Jump to content
ogi28b

РЪКОВОДСТВО - Как да си направим LED-мигачи без допълнителни товарни резистори

Recommended Posts

Винаги белият лед (този без цвят),ще свети една идея по силно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Акорд 8 осветителното тяло на задния мигач е така конструирано, че лампата трябва да свети освен на страни към рефлектора и в същото време напред директно към стъклото. Самото стъкло е релефно като на морски фар (някакъв вид оптична леща се води това) и когато светлината преминава през него яркостта и се увеличава. Обикновенните диоди на OSRAM светят само настрани а премиумите и напред, затова се надявам с премиума нещата да се получат въпреки значително малкия светлинен интензитет точно на оранжевите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера пробвах с премиум серията на Osram. За жалост въпреки, че светят доста по силно от обикновените на същата марка. Светлината остава значително по слаба от тази на оригиналните крушки. Светлината от лампата с нажежаема жичка изпълва целия мигач. А при светодиода остават тъмни сектори, което определено не ми харесва. Иначе "отсечеността" с която светват и изгасват диодите се вижда и с невъоръжено око и определено изглежда много по добре от "инертността" на обикновената лампа. Така, че на този етап "замразявам" проекта до момента в който на пазара се появят диоди които максимално да се доближат до интензитета и насочеността на светлината на оригиналните крушки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В Алито има доста силни лампи, някои от които работят на над 200 милиампера ток, което дава много ярка светлина. Обикновено LED лампи в бял цвят дават същата или съизмерима светлина при ток около 1 / 12 до 1 / 10 част от този на лампа с жичка (при нея е около 1.8 А). За съжаление нагряването е значително и при продължителна работа (например аварийни светлини) може да се очакват изненади, все пак са китайци. 

 

Сега поръчах едни бяло + жълто, при които и двата цвята са на 240 милиампера. Ограничих жълтото до 160, а бялото - до 80 мА. Бих казал, че свети задоволително. Жълтото е доста по-ярко от Осрамчетата. 

 

Според мен мигачът не трябва да е като прожектор. Личното ми мнение е, че с обикновената серия на Осрам се вижда лошо само когато е директно огрян от слънце. В такива случаи обаче доста коли страдат от това. Ако няма пряка светлина върху него, е допустимо зле. На Акорд 7, обаче. Сега ще кача един клип на тия новите. От тях ще спретна нещо като светлини за през деня, вместо фарове. 

 

 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,тествах преработката на релето на Mazda 323 F Sportive и действа перфектно. Отне ми около 30 минути от свалянето до качването на релето. Имах под ръка резистор 1W 2 Om и всичко е точно.

Благодарности за темата и труда на колегата, успех на всички останали!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С такъв резистор, максималният ток през лампите (всяка поотделно) не трябва да е повече от 220-230 милиампера, защото като добавиш и LED мигачи в огледалата или на калника, общият ток през резистора минава над 1 А. Ако включиш аварийни светлини, токът общо през цялата верига може да надвиши максималната способност на резистора да разсейва топлина и да изгори самият той. Ако не ти представлява трудност - сложи още един, същия, успоредно на първия (не последователно!!!). Това е само за застраховка. 

 

Моля, ако използваш темата или части от нея в други автофоруми, да направиш препратка към www.hondabg.com

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Да се похваля, че в рамките на 2 дена изпълних цялата процедура.
Първия ден поръчах ледовете и демонтирах модула за мигачите, но с 300 зора, в резултат на което счупих едната щипка, но все тая с нея или без нея.
В чест на истината, изгледах 5 или 6 клипчета как хората сменят това реле и точно в момента, който тръгват да посягат да го вадят и клипа прескача на вече извадено реле - бая зор ще са видяли и те...

Втория ден сутринта пристигнаха двата комплекта ледове (2х2), но за мое разочарование, единия дойде с отворен "блистер" и съответно бяха с пукнати пластмасови корпуси (НЕ ПАЗАРУВАЙТЕ от autopro.bg). Говоря за OSRAM-а, който ogi28b е купил. За щастие работят, а корпуса си е просто крехък и смотан. Още при натискане да се вкара LED-а в цокъла и се появяват пукнатини, дори на здравите бройки. Просто кофти дизайн, кофти материал, но веднъж сложени в стоповете/фаровете, не се вижат тези глупости.

Разглобяването на модула беше елементарно, разпояването и запояването също толкова - даже и аз от комет си напазарих резисторите, поради близост :)

И така до момента на монтажа на самите светлини... Стоповете са елементарни, вадиш капачките в багажника, въртиш, дърпаш, заменяш, връщаш и заспива. Фаровете обаче са върха на теснотията, този до акумулатора беше една идея по-лесно, но другия се наложи с по-дълги клещи да стисна цокъла за да имам по-добър захват, иначе си наранявам ръката.

За щастие светлините запазват честотата си на мигане дори и при липсваща/неработеща светлина, което е добре - поне за мене.

Обаче ефекта с по-слабата светлина определено се забеляза, но пък вечерно време си е окей.

Може би в един момент ще обмислям да ги заменя с по-силни, но не ми се експериментира, предпочитам на сигурно да закупя някой изпробван вече модел.

Да не говорим, че най-вероятно замяната с друг модел има вероятност да е с връзана и със замяна на резистора в релето с по-подходящ.

 

Благодаря за подробното ръководство! Не останаха светлини с жички в тази кола, освен на сенника :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.04.2018 г. at 9:53, DAN_DAN написа:

Колега Ogi28b,

 

  Адмирации за невероятната тема, вдъхновен от която реших да осъществя проекта и на моя автомобил, Акорд 8. Но искам да отбележа тук в темата, че срещнах незначителна трудност която при Акорд 7 може би не съществува. Става въпрос за това, че въпросните лампи, Osram LEDriving, модел 7705 YE, имат едни чопчета на цокъла си които не позволяват на крушката да влезе във фасунката. На първата ти снимка на въпросните лампи, от страната на червената точка се вижда едно широко триъгълниче. На фасунката има канал в който това удебеление трябва да влезе, но канала е по тесен и не позволява да се набута лампата във фасунката. Тъй като отдавна на третия стоп и на светлината за заден ход съм с такива диоди, само, че бели. Там проблеми няма, защото фасунките са с по широки канали и лампите пасват идеално. Също така искам да отбележа, че не могат да се разменят фасунките на третия стоп и на мигачите, защото буксите им са различни. Та това което ще направя е да изпиля малко тези удебеления, така, че да мога да вкарам лампата във фасунката. Другото което ми направи впечатление е, че сякаш с диода мигача свети по слабо. Но това може да се дължи на факта, че при пробата не можах да докарам крушката на фокус.

След като осъществя проекта ще пиша как е станало.

Здравей

Как си ги монтирал тези ледове? С резистори ли или са със вградени резистори?

 

Това, което е описал колегата ОГИ на Акорд 8 не може да се направи доколкото четох по чужди форуми защото няма реле - превключването е някъде електронно из компютрите - бях гледал схеми. Ако греша ще се радвам да ме опровергаете.

 

Аз съм купил резистори и за стоповете и за мигачите, но нещо не ми харесва идеята с резистори.

На габаритите (отпред и отзад) и на задния ход съм с ледове, но там грешки не дава.

На дългите също съм с ЛЕД.

 

На стоповете дава грешка ако няма товар, а на мигачите ако всички са ледове почва да мига бързо.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагоре стана въпрос, че Osram-ките са слабички, поне тези, които използвам аз. Ето сравнение между тях (в десния мигач) и едни по-силни, които светят както трябва (в левия мигач):

 

Capture.thumb.PNG.f3f40136d80039e224e4842144e87c0a.PNG

 

Въпросните са тези (линк в снимката):

 

HTB1bWHTA7SWBuNjSszdq6zeSpXaX.jpg

 

При тези лампи, тъй като са в комбинация с LED-дневни + мигач за отпред, използваният резистор за преработване на релето за мигачи е:

 

0.47 Ом / 1 ват. 

 

Засега тези са единствените, които съм пробвал, които влизат нормално отзад.

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление и тези не държат много.
Чупят се пластините някъде вътре в тялото, където е електрониката - от вибрации и друсане.

Бях с Осрам Премиум, смених 2 различни скъпи китаеца, и се върнах на Осрам Премиум.

Относно стандартната версия на Осрам - точно тази пъпчица се "скъсява" с макетно ножче и всичко заспива, а Премиума, е просто Премиум отвсякъде, щракването на цокъла, стабилността при вибрации и т.н.

Като чета, май е станало практика вече да няма реле за мигачите, ами да ги местят в МИКУ модула, което в тъпо.
Тоя модул е непоправим и се сменя само с нов, и това какъв е зависи от оборудването на автомобила, т.е. не става от всеки екземпляр.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, жалко! Дано пък да имам късмет, кой знае... Днес пристигнаха и моите, като веднага бяха монтирани и разликата спрямо Осрамката е наистина сериозна. По-горе има снимка на комби каква е разликата, качвам една и на седана как изглежда (фейслифт, не знам дали има разлика с преди фейсллифт). Не съм ги мерил на какъв ток работят, но по спомен отпреди време - беше нещо към 250 - 300 мА

 

В самата фасунга влязоха безпроблемно и стегнато (както и Осрамката), но вътре в отвора на мигача влязоха с малко натиск, явно са твърде дълги дори и тези, и малко опират в жълтия плексиглас. Но пък светят... "един път"! На цвят са ярко-оранжеви, а Осрамката си е жълта, та жълта. Имат изправител, т.е. както и да бъдат сложени - все ще светнат. 

 

Наложи се да подменя резистора в релето, защото се получи това, за което бях писал назад в темата - при по-мощни лампи заради по-големия ток през резистора, в него се отделя повече топлина. След няколко минути работа имаше затопляне на корпуса на релето. Досега с по-слабите лампи бях с резистор 0.47 Ома + 0.63 ома последователно, а сега махнах големия и остана само този от 0.47. Така вече няма затопляне на релето. 

 


IMG_20200114_183157.thumb.jpg.5940081232d35706891cddc0f0441dda.jpg

 

IMG_20200114_183127.thumb.jpg.7b363175634397fc5cd99c6f0a8da42b.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че твоите са с две светлини, или така се е получило от светкавицата...и все пак не помня дали ги изхвърлих или не, но ще ги потърся и ако ги намеря ще ти донеса една в Неделя, ако ти се занимава да я отвориш...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателната статия.

Аз сложих на моя Golf 3 4 такъв тип крушки, като замених телчето в релето с резистор 1 Ohm, 1 W и всичко работи перфектно. Много се радвам, че няма да се занимавам с товарни ресистори и дупки по колата.


Благодаря отново!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...