Jump to content
Ragnar

Избор на кола

Recommended Posts

Здравейте колеги. При вас ме води една дилема. На път съм да сменя колата си и съм се спрял на Хонда най вече заради здравите мотори, това съм чувал де надявам се да потвърдите. Искам да купя бензинова кола трябва достатъчно мощен мотор за да се чувствам комфортно на дълъг път. Ще ми трябват точни насоки и параметри относно мотора. Трябва да е 4 врати, задължително. Приемлива подръжка да не е като сегашната ми кола 300лв за предница. Не ме притеснява да е малко по стара 97ма 2003 помагайте :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По важен ми е мотора, пари до към 4000 или са малко

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези пари имаш избор между Сивик 6 и 7 ген., Акорд 5 и 6 ген., може би и Джаз или HRV.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей (към авторът на темата). От изброените (от колегата над мен) най удобен за дълъг път е Акорд 6 автоматик. Карах 11 години такъв (в подписа ми) и бях доволен. За тоя бюджет гледай обяви с 2.0 мотор и дори с лош външен вид, да е здрав технически. Ако завишиш бюджета, може и "кукличка" да намериш. Моя продадох преди 27 месеца за 6 пари и новият му собственик и до днес е щастлив.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което колегата е описал като изисквания, и което е подобно на Passat- а като размери, е: Honda Civic VI-та генерация (Англичанка).

По избор: Fastback (хечбек) или Aerodeck (тоест комби).

image.thumb.png.398dc7319618387249be00e6c7ce9919.png

Достатъчен избор на мощни двигатели, здрава ходова част и ламарини, достатъчно комфортна возия, вътрешно пространство и евтина поддръжка.

https://www.auto-data.net/bg/honda-civic-model-1307#Civic Fastback VI

Примерни обяви:

https://www.autoscout24.bg/objava/honda-civic-1-5i-ls-vtec---c46f9d5f-5764-f84e-e053-e350040a957e?cldtidx=3

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11502213180282265&slink=5x3p3d

https://www.autoscout24.bg/objava/honda-civic-1-8i-vti---a64e185d-7825-002e-e053-e250040aaad0?cldtidx=1

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, Сивика е по-малък "калибър" спрямо Пасата. Аз имах предвид този модел https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=5x7fqu&f1=2   но пък 2.0 е рядкост.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за отговорите и отделеното време. На този мптор 2.0 втек може ли да се сложи газ и добре ли работи мотора. Как се държи на дълъг път, удобен ли е и достатъчно динамичен. На акорда окачването какво е, носач щанга и биалетки или е по сложно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам че има доста обяви за 1.8 втек 136 коня, той добър ли е. 2.0 колко коня трябва да е, че и там виждам различни

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, ceco_accord написа:

Е, Сивика е по-малък "калибър" спрямо Пасата. Аз имах предвид този модел https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=5x7fqu&f1=2   но пък 2.0 е рядкост.

Да! Този Акорд отговаря на параметрите и като първоначална цена. Но не знам как е с цените на поддръжката...

Газ няма проблем да се сложи, но трябва да е от кадърен спец., за да го настрой правилно.

За окачването на Хонда, не трябва да имаш ни най-малки притеснения. Но подробности, моля да дадат колегите с Акордите. ;)

От всички изброени, бюджетен и малко компромисен вариант от към "ряз", но с евтина поддръжка и уникален разход е Civic "англичанка" (може и Aerodeck) 1.5 V-tec, 114 к.с. Двигател D15Z6 или D15Z8 (вторият е за предпочитане). При него няма необходимост от газова уредба, понеже дава извън града разход 5,7 л/100км. (при спокойно каране, разбира се). Когато го настъпиш в обороти, тегли доста прилично. А и данъкът е най-нисък.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Англичанка не е вариант защото и жена ми ще я кара, а знам че няма да се оправи 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да не се оправи?

"Англичанка" е термин! Не, че е с десен волан. :D:D:D

Така ги наричат, защото са правени, за европейския пазар, от подразделението на Хонда в Суиндън, Англия.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа ясно, моя грешка хаха ще изборам много тоя път защото смених доста коли последната, пасата, лоша дюза, заминала турбина, духаща глава, окачване, съединител... Полудях, намразих го, искам малко спокойствие и пари зад гърба си, тоя боклук ми изяде спестяванията

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш богат избор. И Акордите са много добри.

Въпросът е какво точно търсиш от към разходи, мощност, размер и външен вид.

И едно много важно условие!

На какъв "екземпляр", от към техническо състояние, ще попаднеш!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам че има и 1.4i 90кс тоя двигател как е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

Аз имам и двата автомобила, Акорд с 1.8 136 + и Сивик Аеродек с 1.4. И двата се карат много лесно и двата са били карани от бившата ми приятелка (с тежък крак). Цените на частите са ниски.

При Акордите гледаш да няма течове и тропане от рейката, да са здрави маншоните, да няма изгниване зад предните гуми ( трябва да махнеш пластмасите над  гумите), изгниване около тампоните на совалката( не мога да се сетя как се нарича елемента държащ цялото предно окачване), да не е клекнала задницата и да не са клеясали задните спирачки. Да няма гнило под гуменото уплътнение на рамките на предните врати, близо до огледалата или на задните вежди. Проверяваш задължително вътре дали е имала вода. Под стелките мокетите ще са мокри или ще има ръжда по скобите на релсите на седалките.

Всички Хонди във в-тек горят масло след 150км/ч, въпросът е при нормално да няма разход и пушек от ауспуха. Кара се само с 0в30 5в30 синтетика, по възможност на Мотул.

Търси такава с климатроник, фарове за мъгла, 4 ел стъкла, автопилот, шибидах и да си има всичките фавбрични Bose колони и буфер. Аз ще ти обясня как се вързва буфера с ново CD.  Гледай да е седан, защото хечът е по-тежък.

Сивикът е здрав но по-спартански и по-шумен от Акорд. Там комбито е много по-удобно. Търси такива след 99 година 1.8 vti. ако ти трябва мощност.

Слаби места мога да нарека маншоните, и тампоните на задните носачи. Всико друго е супер, за 6 години само това съм сменял, като тампоните веднъж с оригинални а маншоните вече три пъти. Пак гледаш дискове и накладки и ръжди по веждите и рамките на вратите. Един дефект на сивика е тавана, който често висва като балдахин :D

Редактирано от bobchoo
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ценен коментар от колегата bobchoo! :thumbs1:

С една забележка: маслата мотул вече съвсем не са това, което бяха в началото!!!

Има много други, по-стабилни масла. Но за тях - в темата за маслата. ;) Поръчваш в раздела за общите поръчки - внос .

А и това горене на масло при V-tec, над 150 км/ч. не е кой-знае колко... Ако е изправен двигателят, разбира се!

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, Ragnar написа:

Гледам че има и 1.4i 90кс тоя двигател как е

Аз съм с "англичанка" Fastback, с такъв двигател.

Икономичен е, здрав е, нисък данък - 29 лв., гражданска - 140лв., но е муден. Не е това, което търсиш.

Мен, като спокоен шофьор, си ме устройва чудесно.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Ragnar написа:

Благодаря много за отговорите и отделеното време. На този мптор 2.0 втек може ли да се сложи газ и добре ли работи мотора. Как се държи на дълъг път, удобен ли е и достатъчно динамичен. На акорда окачването какво е, носач щанга и биалетки или е по сложно. 

Моята бе от Италия и нямаше ръжда никъде, а при мен се появи на главите на някои болтове (тези на ламаринения дефлектор върху изпускателния колектор и на оптяжните фиксатори на вратите). Газ не е имала никога (нито при италианеца, нито при мен, нито при сегашния и собственик), но може да се сложи и работи нормално + по-чест реглаж на клапаните.

