Jump to content
honda_japan

Съвет за дамско колело

Recommended Posts

Колеги, търси се дамско колело, ново с гарамция. Максималния бюджет е 300 лева. Гледах тия крос, май не са лоши, но вие ще кажете как са като изработка. Погледнах и ДРАГ, но там започват от 700 лева и тотално отпаднаха от избора ми заради цената си иначе може и те да са качествени. Най-вече ме интересува да има калници, скорости и сигурни спирачки, защото живея в планински район, ще и се да са дискови, но с този бюджет трудна работа. Погледнах и една две оферти втора употреба, като например тази:

https://www.olx.bg/ad/chisto-nov-velosiped-cross-26-damski-CID618-ID6QfQn.html#0898b82dc3

Като концепция се търси точно такова, само спирачките ми се виждат доста паянтови. Височината на колоездача е 1,75м и от там знам, че трябва да се изходи за диаметъра на гумите (инчовете), ще се кара предимно и основно само градско и малко извънградско/селско. Това от линк-а заслужава ли си парите, или да търся ново с гаранция?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не видях къде е марката Крос. Иначе бива за 2 стотака, но рамката и вилката са стоманени, а компонентите най-нисък клас. Чак за големи баири не става, понеже отпред е с 1 венец -друго си е да са 3.  МТВ са с по-къси трансмисии, а трекингите с по-дълги + по-тънки гуми, като втория тип вървят доста по-лесно.

Пример за показаното от теб - с повече скорости, но без сити аксесоари:  https://velosiped.bg/pazaruvaj-po-kategorija/velosipdi/damski-velosipedi/cross-laguna-mtb-26-sinja.html

Пример за лейди МТВ с алуминиеви рамка и предна амортизационна вилка: https://velosiped.bg/pazaruvaj-po-kategorija/velosipdi/damski-velosipedi/cross-julia-26.html

Колкото по-нагоре е бюджета, толкова по-висок е потенциала - като при колите. :)  https://velosiped.bg/pazaruvaj-po-kategorija/velosipdi/damski-velosipedi/cross-fusion-lady-27-5-v-brake-bjal-mat.html

С "някакво там" колело човек търси повод да не кара, с по-добро търси време, за да кара - като при колите. :)

Това е Дамски хибрид: https://velosiped.bg/pazaruvaj-po-kategorija/velosipdi/damski-velosipedi/creon-tampa-lady-28-siv-mat.html  спортна версия на трекинг велосипед - без калници и багажник, но могат да се купят и монтират допълнително.

Колко годишна е дамата? За размера на гуми / джанти не е важен ръста, а типът велосипед. Всеки модел има (принципно) поне 3 височини на рамката и удачната зависи по-скоро от вътрешната дължина на краката.

В началото на всеки раздел има принципно обяснение за конкретният тип велосипеди. Прочетете ги и си изяснете приоритетие. Универсално колело няма, но най много до концепцията за такъв кросоувър се доближават хибридите.

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много баягодаря за подробното инфо, дамата е 31 годишна, но според мен това е моментно увлечение и колелото ще се ползва макс два - три месеца след покупката и затова бюджета е макс 300 лева за ново, просто нагоре според мен е излишно. Не, че не мога да взема по-скъпо колело, но ................

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям мнението на ceco, колкото е по-качествено, толкова по-удобно. В начлото на месеца на моето му направих доста подобрения, и няма нищо общо. Е ако ще се кара и по кривите пътеки, сигурно дисковите ще са по-добре, но иначе и обикновените спират здраво ако са настроени и читави. Ако ще се кара редовно е добре да се инвестира в хубави дръжки за кормилото и убобна седалка. Това от олх , трябва да се види на място, гледай втора ръка с алумин. рамка или ново. Има и на изплащане...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, honda_japan написа:

Много баягодаря за подробното инфо, дамата е 31 годишна, но според мен това е моментно увлечение и колелото ще се ползва макс два - три месеца след покупката и затова бюджета е макс 300 лева за ново, просто нагоре според мен е излишно. Не, че не мога да взема по-скъпо колело, но ................

Щом е така работа, добре си го решил. Ако се увлече, тогава давайте пари. На моята жена колелото стои 2 год. почти некарано, и си е за яд.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще прегледам обявите, опцията " на изплащане", не ми допада.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, Setfan написа:

Щом е така работа, добре си го решил. Ако се увлече, тогава давайте пари. На моята жена колелото стои 2 год. почти некарано, и си е за яд.

Не си знаел как да подходиш. На мен взех хибрид 28 цола за асфалт и черни пътища, а на жената МТВ 26 цола с по-ниска рамка. Моето е с обикновенни спирачки и шосейни гуми, а нейното е на дискови и "натокано" с дуракоустойчиви компоненти + въздушна вилка. Моето карам по асфалт и черни пътища, а с нейното бродя по чукаците. Тя го е карала 10-тина пъти (за 6 години), но още вярва че е "нейното колело", макар да не знае дали е в гаража или в мазето. Сега го наследи синковеца (че неговото му умаля), но и това е временно, понеже расте като бамбук и скоро ще получи чистак ново 27.5 цола. Та така с жените и колоезденето. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, honda_japan said:

Колеги, търси се дамско колело, ново с гарамция. Максималния бюджет е 300 лева.

 

 

До 300 лв. нямаш голям избор..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, Yellowstone написа:

 

 

До 300 лв. нямаш голям избор..

 

Защо пък да няма голям избор, направотив ИМА! Просто вие сте отворили 2 сайта и разглеждате там.. Разрових се и мисля, че намерих това, което търсеше:  https://www.home-max.bg/velosiped-lady-26-6-skorosti/ . Ако не си ги разгледай сам, можеш да ги сортираш и по най-ниска цена и си ти: https://www.home-max.bg/search/?query=велосипед&x=0&y=0 . Само не съм сигурен дали дават гаранция към колелата, но можеш да ги попиташ :)) Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
24 minutes ago, hondacivic5 said:

 

Защо пък да няма голям избор, направотив ИМА! Просто вие сте отворили 2 сайта и разглеждате там.. Разрових се и мисля, че намерих това, което търсеше:  https://www.home-max.bg/velosiped-lady-26-6-skorosti/ . Ако не си ги разгледай сам, можеш да ги сортираш и по най-ниска цена и си ти: https://www.home-max.bg/search/?query=велосипед&x=0&y=0 . Само не съм сигурен дали дават гаранция към колелата, но можеш да ги попиташ :)) Успех!

 

 

Братле аз от Homemax купувам само саксии, ако си оптимист си купи колело..няма проблем. Мисълта ми беше за нещо качествено...гаранцията може и да са е пропуснали

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е идея от тези, а не са ми и далече. И ако има и гаранция ще е супер. Май-по-нататък ще търся и за мен, но там задължително ще държа на дискови спирачки, големи балонни гуми и ако има и с амортисьор да е меко. Но там предполагам старта с тези критерии ще е поне 700 лева.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, Yellowstone написа:

 

 

Братле аз от Homemax купувам само саксии, ако си оптимист си купи колело..няма проблем. Мисълта ми беше за нещо качествено...гаранцията може и да са е пропуснали

Да ти кажа аз съм пазарувал доста от Хоум Макс и винаги съм оставал доволен от покупката. Още като влезеш в магазина и навсякъде усмихнати хора, чисто и спретнато. Лично на мен магазина ми е един от любимите, за това и му го предложих! :) Нека опита в крайна сметка, той търси да си закупи, а не ти.. :) 

Редактирано от hondacivic5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, дилемата вече не е на дневен и купих колело от фирмения магазин на Балкан вело в Ловеч, модела е Eagle 26, ето и спецификациите му, които ги копирам от сайта, а колелото е същото, като на снимката там.

Рама: steel (26)
Вилка: St suspension 26
Спирачки: дискови Assess
Курбели: St (42x34x24) 170mm
Зъбен блок: Shimano MF-TZ21
Превключватели: Shimano RS-35
Заден дерайльор: Shimano RD-TX35
Гуми: Kenda 26x1.95
Височина на рамата: 480 mm

 

Най-вече ме радва, че има преден и заден амортисьор, две дискови спирачки и скоростите са Шимано, направих две завойчета и е доста приятно и леко за гаране, има две години гаранция и цената е 276 лева. Повече от това здраве му кажи. Друг е въпроса, колко ще изкара, а да и каплите били някаки усилени (поне така каза жената в магазина).

Бихте ли ми казали откъде мога да намеря цифров показател за изминати километри и време на каране, има и един "датчик", който се монтира на спиците на предната гума и прави някаква връзка с показателя, имаше ги в Лидл едно време, но сега незнам откъде да търся, а нямам време да обикалям по веломагазините, а там може и да са по-скъпи. Мисля да капна по една капка масло от Равенол-а на жилата за скоростите и спирачките  :D

Моля по запознатите да споделят, каква поддръжка трябва да се извършва, какви спрейове за веригата да търся и т.н.

Радва ме идеята, че колелото е произведено в Ловеч, макар и с чужди части, сигурно само рамката е оттук. Ако се държи добре по-нататък ще взема и за мен едно.

 

20180503_191416.jpg

 

 

20180503_191441.jpg

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра е за тези парички. Добре си решил да смажеш жилата, и малко на веригата сложи и това е. Аз за друго не знам. Моето като се изцапа много го мия с водоструйка, но може и с мокрите кърпи. Честито и със здраве :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги, не е яка жената, а колелото, наистина си е тежко, но алуминиевите бяха бая по-скъпи. Аз от колелета не разбирам, но тая фирма беше изложила страхотни модели на цени, които нямаме в околността ( не е реклама ). Предстои да се види как ще се представя, ако си изкара гаранцията ще се радвам, все пак ще се кара 4-5 месеца в годината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за покупката, да ти е честито!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Стореното - сторено, важно е да се кара с кеф. Офертата е добра и колелцето става за лежерни разходки.

Мазането на веригата - само ако е изсъхнала и вече скърца, а когато я смазваш - забърсвай външно, така че смазката да остава само вътре в ролчиците на звената. Ако отвън е мазна, полепващият прахоляк става абразив. Принципно не я мисли, от най евтините е (5 лв метъра). Ако пръскаш по нея, гледай да не попада по дисковете, че като се омазнят накладките им - нови (пак 5лв. парчето). Не я кръстосвай (както е на снимката). Не се кара на 2-те малки, или на 2-те големи зъбчатки.

Не щракайте скоростите на място. Превключват се само при въртене на педалите - иначе се разцентроват.

Не бой се - това колело няма амортесьори. Има спираловидна пружинка в 1-ия ботуш на вилката, а задната я виждаш. Байковете с двойно окачване имащи амортесьори (по смисъла на техническия термин) са десетки пъти по-скъпи.

Ако си го пазиш, ще изкара десетилетие. Сигурен ли си че искаш толкова дълго? :) Не е важно колко се кара, а дали се пази и поддържа, и особено как и къде се съхранява. Влагата не прощава.

Важното е че си "подкрепил Българското", макар нашенски да са само стикерите и сглобяването. Рамката е китайска (под 8 долара), както и почти всичко останало по него, но поне марката на скоростите е японска - самите те не са.

Ползвайте си го със здраве, а ако се "зарибиш", за теб търси нещо с твърда алуминиева рамка и по-висок клас компоненти, но и си нагласи поне двойно (желателно тройно) повече парички, и ще "усетиш разликата".

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за пожеланията и за съветите. Ясно е, че за тия пари ще са евтини частите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се наложи и някакви ръкавички да се купят, защото на мен навремето тези дръжки ми правеха рани на показалеца и палеца, но може и аз да съм стискал прекалено силно :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джапанииз, твоето колело, като го гледам на снимката е като да сравниш Е класа W211  с базов Фокус, Фокуса може и да има повече екстри, ама си е Фокус. Та на това моето от 200 километра личи китайската изработка, седалката засега е удобна. Ще има смазване, но ще му поръчвам електронен километраж, че това би ме мотивирало и аз да навъртам по някой път. А да и ще му търся заден калник да му сложа някак си. А тия дискови спирачки са с накладки, като при автомобилите ли? Ако да колко пари са едни нови ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...