libengazi 11 #1 Публикувано 25 Март, 2018 (Редактирано) Здравейте, Колата ми е Stream 1.7 , но знам, че спирачките отзад са същите като на някои Civic 7-ма. Днес се появи проблем със задните накладки, който трябва спешно да разреша. Прибирайки се от Рилски езера към София на Княжево изведнъж отдясно при спиране се появи ужасно стържене, което ме узадачи, защото сменях задни накладки преди по-малко от 10000км. След като се прибрах пред блока, видях, че от видимата външна страна накладката е на нула - свалих гумата и спирачнич апарат , след което и самите накладки - и съвсем се ококорих, защото установих, че на външната накладка "феродо" частта се беше отчупила и металната част е трила диска (вижте снимките # 3,4,5 - вътрешната е 9-10 мм и има още страничен наклон). Сега към въпроса - има ли начин да върна буталото в нулева позиция без да "блийдвам" спирачките? Гледах клипчета в нета, за някои акорди и сивик - на буталото има образно казано + , който се навива по часовниковата стрелка и така се прибира, в моя случай буталото е като цилиндър и се чудя как мога да го прибера? Апарата е Nissin(моля вижте снимките # 1,2, едната е от нета където се вижда как изглежда буталото, защото забравих да го снимам). Ще съм много благодарен ако някой сподели как да се справя с проблема, защото колата е пред блока и не мога да я мръдна(принципно я обслужвам и сервизирам при Слави), но в случая ще ми се наложи да се справя сам, а ми трябва за следващия уикенд... Също така ще бъде супер ако препоръчате някакви читави накладки с ясен произход, които да си купя в София. Купих си предни дискове и накладки TRW от Autodoc, но сега няма време за поръчки, задните(Pagid) бяха подарък от колега и тази марка вече не съществува за мен. Поздрави, Любо Редактирано 25 Март, 2018 от libengazi Правописна грешка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Setfan 38 #2 Отговорено 25 Март, 2018 (Редактирано) Гадна работа, ако само прибереш буталата, няма нужда да обезвъздушаваш. След като сглобиш, напомпваш няколко пъти за да се уплътнят към диска преди да подкараш. За прибирането някой друг да подскаже, аз не знам. Марка накладки... слагай ТРВ, щом си доволен, ама иначе диска не изглежа добре. Слагал съм евтини накладки Феродо и Делфи и не съм имал оплаквания, освен, че Феродо скърцаха при спиране. Сега отзад съм с Eicher и съм доволен. Редактирано 25 Март, 2018 от Setfan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
libengazi 11 #3 Отговорено 25 Март, 2018 преди 24 минути, Setfan написа: Гадна работа, ако само прибереш буталата, няма нужда да обезвъздушаваш. След като сглобиш, напомпваш няколко пъти за да се уплътнят към диска преди да подкараш. За прибирането някой друг да подскаже, аз не знам. Марка накладки... слагай ТРВ, щом си доволен, ама иначе диска не изглежа добре. Слагал съм евтини накладки Феродо и Делфи и не съм имал оплаквания, освен, че Феродо скърцаха при спиране. Сега отзад съм с Eicher и съм доволен. Здрасти, мерси за отговора Мисля, че намерих решение как да върна буталото в "нулева позиция" - на това видео апарата е от същия тип, но с две бутала. Интересната част започва на 11:30 Ако някой има други идеи ще съм много благодарен да ги сподели, защото такава клампа имам, но много малка и едва ли ще ми свърши работа, но ако няма друг вариант ще си купя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Setfan 38 #4 Отговорено 25 Март, 2018 (Редактирано) Да слагаш стара накладка за по-добра повърхност пък и за предпазване . Става и с големи клещи, като на този клип (6:30). Искай от някой комшия на заем... Редактирано 25 Март, 2018 от Setfan 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #5 Отговорено 25 Март, 2018 (Редактирано) Преди 3 часа, libengazi написа: но знам, че спирачките отзад са същите като на някои Civic 7-ма. Днес се появи проблем със задните накладки, който трябва спешно да разреша Мисля, че заради ръчната спирачка буталото на задния спирачен цилиндър се прибира само с навиване по часовниковата стрелка. Никога само с натискане! Редактирано 25 Март, 2018 от emod 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
libengazi 11 #6 Отговорено 25 Март, 2018 преди 7 минути, emod написа: Мисля, че заради ръчната спирачка буталото на задния спирачен цилиндър се прибира само с навиване по часовниковата стрелка. Никога само с натискане! Здравей, мерси за отговора. Имаш ли идея как бутало от този тип може да се навие? Не искам да допускам грешки особено, когато се отнася до спирачки, но някакси не си представям как ще се навие този цилиндър. И на двете видеа(по-горе), които са с Nissin апарати от подобен тип прибират буталата само с натиск. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Setfan 38 #7 Отговорено 25 Март, 2018 Колегата, казва, че няма каналчета за въртене... аз си казвам, че не знам. На сивика със сигурност е с въртене прибирането. Иначе на старака кола (Октавиа) съм пробвал само със стискане и нестава. И 1 мм не помръднаха . После майстора ми се смя като му разказвах, ама бях решил да пробвам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #8 Отговорено 25 Март, 2018 Струва ми се, че и на двете видеа се вижда преден спирачен апарат. Истината е, че и при Хонда има задни спирачни апарати, буталата на които могат да се прибират само с натискане. Не съм сигурен обаче дали Ниссин са такива, затова ти обърнах внимание. Пробвай внимателно да го натиснеш по начина от видеото на Setfan. Ако се прибира само с натискане ще подаде лесно. Ще го усетиш. Ако не се прибира с натискане няма да мръдне дори и при по-голямо упражнено усилие. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #9 Отговорено 25 Март, 2018 На моята седма ,като сменях задните накладки ,навивах буталото ,но сложих маркуч на щуцера за обезвъздушаване и отпусках леко с ключа щуцера ,за да изпуска течност,иначе не мърда буталото ,явно като се навива и избутва течност,която трябва да се изведе някъде -от щуцера примерно .Отвий преди това капачето на резервоара за спир .течност ,за да компенсира колкото трябва при изпускането ако стане повече . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #10 Отговорено 25 Март, 2018 (Редактирано) Това, дали буталото се навива или не - зависи от начина на осъществяване на действието на ръчната спирачка. Поразрових се и ако се водим по схемата на задните ти спирачки (снимката е от руски service manual на Stream), то при теб само се натиска: П.С. Коригирах картинката, че я бях объркал в бързината. Когато се навива, схемата е друга. Например при мен: Редактирано 25 Март, 2018 от emod 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
libengazi 11 #11 Отговорено 25 Март, 2018 преди 6 минути, borko 30 написа: На моята седма ,като сменях задните накладки ,навивах буталото ,но сложих маркуч на щуцера за обезвъздушаване и отпусках леко с ключа щуцера ,за да изпуска течност,иначе не мърда буталото ,явно като се навива и избутва течност,която трябва да се изведе някъде -от щуцера примерно .Отвий преди това капачето на резервоара за спир .течност ,за да компенсира колкото трябва при изпускането ако стане повече . На едно видео обясниха, че трябва да се отвори само капачето на резервоара за спирачната течност и при натискането или навиването в зависимост от типа апарат течността се връща обратно по системата. Не знам колко е възможно това, защото не съм запознат кой знае колко с устройството на спирачната система. Честно казано това, което ти обясняваш звучи по-правдоподобно - има ли опасност да вкарам въздух в системата по този начин? Ще си купя такава G-образна скоба и с нея ще притисна, така или иначе ще влиза в употреба и за други неща Някой има ли идея къде в София мога да намеря във физически магазин накладки с доказан произход(без Бултрако)? Принципно хич нямам вяра и вече си поръчвам масло, филтри и всякакви части от Англия или Германия, но сега случая го изисква. Мерси още веднъж на всички за помощта Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #12 Отговорено 25 Март, 2018 Намери нещо за завиване на буталото от подръчните ти материали -като разхлабиш щуцера лесно върви .Не мисля че ще влезе въздух в системата по този метод . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #13 Отговорено 26 Март, 2018 "emod" ти е отговорил как става, то и се подразбира, че не се прибира с въртене щом, няма каналите за това. За прибиране на бутало съм ползвал тръбен ключ с дълги челюсти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
libengazi 11 #14 Отговорено 26 Март, 2018 (Редактирано) Ок, ясно как ще прибера буталото, поръчах накладки и ще отида да взема и скоба. Поръчах тези накладки от autoprofi.bg , някой поръчвал ли е оттам и има ли идея колко е вероятно да са истински(в нета има положителни отзиви за тази фирма)? Чудя се дали мога да подобря състоянието на диска, като сложа примерно на дървено трупче шкурка и въртя диска? Знам, че правилния начин е да се закара на стругар, но няма кога да се случи. На следваща смяна на накладки ще сменя и дисковете. Редактирано 26 Март, 2018 от libengazi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #15 Отговорено 26 Март, 2018 На стругар диска може да стане много по- зле, накладката ще го оправи по-добре, и той нея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #16 Отговорено 26 Март, 2018 Карай и не се притеснявай! Диска ще се оправи! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
libengazi 11 #17 Отговорено 27 Март, 2018 Получих накладките, изглеждат опаковани като предните, които си поръчах от Германия. Прилагам снимки и ако някой може да изкаже мнение доколко са истински нека пише 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #18 Отговорено 27 Март, 2018 Екстра са си, даже и пластини има. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
libengazi 11 #19 Отговорено 1 Април, 2018 (Редактирано) Мерси още веднъж на всички за съветите Вчера смених накладките, като използвах Stanley скобата за прибиране на буталата. Преди да сложа накладките, зашлайфах увредения диск със шкурки 80,120 и 180. Използвах плоско дървено трупче, на което слагах шкурките и въртях диска - успях да сваля всички метални налепи от диска и останаха само няколко “по-дълбоки” деруги. Колата спира добре, няма скърцане или вибрации. Мисля да отида на мястото, където си правя техническия преглед и да проверим спирачките отзад дали се държат нормално. На следващата смяна на накладки направо ще подменя и дисковете с нови, но засега мисля, че проблема е решен Редактирано 1 Април, 2018 от libengazi 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове