chovek69 9 #1 Публикувано 14 Април, 2018 Колеги помагайте. Колата е тази от ляво. Късият трим върви в положителна посока (например +12), а дългия LTFT вместо да се качва пада (например -12). Поведението е само при празен ход и то не винаги (да речем в 70% от случаите), като в движение се оправя (тримовете заспиват на +/-3). Това е съпроводено с известно флуктуиране на задната ламбда сонда между 0,100 и 0,800V. Мислех, че е от газовата (течна фаза), но уви прави го и на бензин. Няма грешки, претрисания, прекъсвания и тн. Колата е обслужена , сменени свещи (иридиеви по книжка). От какво може да е ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #2 Отговорено 14 Април, 2018 Да преместим в "Алтернативни горива"? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chovek69 9 #3 Отговорено 14 Април, 2018 Както прецените (къде ще го видят повече разбирачи) , но проблема не е свързан с горивото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #4 Отговорено 16 Април, 2018 Местя, може да не е от горивото, но там има повече запознати. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #5 Отговорено 17 Април, 2018 Да,проблема е в инсталатора ,не в горивото. Тримовете се инвертират софтуерно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 87 #6 Отговорено 17 Април, 2018 (Редактирано) Ако е от инсталатора, тогава не би ли трябвало поне на бензин да отчита коректно? И ако ги инвертне, тогава няма ли да се получи обратното дългия да отива много на +, а късия да забива на дъното в минус-? Вероятно трябва да се завъртят, но повече изглежда като да се нуждае от настройка. Редактирано 17 Април, 2018 от xaxo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #7 Отговорено 17 Април, 2018 Може да се инвертира само късия трим от софтуера.Прави се точно в тази ситуация. Въпреки всичко има значение и с какво /с кой протокол се чете трима. В оригиналния софтуер тримовете са 0,98 богато ...1,05 бедно .Няма отрицателен знак. От там на татък ,кой ,как ги обръща в проценти си е божа работа :). Най- лесния метод за проверка на тримовете е да се ресетне бензиновия компютър.Късия трим хваща в една посока ,примерно в плюс.След известно време се променя и дългия..да кажем след 2-5 мин.Ако първата промяна е в минус,тримовете са инвертирани. За К20 знаем ,че не така,но и не всички версии са ми минали през ръцете...... От това следва бъг в софтуера...или инсталационна грешка.Съответно ние няма как да помогнем.. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chovek69 9 #8 Отговорено 17 Април, 2018 Интересно наистина , не бях чувал за инвертиране. Обаче като отворя софтуера на газовата и обеднявам сместта, STFT логично си се увеличава в положителна посока, LTFT и той се вдига но слабо (а не трябва ли да е обратно ако трябва да се инвертира). Иначе използвам приложението EOBD facile, което засега е единственото, което ми вади живи данни през ЕLM327 за широколентовия AFR сензор в mA. Протоколът, който се използва при Accord преди 2011 е ISO 9141 https://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2/honda Мен ми се чини, че някой сензор иска чистене или калибрация, ама кой ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_pop 64 #9 Отговорено 17 Април, 2018 Аз съм срещал обърнати тримове само при Фиат.При Хонда не съм срещал,което не означава че няма. Тук каква е крайната цел?Да се вкарат в определени граници тримовете,или да се се вкарат в определени граници вървенето и разхода? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chovek69 9 #10 Отговорено 17 Април, 2018 Преди 1 час, ivan_pop написа: Аз съм срещал обърнати тримове само при Фиат.При Хонда не съм срещал,което не означава че няма. Тук каква е крайната цел?Да се вкарат в определени граници тримовете,или да се се вкарат в определени граници вървенето и разхода? Вървенето е супер, но градския разход е висок (към 13/100), което според мен е свързано с богатата смес (ниския LTFT) на празен ход. На извъградско обаче нещата са перфектни (9/100). Някъде четох за синдрома "пикаещи инжектори"; може ли когато е на газ пак да капе от бензиновите или помпата се изключва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #11 Отговорено 18 Април, 2018 Преди 16 часа, ivan_pop написа: Аз съм срещал обърнати тримове само при Фиат.При Хонда не съм срещал,което не означава че няма. Тук каква е крайната цел?Да се вкарат в определени граници тримовете,или да се се вкарат в определени граници вървенето и разхода? Грешиш.В Хонда протокола няма обърнати тримове. Обръщането става в интерпретацията на ЕОБД протокола,съответно ЕЛМ-а или ГИ на съответния производител.Виж с ланча ,че нямаш знаци +/-. АКо тримовете са макс. +5/-5 % си сигурен ,че се движиш в рамките на бензиновата карта ,като паленето на бензин няма да е много далеч от истината.Това не важи за участъците без фийдбек по картата .Там аз ги правя по усет ,докато получа необходимото ускорение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_pop 64 #12 Отговорено 18 Април, 2018 Преди 6 часа, Markony написа: Грешиш.В Хонда протокола няма обърнати тримове. Обръщането става в интерпретацията на ЕОБД протокола,съответно ЕЛМ-а или ГИ на съответния производител.Виж с ланча ,че нямаш знаци +/-. Съгласен съм.Ама колегата е споменал,че гледа тримовете през софта на газовата и с ELM!А там не ми е ясно какво се случва в случая! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове