Jump to content
Emicha

Помпа за ниското налягане

Recommended Posts

Здравейте.

Някой знае ли, или може ли да ми намери, каталожния номер на въпросната помпа , която се намира вътре в резервоара , но по номер на BOSCH ?

Интересува ме номера на самата електрическа помпа, а не целия комплект с кошницата.

Иначе номерата на цял комплект са:

По номер на Хонда излиза това : 1745-SWY-E01

По номер на BOSCH излиза това: 0580 303 126

Ето така изглежда отгоре на резервоара:

DSC_0007.thumb.JPG.5383d2da2fc5aa5a7eaf7d12e76e770b.JPG

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заповядай!

За двигател : N22B3

Honda  L17708-SWY-E11

BOSCH 0580303126

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси , обаче това не са ли номерата  на целия комплект ?

Този по Бош и аз го открих, има го в горния пост, както този по Хонда  също ми излезе с тази номенклатура (може би е някакъв нов) , но мен ме интересува евентуално само номера на електрическата помпа  вътре в комплекта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно допълнение относно това, защо питам за тази помпа:

Пуснах питането, защото вчера в движение колата изгасна и светна PGM-FI  и CHECK , като после не можа да запали. Когато давах на контакт, не се чуваше нормалния звук от въпросната помпа в резервоара, а само някакво леко тупкане - туп...туп...туп... - все едно се опитва да заработи на тласъци, но нещо я спира. Не я мъчих повече и я прибрах , а днес си поиграх с нея.

Какво направих днес: 

Закачих я на диагностика и показа грешки Р1065 и Р0087 които са много общи. 
Реално , тези грешки се свързват със системата за ниско налягане , от общата горивна система.

Първо разкачих от сондата/помпата в резервоара, подаващия маркуч и закачих друг маркуч, който го сложих в прозрачна туба за да проверя дали въобще подкачва гориво тази помпа, защото вчера не издаваше нормалния звук а само се чуваше леко тупкане. При даване на контакт, помпата си заработи нормално и започна да пълни тубата с гориво. Струята си беше нормална и за отрицателно време напълни около литър, като нямаше нито мехурчета нито прекъсване на струята или някаква аномалия - реално помпата си работеше. Закачих отново нейния си маркуч, подадох на контакт и чух нормалния си звук от помпата да подкачва, след което запалих колата без проблем. Изчистих грешките, оставих колата да поработи докато загрее нормално и всичко си беше както преди проблема. Гасих и палих няколко пъти, но грешка така и не излезе повече.
Утре мисля да я пробвам и в движение, за да видя дали няма да повтори пак нещата - реално да направя евентуален тест на помпата, която може да не дава необходимия дебит при по-висока скорост, или натоварване.
Все още стои въпроса, от какво се е получил проблема - нещо временно запушване, или може би проблем от новия горивен филтър, който смених предния ден, но с него изминах близо 200 км. и не даваше признаци да има проблем ?
За информация филтъра който сложих е на MAHLE , прилична изработка която първоначално не дава поводи за съмнение и притеснение, но след монтажа открих на опаковката, че е произведен в България и не знам какво да мисля.
Ако някой има някакви идеи или предположения за проблема , ще се радвам да ги чуя.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж как е положението с предпазителя на помпата.

Аз на другата кола докато се усетя че е изгорял голямо дърпане падна.:D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем на друга моя кола.Единствената разлика беше в това че не палеше когато спра някъде.Направих опит когато не иска да запали втори човек чуква върху помпата и завъртам да паля и колата си запалва.Така карах докато си купя помпа.И естествено автомобила се управи.При твоя случай ми клони към филтъра който си сменил щом гасне в движение. П.П Също става при започване на замръзване на горивото но температурите не са толкова ниски за да почва да кристализира нафтата.Миналата зима хондата стоя няколко дни на работното ми място на около -20градуса тъй като имаше доста сняг а аз се занимавах със почистването му.Тръгнах си с нея и на средата на пътя почна да прекъсва и почнаха да присвятват и тези лампи.Пристигнах си в къщи угасих и след това не запали.На другия ден температурите бяха вече към -7 и колата си запали.След този случай започнах да си слагам добавка-Бардал.

Редактирано от aliyatin.com

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има реле , което я пуска виж дали проблема не е в релето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да е от бушона, защото до помпата си идва ток и сработва.

За релето - допускам че е възможен вариант , но нямам идея къде се намира и го оставям за по натам.

Реално нещата клонят към кофти/непропусклив филтър, или тръгнала помпа, която не може да даде необходимото налягане и от там дебит. 

Та днес викам да я изкарам за проба, запали от раз но с нетипичен звук от самата помпа,  и при опит да дам газ за да я изкарам си изгасна. Пак я запалих, поработи 10-на секунди на празен ход и пак изгасна и това се повтори 2/3 пъти. Вече звука от помпата, точно преди да изгасне колата наподобяваше на чегъртане и свирене.

Реших да пробвам пак с маркуча и си работи и пълни тубата без проблем. Обаче реално по този метод работи не издава никакъв притеснителен звук, но реално няма никакво съпротивление. Като закача нейния си маркуч който стига до филтъра, се получава някакво съпротивление и звука се променя и става не обичайния.

Утре ако намеря от къде да купя друг филтър, ще го сменя и пробвам защото много се съмнявам че причината може да е в него. Както казва един колега - " проблема е почти винаги там, където последно е пипано" , а реално последно смених филтъра.

Обаче ако не се оправи и продължи да прави този проблем , изглежда самата помпа работи, но не може да направи необходимото налягане, от където и дебита става недостатъчен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра днес го смених - но няма ефект.
Последва сваляне на помпата от резервоара. 
При тест, потопена в нафта, директно свързана към ток работи и изпомпва нафта но е без съпротивление. 
В момента в който прегъна маркуча , който съм сложил на подаващия изход , помпата започва да се мъчи, спира и започва да се чува лекото тупкане. Реално не може да направи по-голямо налягане и да избие, от връзката между щуцера където съм нахлузил само маркуча без каквито и да е скоби.

И сега въпроса : помпата ли е заминала и не може да прави необходимото налягане, или има някакво запушване по горивопровода, от нея до филтъра ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам че бая си си поиграл, това налягане неможе ли да бъде измерено...... Все пак трябва да е в някакви граници.

Имам някакъв бегъл спомен за моя ( или служебна) кола с подобен проблем на която диагнозата и беше "ниско налягане или слаб дебит на гориво", като се визираше горивото което постъпваше ДО мотора (Ниското налягане).Там ако не се лъжа, колата започваше да мре, като и натиснеш педала на гаста и си поиска повече гориво.

това което описваш хем не ми звучи добре хем и като се замисля, тази помпа все пак трябва да има някакъв лимит на налягане след който да влиза в някакъв авариен режим а не да натиска до откат. За целта обаче бие трябвало да е снабдена със сензор или датчик за налягане, който би следвало да не е невидим. Възможно е и да не е електронен и да не подава инфо никъде а да е само авариен и съответно да няма стърчащи кабеляци от него. Другия вариант е въобще да няма такъв, тогава или помпата е снабдена с нещо което я ограничава или е дефектирала и като види зор започва да увисва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да бъде измерено / със манометър/ но не намирам информация точно за тази помпа, колко трябва да е, 3/4 или 5  бара и съответно колко и е дебита 120/200/300 или повече литра за час.

Номера на самата електрическа помпа, по номер на Бош е : 0 580 464 120 

В каталога на Бош има всякаква информация за тези помпи,  по марки на коли, в кои модели се вграждат, с какви параметри са и т.н. но за тази няма нищо. Дори и при братята Руснаци не намирам инфо.

Иначе си е ОЕМ за вграждане при нас , в сайта на Бош като търсиш по марка, модел и година на кола, си излиза като номенклатурен номер, точно за тази кола, но до там. Изглежда от Хонда ограничават умишлено информацията  за параметрите , за да сме абонати. 

Пуснах запитване до Бош, дали може да се поръча, /защото не ми се слага втора употреба/, но ако не може, ще се минава на втория вариант. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също може да е от стар раздут маркуч, като добавим и износена помпа се получава така.

П.С.

Това ми се случи на Рено 19, но принципът е един и същ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се е случвало на бензинов VW 

вадя помпата работи ,монтирам я работи ден-два и започва да спира когато си иска.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емо, това реле май е до волана , т.е. между него и радиото.

То също прекъсва горивото при птп.

Разкачи след горивния филтър и подай на контакт - виж дали идва гориво.

Друг проблем, койото съм виждал е прекъсната смукателна тръба между чашката в резервоара и помпата и когато спадне горивото под дупчицата почва да смуче въздух и гасне. Доливаш гориво и всичко е ок. После пак се повтаря....

Редактирано от sttekata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за предположенията , но сагата продължава с пълна сила.

Най- вероятно ще се окаже някакво тотално запушване  в самата капачка на горивния филтър, но заваля дъжд и се стъмни,та не можах да продължа. 

Какво направих днес:  Взех нова помпа на Бош, но  с друг партиден номер - 0580 464 981 , която по разни каталози и други номера на производители на такива помпи, излезе че може да се сложи и е идентична като параметри, размери и всичко останало. Монтирах я и реших да пробвам - помпата работи дава нормален звук докато пълни системата, но колата не можа да запали. Отвих подаващия маркуч от филтъра, който отива в помпата за високо налягане на двигателя и се оказа, че там гориво няма.Реално след филтъра няма и капка гориво, което ми говори за нещо тотално запушено в него, но какво и къде нямам на идея. Реши да сваля цялата чашка с филтъра, като при този двигател  е с филтриращ елемент, които се монтира в метален корпус, а не като при стария където филтъра е метален. Но след като разкачих почти всичко, не можах да намеря достъп до входящата тръба за гориво във филтъра за да я отвия, за да мога да извадя целия метален корпус на филтъра, от допълнително монтирания метален корпус в които е захванат целия корпус на филтъра. Имам чувството, че тази мисия със свалянето на корпуса на целия филтър, може и да не се получи - утре ще гледам пак но.

Между временно, докато лежах под колата, за да видя как мога да развия входящата тръба, видях пробката за източване на боклуци от самия филтър (която е подобна на тези за обезвъздушаване на спирачките)  и реших да я отвия, та ако има нещо задръстено, или някой боклук да го източа. Отвих я  и ме окъпа нафта с голяма струя  и голямо налягане. Без монтирана пробка, давам на контакт и от там тече гориво с голяма сила, което означава че помпата си работи и горивопровода до филтъра не е запушен.

 И тук вече започнах да се "филмирам", мисля и да си задавам въпроса : Добре във филтъра постъпва гориво, помпата от резервоара си прави налягане и си го набива там,  НО защо от самия филтър нищо не излиза ?

Излиза че или филтъра има някакъв клапан който може да е блокирал и да не пропуска горивото нагоре , или има нещо запушено в самата капачка, където е  изхода за горивото към помпата за високо налягане ?

Утре борбата продължава, да видим каква тъпотия ще излезе.

 

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра се държи на 3 шпилки и е стегнат с гайки за ключе 10. Трябва ти малко гедоре с дълъг бит. Сваляш стойката на едно реле, което е до филтъра, сваляш филтърна кутия за въздуха и въздуховода.

Махай го филтъра , запушил се е.

 Играчка е , но не е сложно. Ако има нещо ми звънни.

Успех!

Редактирано от sttekata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Emicha написа:

Утре борбата продължава, да видим каква тъпотия ще излезе.

Колата вече пали и върви на пушка - благодаря на хората които бяха съпричастни с мнения и предположения.

Колегата sredez403 ,който ми писа на лични тази сутрин, позна къде е проблема, до който аз бях стигнал още  вчера вечерта, ровейки се по разни каталози и форуми - просто сутринта оправих простотията.

ТЪПОТИЯТА излезе наяве и се оказа ДОСТА ГОЛЯМА !!!

Оказа се обърнат горивен филтър - но тук е момента да дам малко обяснения, защо и как са се получила тази грешка при смяната, която си има и пред история.

Преди празниците когато монтирахме почистения ДПФ филтър с монтьора, реших да сменя и нафтовия филтър, защото от както бях купил колата през февруари тази година, това беше единственото нещо, което не бях направил като обслужване.

Развихме капачката на филтъра и филтриращия елемент си остана в корпуса на филтъра. Много добре видях че затапената част на филтъра е от горната страна към капачката. След което подлагайки ваничка за да не капе нафта, монтьора изтегли филтъра нагоре с по-голямо усилие от нормалното. Точно това ни направи впечатление и си коментирахме, че новия филтър който поставихме /така както, беше монтиран стария/ , влиза и се закрепва по-лесно, с нормално усилие . Завихме капачката , подкачихме гориво и колата си запали от раз. Карах я близо 200 км . докато не се получи проблема. Както знаете после сам смених друг филтър , понеже допусках че е от него, но нещата станаха още по-зле . С първия филтър колата поне палеше, а с новия въобще не искаше. Натам знаете какво съм правил / описал съм го в горните постове/ .

Вчера вечерта ровейки се в каталози и схеми, попаднах на схема на целия филтър и всичките му елементи и моментално ми се наби в очите, позицията на монтаж на филтъра, която беше точно на обратно. Вече знаех къде е проблема и днес сутринта го оправих. После открих и причините поради които, колата е вървяла почти година от както я купих /с обърнат филтър/ , също близо 200 км. след първата смяна на филтъра, та до момента в който направих принудително последната смяна и колата не искаше въобще да запали - това е от разлика в дължината на различните филтри, които почват от 120мм. има 123мм. 123,5мм. та дори и 124,5мм. .

И сега пред историята:

Когато купувах колата , я проверих в Бултрако. След покупката , като собственик поисках и ми разпечатаха всички ремонти който са правени по нея преди това от тях, за да ги имам документално. Имаше ремонти и обслужване на колата, в представителствата в София, Пловдив и Варна. Сега когато оправих проблема, се  поразрових в тези документи и открих, че за последно горивния филтър е сменен гаранционно, на 114 х.км. през февруари 2015 г..Интересно е обаче, че само двайсетина дни и 500/600 км. след това, колата влиза пак в сервиза за смяна на капачка на горивния филтър, защото изглежда е имала някакъв проблем. Предполагам ,че точно при първото посещение през февруари са монтирали филтъра на обратно и са предположили че капачката е виновна и са я сменили, или при второто влизане са оплескали нещата. Предполагам са сложили от най-късия филтър при второто посещение , заклинили са го някак си , затова и когато ние сменявахме филтъра излезе с голямо усилие. Така на практика, колата си е карала близо 40 х. км. , реално без да може да се филтрира горивото / после да не кажете че нашата нафта е лоша/. 

Та така подведени от предишния монтаж на филтъра в Бултрако / който е бил най-вероятно от късите - по 120 мм./,  машинално и ние монтирахме филтъра на обратно, с тази разлика , че този които сложихме на МАЛЕ е с дължина 123,5 мм. и колата измина около 200 км. , докато изглежда от налягане , разместване или друго, не се повдигнал и е запушил изходящия отвор на капачката. Вече втория който сложих аз, беше 124,5 мм. и след пак погрешния монтаж, изглежда е затапвал отвора доста по плътно, затова и колата не даваше никакви признаци , че ще запали.  

Донякъде е смешно / цял ден се смея като се сетя/. Донякъде е тъжно - че дори и във фирмен сервиз, могат да направят такава груба грешка!  Донякъде и ние сме си виновни - защото машинално, макар и подведени от предишния погрешен монтаж на филтъра, без да се замислим , монтирахме филтъра погрешно. Въпреки че съм сигурен на 99% , че никой  който види и свали филтъра монтиран така погрешно, ще го  монтира по друг начин, от този които е видял , а и при положение че колата си е вървяла и не е давала проблем преди това. 

От цялата история : Доволен съм от това, че оправих проблема, но най-много съм радостен и доволен, че  филтъра вече ще си изпълнява функцията за която е поставен, а не както през последните 40/50 х. км. !

Весели празници на всички и успешна нова 2018 г.:drunk::bg: 

 

 

 

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво!

Можеш ли да качиш една снимка на този филрър, че моят май в друг - корпус с изводи и стойка, на която се навива филтъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горивните филтри, за двигател  2.2 i-ctdi и на 2.2 i-DTEC, са различни.

Ако трябва ще намеря снимки и ще кача.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я разликата в горивните филтри:

Двигател  2.2 i-ctdi

5a4a82066b589_.thumb.gif.82ba93d512e1e2f41723cbe2c88189e6.gif

 

Двигател  2.2 i-DTEC

B__0430.thumb.png.da60d769e101dfebe1272ce8e289b0b0.png

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...