Jump to content

Recommended Posts

Колеги помагайте. Колата е тази от ляво.

Късият трим върви в положителна посока (например +12), а дългия LTFT вместо да се качва пада (например -12). Поведението е само при празен ход и то не винаги (да речем в 70% от случаите), като в движение се оправя (тримовете заспиват на +/-3). Това е съпроводено с известно флуктуиране на задната ламбда сонда между 0,100 и 0,800V. Мислех, че е от газовата (течна фаза), но уви прави го и на бензин.

Няма грешки, претрисания, прекъсвания и тн. Колата е обслужена , сменени свещи (иридиеви по книжка).

 

От какво може да е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да преместим в "Алтернативни горива"?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както прецените (къде ще го видят повече разбирачи) , но проблема не е свързан с горивото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Местя, може да не е от горивото, но там има повече запознати.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,проблема е в инсталатора ,не в горивото. Тримовете се инвертират софтуерно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако е от инсталатора, тогава не би ли трябвало поне на бензин да отчита коректно?

 

И ако ги инвертне, тогава няма ли да се получи обратното дългия да отива много на +, а късия да забива на дъното в минус-?

 

Вероятно трябва да се завъртят, но повече изглежда като да се нуждае от настройка.

Редактирано от xaxo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се инвертира само късия трим от софтуера.Прави се точно в тази ситуация.

Въпреки всичко има значение и с какво /с кой протокол се чете трима.

В оригиналния софтуер тримовете са 0,98 богато ...1,05 бедно .Няма отрицателен знак. От там на татък ,кой ,как ги обръща в проценти си е божа работа :).

Най- лесния метод за проверка на тримовете е да се ресетне бензиновия компютър.Късия трим хваща в една посока ,примерно в плюс.След известно време се променя и дългия..да кажем след 2-5 мин.Ако първата промяна е в минус,тримовете са инвертирани.

За К20 знаем ,че не така,но и не всички версии са ми минали през ръцете...... От това следва бъг в софтуера...или инсталационна грешка.Съответно ние няма как да помогнем..

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно наистина , не бях чувал за инвертиране. Обаче като отворя софтуера на газовата и обеднявам сместта, STFT логично си се увеличава в положителна посока, LTFT и той се вдига но слабо (а не трябва ли да е обратно ако трябва да се инвертира).

Иначе използвам приложението EOBD facile, което засега е единственото, което ми вади живи данни през ЕLM327 за широколентовия AFR сензор в mA. Протоколът, който се използва при Accord преди 2011 е ISO 9141 https://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2/honda

 

Мен ми се чини, че някой сензор иска чистене или калибрация, ама кой ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм срещал обърнати тримове само при Фиат.При Хонда не съм срещал,което не означава че няма.

Тук каква е крайната цел?Да се вкарат в определени граници тримовете,или да се се вкарат в определени граници вървенето и разхода?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ivan_pop написа:

Аз съм срещал обърнати тримове само при Фиат.При Хонда не съм срещал,което не означава че няма.

Тук каква е крайната цел?Да се вкарат в определени граници тримовете,или да се се вкарат в определени граници вървенето и разхода?

Вървенето е супер, но градския разход е висок (към 13/100), което според мен е свързано с богатата смес (ниския LTFT) на празен ход. На извъградско обаче нещата са перфектни (9/100). Някъде четох за синдрома "пикаещи инжектори"; може ли когато е на газ пак да капе от бензиновите или помпата се изключва.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, ivan_pop написа:

Аз съм срещал обърнати тримове само при Фиат.При Хонда не съм срещал,което не означава че няма.

Тук каква е крайната цел?Да се вкарат в определени граници тримовете,или да се се вкарат в определени граници вървенето и разхода?

Грешиш.В Хонда протокола няма обърнати тримове. Обръщането става в интерпретацията на ЕОБД протокола,съответно ЕЛМ-а или ГИ на съответния производител.Виж с ланча ,че нямаш знаци +/-.

 

АКо тримовете са макс. +5/-5 % си сигурен ,че се движиш в рамките на бензиновата карта ,като паленето на бензин няма да е много далеч от истината.Това не важи за участъците без фийдбек по картата .Там аз ги правя по усет ,докато получа необходимото ускорение.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Markony написа:

Грешиш.В Хонда протокола няма обърнати тримове. Обръщането става в интерпретацията на ЕОБД протокола,съответно ЕЛМ-а или ГИ на съответния производител.Виж с ланча ,че нямаш знаци +/-.

 

 

Съгласен съм.Ама колегата е споменал,че гледа тримовете през софта на газовата и с ELM!А там не ми е ясно какво се случва в случая!

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×