ACID BURN 235 #1 Публикувано 7 Февруари, 2018 Здравейте! Ще сменям фабричните си амортисьори на сивика си с амортисьори от типа "койлоувър". Какво търся от амортисьорите : 1. Настройка на скоростта на връщане - на едни места го виждам като твърдост, но всъщност би трябвало да е и двете. 2. Настройка на височината - колата няма да се сваля сериозно. Нужно ми е максимум 3 см. сваляне на колата. По-скоро ефекта който търся е преразпределение на тежестта на колата и разбира се оптимизирането на автомобила за важните за мен характеристики. Целта не е оптична. Колата ще се подготвя за каране на писта. 3. Ход - Не търся амортисьор, който ще ми даде 2 см ход на окачването и това е. Търся най-меката возия, която ще ми даде най-голямото механично сцепление без обаче да се обръщам в завоите. Бюджета е около 1000 лв. Разглеждах различни марки Тейн, кони, билщейн и тн., но като цяло съм объркан и не знам към коя марка да се насоча. Не ме интересува марката. Важни са критериите по-горе. Какви ще са опциите за обслужване на амортесьорите? Би трябвало да се сменя маслото на демпферите периодиочно. Ще съм благодарен на ОПИТНИТЕ по този въпрос колеги! П.П.: колата е Ej9 Civic. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 54 #2 Отговорено 7 Февруари, 2018 Защо ти е мека возия, като ще я подготвяш за писта. Няма как хем да вози меко, хем да е за писта. Компромисният вариант за амортИсьор са си стоковите. Преразпределение на тежестта на автомобила няма как да стане с амортисьори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #3 Отговорено 7 Февруари, 2018 (Редактирано) Бюджета ми е около 1000-те лева като ако си заслужава бих дал малко отгоре. В този бюджет включваме и доставката. Пружините или 10кг/мм отпред и 8 кг/мм отзад, или 8 на 6. Но това е, че все още нямам навъртяни тестови километри на писта и не знам как ще се чувствам с толкова меки пружини. Твърдостта мога да я коригирам до някаква степен, но не в големи граници. Тук търся мнение на хората, които са карали на писта и могат да ме насочат към избор на пружинна константа. Колата ще се ползва и в ежедневието и под това имам предвид планинските пътища. За тях ми трябва ход на окачването. Така или иначе пистите ни не са писти, а и принципно предпочитам по-мекото окачване. Предложените амортисьори ми харесват, но не разбирам как се настройва силата на смекчаването/ скоростта на връщане? Към господин Тцонев - Меко окачване не може да даде добро представяне на автомобил в завои. Причините са няколко. В описанието съм написал възможно най-мекото окачване, което ще даде най-доброто механично сцепление. Темата е дълга. По отношение на разпределението на тежестта - височината на окачването влия е на разпределението на тежестта на всяка една от 4-те гуми. Екстремен случай ще ви дам - ако автомобила ви има проблем с преден ляво амортисьор и той е сгънат до такава степен, че калника ви опира в гумата според вас какво ще бъде натоварването върху предна лява гума? Редактирано 7 Февруари, 2018 от ACID BURN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dzatara 8 #4 Отговорено 8 Февруари, 2018 Новите вероятно са много добри но аз сложих втора употрба с японски букви и сега вози като мерцедес Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #5 Отговорено 8 Февруари, 2018 Джапанезе ти на писта карал леси еле неси ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Assassin 28 #6 Отговорено 9 Февруари, 2018 Преди 11 часа, Japanese fever написа: Не съм карал още. Какво общо има това дали КОНИ-то са коиловъри? Ти карал ли си с КОНИ на Ground Control? Значи ако кажем че като почна да пишеш глупости първо си бил на 16, сега поне трябва да си на 19-20... и би трябвало да можеш да осмисляш това което пишеш, и не да се репчиш на хората дето правят автомобили.. ама, може и по-малък да си бил.... Иначе, от опит с мойта кочина, Жълтото Кони с Ейбах пружини е окей за турист (такъв като мен който не може да кара) на писта, но ако искаш да гониш истинско пилотиране и бързи времена на пистата минаваш на БеЦе-та и КВ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #7 Отговорено 9 Февруари, 2018 Колеги най-малко искам да се дърляте за тъпни. Bc и KW казваш. За тези настройки, които търся какви пари ще излезне горе долу. Начи аз казвам 1000, но може да дам и повече стига да си заслужава и да е качествено. Като почна да карам на писта разбира се, че няма да натискам здраво, но имам опит в карането. За мекотата да се уточня. Не търся да ми е меко на гъза търся механично сцепление. Това значи ход на окачването и поемане на неравностите, които могат да развалят баланса на автомобил в различни ситуации. Това обаче с възможно най-малкото накланяне. Разбира се че возията няма да е като на луксозен автомобил не търся и това. Не търся и комфорт. Търся добра работа на окачването, която да позволи добра работа на гумите и на автомобила като цяло. За да изчистя картинка още повече. В бъдеще време ще се добавят и носачи с променлива ефективна дължина. Целта е корекция на геометрията на окачването както и търсене на подобрение в работата на амортисьорите. Тейн ги гледах миналата година по едно време бях намерил за около 450 паунда с още 50 70 паунда доставка такива каквито търся ама сега нещо изчезнаха. А настройването на твърдостта ми е важно, както височината и хода на окачването. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #8 Отговорено 9 Февруари, 2018 (Редактирано) ..... БЦ и Кв то са си цифра,последното мисля че стъпва около 2.5 к Както казах жълтото кони е нискобюджетния вариант с комбинация от пружини,става за писта, тествано но .... Редактирано 9 Февруари, 2018 от AMD 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #9 Отговорено 9 Февруари, 2018 (Редактирано) А под пружини какво имаш предвид стандартни пружини или такива от типа на койлоувъра. Те и двете са пружини де, но едните могат да се настройват. 12кг/мм спрямо 6 не е ли съществена разлика? Говорим за двойно по-голяма пружинна константа. Да кажем, че мога да преглътна настройването по височина, но е важно колата да е сравнително висока и да има настройване на демпферите. Макарче както казах т'ва е някъв компромис, който ще приема в краен случай. А всъщност под комбинация от пружини говориш да си купя примерно два комплекта пружини за отпред и отзад с различни константи и да ги сменям за ежедневно и за пистово каране? Това е много добра идея междувпрочем. 2,5 бона за амортисьори си е малко множко. Джапанийз - стаб. щанга е фактор определено, но не е единствен. Искам да благодаря на всички ви за отговорите и мненията. От 1 година кажи речи търся нещо подходящо за мен и като цяло не мога да се спра на нещо дето да ми харесва. Редактирано 9 Февруари, 2018 от ACID BURN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #10 Отговорено 9 Февруари, 2018 Да,обикновенни пружини. Разликата в кг е ,че първо си бях поръчал 12 ки за отпред,после 6 ци ,като последните не съм ги тествал ,само ежедневно каране. Масово пружините"спортните" или понижаващите са около 6 кг предни и 1.5 до 2 задни. Аз си разменях директно амортисьорите зимен вариант стокови пружини и амортисьори и летни конитата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #11 Отговорено 9 Февруари, 2018 А за това жълто кони предполагам, че в сайта им ще намеря спецификации и въобще да се запозная с него. Като каза понижаващи да не се окаже, че ще я смъкна колата с 6 санта, щото това не ми е целта. С 12-ките как се чувстваш в колата? Поема ли неравностите колата? Обобщено да разбирам, че за 1000-1500 лв амортисьори такива каквито искам не мога да си намеря? Не и нови? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #12 Отговорено 9 Февруари, 2018 Еми 12 ките на пистата са ок,за ежедневно се свиква стига да не е много неравен пътя. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #13 Отговорено 9 Февруари, 2018 Дебели стабилизиращи щанги на този етап не обмислям. За съжаление в България писта, която да отговаря на определението писта не съществува все още. Калояново ми изглежда с лоша настилка и твърдите щанги и окачване няма да са ми от полза. Просто окачването трябва да е по-меко. На този етап искам окачване, което да ми позволи да се уча и съответно да надграждам заедно с уменията си. Затова търся койлоувъри затова търся настройка на твърдостта. АМД - какви са цените на по-меките пружини? 12 си карал отпред, а отзад? По-късите пружини по-лесни ли са за демонтаж и монтаж? В смисъл имат ли това напрежение, което имат фабричните примерно? Това жълто кони настройват ли се демпферите? Джапанийз - видях поста ти. Знам английски. Вероятно ще им пиша. Този комплект до колкото разбирам на граунд контрол демпферите настройват ли се? Тоест евентуално спецификации за тези амортисьори мога да намеря от линковете по-горе? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #14 Отговорено 9 Февруари, 2018 Видях, че комплекта на граунд контрол е около 1150 долара. Което значи още около 150 за доставка сигурно, ако не и повече. което значи грубо 2 бона. Тоест не става. Освен ако не намеря нещо в ибей втора ръка без въобще да имам гаранции. За стаб. щанги мнооого назад във времето съм се запознал. Аз исках да слагам 26 мм отпред и 22 отзад, но не мисля че тази конфигурация ще ми върши работа за България. Може би за нюрбургринг да, но докато стигна до това ниво и си уточня колата и стана уверен толкова за нюрбургринг бая гориво ще отиде... Затова съм се спрял на малките диаметри. Иначе няма как да не се втвърди окачването с дебели щанги. Направо вероятно няма да се усети, но в завоите... Добре, значи така като гледам възможностите ми за ново окачване са обикновени пружини с "жълто кони" или да търся нещо втора ръка, което нещо не ми допада като идея... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #15 Отговорено 11 Февруари, 2018 Добре от това, което виждам избора ми по-скоро бие към стандартни пружини, но с регулируеми демпфери. По-точно това така наречено жълто кони с "айбах" пружини. В интернет с бегло гледане цените са около 550-600 паунда. Въпросите ми: 1. Има ли някакви други възможности за койлоувъри? Тези китайски койлоувъри не ми изглеждат читави. Начина, по който се монтират най-малкото не е добре. 2. Пружините на "айбах" скъсени ли са? Колко свалят колата и имам ли някакви опции за тях? Пружинна константа както и дължина? 3. Място от където мога да ги намеря по-евтино и съответно мога да избера подходящите пружини за мен? 4. Варианта 10 кг/мм и 2 кг/мм как ви се струва? В интернет бегло съм гледал, че се препоръчва 8 отпред и 6 отзад. Давам тази комбинация на база на колегата АМД. 5. Не се ли получава много голяма разлика в твърдостите на пружините отпред и отзад? Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #16 Отговорено 12 Февруари, 2018 Еми това е добре, благодаря. Аз търся нови депфери с пружини сиреч нови амортесьори. Втора ръка не мисля, че ще намеря читави депфери. А пък искам нещо, с което да съм сигурен, че няма да имам проблеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WingMan 164 #17 Отговорено 13 Февруари, 2018 Не мисля , че ще влезеш в 1000 лв за това което търсиш ако е ново. Ново KONI Sport + пружини е към 1200 лв. Това е модела - 1140-7361 читавите койловъри почват от там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #18 Отговорено 10 Март, 2018 СТ ги гледах тези дни. Успях да намеря готов комплект пружини с жълто кони за 500 паунда, ако не се лъжа. Както казах готов съм да жертвам липсата на настройване по височина, но тази за твърдостта не. Най-вече, че ако се ходи на писти като тази в Серес конфигурацията е различна. Във височина няма да имам толкова проблем, колкото в настройването на демпферите. Сега ми излезнаха малко разходи и това търсене е на заден план. Имам и проблеми със задното окачване и като цяло засега само проучвам. Тора разбира се не значи, че не се инстересувам по тая тема. Иначе дочувам, че Калояново е вече с изцяло нова настилка. Не знам дали е вярно това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PetioHonda 106 #19 Отговорено 30 Март, 2018 Аз не съм от опитните, но от мнение събирано от четене в чуждите форуми. Фаворит е Meister R zeta (около 700 паунда) и 6two1 yellowspeed (около 800). Можеш да ги погледнеш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове