Jump to content
therules

Hr-V D16W1 няма оправия

Recommended Posts

Здравейте. Имам HONDA HR-V  три врати само с предно предаване, двигателя е D16W1, вече почти три години. Има газова уредба Bardolini някаква си там. Миналото лято в баирите на магистрала Хемус започна да сгрява. Сменях термостат, гледах за течове и стигнах до извода, че ще правя мотор. След отваряне на мотора, и преглед на гарнитурата не се установяват проблеми от там. Нося главата за проверка, шлайф и т.н. Вземам главата , като шлайфиста казва много е свежа, няма нагари , няма простотии, оказва се с много износени водачи на клапаните. Сменят и правят каквото трябва. Затварям главата както си трябва и започва сага с горене на масло и си казвам ясно, опекъл съм сегментите, не че не мислех да ги сменям но си викам може пък да са си добре. Отваря се пак , сменят се сегменти и биелни лагери. Затваря се и почвам разработка. Сипвам масло 5W30 някакво си което ще карам само 2000 километра да сработят сегментите. Сутрин паля и чакам колата да сгрее, не вдигам повече от 3000 оборота без значение на коя скорост, и така 2000 километра, безгрижно. Минава тази разработка и се почва олигофренията.   Магистрала Хемус, 3500 - 4500 оборота, и във Враца установявам че преливното казанче е пълно и е изхвърлила от антифриза. Не пипам нищо, до сутринта. Казанчето останало пълно в радиатора ниско нивото, викам ясно капачка. Сменям капачката същия ден никаква промяна. Случайно отривам една много малка дупчица на долния мъркуч на радиатора точно до скобата на термостата. Режа маркуча и надявам пак. Живея с надеждата че проблема е решен. Но нищо като подобно. На връщане към София, в баирите гледам живи данни 105 градуса и едва тогава пуска перка, онемях. Обвиних шалтера на перката и термостата. Сменям ги с нови на FAE 95-88 гряадуса шалтер и някакъв термостат на 82 градуса щото нямат 78, За всеки случаи сменям пак капачка, на Калористат 1.1 както си трябва, и щото съм побъркан, купувам и нов алуминиев радиатор та и той е нов. Вече на живи данни държи 88 градуса, само при мега натоварен двигател стига 97 и бързо пада на 89-90 градуса. В София проверка, казанчето пълно и изхвърлил от течността. Чакам пак сутринта без да пипам нищо, дърво. казанчето си пълно и като отварям капачката на радиатора чувам едно кратко ффсстт и толкова. Вече не знам какво да правя приятел каза че е брал ядове и докато не си е купил оригинална капачка и термостат от бултрако за 150 лева не е имало оправия. Моля дайте съвет какво да правя че вече ще и драсна клечката на тая кола.

Редактирано от therules

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитайте с този Човек:

@fenabg

p.s. Как се слага име на потребителски профил!?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След днешния тест, демек каране градско до 3000 оборота на бензин казанчето е пълно до където трябва, сутринта ще видя дали е смукнало водата и ако е отивам пак на отваряне на двигателя, само че този път ще шлайфам и блока и главата както пише в учебниците. Аман от дивотии. а живота беше толкова прост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, съжалявам за това което ти се случва, но да споделя и аз своя опит от подобна дивотия.

Не е задължително, но все пак преди да отваряш за сетен път мАторя, намери си сгода и източи антифриза.

Вържи с един преход входящия маркуч на радиаторчето за парното, към маркуч(дълъг) и на чешмата, изходящия, пак с преход му направи удължение, за да не ти мокри коша и пускай чешмата до край. Ако от изходящия изкочат жаби и дамски превръзки, значи проблема може би е ти от там.

Това с отваряне  смяна на гарнитура, залудо, го правих преди  15тина години на един шатъл, на края се оказа запушено и необъзвъздушено радиаторче на парното.

Обезвъздушаването задължително с включено парно, врътката на най червеното.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си възстановиш водните пътища без газовата, докато намериш проблема.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е намерен. Бълбука в антифриза. теста бил лесен но не го знаех. отваря се капачката на радиатора, пали се колата, държат се 2500-3000 оборота на двигателя и се вижда как бълбукат балончета, доилива се вода ако падне нивото за да се убедим във резултата от видяното. а и в казанчето обикновено се събират сажди като все едно е масло но те са черни твърди и не се разтварят в антифриза. крив блок или глава. обикновено е пропадане между 2 и 3 цилиндър. сваляте ли глава задължително шлайфате блока или най малкото го проверете. Гарнитура от клингерит няма за този мотор само метална, с нея си иска шлайф на блока задължително почти. понеделник влизам в бокса

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези ремонти, които споменаваш в ценово отношение не е ли твърде много? Мисля, че проблема е в правилната диагностика на проблема без да съм разбирач.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диагностиката е съвсем правилна...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...