Jump to content
Stanimir Paunov

Странна вибрация при спиране

Recommended Posts

Здравейте колеги , 

 

От скоро съм собственик на Хонда CR-V 2.2 CDTI 2008g. и след известно време каране забелязах нещо което е нетипично за мен.

При спиране и основно завиване на волана ( най-често при паркиране ) като завъртя волана почти докрай се получва една вибрация на цялата кола. Необяснимо е за мен , но тя изчезва след като загася колата. След като я запаля вибрациятая я няма. 

Понеже това е 1-вата Хонда която каратам не съм сигурен дали това е нормално или не ?

Моля ако някой има обяснение какво може да е това да сподели опит.

 

Мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да не пиша глупости, но според мен тази вибрация се получава от автоматичното включване на двойното предаване. При напълно завит волан 4-те колела на колата се въртят с различна скорост, а точно това е предпоставката за включване на двойното предаване. Моето CR-V се държи по същия начин, но аз го приемам за нормално. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми значи и на твоето му има нещо, защото при моите, няма такова нещо.

Преди време, на 3-ката, при пълен ляв или десен, усещах подобни вибрациии и шум, като най-много се усещаха във волана. Хидравлична помпа се товареше нещо и причиняваше това нещо. След смяна на течноста, вибрациите изчезнаха напълно,а шума е едва доловим и то ако при крайно положение на волана , продължавам да го задържам насила. 

Само да кажа, че 3-ката е фейса, с i-DTEC двигател,където помпата е различна. Обаче за рейката нямам идея дали е същата, като преди фейса. Обаче е различна от 2-ката, с  двигател i-ctdi.

 

Та за начало, може да се види/ почне с това и да се прегледа някой и друг тампон евентуално.

Редактирано от Emicha
Допълване

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени ли маслото на задния диференциал ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към момента не съм сменял нищо , защото я карам от 200км. и продавача каза че скоро я е обслужвал. Лично аз мисля да я обслужа на ново с малко , 4 филтъра и пистов ремък. гледам в казанчетата че течностите са на ниво и си има от всичко!

Долавям лека логика в постана на колегата Tokio , защото тази вибрация се появява само при паркиране (напред и на заден ) и то при завиване на висок ъгъл.При паркиране само напред няма такова вибриране. Иначе ако колата е спряла и навивам волана докрай в двете посоки няма никаква вибрация

Редактирано от Stanimir Paunov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си маслото на задния диференциал задължително с оригинално на Хонда. От личен опит! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като смениш течностите, и гледай да е скоро, тая вибрация е почти сигурно че ще изчезне, и задължително оригинални на Хонда. 

Ремака и ролките, могат да изчакат и ако няма шум от тях няма за какво да ги сменяш, по важни са маслата

Screenshot_20190208-085152_QuickPic.jpg

 

Масло рейка

Масло скоростна кутия

Масло заден диференциал

Редактирано от Радо82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PSF-Масло рейка

MTF-Масло скоростна кутия ръчна

DPF-Масло заден диференциал прави се грешка закарваш 1л майстора ти го налива без да се замисли.Налива си докато протече  от горната пробка и това е 1.2 до 1.3л хубаво се направи два пъти през определен пробег при източване не се излива всичкото  от системата. 

Ето тук има тема как се сменя и е дадено цвета на ново и старо, може да провериш твоето.При 3 та ген пробките не са от едната страна.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес посетих Хонда и се разбрахме за другата седмица да ми сменят течностите на Деференциала и на скоростната кутия , като ми препоръчаха на рейката да не я барат освен ако не констатират някакъв проблем или теч при оглед. След което ще я обслужа с маслко Castrol 0w30 и 4-те филтъра и да видим какво ще се получи.

Ако мога да съм ви полезен , в Хонда ми споделиха , че в момента има кампания за подмяна на машинката която задейства еърбезите и се подменя безплатно. Само с проверка на шасито се разбира дали колата ви е в тази кампания. Моята се оказа , че е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искай да ти сменят и на хидравликата, събира точно една туба 1л. 40лв. Не ги слушай, мързи ги да обезвъздушават

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе да ти кажа , не ги мъри защото взимат по 66лв. на час и за смяната на диференциала и на скоростите ще ми вземат близо 100лв. :)

Искаха да ми правят и прочистване на диференциала с още 1.5л маслко ама като чух каква е цената за труда прецених , че прочистването с ново маслко ще си го направя сам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оторизираните сервизи е така, аз моите масла ги смених за 50лв труд с мои масла

Редактирано от Радо82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не си обслужвал колата до сега, сменявай всички масла, филтри и течности.

Хубаво е да смениш също спирачните течности и антифриза.

Маслото на дифа правилно си решил да го смениш, но едва ли в твоя случай, въпросните вибрации идват от него.

При паркиране с навит волан, едва ли ти превърта някое предно колело, за да ти се включва задното.

И обясни малко по-добре тези вибрации ако можеш, а също и кое от двете е вярно:

Цитат

тази вибрация се появява само при паркиране (напред и на заден ) и то при завиване на висок ъгъл.При паркиране само напред няма такова вибриране.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами как да ти го обесня. Влизам в паркинг и завивам някъде на почти навит волан за да се наместя и тогава се получава една вибрация което се усеща в цялата кола и повече във волана. след като паркирам при спряло положение на колага въртя волана в двете крайни посоки и виждам , че вече я няма. Тоесто тя се появява за кратко само при паркиране в положение на завиване и то не всеки път.

За обслужването другата седмица , ще опердаша всичко което се сетя даже и имам много големи съмнения , че съединителя си заминава защото малко се разтрака , та съм си взел и нов комплект съединител с маховик за смяна :)

В края на другата седмица , ще дам коментар какво се случва и дали има подобрение след обслужването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това му е от Дифа, и при мен го имаше този момент 1:1, като смених маслото и изчезна

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както кажете -  щом е от дифа, така да бъде.

Само че ако е от него, би трябвало да се чува нещо като пукане и щракане. А вибрации при напълно завъртян волан, (а и там ги усеща колегата) е съвсем друго - поне аз така мисля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Stanimir Paunov написа:

Ами как да ти го обесня. Влизам в паркинг и завивам някъде на почти навит волан за да се наместя и тогава се получава една вибрация което се усеща в цялата кола и повече във волана. след като паркирам при спряло положение на колага въртя волана в двете крайни посоки и виждам , че вече я няма. Тоесто тя се появява за кратко само при паркиране в положение на завиване и то не всеки път.

За обслужването другата седмица , ще опердаша всичко което се сетя даже и имам много големи съмнения , че съединителя си заминава защото малко се разтрака , та съм си взел и нов комплект съединител с маховик за смяна :)

В края на другата седмица , ще дам коментар какво се случва и дали има подобрение след обслужването.

Пистовият ремък чисто нов ли ти е колега?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

, като ми препоръчаха на рейката да не я барат освен ако не констатират някакъв проблем или теч при оглед.

 Да за да протече и след време да се набучиш при тях и да ти одерат още 5 кожи както са решили да ти направят.Сменя се и сам можеш да го направиш ,на кола след 100хил км е по-добре да се направи обоновяване с това

467f80dd918fe.thumb.jpg.2daa4714e1f91b30ca4bdacc1c45a4ad.jpg

Тук няма да го намериш в Хонда и не са го чували.Ето ти го от общите поръчки на 12 лв

https://www.ato24.de/en/honda-psf-0-354-l.html

Ако решиш цалото мога да обясня има и доста клипове в ютуб.

 

Quote

Castrol 0w30

Ако е в Хонда само ще ти насипят наливен боклук по-добре си купи но това

 https://www.avtochastionline24.bg/castrol/13644700

защото има спецификациите за твоя двигател тези спецификация:  API SN, ILSAC GF-5

има много по-добри масла от това на половина цена https://www.ato24.de/de/auto/motoroel-0w-30.html

примерно Petro-Canada Supreme Synthetic 0w30

 

Quote

Абе да ти кажа , не ги мъри защото взимат по 66лв. на час и за смяната на диференциала и на скоростите ще ми вземат близо 100лв

 

Ти ще им дадеш парите спри се човек по-добре купи нещо на децата си в всеки сервиз за смяна на масло ще го направят срещу  10лв двигател и 10 лв диферинциал.

ето как и маслото на диферинциала два болта са

Quote

4-те филтъра и да видим какво ще се получи.

 

Масления ясен при сманата на маслото 10лв труд там ще  ти сменят и горивния,ваздушния можещ и сам елементарно е а филтъра на купето ето как

 

 

MTF-Масло скоростна кутия ръчна е също елементарна процедура заслужаваща не повече от 15лв в сервиз за масла.

Имаш време да си поръчаш маслата тук от общите поръчки и да спестиш доста пари.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тези кожудери ще им дам само пари за смяна на деференциал и на скоростите. Иначе малкото което го взимам е от основен доставчик на Castrol колко ми прати голяма отстъпка и ми дава 0w30 или 5w30 за 105лв. - 6л. при цена 160лв. На него му имам пълно доверие , защото ми е приятел и са сервиз Castrol в Пловдив от както се помня :)

Иначе за двигателно масло + филтрите и пистов рекъм ще дам на мой майстор 15лв :)

Наистина тези от сервиза на Хонда ме изумяват колко много пари взимат за никаква работа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички оторизирани сервизи са така, аз бих я вкарал там само ако има тънък проблем който не може да бъде диагностициран от друг сервиз или някоя сервизна акция :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

На тези кожудери ще им дам само пари за смяна на деференциал и на скоростите

 

Защо  трабва да даваш за това видя в клипа за дифта два болта нима твоя майстор не може да ги развие .Колегите да кажат за скоростната кутия но там мисля че са два болта

Маслата като толкова бързаш си ги вземи от Хонда.

Quote

а Castrol колко ми прати голяма отстъпка и ми дава 0w30 или 5w30 за 105лв. - 6л. при цена 160лв. На него му имам пълно доверие , защото ми е приятел и са сервиз Castro в

Да  Castrol 0w30 в тази таблица може да намериш специвфикациите по кода на двигателя и всички филтри

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=1668529716

Аз не бих се хвърлил още на първа смяна на скъпо масло може по-евтино 0w30 и да го смениш след 2-3хил с цел промивка за да изкараш наслагванията и нагара от двигателя ако не използваш промивка.Тази грешка се прави основно купуваш кола и сипваш скъпо масло и всичко ок като тя до сега карана 10 год с незнайно какви боклуци,несливаемото масло което остава скапва в първите 2хил км това скъпото.

Ако го правиш все пак в Хонда дифта събира 1,2-1,3 до протичане от горната пробка гледай да не ти налеят само 1л или да си платиш за два и да не ти върнат втората туба с 700мл.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, CARPERA написа:

Ако е в Хонда само ще ти насипят наливен боклук по-добре си купи но това

 https://www.avtochastionline24.bg/castrol/13644700

защото има спецификациите за твоя двигател тези спецификация:  API SN, ILSAC GF-5

има много по-добри масла от това на половина цена https://www.ato24.de/de/auto/motoroel-0w-30.html

примерно Petro-Canada Supreme Synthetic 0w30

 

Колега, за дизелов двигател i-CDTi или i-DTEC на Хонда (особено пък ако е с DPF) се използва масло със спецификация ACEA C2 или C3. Може да е 0W30, а може да е и 5W30.

ILSAC GF-5 по принцип е за бензин.

https://www.hondaparts247.co.uk/collections/genuine-honda-service-kit/products/genuine-honda-0w-30-c2-engine-oil-4-litres

https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/mobil-1-esp-0w30-fully-synthetic-motor-oil-1-litre/

https://www.ato24.de/en/mobil-1-esp-5w-30-5-l.html

https://www.ato24.de/en/ravenol-fel-sae-5w-30.html

https://www.ato24.de/en/ravenol-arctic-low-saps-als-sae-0w-30.html

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-0w-30-ect-c2-c3.html

 

А от Castrol: https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/castrol-edge-professional-h-c2-0w-30-fully-synthetic-engine-oil-1-litre/

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, CARPERA said:

Ако го правиш все пак в Хонда дифта събира 1,2-1,3 до протичане от горната пробка гледай да не ти налеят само 1л или да си платиш за два и да не ти върнат втората туба с 700мл.

О да , те са ми писали 2л. и задължително ще си търся остатъка от втората бутилка, защото мисле да си направя промивка послед сам , а не да им давам 150лв. за 2 работни часа да ми я промият те :)

 

30 minutes ago, dandilov said:

Колега, за дизелов двигател i-CDTi или i-DTEC на Хонда (особено пък ако е с DPF) се използва масло със спецификация ACEA C2 или C3. Може да е 0W30, а може да е и 5W30.

 Точно такова масло ще слагам!

 

12 hours ago, Митко Йотов said:

Пистовият ремък чисто нов ли ти е колега?

Не ми е чисто нов .... даже и незнам какъв е за това ще сменям и него за да съм по-сигурен...тукмо ще проверя и ролките как са......абе общо взето като вземеш кола от автокъща трябва да си готов на много изненади :)

Най-хубавото е , че от всичките хонди които карах с цел да си купя една от тях тази е със супер запазен външен и вътрешен вид и 140-те коя са си под капака , защото е доста динамична , след 1-ва скорост разбира се :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Благодаря за корекцията за това в последния пост съм дал таблицата .

 

Също е и за скоростната кутия провери колко събира за 3 та генерация мисля че завършваше на половинка и от там ще ти остане.Това може да го свършите с твоя майстор защо държиш да ти вземат чувал пари  за работа която сам можеш да направиш.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...