2.0 е 147коня. На вид разликата с 1.8 не е много, но въртящият момент е по-осезаем. На дълъг път е великолепен, особено с автоматика (4 скоростен) и не е лаком (около 7-8/100). В града обаче е 12-14/100. Върви доволно (което е относително за всеки), но ако не си "рейсър" и нямаш свръх очаквания, ще ти хареса. До 60 ускорява за малко над 4 секунди, до 100 и трябват още 6, нормалната и скорост е с изправена вертикално стрелка на скоростомера (120), но от 160 до 200 вече е мудничка. Вятърът почва да се чува над 110. Изпреварванията в колона са безопасни, спирачките -добри, управляемостта дори със стандартните 15" е много сигурна и комфортна, което до голяма степен се дължи на най-добрият тип окачване на планетата. Предното е с двойна ключица, а задното многоточково (с камара щанги). За 11 години (около 130000км) съм сменял няколко пъти тампоните на предната торсионна щанга, веднъж на задната, горен десен шарнир отпред, 2 пъти дясна + 1 лява биалетки и единият маншон на рейката. Заминаха си и едни предни дискове, а накладките са си консуматив. Беше се появил и теч от рейката, който спрях с присадка. Смених и лявото жило на ръчната, понеже не я ползвах (заради паркинг режима на автомата) и беше клеясало. По мотора освен масло и филтри веднъж съм сменял свещи, 1 термостат и 1 път дистрибуторна капачка (от което нямаше нужда -грешна диагноза). Естествено, като му дойде времето смених и ангренажен и пистов ремък (колата взех на 3г и под 50К). По автомата -само масло (оригинален АТФ). Ако някъде си чувал нещо добро за хондите, този е от моделите с +

Детски болести на модела са клеморед (сменил съм 2), външните дръжки на задните врати (ремонтирах и 2-те), антената излизаща от задния ляв калник (след няколко ремонта на пластмасовата рейка сложих вътрешна антена) и увиснала тапицерия на тавана (сложих нов дунапрен и плат). Последното бе предизвикано от новото домуване на колата в гараж (още на първата година).

Намери една такава на живо и пробвай твоите си усещания за конкретния модел. Спрямо Пасата ти мисля е по-тясна и къса като вътрешно пространство (на око с около сантиметър), а багажникът е достоен. Вече в какво състояние ще е и какъв бюджет ще отделиш е твоя грижа.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да съм се качвал в Акорд VI 2.0, мога отговорно да заявя, че и с 1.8 (ръчни скорости) се чувствам напълно сигурен, когато ми се налага да изпреварвам. Разбира се, понякога се налага да върна една скорост надолу, но това си зависи в какви обороти съм. Само 1.6 двигателя не гледай, тъй като според мен той вече ще е доста муден на това купе. На мен досега най-скъпият ми ремонт беше главината на задно дясно колело (160 лева я намерих), и то при положение, че никъде не продаваха само лагера, който реално е проблемен. Накрайници са по 40-50 лева, маншони по ~20, биалетки 20-30, аз наскоро си смених предните горни носачи, изборът беше голям - от 90 до 300 лева парчето. Мисля, че цените са напълно приемливи и няма какво да те притеснява, без да знам какви са цените на същите компоненти в Пасата.

Колегите много си хвалят Сивиците на дълъг път, но по мое мнение возията и самото усещане в Акорда е несравнимо и на по-високо ниво.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя че шарнира в горния носач според Хонда е несменяем, но може да се сменя, както и постъпих в моя случай, и то в оторизираният за Варна сервиз. Просто бях на море като го усетих, навестих ги и ми го смениха, без ядове при "операцията" и в последствие. Нямам спомени вече за цените, но и не помня за нещо да ме е "болял джоба" (не съм от заможните). :) Колцата е чудесна, но я смених понеже исках комби (тоя модел няма), а и ми поомръзна -11г скука от към поддръжка и кеф от шофирането -особено извънградско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, ceco_accord написа:

а и ми поомръзна -11г скука от към поддръжка

Дай Боже всекиму такава скука! :thumbs1:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.01.2018 г. at 21:03, dandilov написа:

Аз съм с "англичанка" Fastback, с такъв двигател.

Икономичен е, здрав е, нисък данък - 29 лв., гражданска - 140лв., но е муден. Не е това, което търсиш.

Мен, като спокоен шофьор, си ме устройва чудесно.

 

Може би последния ниско бюджетен,правилен избор!:worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...