Jump to content
Rogue123

охлаждане интересен казус

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, преди 2 месеца си купих Хонда Сивик, 99г, 1,4i, 90 коня. С газов инжекцион.

 

Забелязвам следните проблеми, като моля за съвети/решения/сервиз в Стара Загора.

 

1. Имам доста голям луфт в скоростния лост, често не уцелва задната. Доста трудно намерих 2та тампона на прилична цена, не знам дали ще е достатъчно като ремонт, но все пак къде да ги сменя?

 

2. При движение като подам газ рядко се случва, но се случва, все едно не наема колата и след секунда се оправя.

 

3. Най-парадоксалния за мен проблем. Не съм имал проблем с антифриза, като ниво, беше над минимума. Пътувах за София, през цялото време е била на 3800-4200 оборота, 120-140км/ч. Температура си беше в граници. При навлизане в града, на първия светофар температурата се изстреля почти на макс. После като тръгнах, пак падна. След като спрях и поизстина колата, долях антифриз до макса. Пак се получи същия ефект. Вчера я пробвах, въртял съм един час в трафика, да загрее, но вдига до 3/4 от скалата и пак пада. Прави впечатление, че вдига повече градуси, като стои на едно място и работи. Вентилаторът върти. Че има нещо е ясно, въпросът е откъде да я почвам? Ясно ми е, че може да е гарнитура, термостат, водна помпа, капачка, радиатор. Другото, което ми направи впечатление, е, че парното ми е доста слабо. Ако я закарам, видях в интернет, някакво почистване на цялата охладителна система или няма много смисъл.

 

4. Не че е толкова наложително, но сякаш не ми работят ограничителите за хода на стъклото на шоф. врата, тряска се горе и долу, ако е пуснато на макс. Затова го вдигам почти до горе и на втори път го вдигам до макс. нагоре.

 

Благодаря предварително за всяка насока.

Редактирано от Rogue123

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей

По точка 3 - правилно си се ориентирал - тези всичките неща може да са

но според мен така както го описваш вероятността за гарнитура не е малка, "вдига повече градуси на място" - нямаш течност в радиатора и перката няма какво да охлади - най вероятно в този момент радиатора е студен

Ако ефекта се получава след определен брой километри след като я напълниш вероятността за гарнитура е голяма освен ако няма теч.

В този момент пълни разширителният съд.

Само дето то не е гарнитура а е глава най вероятно

не мисля че почистването е проблема

Трябва ти сериозен майстор

По точка 4 имаш счупени части на врата - на мен ми става лошо от тези дефекти защото всеки път ми взимат минимум  100 лв.

Редактирано от slavib

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен, имаше подобна тема, с подобни симптоми и проблемът се оказа нещо с газовата уредба... Какво беше... не си спомням.

И аз се изненадах тогава. Нещо с изпарителя като че ли беше...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

slavib - колега, какво имаш предвид с това, че не е гарнитура, а глава най-вероятно?
Пукнатини в главата или нещо друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакъв линк за газовата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Rogue123 написа:

...

След като спрях и поизстина колата, долях антифриз до макса.

...

Къде доля антифриз?

В радиатора ли / където трябва да е до горе винаги / или в разширителния съд.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В разширителния съд. 

Преди минути проверих. Радиаторът е топъл целия. Вече взех да се шашкам.

Редактирано от Rogue123

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Като изстине долей до гърловината в радиатора и смени капачката. Споко...

Редактирано от s.s.d.d.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачката на радиатора. Втора употреба или нова се купува от някъде

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

капачката е евтина, да имам в предвид шупла на главата. Гледай радиатора когато е прегрее колата а не когато си долял. Долива се в радиатора а не в съда.

Според мен проблема е за майстор а не за форум.

Наскоро имаше подобна тема в която и аз писах - почти елинистичен случай е моят.

Отивам до София и загря на първото кръстовище :). При следващите 5-6 опита точно при изминати 95 км започваше да загрява и се налагаше да доливам по 700 мл вода. В този момент радиатора беше абсолютно студен.

Минах по следният път

Смяна на термостат и капачка. - 35-40 лв.

Консултация с газаджия

Майстор - шлайф на глава и , гарнитура и др - пожелание настройки на клапани - 350 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да напиша - уплътнението на термостата на моята е с профил а не е прост гумен кръг - трябва ти точно такова както е необходимо за твоята кола. Купих термостата и капачката от Тех ко. Но имайки в предвид че радиатора ти пари без да пуши пара от колата :) (личен опит) е малко вероятно да е термостата.

Може теч да е от някъде не знам не съм съм майстор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За момента проблемът изглежда решен. Долях страшно много антифриз, смених капачката и уж бива. Тези дни ще попътувам пак магистрално, ще видим, дали ще продължи да губи. Намерих някакъв сервиз в Стара Загора, стегнаха лоста, даже не смениха и тампоните, моите били наред. Доволен съм, и джама ми пооправиха, бива.

За 2 все още нямам обяснение...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен не ми е ясно какво си казал в точка 2. Какво ще рече да "наема" колата?

Може би си искал да кажеш, че не дръпва, не реагира веднага на подадената газ, а "забива муцуната" както има един израз?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

точно, не наема, не дръпва, не ускорява веднага, а със закъснение.

Не мога да го нарека забиване на муцуната, защото не намаля, а не укорява.

Не го прави всеки път, даже рядко, но толкова често, че да ме дразни и да го забележа.

Редактирано от Rogue123

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
точно, не наема, не дръпва, не ускорява веднага, а със закъснение.
Не мога да го нарека забиване на муцуната, защото не намаля, а не укорява.
Не го прави всеки път, даже рядко, но толкова често, че да ме дразни и да го забележа.
Това само на газ ли го прави или и на бензин?

Изпратено от моят ALE-L21 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 27.06.2018 г. at 13:28, Rogue123 написа:

точно, не наема, не дръпва, не ускорява веднага, а със закъснение.

Не мога да го нарека забиване на муцуната, защото не намаля, а не укорява.

Не го прави всеки път, даже рядко, но толкова често, че да ме дразни и да го забележа.

Явно това с "наемането" си е някакъв местен термин. По вашия край. Не го бях чувал досега.

Като причини може да ти е запушен горивния филтър например.  или може да имаш проблеми с кабелите на свещите. Провери си ламбда сондата. Това се сещам, сигурно може да има и други причини.

Ако обаче става въпрос за газ, там нещата вече зависят и от газовата, най-добре да я закараш на добър газаджия.

 

Редактирано от movx2000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да докладвам, че посочените проблеми се успокоиха за момента. Прозорецът трака по-малко, ще го мисля по-натам.

Лостът ми е стегнат, не губи антифриз, все се надявам и разхода на газ да сваля малко, но с климатик толкова засега /10-11л/100 смесен/

До 2 дни ще се сменя маслата на ск, двигателя и всички филтри, ще видим тогава, как ще се държи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.06.2018 г. at 9:09, Rogue123 написа:

 

 

3. Най-парадоксалния за мен проблем. Не съм имал проблем с антифриза, като ниво, беше над минимума. Пътувах за София, през цялото време е била на 3800-4200 оборота, 120-140км/ч. Температура си беше в граници. При навлизане в града, на първия светофар температурата се изстреля почти на макс. После като тръгнах, пак падна. След като спрях и поизстина колата, долях антифриз до макса. Пак се получи същия ефект. Вчера я пробвах, въртял съм един час в трафика, да загрее, но вдига до 3/4 от скалата и пак пада. Прави впечатление, че вдига повече градуси, като стои на едно място и работи. Вентилаторът върти. Че има нещо е ясно, въпросът е откъде да я почвам? Ясно ми е, че може да е гарнитура, термостат, водна помпа, капачка, радиатор. Другото, което ми направи впечатление, е, че парното ми е доста слабо. Ако я закарам, видях в интернет, някакво почистване на цялата охладителна система или няма много смисъл.

Малко късно се включвам по темата.

По точка 3: абсолютно същия проблем,с абсолютно същите признаци +временното "самооправяне" на охладителната с-ма с безумно доливане на антифриз. Решението(след кратка консултация с Фена:worthy:) : нов термостат и датчик(хубави) ,сваляне и промиване на радиатора и измиването на питата от вътре на вън,нов хубав антифриз обезвъздушаване на системата и си реших проблема окончателно с играещата стрелка на температурата,иначе и аз се бях филмирал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка 2 години по-късно след 3 капачки, 2 термостата, водна помпа и не знам колко смени и доливания на антифриз смених/а/ гарнитура на главата и се надявам това да реши този проблем. След някой месец ще докладвам пак. За момента, след 200-300км всичко е ОК.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше ли следи от теч на гарнитурата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уж да. Но повече губела антифриз от гарнитурата на всмукателя.

Иначе там се вижда, че е сменена, виждат се оранжевите краища на гарнитурата.

Тя може и да е духнала от газта.

Абе дано всичко е наред засега откъм двигател и невидими загуби на антифриз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...