Jump to content
jungles

Забелязах променя след смяна на АТФ..

Recommended Posts

Здравейте колеги .

След смяната на АТФа всички е прекъснато , както беше споменал колега във един от поредните ми прочетени постове във форума , кола стана осезаемо по динамична и плавна. Но забелязах или тогава съм чул,че когато превключвам от Д на Р ,се чува преключвано на скоростите. И още една странност.. когато запаля колата и я оставям да обърне малко на място за 2-3 мин и на около 1000об като паднем тръгвам, но в същото време като съм на светофара и съм с още така не загряла кола и съм на Д , някакво леко тресене се усеща. Като загрее идеално и си падне на 700 об това тресене изчезва. Зарови се и не и ми направи впечатление ,че имало селеноиден клапан мисля, които евентуално се зацапвал ?! Поръчал съм масло от CoxMotor за второ опресняване.. Или не съм чул това превключване или нормално ?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, jungles написа:

Здравейте колеги .

След смяната на АТФа всичко прекрасно , както беше споменал колега във един от поредните ми прочетени постове във форума , кола стана осезаемо по динамична и плавна. Но забелязах или тогава съм чул,че когато превключвам от Д на Р ,се чува преключвано на скоростите. И още една странност.. когато запаля колата и я оставям да обърне малко на място за 2-3 мин и на около 1000об като падне и тръгвам, но в същото време като съм на светофара и съм с още така не загряла кола и съм на Д , някакво леко тресене се усеща. Като загрее идеално и си падне на 700 об това тресене изчезва. Зарових  се и ми направи впечатление ,че имало селеноиден клапан мисля, които евентуално се зацапвал и  той да играе роля при превключването на скоростите ?! Поръчал съм масло от CoxMotor за второ опресняване.. Или не съм чул това превключване или нормално ?! Извинявам се за правописа , редактирах го ,но от телефона в метрото е така .. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ATF-DW1 Honda това ли сложи а филтъра сменен ли е .Ето тема с дискутирани проблеми 

 

Ето как и къде е този филтър

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И филтъра на скоростите съм сменил и маслото е Хонда е както си пише по книгите , но някакси с новото масло чувах вече превключването на между двете скорости , все едно лост се движи там някъде долу. Старото масло беше за смяна определено ,по гъсто и като динамика колата беше по мудна..и ми направи впечатление ,че пробката добре беше обрала стружките...

IMG_20181230_122328.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробката  завършва с магнит и това е нормално да има полепнали  стружки но много финни, големи ако са проблем . По принцип  CRV 1 ген има три соленоида единия отговарящ  точно за превключването на скоростите линеарния. Ако са запушен влошават работата на кутията, незнам при теб има ли ги и къде са,ако някой има схема на кутията там са дадени.

  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това имах и аз в пред , защото при леко ровене из изкочиха някакви теми със леко подобни на моите странни обяснения, и не точно свързани със Хонда обаче... Ще видя как са по чуждите форуми ясно... Или другият вариант е на втората промивка да видя , може да отпуши ако има нещо.

Иначе благодаря , доста ме насочи кои е конкретния соленоид  !  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не барзай с втората все пак това е вид промивка и това по някога влошава.Ако е запушен соленоида само чрез сваляне се оправя. Там има една гарнитура  която е гумена с мрежичка нужно е сваляне и промивка .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата не говори за влошаване а дали е нормално сегашното положение защото му се струва не-тепично. Което означава,че за първи път сменя маслото на автомата и до сега е карал със старото защото този който му е продал колата го е излъгал  че още му е рано и може още,според мен.

За година и малко с моя автомат мога да каже,че нещата са си така и да не се притеснява.

  • Like 1
  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип винаги взимам нов внос  кола ,карана тук избягвам , защото не си ли я обслужа аз да знам с какво качество части съм заменил старите ,не ми е спокойно.

И да , колега е прав , първа смяна е и като цяло ми е първи автомат. Не са ме убеждавали ,че е перфектна и обслужена като я взимам.

Благодаря за обратната връзка! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15-та година карам хондов автомат - това нещо е неубиваемо. Винаги само съм опреснявал с оригинално масло, след което се забелязват дребни нюанси в плавността на превключване и толкоз. Караѝ си колата и се не боѝ. Зле работещ автомат е съвсем друга бира.

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Когато купих колата исках цялостна смяна на маслото в кутията.Намерих сервиз който да направи това с машина,казаха това че кола след 160 хил не е препоръчително това можело рязко да се влоши състоянието на кутията.Те препоръчиха да се прави опресняването на определените км.За това казах на колегата да не бърза с втората смяна  защото ще изхвърли много ново масло,да го направи ако все пак е решил след повечко км.Соленоидите при мен са три свалянето и почистването на единия не се иска източване на масло той е отгоре ,но длугите два трябва източване,свалянето и почестването на гумената гарнитура с мрежичката,или смяната им с нова ето тазози отгоре

1192072831_viberimagegfxxf.thumb.jpg.eaf4859b684cabe3c40c16cf382e57a6.jpg1389660889_viberimagehghgfhgf.thumb.jpg.b1f9d9a42ef48dbc5ca16e6834dc533a.jpg1546822097_viberimagehdfhdfh.thumb.jpg.7a564120eee9dd0626fc7695c9ed28dd.jpg

Соленоидите при мен

937471190_SOLENOIDI3TE.thumb.png.de41a3d1da03653e437cccf1ff97838d.png

 

Та намери твоите може да качиш снимки да е ясно на другите колеги.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз к20 , видях къде са тия селеноиди, но естествено няма да се вкарвам вприключения ,че точно този който е двоен е на такова място ,че ще си изпочупя ръцете докато до сваля...А за втората смяна да изчакам да го омеша добре , нещо от сорта на поне 1000 км или ?! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го правя на 20 000км, но по предписание опресняването е на 40 000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нищо не каза какво е било това което са източили или не си го видал,ако е било кафеникаво към черно и е изгубило този цвят

594089313_viberimagejgjfjf.thumb.jpg.1ceee204fd217adbb9a87ef11ef5b414.jpg

е бил прехвърлил км за смяна, направи го на 3-4 хил втората за да изхвърлиш повече старо.

Да и при мен линеарния не на ма.....та си и  трябва разглобяване на предната кора за да стигна до него,но само него не съм чистил.

 

 

Редактирано от CARPERA
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
22 minutes ago, ceco_accord said:

Аз го правя на 20 000км, но по предписание опресняването е на 40 000км.

На 40 е при „тежки“ условия. При благоприятни е чак на 80 хил.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, както каза колегата Цецо.. този проблем ако мога така да го нарека е типичен за хонда автомат.. леко треперене. И на мен ми направи впечетление когато спирах по светофарите, и питах в Бултрако нали защо е това, и те ми отговориха, че е нормално.. да си карам спокойно. Затова карай си колата, каквото и да правиш няма да се махне това леко дразнещо треперене.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Може де са различни автоматите но при мен няма треперене.Бултрако са такива некадърници че едва ли ще ти кажат нещо друг, карай дано да се счупи по-бързо че да дойдеш при нас.При тях няма такова нещо като поддръжка,нищо не се сменя като масло,може само на двигателя и дори не ти слагат оригинално ако не си го донесе.

Спрете да мислите че те са някъкав фактор които трябва да дава експертни мнения.Лично съм ходил при тях като купих колата да сменя маслото на хидравликата,казаха че там не се сменя,и същото карай спокоино нямаш грижи,само като протече вече като рейка и е нужно ремонт тогава се сменяло,за тях това масло е вечно.:tooth::guns:

Те тази разфасовка на хидравличното масло дори не я познават,а тя е направена точно за опресняване на същото Honda PSF 0,354 L

ho-069002-a_01_99PSF.thumb.jpg.44221c047a3bd27bfddfef3a7cc5a758.jpg

Та вие си преценете колко са в час и ви дават адекватни препоръки и мнения.

Ето нагледайте   се на цени 40- 46лв да ти сменят маслото на скоростите,при мен само да развъртят един болт и да го източат после да налеят новото аз нямам филтър,толкова ми поискаха 40лв+120за 3л масло.Аз си го смених за 75лв сам.

 

 

Редактирано от CARPERA
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, донякъде е вярно. Няколко човека съм питал и имат същите симптоми .. ноо не е нищо сериозно няма страшно

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CARPERA написа:

 

Маслото беше доста зле, определено е било за смяна сигурно преди 10 хил км ако не и повече... Мисля, че не беше прегрято поне.. Тествах го на сълфетка беше към светло кафяво. Като цяло само това ме притеснява , да не се окоти кутията , ноо щом колеги казват ,че е кокал , сменям си масълцето на време и си свиркам. Иначе мога да кажа че за около 150 лева със доставка от Англия 6 литра масло съм от CoxMotor. Ще ме извиняват тука , то е ясно ,че хората искат парички да правят , ама по нашите сайтове литър 40 лв и то без доставката...Не знам дали да се притеснявам ,че сложих не оригинален филтър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бъркайте вибрациите на нетемперирания ДВГ (които се предават по купето) при Р или R с някакви треперения на автомата. Такива няма. Просто студеното масло в хидротрансформатора оказва по-голямо съпротивление и товари малко двигателя и от там е въпросното усещане. Пак ви казвам - "не търсете под вола теле" иначе "ще излезе да види кой кара". :)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма никакво дори леко тресене на незагрял двигател,визирам тези сутрин и с минус температурите.Нормално на незагал двигател да се усещат мнооого леко преминаването от една предавка на друга  след минути работа изчезва,но тресене не.Преди две седмици си смених двата долни тампона на двигателя, като и двата са захванати за кутията, да не е от това колега имам пусната тема в раздела CRV 1GEN. 

А маслото може и от общите поръчки тук за същите пари 25лв за литър да се набави

https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html

 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Carpera, предполагам разбираш, че щом при теб няма вибрации, не означава, че в никакъв случай не трябва да има и, ако има, е нещо, за което непременно трябва да се вземат бързи мерки. Дори допускайки, че кутиите (твоята и на колегата) работят еднакво „меко“, само малко четене из последните страници на форума на Акорд 7 ще покаже, че има и други, които имат такива вибрации, и си карат спокойно и щастливо. Да, хубаво е колите ни да са в идеално състояние, но заслужава ли си труда и парите да вкараме кола на 10-15 години в състояние като от завода, при положение че има още доста км живот във въпросните компоненти, които са „тръгнали“. То и добре поддържан двигател на Акорд не гори масълце, но ако моят иска доливане 1 литър от смяна до смяна, дали да се наемам с основен ремонт? Ами всичко зависи до отношението на собственика. И не бих казал, че е „безхаберие“ това да не сме педантични към колите си.

 

Говоря генерално – мисля, че можем да сме отворени и несъдещи към колегите, които имат различно отношение към колите си от нашето. Това горното не е насочено конкретно към теб Carpera и още по-малко е заяждане или нападка :) Просто няколко реда мнение–съвет към хората даващи и искащи мнение из форума. Замислих се по темата с „педантичното“ отношение към колите ни от една дискусия в друга тема – хипотетично, дали е лошо да сменяш маслото по книжка на 15-20хил км, знаейки, че вредиш на двигателя повече отколкото ако го сменяш на 7-8 хил, както капковия тест на маслото би показал например. Ами резултатът е, че икономията от спестения основен ремонт всъщност е избита в два пъти по-честите смени на маслата. И както и с други неща – може да има различни мнения по въпроса и въпреки моето, не мога да отхвърля другите като безпочвени и грешни. Иначе аз спадам повече към педантичните, бих казал.

 

Извинете за дългия пост и малко оф-топик :)

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЦРВто на колегата и Акорда на другият колега са си и различни.Усещат се по различен начин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж съм се качвал в акорд автоматик бях очарован от колата като возия е комфорт,ако не бяха белите мишки в главата ми да искам висока кола с по-добра проходимаст това е колата.Мразя когато един проблем остане недорешен и след това нещо те гложди непрекъснато,вярвам че е така и при колегата пуснал темата.

След години лутане по майстори и оторизирани сервизи взех нещата които мога да направя по колата в свои ръце.Последния ми пост беше да насоча вниманието му  малко встрани на описания проблем от него,но решението маже да е там. Тампоните   след многократно ходене по диагностики и сервизи и всеки казващ ОК карай без да се притесняваш.Не търсих под вола теле ама то излезе динозавар като го намерих,от общо 5 тампона които държат двигателя ,три от тях скъсани и в крайно лошо състояние,всичко това е след всичко е  ОК ОК ОК ОКкарай не се притеснявай.

ето я темата

Да не карам колата си с 10на 40 масло както казват всичките магазинери и майсторчета, карам с 5 на 30 масло покриващо изискванията на моя 18год двигател и той се държи в пъти по-добре,сменям го на 6-7хил,4л + филтър са 55лв това са км за година,10год са 550лв незнам с тях да можеш да направиш основен ремонт,отклоних се от темата.

След сманата на двата и предстои смяна на третия изчезнаха доста вибрации и сутрен и след като загрее.

Не вярвам на нито един майстор защото съм чувал от тях такива простотии,породени от техния мързел или алчност защото не му се взима 20 лв и да изгуби времето си и ти казва карай всичко е ОК.След такова ок щеше да ми падне хидравличната помпа забравил да затегне болтовете,карай не се притеснявай.....пак се отклоних.

 

Извинявам се и аз за оф-топика:D

 

 

  • Like 1
  • Confused 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×