еднакви . Пробва ли да откачиш акумулатора за известно време и да покараш само на бензин да видиш как се държи 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #32 Отговорено 4 Март, 2019 Нищо не се променя при откачането на акумулатора и карането на бензин. Къде се намира Сервиз или където работи Маркони да ме упътите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #33 Отговорено 4 Март, 2019 (Редактирано) Няколко теми по-нагоре има телефон под всеки негов пост, знам че е много зает затова свържи се да се разберете. Редактирано 4 Март, 2019 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #34 Отговорено 5 Март, 2019 Здравейте колеги проблема е отстранен. Ще се опитам максимално да съм подробен за да може ако някой му се случи нещо подобно да пробва. Първо пробвах с датчика който е на скоростната кутия да не ми прави някакви проблеми понеже нали когато само съм в движение ги държеше тези обороти, но не е от него. Така проблема излезе от дроселовата клапа и най-вече от голям нагар по самата пластина за целта смъкнах клапата и я разглобих основно и я напръсках със спрей за почистване на Mannol (не правя реклама, просто на мен ми помогна), като отворих големия месингов болт и напръсках там, общо взето където има каналче или къдет е МАП сензор. Другото е че TPS-a Това което показва в каква позиция е отворена клапата ми показваше 10,5% като стойност, а в английски форум бях прочел че трябва да е от сорта на 9, регулирах и това. Самият МАП сензор почистих отново. Та проблема вече не е на лице. Сглобих клапата, регулирах си оборотите и вече в покой ми държи 760 грубо, а в движение от 900 до 950 както мисля че е нормално вече. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
baro 11 #35 Отговорено 5 Март, 2019 Дано да си отстранил проблема колега. Наблюдавай как ще е адаптацията сега . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #36 Отговорено 6 Март, 2019 Проблема и със сутрешното палене изчезна. Пали си от раз и без да прекъсва. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #37 Отговорено 6 Март, 2019 За финал на темата сваляне и основно почистване на дросела.Проблема решен.Тези които не са го направили реда е техен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ra6ko 6 #38 Отговорено 6 Март, 2019 (Редактирано) И не само почистване, да се погледне и каква е позицията на дросела, колко показва TPS-а, защото при мен се получи, че все едно леко съм натиснал педала, но се е образувал нагар и не влиза въздух и компютъра се лъже. Отделно от по горните снимки направих корекция на газта и това отрицателното на bank1 bank2 се корегира в нормите. Редактирано 6 Март, 2019 от Ra6ko 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #39 Отговорено 6 Март, 2019 Адмирации за упоритостта, търпението, любознателността, целеустрмеността и желанието сам да откриеш и оправиш проблема! А също и че сподели причината. Уважавам такива хора! Поздрави! 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове