qnkomu 33 #1 Публикувано 5 Май, 2018 Здравейте колеги, преди няколко дни ми се наложи да закача OBD II четец към моята хонда CR-V III ген., 2.0 I, автоматик, 2009 г., при което установих, че при празен ход вентилаторите на климатика и радиатора се включват при 103 C, и се изключват при 94 C. Двигателят ми е R20RE5. Това нормална работа на охлаждащата система ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #2 Отговорено 5 Май, 2018 Какъв ти е четеца и може ли да му се вярва на 100% ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qnkomu 33 #3 Отговорено 5 Май, 2018 EML327 мисля, че е(не е пред мен в момента), но бях и в сервиз на Bosch и там бяха същите градуси(сега знам какво ще кажат повечето - "какво си правил в сервиз на Bosch", но в Бултрако кракът няма да ми стъпи повече) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qnkomu 33 #4 Отговорено 5 Май, 2018 Според една руска документация http://omanual.ru, високата скорост на вентилаторът на радиатора трябва да се включи при температура на охлаждащата течност над 96,5 C.Това при мен не се случва. Ако има колеги, които разполагт с някакъв вид OBD II четец и могат да потвърдят (или отхвърлят моите резултати) нека да кажат какви са техните наблюдения. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #5 Отговорено 6 Май, 2018 (Редактирано) Колега, не се вкарвай във филми сам. 103 градуса са над 96,5. Акорда е здрав автомобил, а повечето проблеми, които чета тук са предизвикани от некомпетентна намеса по него. Ако нямаш проблеми с колата, карай си я и не търси проблеми там, където няма. Редактирано 6 Май, 2018 от Tokio 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1260 #6 Отговорено 6 Май, 2018 То за ЦРВ ставаше на въпрос ама той мотора си е същият. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #7 Отговорено 6 Май, 2018 преди 19 минути, Митко Йотов написа: То за ЦРВ ставаше на въпрос ама той мотора си е същият. Да, мотора е същия. Всъщност исках да напиша Хонда, а съм написал Акорд, но както си уточнил, едно и също е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qnkomu 33 #8 Отговорено 6 Май, 2018 Колеги прави сте, но проклетото любопитство ме човърка. За стойностите съм сигурен, че температурата е около 103 градуса. Интересното е, че никъде няма зададено на колко трябва да се включи първата степен и на колко втората. Исках ако някой има наблюдения да сподели. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #9 Отговорено 6 Май, 2018 (Редактирано) Ако това ще помогне, аз имам наблюдения на моята от подписа ми. ELM327 четец. Перката се включва някой път на 96°C, някой път на 97°C. Тоест средно идва 96.5°C, както си писал по-горе. Изключва на 92°C. Ако и при CRV трябва да бъде така, предполагам, че най-вероятно датчикът за температурата на охладителната течност ти е за смяна. Редактирано 6 Май, 2018 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qnkomu 33 #10 Отговорено 6 Май, 2018 Смених и двата - на радитора (долу под перката) и този който е на главата. Променя няма. Това обаче, което казваш не звучи успокоително, ако и при моя мотор трябва да е така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1260 #11 Отговорено 6 Май, 2018 На една Зафира приятел имаше същият проблем и той смени всички датчици,оказа се платката която стои до перката.Беше се окислила и имаше окъсили пътеки по нея в следствие на наводняване в Италия.Не знам как е при ЦРВ-то но ако не си сигурен на 100% в историята на автомобила не е лошо да погледнеш там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qnkomu 33 #12 Отговорено 6 Май, 2018 Проверил съм схемата, но няма такава платка. Радиаторите се управляват през едни транзистори и релета директно от компютъра. Реално вентилаторите включват, но едва след като температурата остигне 103 C се включват перките. Вентилаторите се включват нормално и при включване на климатика .... все едно изглежда, че всичко работи. Проблемът е, че липсва информация на колко градуса трябва да се включат. Казаха ми, че при по-новите автомобили температурата, при която се включват вентилаторите ства все по-висока и по-висока. От Bosch сервиза ми казаха, че последно правили едно Ауди, при което нормално термостата отварял на 110 C. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
todor88 27 #13 Отговорено 7 Май, 2018 ако колата не прегрява и подобни проблеми не го пипаи и си караи,може самите градуси да са грешни,демек може реално да е 97-98 а да ти излиза че са 102-103 и тем подобни.Попринцип може компа да греши и тем подобни,просто ко няма детр не се набутваи излишно с датчици и сменяния.Нали знаеш поговорката :едно нещо ако работи не го пипаи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1260 #14 Отговорено 7 Май, 2018 То и перката трябва да се провери първо дали и работят степените,да няма някоя (малката)изгоряла. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qnkomu 33 #15 Отговорено 7 Май, 2018 (Редактирано) Колега Йотов по схемата, която гледах има 4 релета и скоростта на вентилаторите (на климатика и на радиатора) се управлява от тях. Самите вентилатори нямат степени. Скоростта им се управлява директно от компютъра - FANL (low speed) и FANH (high speed). Самите вентилатори доколкото успях да разбера нямат степени и допълнително управление. Прилагам схема на управлението. Извинявам се за накъсаната схема, но ми е много малка резолюцията на лаптопа и не мога да направя един единствен screenshot. Очаквах малко повече колеги да споделят, ако са сваляли данни в реално време от компютъра на автомобила, каква е температурата, която са наблюдавали, при която се включват перките на вентилаторите. Редактирано 7 Май, 2018 от qnkomu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1260 #16 Отговорено 8 Май, 2018 Моето мнение е,че не може да няма степени.Логично е да се търси проблема в управлението на степените. http://forum.opelclub-bg.net/index.php?/topic/22735-проблем-с-перката-на-zafira-b-18-140ps/ http://forum.opelclub-bg.net/index.php?/topic/22053-нормално-ли-е-калата-да-поддържа-102-градуса-opel-zafira-2006-18-140/ За това ли става на въпрос.Гледам,че няма развитие по темите им но на теб нищо не ти пречи да ги попиташ. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qnkomu 33 #17 Отговорено 8 Май, 2018 Здравей колега Йотов, Степени реално има, но се управляват директно от компютъра на автомобила, а не вентилатора да има нещо допълнително (поне аз така съм го разбрал). Приложил съм електрическа схема и можеш да видиш, как става това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qnkomu 33 #18 Отговорено 8 Май, 2018 Малко допълнителна информация: Перките се включват при температура на охлаждащата течност, измерена от температурния датчик на главата 101 C и температура на изходящата от радиатора охлаждаща течност 95 C. Това реално са температурите от двата температурни датчика. Измерено с ATS900 на Bosch. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qnkomu 33 #19 Отговорено 9 Май, 2018 На магистрала с 140км/ч не надхвърля 91 C. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #20 Отговорено 9 Май, 2018 Преди 23 часа, qnkomu написа: температура на изходящата от радиатора охлаждаща течност 95 C. Това ти е температурата. Говоря наизуст малко - термостатът ти почва да отваря между 76 и 82 и около 90 да е напълно отворен. Перката ти ще се включи между 92-96 и ще се изключи при температура 3-8 градуса по-ниска от тази, при която се е включила. На магистралата радиаторът се охлажда от насрещната въздушна струя и перката може и да не се включи. Има хора с трета генерация R20 мотор не ги крийте цифрите, ей. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qnkomu 33 #21 Отговорено 9 Май, 2018 Колега dindin благодаря за уточнението. Така нещата си идват на място. При мен температурата от температурния датчик на радиатора успях да я видя единствено с по-висок клас OBD II четец, а широко распространения ELM327 показва температурата от първия датчик, който е на главата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове