CARPERA 1549 #1 Публикувано 29 Юни, 2018 (Редактирано) Нужни инструменти ключ 10 и 8 предните пробки са с 10 задните с 8 ,прозрачен маркуч 6 мм бутилка с дупка на капачката използах стъклена ако сте сам по трудно се обраща,спирт и помпичка снех казанчето и го промих вътре има цедка и нея също определено излязоха доста мръсотии.Използвана течност на АТЕ DOT4 1 л поради факта че исках хубаво да промия иначе стигат 0,500мл Шилото от снимката го използвах предната пробка липсваше гуменото калпаче върхо пробката и беше корозирала наложи се пълно развиване и почистване на отвора. Започнах от предно ляво колело после задно дясно и така след това предно дясно и задно ляво,хубаво е да се прави от двама човека защото от различните апарати докато течноста стане прозрачно може да трябват доста помпания на педала. Направих го така защото от знаещ каза че се започва от колелото най близо до спир.помпа. И процедурата изтегляте старата течност и я изливате в шишето своляте казанчето държи се на един болт промивате обилно с спирта казанчето и цедката в него,слагате го обратно и наливате догоре новата спир. течност нанизва се маркуча на пробката отвива се и се помпа педала на спирачката при мен след 5-7 помпане на различните апарати ставаше светла,като следите маркуча да е в шишето с старата от казанчето течност за да не засмуче въздух системата,след всеки апарат доливайте до горе,естествено колелото трябва да се свали. Ето защо я смених като не се знае на колко км е но цвета отвратително зелено черен,разликата е очевадна вижте снимката и бозата която излезе в шишето. На майсторите които ви казват че там не се сменя им теглете една м...а да работата е пипкава и наистина може би ги разбирам не могат да вземат много пари, и по никакъв начин не можете да разберете дали не ви е сменил само течноста в казанчето и го е измил. За тези които имат пари бол това може да се направи и с машина от порядъка на 40-50лв На мен ми излезе 13 лв течност 60 ст маркуч 6мм и помощ от приятел време 1ч с лафовете ако ги съкратите може и за 40м но не сте екип от Формула. На опаковката пише смяна на всеки 2-3 год замислете се на колко години е вашата и колко е карана. Ефекта от смяната след трети ден каране спирачките наистина стават като за Формула 1 И не маловажно при закупуване на спир течнос гледаите тези стоиности по високи по добре Суха точка на кипене: 265° C , влажна точка на кипене: 175° C. това е на тази течност тази трябваше да взема но бях подведен от продавач. Редактирано 29 Юни, 2018 от CARPERA 1 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #2 Отговорено 6 Юли, 2018 Да, вметна че цедката се вади от казанчето И още една вметка, верно че има или имаше правила на обезвъздушаване, едните гласяха от наи далечно към най близко колело, другите обратно, ето че ти си измислил и трето кръстосано правило, а аз да ти кажа че на тая кола съвсем няма значение в ква поредност караш колелетата когато става дума за смяна на течност 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #3 Отговорено 7 Юли, 2018 17 hours ago, Слави CR-V said: Да, вметна че цедката се вади от казанчето И още една вметка, верно че има или имаше правила на обезвъздушаване, едните гласяха от наи далечно към най близко колело, другите обратно, ето че ти си измислил и трето кръстосано правило, а аз да ти кажа че на тая кола съвсем няма значение в ква поредност караш колелетата когато става дума за смяна на течност Благодаля ти за вметката да цедката се вади и се измива и после казанчето може ис обезмасляващ спрей има различни марки на пазара Да четох доста за правилата и както си казал второто от най близко към най далечно,най-близкото да помпата е предно ляво най- далечното е задно дясно,да поясним тук не говорим за прави линий а за пътищата по които стига спир.течност та си мисля че моето не е кръстосано а това от най-близкото до най-далечното колело. Но тук е важното според мен че има дискусия и хората взимат от нея най-доброто и може да помгнем с нещо. Да поясна само вчера ми се наложи да спра екстремно задейства се и ABS просто колата никога не е реагирала и спирала така добре,колата ми никога не съм я жалил доста често влиза в кал на хлъзгави терени по черно се кара,спирачки и спирачното система се изпалзва много при мен. Това при мен ме убеди че наистина на 2 год аз ще я сменям като за мен дори при смяна на зимните гуми так и така се свалят колелата може да се източи гадната течност която вече е стара и с влошени качество и да се налее нова казанчето като вече ще пробвам с вакум.Замисала ми е да използвам 100мл спринцовка и 6 мм маркуч и да издърпвам с нея течноста от всяка пробка ето с това Предстои ми на приятел да сменим сп, течност ще пробвам и ще направя тема но като се замисла че имаше доста промивка и помпане и при тази процедура малко или много сработват и се раздвижват буталата в цилиндрите и това за мен е удачния вариант на втората кола която го ноправих задния ляв почти не рабатотеше и се раздвижи..Източвонето с спринцовката може да се използва за профилактика както казах примерно при смяна на гумите да си източи по 50 мл. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #4 Отговорено 7 Юли, 2018 На мен вчера ми пристигна вакум помпа за обезвъздушаване на спирачките, не зам що така ама на тая кола с вакум и със спинцовка нещо не се получват нещата като хората, просто смуче много въздух покраи резбата на пробката след като я отхлабиш и с една спирнцовка 60сс вадиш има няма 15-20сс течност което си е убистевено само да развиваш завиваш смучиш източваш спринцовката. Затова купих тази помпа която и да засмуква въздух не и пречи защото може да помпиш докато се напълни контеинерчето. Иначе и на мотора и на тоиотата номера със спринцовката става и не ми се налага да търся втори човек да помпи, преди две седмици сменях и на една КИЯ и на нея със спинцовката имаше по задоволителен ефект, ама на црв прекалено много въздух увлича без значение малко или повече си развил пробката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #5 Отговорено 7 Юли, 2018 (Редактирано) Благодаря колега спести ми пробите и опитите да го направя с спринцовка остава вариянта да повикаш приятел на студена бира е така да попомпа малко педала докато ти си играеш на механик от Формула едно.Моята идея с помпането е че се раздвижват цилиндрите в буталата и така според мен излиза повечето мръсотия защото това което забелязах при колегата който беше по зле,след седмица тецноста леко е помътняла,което значи новата е започнала да деиства да смезва буталата и да ги чисти от мръсотията на 10 или 15 годишната може би несменяна сп течност там. Което ме навежда на мисалта дали да не се пробва на запален двигател и какво ще стане. Благодаря и за споделенага инфрмация и опита ти мисля че тоЧно за това сме членове тук да си ПОМАГАМЕ. Редактирано 7 Юли, 2018 от dindin предходно мнение не се цитира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #6 Отговорено 7 Юли, 2018 Запален или не няма никъкво значение, а течноста е помътняла защото предишната е била много мръсна и с отлагания, съответно новата почва веднага да се цапа. Общо взето за да е чиста то е било нужно през годините поне на 5 г да е била сменяна, сега пак ще се поизчисти но след няколко смени след като отмие това което позволява да се отмие, останалото ще си остане там завинаги Ти си пробвай със спринцовката пък сам ще решиш колко е ефективно с нея и струва ли си. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #7 Отговорено 7 Юли, 2018 (Редактирано) В мен сега ще направи 4 год внос от Швийцария преди е гледана като кукличка,от предния собственик,темпомат,кожен салон с два подлакътника карбонови орнаменти на таблото и вратите,свещите NGK иридиеви колата е 147к автоматик CR-V орнаменти на праговете,лед система дневни светлини и за мъгла на OSRAM нови гуми хубави джанти.Много се е грижел за нея.Първите две години лутане по майстори и там техните простотий тук не там не няма да сменяш. Та до като им показах среден пръст и започнах да чета тук ,руски форуми, където мога английски, няма течност коя да не е сменена от мен и да сега вече ще я проверявам поне веднъж на година като сменям гумите сп течност,5год мисля че е много при мен ,на опаковката пише 2-3г и все пак зависи колко км минаваш на година Редактирано 7 Юли, 2018 от dindin предходно мнение не се цитира ... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #8 Отговорено 14 Септември, 2018 Колите на който сте сменяли имат лит abs?същото ли със или без абс?да ли да работи колата по времето на сменяването? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #9 Отговорено 15 Септември, 2018 19 hours ago, dragob said: Колите на който сте сменяли имат лит abs?същото ли със или без абс?да ли да работи колата по времето на сменяването? Да имат abs CVR 1gen има,не не работи колата по време на сменянето.Каква е идеята ти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #10 Отговорено 16 Септември, 2018 (Редактирано) Идеята му е че си няма и идея Редактирано 16 Септември, 2018 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #11 Отговорено 16 Септември, 2018 Идеята е дали има нещо по различно при смяната когато е с abs,това ми беше питането. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #12 Отговорено 19 Септември, 2018 On 9/17/2018 at 12:06 AM, dragob said: Идеята е дали има нещо по различно при смяната когато е с abs,това ми беше питането. Смени я и като потъмнее повтори пак,ABS ще си работи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Дака 13 #13 Отговорено 19 Септември, 2018 CARPERA дали да не отскоча до Добрич, да ми смениш течноста на кукучките? Колко купилки взимаш? Поздравления за труда и снимките, ще са полезни на колегите! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dakota 14 #14 Отговорено 28 Септември, 2018 Ето и моя проблем с ABS на ЦР-В 2-ра генерация 2.2 дизел: Когато спирам (дори рязко), колата няма проблеми, но включили се ABS (преплъзнели колело) педала на спирачките потъва и вече няма спиране. За сега няма индикация на таблото, че има повреда в ABS системата. Една от причините поради която може да се получава този проблем е модула на ABS - някое клапанче да заяда. Мислех да подменя целия модул, но сега през почивните дни, ще опитам с подмяна на спирачна течност и почистване на системата. Надявам се да се оправи модула на ABS, но независимо от резултатът ще споделя във форума какъв е ефектът от профилактиката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dakota 14 #15 Отговорено 1 Октомври, 2018 Ето какво се получи: Всичко е точно така, както го е описал колегата „CARPERA“, като разликата за ЦР-В втора генерация е „поне при мен“, че пробките за обезвъздушаване се развиват с ключе № 10. В казанчето течността беше по-тъмна от оригиналната, но чиста. След като я източих по описаният подробен начин от колегата „CARPERA“, долях нова течност и започнах да източвам спирачна течност от задно ляво колело и излезе спирачна течност със консистенция на боза. Повторих процедурата на всички колела докато започне да изтича чиста течност. Накрая и направих компютърна диагностика и принудителна активация на ABS на всяко едно колело и проблема беше решен. По-добри спирачки несъм имал до сега на Хондата. Благодаря на колегата „CARPERA“ за публикуваната тема. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #16 Отговорено 1 Октомври, 2018 Мога да ти кажа че си спасил този спир.апарат от блокиране съвета ми е след месец пак направи там промивка и когато видиш течноста да потъмнява,взамисимост от 1 да 6мес от това колко е била зле системата и има отлагания пак промии и ще имаш винаги супер спирачки.Аз съм си казал поради факта че имам друг комплект гуми зимни при свалянето ще проверявам винаги какво е състоянието на спир.течност в всеки апарат. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dakota 14 #17 Отговорено 2 Октомври, 2018 Да, така е! Остана ми 500мл. спирачна течност и точно това ше направя на пролет. Благодаря отнов, за спестените ядове и финикийски знаци Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ГеоВет 0 #18 Отговорено 29 Декември, 2018 А аз защо имам две казанчета за спирачна течност или едното е за помпата на съединителя? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #19 Отговорено 29 Декември, 2018 Малкото е за съединителя взимаш 1л от показаната спир.течност и сменяш на двете системи като за съединителя освен от помпата намираща се да спир.педал се отваря пробката на долната намираща се между радиатора и двигателя долу вляво като си срещу колата и това е пробката 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ГеоВет 0 #20 Отговорено 30 Декември, 2018 Благодаря градски ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #21 Отговорено 30 Декември, 2018 Не видях че сме градски обади се да я направим тази машина самолет и да сменим всички масла и течности. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
videvid 13 #22 Отговорено 24 Август, 2020 При изваждане на казанчето сменяш ли уплътнението на казанчето към помпата.Искам да правя тая операция на втора генерация,но виждам че има гумени уплътнения и не знам откъде да ги взема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #23 Отговорено 24 Август, 2020 (Редактирано) Не не съм ги сменял,на други коли пак първа генерация е нямало нужда. Никога не е имало проблем там. При теб не вярвам да се наложи щом не тече от там. Питай ако нещо не е станало ясно от цялата процедура.Ако си с ръчна скоростната кутия ,хубаво е да се смени и там течнаста пак е ДОТ4 и става както съм описал. Редактирано 24 Август, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 60 #24 Отговорено 24 Август, 2020 Между другото, аз наливам в моите коли ДОТ 5.1. Разликата в парите, спрямо ДОТ 4 е минимална, но издържа доста повече. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове