Maximus 11 #1 Публикувано 23 Април, 2018 Здравейте, плафонът ми в шофьорската врата не угасва. Когато извадих бушона за осветлението в купето пак не иска да изгасне. Най-вероятно е окъсила крушката. На какво може да се дължи това постоянно светене? Да не би да има някъде контролер/реле, което да е "заминало"? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1262 #2 Отговорено 23 Април, 2018 Ако си сложил диоди махни ги и сложи старите крушки и виж как е. Имах такъв проблем на Зафирата,не приема диоди в плафона. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 410 #3 Отговорено 23 Април, 2018 Аз съм с диоди и нямам проблеми. Мисля, че светлините във вратите са на друг предпазител. А при затворена врата индицира ли на таблото, че не е. Ако е така значи бутона на вратата е повреден. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Maximus 11 #4 Отговорено 24 Април, 2018 Преди 14 часа, DAN_DAN написа: Аз съм с диоди и нямам проблеми. Мисля, че светлините във вратите са на друг предпазител. А при затворена врата индицира ли на таблото, че не е. Ако е така значи бутона на вратата е повреден. Няма индикация на таблото, че е отворена вратата. Само свети. Аз съм навсякъде с диоди, но нещо си играх с крушката в тази конкретно. Отначалото изобщо не светна и извадих. Вечерта пак се заиграх и като я сложих светна, но не иска да изгасне Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #5 Отговорено 24 Април, 2018 Провери това което Дан-Дан ти е предложил. Иначе има модул, намира се зад модула за бушони в краката, който контрорлира тези осветления. Поне при 7-ма, 6-та, 5-та ген е така, предполагам са спазили техническия дизайн и в 8-ма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Maximus 11 #6 Отговорено 24 Април, 2018 преди 1 минута, crown_bg написа: Провери това което Дан-Дан ти е предложил. Иначе има модул, намира се зад модула за бушони в краката, който контрорлира тези осветления. Поне при 7-ма, 6-та, 5-та ген е така, предполагам са спазили техническия дизайн и в 8-ма. Аз не разбрах какво е неговото предложение... Нямам индикация на таблото, че вратата е отворена докато е затворена. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 410 #7 Отговорено 24 Април, 2018 Значи бутона на вратата и модула работят. Най вероятно проблема е от самия плафон. Предполагам, че получава постоянен "+" и се управлява по "-". Твърде е вероятно докато си го ровичкал едната клема да опряла на корпус и от там да получава постоянен минус. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Maximus 11 #8 Отговорено 24 Април, 2018 (Редактирано) И как да го излекувам? Редактирано 24 Април, 2018 от Maximus Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #9 Отговорено 24 Април, 2018 Извади крушката, светни с фенерче хубаво и виж дали някоя клема не е вдлъбната твърде на вътре, или изкривена. Пипай внимателно там, че има оплаквания от окъсявания точно поради безразборно човъркане по плафоните. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Maximus 11 #10 Отговорено 24 Април, 2018 Такаааа... досега си играх и установих, че със сигурност проблема не е в копчето на вратата. Когато пробвам с обикновена габаритна крушка, не светва. Само диодната светва (може би има по-малко съпротивление). Когато замерям с мултицета на фасонката на плафона ми показва 12V. Огледах клемите в нея - изглеждат наред. Най-вероятно нещо е изгоряло, но не знам какво. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 410 #11 Отговорено 24 Април, 2018 В такъв случай измери с мултицета дали тези 12V отпадат при натиснат бутон на вратата. Ако изчезват ОК, ако ли не, значи имаш пролем с инсталацията, най вероятно някоя утечка, което е по лошия вариант. Колкото и малко да е съпротивлението на диода, когато прекъснеш напрежението не трябва да свети. Все пак ако се съмняваш в него размени го с някой от другите врати и виж какво става. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Maximus 11 #12 Отговорено 24 Април, 2018 Замерих го... не пада. Иначе пробвах с други резервни диодни крушки - не светят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 410 #13 Отговорено 24 Април, 2018 А пробва ли да сложиш "вечно светещия" диод на друг плафон? И тогава ще разбереш "къде е скрит ключа за палатката". Ако продължава да свети на другия плафон при натиснат бутон на съответната врата, значи диода нещо не е "редовен". Ако не свети обаче, става интересно, тогава явно имаш утечка по инсталацията или в модула. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Maximus 11 #14 Отговорено 24 Април, 2018 Не, но сложих друг диод в шофьорската врата и той свети. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Maximus 11 #15 Отговорено 25 Април, 2018 Сложих крушката в задния плафон и резултата е, че сега и той не свети с никаква крушка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GeorgiD 46 #16 Отговорено 25 Април, 2018 Wtf какъв е този диод, плафоноубиец, на кой плафон го сложи ? Сигурен ли си (ако плафона е в купето), че управлението бутоните са ОК ? Ако не са да измериш утечка ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Maximus 11 #17 Отговорено 26 Април, 2018 За бутоните съм сигурен. Пълна мистерия е какво се случва. Разбрах се с електричар другата седмица да я погледне, защото ми скъса нервите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Maximus 11 #18 Отговорено 2 Май, 2018 На 4/24/2018 at 9:38, crown_bg написа: Провери това което Дан-Дан ти е предложил. Иначе има модул, намира се зад модула за бушони в краката, който контрорлира тези осветления. Поне при 7-ма, 6-та, 5-та ген е така, предполагам са спазили техническия дизайн и в 8-ма. Днес разглобихме вратата и няма проблем в нея. Явно е въпросният модул. Как изглежда и къде г/д да го търся около бушоните? Трябва да откача цялата бушониера ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #19 Отговорено 2 Май, 2018 Да. Но за тази операция недей да виниш производителя, защото ако не беше сменял крушките със светодиодни, този проблем нямаше да го имаш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Maximus 11 #20 Отговорено 2 Май, 2018 Не виня абсолютно никого и никъде не съм казал, че производителят е виновен. Просто искам да си разреша проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #21 Отговорено 2 Май, 2018 Преди 1 час, Maximus написа: Днес разглобихме вратата и няма проблем в нея. Явно е въпросният модул. Как изглежда и къде г/д да го търся около бушоните? Трябва да откача цялата бушониера ли? @Maximus На 7-ма ген. трябва да разглобиш бушониерата в краката, и от клипчета които съм гледал се намира зад нея. Трудно се разглабя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Maximus 11 #22 Отговорено 11 Юни, 2018 Такааааа, в събота бях в Бултрако. След 2 часа ровене, не откриха проблем и се хванаха, че виновникът е DRL модула, в което съм почти убеден, че не е. Попитах ги дали има модул, който контролира плафоните и отговорът беше "НЕ". Ако съм искал да я оставя и щели да ревизиритат цялата ел. система за да видят какъв е проблема. Май май ще си карам без плафони. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #23 Отговорено 11 Юни, 2018 (Редактирано) преди 42 минути, Maximus написа: Такааааа, в събота бях в Бултрако. След 2 часа ровене, не откриха проблем и се хванаха, че виновникът е DRL модула, в което съм почти убеден, че не е. Попитах ги дали има модул, който контролира плафоните и отговорът беше "НЕ". Ако съм искал да я оставя и щели да ревизиритат цялата ел. система за да видят какъв е проблема. Май май ще си карам без плафони. @Maximus Естествено, че има такъв модул, той не е само за плафоните, но има, точното му име е MICU (Multiplex Integrated Control Unit), сложна система е това. Ако ДРЛ-а е от кардрл еу, те слагат същите... Редактирано 11 Юни, 2018 от crown_bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Maximus 11 #24 Отговорено 11 Юни, 2018 преди 1 минута, crown_bg написа: @Maximus Естествено, че има такъв модул, той не е само за плафоните, но има, точното му име е MICU (Multiplex Integrated Control Unit), сложна система е това. Ако ДРЛ-а е от кардрл еу, те слагат същите... Точно от тях е. Мислиш, че проблема може да идва от DRL-a ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #25 Отговорено 11 Юни, 2018 Току-що, Maximus написа: Точно от тях е. Мислиш, че проблема може да идва от DRL-a ли? @Maximus Не мисля, знаейки как се връзва, няма как да е от него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #26 Отговорено 20 Юни, 2018 (Редактирано) @Maximus Колега имаш ЛС. Редактирано 20 Юни, 2018 от crown_bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове