Faustus 1 #1 Публикувано 10 Май, 2018 Привет, колеги! Всеки ден като карам на ксенон и ме свива сърцето, а не искам да монтирам DRL модули и т.н. (искам колата да е максимално близо до фабричното). Замислих се дали не мога да сложа такива LED крушки на габаритите и да ги използвам като дневни светлини, но ме притеснява дали ще са достатъчно ярки. Друг правил ли е упражнението и има ли достатъчен ефект, или да набия 30 лева и да пробвам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pascualle 30 #2 Отговорено 10 Май, 2018 Аз си сложих ЛЕД крушки Н11 на фаровете за мъгла. Ако ти допада идеята, може да пробваш. Изглежда много яко и по тоя начин не си прохабяваш ксенона. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Faustus 1 #3 Отговорено 10 Май, 2018 Изглежда яко, но карането с включени фарове за мъгла при липсата на такава е забранено и си прося глоба. Последно време няколко познати оттесоха такава, господата от кат бдят 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #4 Отговорено 10 Май, 2018 (Редактирано) Аз също сложих лед h11на халогените,но в последствие след съставен фиш,монтирах дрл модул на процент на дългите.Предимствата на второто не са малко,но като най важното е,че си светят само отпред с намален процентен капацитет,няма греене на рефлектора.Отзад,както нищо по таблото не ти свети през деня,ненужно,което пък от своя страна си оказва влияние и на оборотите на празен ход.Ползвам само дрл модула. Редактирано 10 Май, 2018 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #5 Отговорено 10 Май, 2018 Направих го така при мен, като уточнявам, че това също е незаконно - не покрива изискванията за дневни светлини и принципно подлежа на глоба. Разбира се - нося си отговорност за действията. Ако не става съвсем ясно - това е комбинирана двойна лампа в мигача - бяло + жълто. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #6 Отговорено 11 Май, 2018 Габарита е просто side marker, което значи странична маркировка. Дори мощна крушка да сложиш, ще свети настрани, а не напред, и през деня няма да се вижда, така както през нощта, следователно се обезмисля. Все пак това не ти пречи да си сложиш диоди, ще останеш доволен, особено ако сложиш хубави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ВесКо 139 #7 Отговорено 12 Май, 2018 На 10/5/2018 at 23:53, ogi28b написа: Направих го така при мен, като уточнявам, че това също е незаконно - не покрива изискванията за дневни светлини и принципно подлежа на глоба. Разбира се - нося си отговорност за действията. Ако не става съвсем ясно - това е комбинирана двойна лампа в мигача - бяло + жълто. Що за крушка е това? снимка или линк към такава?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #8 Отговорено 13 Май, 2018 @ВесКо В Алито ако напишеш "DRL + turn", излизат много модели, има избор. Линк точно към тези, които използвам: ЛИНК Уточнявам, че ги има и по-евтино (с безплатна доставка), но избрах този търговец, защото доста добре отговаряше на въпросите ми преди поръчката. Тук може да видиш как работят, бях пуснал този клип в "Какво направи днес по колата" (само светенето гледай, закъсненията при старт и при гасене са с допълнителни релета): Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Minev 3 #9 Отговорено 19 Май, 2018 (Редактирано) Здравей колега, Аз лично съм със следните крушки на Osram (карам Civic 8G, но в случая не мисля, че е от значение):https://www.osram.com/am/ecat/LEDriving PREMIUM-LED interior lamps-Cars-Automotive Lighting/com/en/GPS01_1140185/PP_EUROPE_Europe_eCat/ZMP_1046312/ По идея трябва да се ползват в купето (не случайно се водят интериорни) и до колкото знам не са сертифицирани / предвидени за шофиране, но аз проблеми до момента не съм имал. Ако имаш желание може да ти направя снимки, но лично според мен не са достатъчно ярки. Карайки само с тях са ми махали от насрещнодвижещите се коли, за да си пусна фаровете. За това сега карам с пуснати къси светлини. Към момента единственото положително, което намирам в тях е цвета (мен лично жълтото не ми харесва) и по-дългия (уж) живот, защото не обичам да сменям крушки Надявам се, че информацията ще ти е полезна! Редактирано 19 Май, 2018 от Minev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Faustus 1 #10 Отговорено 20 Май, 2018 Ще се радвам да пуснеш някоя снимка на дневна светлина, поне да видя как стои Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #11 Отговорено 25 Май, 2018 (Редактирано) С такива LED крушки на габаритите няма да можеш да караш като дневни светлини, слабо ще светят или поне не толкова отчетливо. Може би има значение и факта, че самите габаритни светлини са доста навътре и назад във фара. Аз съм сложил на моята такива на Philips с 6000 К (бяла светлина), но освен да дават по приятен вид, при включени ксенонови светлини, не стават за каране само с тях. Иначе ги дават, че са с 6 пъти по-силна свелина от W5W с нажежаема жичка. Решението е или да си сложиш някакви допълнителни DRL LED светлини с E4 сертификат, или да ти направят някъде запускане (с модул) само на дългите при 25-30 %. Всичко друго е незаконно и подлежи на глоба от КАТ. Редактирано 25 Май, 2018 от nedyalkov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #12 Отговорено 25 Май, 2018 (Редактирано) Преди 3 часа, nedyalkov написа: Решението е или да си сложиш някакви допълнителни DRL LED светлини с E4 сертификат, или да ти направят някъде запускане (с модул) само на дългите при 25-30 %. Всичко друго е незаконно и подлежи на глоба от КАТ. Колега, доста крайно изказване и много подвеждащо. То понеже да караш с дългите на 25-30 % е най-законното нещо на света... Изглежда, че не си се интересувал подробно от изискванията за да говориш така, затова ще ти разкажа малко, а също и за да е от полза на другите. Ако някой държи да е законен, най-малкото което трябва да направи, е да използва осветително тяло с маркировка "RL 00", което да е одобрено за използване в Европа, което пък се обозначава с маркировка буква "Е", номер на страната, издала одобрението, и това цялото - оградено в кръг, изписано с определен шрифт. Няма такова нещо като "Е4 сертификат". Това значи, че не е задължително да е Е4, а може да е Е1, Е2, и още много други. Понеже фарът на този модел кола не е маркиран с "RL 00", то нито една светлина по него не отговаря на изискванията за дневни светлини. Освен съответните маркировки за дневни светлини, тези допълнителни тела трябва да са монтирани по определени изисквания за височина, странични отстояния от външните ръбове на колата, отстояние едно от друго и да са насочени в определена посока. Също така, трябва да имат точно определено свързване към електрическата инсталация на колата. Не може просто така да си сложиш някакви светлинки, на които китаецът е сложил Е4 в кръгче, и да си мислиш, че всичко е наред. За капак - трябва светлините, предвидени за движение през деня, да са най-малко на 4 см от мигачите или ако са на по-малко - задължително да гаснат. Почти сигурен съм, че мигачът на Акорд 7 е на по-малко от 4 см от рефлектора за дълга светлина. Накрая - трябва да преминеш и през пункт за одобрение на светлините. Горе долу така си "законен". Колкото до мощността на габаритите - пак въпросните изисквания за дневни светлини поставят минимално изискване за светлина от 400 лумена и максимално от 700. Тя трябва да е разпределена по определен начин напред, а не просто да се вижда, че свети. В този ред на мисли, най-новите модели светодиоди имат светлинен добив от около 150-160 лумена на ват, и то при управление с ШИМ-контролер с висока честота, монтирани на охлаждащи подложки. Масово използваните светодиоди са с добив 100-120 лумена на ват. Да приемем, че са 150 за нашата тема. Това значи, че за да постигнеш 450 лумена, токът във веригата трябва да е поне 250 милиампера, и това е само за светодиодите. Отделно част от мощността се отделя в токоограничаващи резистори, където може да достигне и над 50% загуби. Но да приемем, че са 20%, това са още 50 мА. Общо за едно тяло това прави 300 милиампера. Лампичките на Филипс и Осрам са маркирани като 0.5 или 1 ват (ток през тях - 40-80 милиампера). Т.е. дори и при идеални условия, добивът от тях е не повече от 150 лумена. От тук мисля, че всеки може да направи извод доколко може да се кара с такива лампи само на габаритите, от които едва-едва се добива 1/3 от необходимата яркост на светлината. За момента не знам дали трябва да се радваме или да псуваме по КАТ, че не прилагат контрол върху това нещо, защото всяка втора кола е с какви ли не измишльотини по предницата, само и само да симулират някаква светлина напред. Така че на практика всеки е свободен да си слага каквото си иска по колата. Всичко, написано по-горе, както и повече информация: https://rta.government.bg/images/Image/n_uredba/tipovo-odobrqvane/mno/pravilo048.pdf - Правило 48 на ИКЕ към ООН Редактирано 25 Май, 2018 от ogi28b 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #13 Отговорено 25 Май, 2018 (Редактирано) Извинете за поредното мнение, но възможността за редакция е изтекла. Не съм казал, но да кажа, че тая измислица, която съм сътворил с двойната лампа в мигача и за която съм пуснал клипа по-нагоре в темата, е също толкова незаконна, колкото всичко останало. Напълно наясно съм и се надявам да не ме спрат полицаи, които са наясно с изискванията, защото с удоволствие ще ми пернат глоба. На не-хондата ми съм с 30 % на дългите. Веднъж ме спряха китенски полицаи точно за това и успях да ги убедя, че колата е шведска, и че там е така Редактирано 25 Май, 2018 от ogi28b Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Minev 3 #14 Отговорено 29 Май, 2018 (Редактирано) На 5/21/2018 at 1:17, Faustus написа: Ще се радвам да пуснеш някоя снимка на дневна светлина, поне да видя как стои Това са LEDriving PREMIUM W5W 4000k на габаритите и същите в комбинация с Philips H7 White Vision Редактирано 29 Май, 2018 от Minev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nedyalkov 13 #15 Отговорено 1 Юни, 2018 (Редактирано) На 25.05.2018 г. at 18:48, ogi28b написа: Колега, доста крайно изказване и много подвеждащо. То понеже да караш с дългите на 25-30 % е най-законното нещо на света... Изглежда, че не си се интересувал подробно от изискванията за да говориш така, затова ще ти разкажа малко, а също и за да е от полза на другите. Ако някой държи да е законен, най-малкото което трябва да направи, е да използва осветително тяло с маркировка "RL 00", което да е одобрено за използване в Европа, което пък се обозначава с маркировка буква "Е", номер на страната, издала одобрението, и това цялото - оградено в кръг, изписано с определен шрифт. Няма такова нещо като "Е4 сертификат". Това значи, че не е задължително да е Е4, а може да е Е1, Е2, и още много други. Понеже фарът на този модел кола не е маркиран с "RL 00", то нито една светлина по него не отговаря на изискванията за дневни светлини. Освен съответните маркировки за дневни светлини, тези допълнителни тела трябва да са монтирани по определени изисквания за височина, странични отстояния от външните ръбове на колата, отстояние едно от друго и да са насочени в определена посока. Също така, трябва да имат точно определено свързване към електрическата инсталация на колата. Не може просто така да си сложиш някакви светлинки, на които китаецът е сложил Е4 в кръгче, и да си мислиш, че всичко е наред. За капак - трябва светлините, предвидени за движение през деня, да са най-малко на 4 см от мигачите или ако са на по-малко - задължително да гаснат. Почти сигурен съм, че мигачът на Акорд 7 е на по-малко от 4 см от рефлектора за дълга светлина. Накрая - трябва да преминеш и през пункт за одобрение на светлините. Горе долу така си "законен". Колкото до мощността на габаритите - пак въпросните изисквания за дневни светлини поставят минимално изискване за светлина от 400 лумена и максимално от 700. Тя трябва да е разпределена по определен начин напред, а не просто да се вижда, че свети. В този ред на мисли, най-новите модели светодиоди имат светлинен добив от около 150-160 лумена на ват, и то при управление с ШИМ-контролер с висока честота, монтирани на охлаждащи подложки. Масово използваните светодиоди са с добив 100-120 лумена на ват. Да приемем, че са 150 за нашата тема. Това значи, че за да постигнеш 450 лумена, токът във веригата трябва да е поне 250 милиампера, и това е само за светодиодите. Отделно част от мощността се отделя в токоограничаващи резистори, където може да достигне и над 50% загуби. Но да приемем, че са 20%, това са още 50 мА. Общо за едно тяло това прави 300 милиампера. Лампичките на Филипс и Осрам са маркирани като 0.5 или 1 ват (ток през тях - 40-80 милиампера). Т.е. дори и при идеални условия, добивът от тях е не повече от 150 лумена. От тук мисля, че всеки може да направи извод доколко може да се кара с такива лампи само на габаритите, от които едва-едва се добива 1/3 от необходимата яркост на светлината. За момента не знам дали трябва да се радваме или да псуваме по КАТ, че не прилагат контрол върху това нещо, защото всяка втора кола е с какви ли не измишльотини по предницата, само и само да симулират някаква светлина напред. Така че на практика всеки е свободен да си слага каквото си иска по колата. Всичко, написано по-горе, както и повече информация: https://rta.government.bg/images/Image/n_uredba/tipovo-odobrqvane/mno/pravilo048.pdf - Правило 48 на ИКЕ към ООН Здравей, колега, сега виждам написаното. Да знам, че и карането със запуснати на някакъв процент дълги светлини също не е много законно, но на предишната кола имах така направено включване, и за две години, от както влезе задължителното шофиране с фарове/дневни светлини не съм имал проблеми по пътищата на България, както и не съм чул някой мой познат да е имал. Просто защото си има някои марки по-стари коли, като БМВ например (сигурно и други), при което си има заложено в софтуера включването им при запалване на двигателя, тъй като в някои страни (като скандинавските) карането с включени светлини през деня е въведено доста години преди нас. За дневните DRL LED светлини просто не съм влизал в подробности. Знам много добре, че трябва да има и маркировка RL 00 и освен това трябва да са монтирани в оторизиран сервиз, както че има изисквания за отстояние една от друга, отстояние от земята и т.н. Най-щадящи за ел. системата на колата, си остават LED светлините. Редактирано 1 Юни, 2018 от nedyalkov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове