Jump to content
qnkomu

При каква температура се включват вентилаторите

Recommended Posts

Здравейте колеги, преди няколко дни ми се наложи да закача OBD II четец към моята хонда CR-V III ген., 2.0 I, автоматик, 2009 г., при което установих, че при празен ход вентилаторите на климатика и радиатора се включват при 103 C, и се изключват при 94 C. Двигателят ми е R20RE5. Това нормална работа на охлаждащата система ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв ти е четеца и може ли да му се вярва на 100% ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EML327 мисля, че е(не е пред мен в момента), но бях и в сервиз на Bosch и там бяха същите градуси(сега знам какво ще кажат повечето - "какво си правил в сервиз на Bosch", но в Бултрако кракът няма да ми стъпи повече)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според една руска документация http://omanual.ru, високата скорост на вентилаторът на радиатора трябва да се включи при температура на охлаждащата течност над 96,5 C.Това при мен не се случва. Ако има колеги, които разполагт с някакъв вид OBD II четец и могат да потвърдят (или отхвърлят моите резултати) нека да кажат какви са техните наблюдения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, не се вкарвай във филми сам. 103 градуса са над 96,5.  Акорда е здрав автомобил, а повечето проблеми, които чета тук са предизвикани от некомпетентна намеса по него. Ако нямаш проблеми с колата, карай си я и не търси проблеми там, където няма.

Редактирано от Tokio
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за ЦРВ ставаше на въпрос ама той мотора си е същият.;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Митко Йотов написа:

То за ЦРВ ставаше на въпрос ама той мотора си е същият.;)

Да, мотора е същия. Всъщност исках да напиша Хонда, а съм написал Акорд, но както си уточнил, едно и също е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги прави сте, но проклетото любопитство ме човърка. За стойностите съм сигурен, че температурата е около 103 градуса. Интересното е, че никъде няма зададено на колко трябва да се включи първата степен и на колко втората. Исках ако някой има наблюдения да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако това ще помогне, аз имам наблюдения на моята от подписа ми. ELM327 четец.

Перката се включва някой път на 96°C, някой път на 97°C. Тоест средно идва 96.5°C, както си писал по-горе. Изключва на 92°C.

Ако и при CRV трябва да бъде така, предполагам, че най-вероятно датчикът за температурата на охладителната течност ти е за смяна.

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених и двата - на радитора (долу под перката) и този който е на главата. Променя няма. Това обаче, което казваш не звучи успокоително, ако и при моя мотор трябва да е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На една Зафира приятел имаше същият проблем и той смени всички датчици,оказа се платката която стои до перката.Беше се окислила и имаше окъсили пътеки по нея в следствие на наводняване в Италия.Не знам как е при ЦРВ-то но ако не си сигурен на 100% в историята на автомобила не е лошо да погледнеш там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверил съм схемата, но няма такава платка. Радиаторите се управляват през едни транзистори и релета директно от компютъра. Реално вентилаторите включват, но едва след като температурата остигне 103 C се включват перките. Вентилаторите се включват нормално и при включване на климатика .... все едно изглежда, че всичко работи. Проблемът е, че липсва информация на колко градуса трябва да се включат. Казаха ми, че при по-новите автомобили температурата, при която се включват вентилаторите ства все по-висока и по-висока. От Bosch сервиза ми казаха, че последно правили едно Ауди, при което нормално термостата отварял на 110 C.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако колата не прегрява и подобни проблеми не го пипаи и си караи,може самите градуси да са грешни,демек може реално да е 97-98 а да ти излиза че са 102-103 и тем подобни.Попринцип може компа да греши и тем подобни,просто ко няма детр не се набутваи излишно с датчици и сменяния.Нали знаеш поговорката :едно нещо ако работи не го пипаи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и перката трябва да се провери първо дали и работят степените,да няма някоя (малката)изгоряла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега Йотов по схемата, която гледах има 4 релета и скоростта на вентилаторите (на климатика и на радиатора) се управлява от тях. Самите вентилатори нямат степени. Скоростта им се управлява директно от компютъра - FANL (low speed) и FANH (high speed). Самите вентилатори доколкото успях да разбера нямат степени и допълнително управление. Прилагам схема на управлението. Извинявам се за накъсаната схема, но ми е много малка резолюцията на лаптопа и не мога да направя един единствен screenshot.  

 image.thumb.png.65b3e6769862064576dfcdbc886c9bac.png

image.thumb.png.b4cd4e9805053193a4980c33894a77ff.png

 

Очаквах малко повече колеги да споделят, ако са сваляли данни в реално време от компютъра на автомобила, каква е температурата, която са наблюдавали, при която се включват перките на вентилаторите.  

Редактирано от qnkomu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Моето мнение е,че не може да няма степени.Логично е да се търси проблема в управлението на степените.

 

http://forum.opelclub-bg.net/index.php?/topic/22735-проблем-с-перката-на-zafira-b-18-140ps/

 

http://forum.opelclub-bg.net/index.php?/topic/22053-нормално-ли-е-калата-да-поддържа-102-градуса-opel-zafira-2006-18-140/

 

За това ли става на въпрос.Гледам,че няма развитие по темите им но на теб нищо не ти пречи да ги попиташ.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега Йотов,

Степени реално има, но се управляват директно от компютъра на автомобила, а не вентилатора да има нещо допълнително (поне аз така съм го разбрал). Приложил съм електрическа схема и можеш да видиш, как става това. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко допълнителна информация:

Перките се включват при температура на охлаждащата течност, измерена от температурния датчик на главата 101 C и температура на изходящата от радиатора охлаждаща течност 95 C. Това реално са температурите от двата температурни датчика.

Измерено с ATS900 на Bosch. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На магистрала с 140км/ч не надхвърля 91 C.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 23 часа, qnkomu написа:

температура на изходящата от радиатора охлаждаща течност 95 C.

 

Това ти е температурата.

Говоря наизуст малко - термостатът ти почва да отваря между 76 и 82 и около 90 да е напълно отворен.

Перката ти ще се включи между 92-96 и ще се изключи при температура 3-8 градуса по-ниска от тази, при която се е включила.

 

На магистралата радиаторът се охлажда от насрещната въздушна струя и перката може и да не се включи.

Има хора с трета генерация R20 мотор не ги крийте цифрите, ей. :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега dindin благодаря за уточнението. Така нещата си идват на място. При мен температурата от температурния датчик на радиатора успях да я видя единствено с по-висок клас OBD II четец, а широко распространения ELM327 показва температурата от първия датчик, който е на главата.   

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...